Przesunięty przez: leon Sro 11 Mar, 2009 |
WYSWIETLACZ BIEGOW |
Autor |
Wiadomość |
Michal_Wielun [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 15 Lut, 2014
|
|
|
witam wszystkich forumowiczow!
przerobilem czujnik luzu według waszych porad i wszystko Super działa, mam tylko jeden problem. dla biegu 0, 2, 3, wykorzy
stałem już idące w czujniku kable, przeciolem kable przed kostką, dolutowalem kabelki od wyswietlacza i wszystko działa dopóki nie polacze kostek ze sobą. wtedy swieci się cały wyświetlacz. jak mogę sobie z tym poradzić? |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sob 15 Lut, 2014
|
|
|
Michal_Wielun musisz zrobić separację między czujnikiem, wyświetlaczem i sterownikiem zapłonu.
W tym celu na każdym z przewodów wyższego biegu musisz zastosować diody prostownicze np. 1N4001, 1N4007 etc. wlutowane katodą w stronę czujnika a anodą w stronę sterownika zapłonu (kostki), sygnał do wyświetlacza bierzesz z przed diody od strony czujnika czyli z jej katody.
dodam, że katoda, to ta strona diody, która ma pasek.
|
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
kenzoo
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 52 Skąd: W-w/R-sko
|
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014
|
|
|
poniżej instrukcja montażu wyświetlacza biegów od Robgie (sprzedaje wyświetlacze na allegro), wszystko elegancko opisane, włącznie z rysunkiem podglądowym jak wlutować diody. Plik dostępny na forumowym ftp
Instrukcja |
_________________ Simson SR50 > Kymco Dink 50 > Suzuki GS500 |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014
|
|
|
kenzoo napisał/a: | poniżej instrukcja montażu wyświetlacza biegów ... , wszystko elegancko opisane, włącznie z rysunkiem podglądowym jak wlutować diody. |
Brak w tym opisie informacji, którą podałem, tzn. po której stronie diod włączyć kable idące do wyświetlacza biegów, a ona jest tu kluczowa.
kenzoo napisał/a: | Plik dostępny będzie przez miesiąc, ale jak będzie trzeba to uaktualnię linek... | Przekopiuj plik na forumowy FTP i podlinkuj to nie wygaśnie |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
kenzoo
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 52 Skąd: W-w/R-sko
|
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014
|
|
|
studi napisał/a: | kenzoo napisał/a: | poniżej instrukcja montażu wyświetlacza biegów ... , wszystko elegancko opisane, włącznie z rysunkiem podglądowym jak wlutować diody. |
Brak w tym opisie informacji, którą podałem, tzn. po której stronie diod włączyć kable idące do wyświetlacza biegów, a ona jest tu kluczowa. |
racja, nie ma tego napisanego wprost, ale ta ilustracja jest wg mnie dość jasna (z tym, że od razu założyłem, że wyświetlacz i kostka są po lewej stronie):
studi napisał/a: | Przekopiuj plik na forumowy FTP i podlinkuj to nie wygaśnie |
już podlinkowane na ftp, godzina pisania tamtego posta już mi nie służyła chyba |
_________________ Simson SR50 > Kymco Dink 50 > Suzuki GS500 |
Ostatnio zmieniony przez kenzoo Nie 16 Lut, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014
|
|
|
kenzoo napisał/a: | już podlinkowane na ftp |
poprawiłem adres linka, bo odsyłacze dajesz po http:// a nie po ftp:// i z innym katalogiem początkowym |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Sholcik
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 4 Skąd: Łaziska Górne
|
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014
|
|
|
czym panowie wycinacie dziurę na wyświetlacz w ramce zegarów? |
|
|
|
|
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 923 Skąd: Werchrata RLU
|
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014
|
|
|
wiertarka i pilniczek, mi ładnie wyszło |
_________________ GS 500 SF |
|
|
|
|
Sholcik
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 4 Skąd: Łaziska Górne
|
Wysłany: Pon 17 Lut, 2014
|
|
|
no własnie tylko to przyszło mi na myśl dzięki |
|
|
|
|
joke
Model GSa: GS 500F
Wiek: 32 Dołączył: 11 Sie 2013 Pochwał: 1 Posty: 12 Skąd: Sulejów/Warszawa
|
Wysłany: Pon 24 Lut, 2014
|
|
|
studi napisał/a: | Michal_Wielun napisał/a: | Dodatkowo mój czujnik ma już dwa dodatkowe piny. Przypuszczam że są od 2 i 3 biegu. Do czego one służą? |
Są to piny od 2 i 3 biegu i idą do sterownika zapłonu, istnieją w moto po 2004 roku i związane są z dostosowaniem moto do normy czystości spalin EURO3, ich cel jest taki, że mają zmienić kąt opóźnienia zapłonu.
Michal_Wielun napisał/a: | Jak przylutować kabelki od wyświetlacza do tych pinów żeby nic nie uszkodzić? |
Normalnie, ponieważ ten czujnik zwiera piny do masy to po prostu lutujesz do nich (lub w kostce do której one idą) dodatkowe kable idące do sterownika i tyle, konstrukcja większości obwodów wejściowych tych wyświetlaczy opiera się o matrycę diodową więc istnieje tam separacja elektryczna poprzez diody półprzewodnikowe więc nie zaburza to działania sterownika zapłonu. |
Też mam piny na 2 i 3 biegu i również nie szło mi dostanie się przez tą żywicę. Postanowiłem nie zepsuć sobie sprawnego czujnika luzu i zakupiłem używkę z allegro. Czujnik jest ze starszego modelu, więc nie posiada pinów dla biegów 2 i 3. Wynika z tego również fakt, że obecnie wychodzi z niego kabelek, który można podpiać tylko pod jedną kostkę, natomiast nie ma czego podpiąć pod drugą. Jedną opcją jest dorzucenie drugiego kabelka i podpięcie pod drugą kostkę (odpowiadajaca ze te biegi 2 i 3). Ale teraz moje pytanie - co jeśli tego nie zrobię i zostawię ją niepodpiętą pod nic? Czy są jakieś inne opcje rozwiązania tego problemu? Widzę studi, że dobrze ogarniasz temat, więc poproszę zarówno o wytłumaczenie dla szarego użytkownika, jak i o bardziej techniczne podejście |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 24 Lut, 2014
|
|
|
joke, skoro i tak przerabiasz czujnik pod wyświetlacz, to siłą rzeczy zrobisz te piny, więc nic nie stoi na przeszkodzie aby podpiąć je zarówno do wyświetlacza (bezpośrednio) jak i pod zapłon (poprzez diodę).
A skoro kupowałeś na allegro nowy czujnik, to może trzeba było rozglądnąć się za takim np. z GSX400 czy GSX250, gdzie czujnik jest dokładnie taki sam, tyle, że ma od razu wszystkie 7 pinów wyprowadzone.
w tym poście masz listę zgodnych motocykli z pełnym czujnikiem -> http://www.forum.gs500.pl...ghlight=#135803
A co do nie podpinania w ogóle tych dodatkowych pinów, to w manualu na stronach 19-25 i 19-26 masz schemat instalacji w wersji europejskiej z czujnikiem trzy pinowym i dodatkowo solenoidem i czujnikiem otwarcia przepustnicy oraz wersję na stany, kanadę i australię w wersji bez tych trzech elementów więc wnioskuje z tego, że jeśli nie podepniesz tych dodatkowych pinów to musisz odłączyć te dodatkowe elementy aby układ nie zgłupiał. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
kenzoo
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 52 Skąd: W-w/R-sko
|
Wysłany: Pon 24 Lut, 2014
|
|
|
dokładnie jak pisze Studi. Jak już ktoś chce kupić czujnik to rozejrzeć się na Allegro i popytać ludzi, którzy sprzedają moto na części. Na pewno pasuje od GS550.
Jakby ktoś potrzebował to na szybko znalazłem na Allegro. Wpisać w szukajkę "gs550 czójnik biegów" i zaznaczyć żeby szukało w opisach.
I jak już będziecie pytać sprzedawców o te czujniki, to najlepiej dołączyć zdjęcie, bo nie wszyscy trybią o co chodzi. |
_________________ Simson SR50 > Kymco Dink 50 > Suzuki GS500 |
|
|
|
|
Michal_Wielun [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014
|
|
|
Witam Ponownie!!
Zrobiłem wszystko jak radziliście i działa.
Miałem problem z dłubaniem żywicy i zatarły mi sie ślady w których miejscach powinny być piny. nie byłem pewny czy otwory są w dobrych miejscach. Jednak od strony silnika na czujniku odcisły sie delikatnie biegi i sie udało.
Użyłem gwożdzi jako piny, wszystko działa ale nie polecam bo trudno sie do nich lutuje miedziane kable.
Na 2 i 3 biegu świeciła mi sie 8 użyłem diod i wszystko działa normalnie. |
|
|
|
|
|
rudy103 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Witam, zabieram się za montaż wyświetlacza biegów, mam pytanie czy otworki umieszczone po stronie zewnętrznej czujnika, czyli tej gdzie lutujemy kabelki, odpowiadają miejscom w którym należy wywiercić dziurki? pozdrawiam |
|
|
|
|
Mario1.15
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 14 Skąd: Kobyla Góra
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Ja robiąc wyświetlacz nie zwracałem uwagi na te "cylinderki" po stronie kabli. Wierciłem otworki od strony silnika a jeśli uciekł mi delikatnie pion to już mniej ważne.
Przykładałem czujnik do gniazda a zmoczona olejem kulka zostawiała mokry punkt na czujniku, w którym wierciłem. Użyłem gwoździ mosiężnych i wszystko działa jak należy.
Mechanicznie Suzi zwarta i gotowa a wizualnie - cały czas do przodu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|