witam wszystkich forumowiczow!
przerobilem czujnik luzu według waszych porad i wszystko Super działa, mam tylko jeden problem. dla biegu 0, 2, 3, wykorzy
stałem już idące w czujniku kable, przeciolem kable przed kostką, dolutowalem kabelki od wyswietlacza i wszystko działa dopóki nie polacze kostek ze sobą. wtedy swieci się cały wyświetlacz. jak mogę sobie z tym poradzić?
Odpowiedz do tematu
:
:
Michal_Wielun musisz zrobić separację między czujnikiem, wyświetlaczem i sterownikiem zapłonu.
W tym celu na każdym z przewodów wyższego biegu musisz zastosować diody prostownicze np. 1N4001, 1N4007 etc. wlutowane katodą w stronę czujnika a anodą w stronę sterownika zapłonu (kostki), sygnał do wyświetlacza bierzesz z przed diody od strony czujnika czyli z jej katody.
dodam, że katoda, to ta strona diody, która ma pasek.
W tym celu na każdym z przewodów wyższego biegu musisz zastosować diody prostownicze np. 1N4001, 1N4007 etc. wlutowane katodą w stronę czujnika a anodą w stronę sterownika zapłonu (kostki), sygnał do wyświetlacza bierzesz z przed diody od strony czujnika czyli z jej katody.
dodam, że katoda, to ta strona diody, która ma pasek.
:
poniżej instrukcja montażu wyświetlacza biegów od Robgie (sprzedaje wyświetlacze na allegro), wszystko elegancko opisane, włącznie z rysunkiem podglądowym jak wlutować diody. Plik dostępny na forumowym ftp
Instrukcja
Instrukcja
Simson SR50 > Kymco Dink 50 > Suzuki GS500
:
Brak w tym opisie informacji, którą podałem, tzn. po której stronie diod włączyć kable idące do wyświetlacza biegów, a ona jest tu kluczowa.
Przekopiuj plik na forumowy FTP i podlinkuj to nie wygaśnie
kenzoo napisał/a: |
poniżej instrukcja montażu wyświetlacza biegów ... , wszystko elegancko opisane, włącznie z rysunkiem podglądowym jak wlutować diody. |
Brak w tym opisie informacji, którą podałem, tzn. po której stronie diod włączyć kable idące do wyświetlacza biegów, a ona jest tu kluczowa.
kenzoo napisał/a: |
Plik dostępny będzie przez miesiąc, ale jak będzie trzeba to uaktualnię linek... |
:
racja, nie ma tego napisanego wprost, ale ta ilustracja jest wg mnie dość jasna (z tym, że od razu założyłem, że wyświetlacz i kostka są po lewej stronie):
już podlinkowane na ftp, godzina pisania tamtego posta już mi nie służyła chyba
Ostatnio zmieniony przez kenzoo Nie 16 Lut, 2014, w całości zmieniany 1 raz
studi napisał/a: | ||
Brak w tym opisie informacji, którą podałem, tzn. po której stronie diod włączyć kable idące do wyświetlacza biegów, a ona jest tu kluczowa. |
racja, nie ma tego napisanego wprost, ale ta ilustracja jest wg mnie dość jasna (z tym, że od razu założyłem, że wyświetlacz i kostka są po lewej stronie):
studi napisał/a: |
Przekopiuj plik na forumowy FTP i podlinkuj to nie wygaśnie |
już podlinkowane na ftp, godzina pisania tamtego posta już mi nie służyła chyba
Ostatnio zmieniony przez kenzoo Nie 16 Lut, 2014, w całości zmieniany 1 raz
Simson SR50 > Kymco Dink 50 > Suzuki GS500
:
poprawiłem adres linka, bo odsyłacze dajesz po http:// a nie po ftp:// i z innym katalogiem początkowym
kenzoo napisał/a: |
już podlinkowane na ftp |
poprawiłem adres linka, bo odsyłacze dajesz po http:// a nie po ftp:// i z innym katalogiem początkowym
:
czym panowie wycinacie dziurę na wyświetlacz w ramce zegarów?
:
wiertarka i pilniczek, mi ładnie wyszło
GS 500 SF
:
no własnie tylko to przyszło mi na myśl dzięki
:
Też mam piny na 2 i 3 biegu i również nie szło mi dostanie się przez tą żywicę. Postanowiłem nie zepsuć sobie sprawnego czujnika luzu i zakupiłem używkę z allegro. Czujnik jest ze starszego modelu, więc nie posiada pinów dla biegów 2 i 3. Wynika z tego również fakt, że obecnie wychodzi z niego kabelek, który można podpiać tylko pod jedną kostkę, natomiast nie ma czego podpiąć pod drugą. Jedną opcją jest dorzucenie drugiego kabelka i podpięcie pod drugą kostkę (odpowiadajaca ze te biegi 2 i 3). Ale teraz moje pytanie - co jeśli tego nie zrobię i zostawię ją niepodpiętą pod nic? Czy są jakieś inne opcje rozwiązania tego problemu? Widzę studi, że dobrze ogarniasz temat, więc poproszę zarówno o wytłumaczenie dla szarego użytkownika, jak i o bardziej techniczne podejście
studi napisał/a: | ||||
Są to piny od 2 i 3 biegu i idą do sterownika zapłonu, istnieją w moto po 2004 roku i związane są z dostosowaniem moto do normy czystości spalin EURO3, ich cel jest taki, że mają zmienić kąt opóźnienia zapłonu.
Normalnie, ponieważ ten czujnik zwiera piny do masy to po prostu lutujesz do nich (lub w kostce do której one idą) dodatkowe kable idące do sterownika i tyle, konstrukcja większości obwodów wejściowych tych wyświetlaczy opiera się o matrycę diodową więc istnieje tam separacja elektryczna poprzez diody półprzewodnikowe więc nie zaburza to działania sterownika zapłonu. |
Też mam piny na 2 i 3 biegu i również nie szło mi dostanie się przez tą żywicę. Postanowiłem nie zepsuć sobie sprawnego czujnika luzu i zakupiłem używkę z allegro. Czujnik jest ze starszego modelu, więc nie posiada pinów dla biegów 2 i 3. Wynika z tego również fakt, że obecnie wychodzi z niego kabelek, który można podpiać tylko pod jedną kostkę, natomiast nie ma czego podpiąć pod drugą. Jedną opcją jest dorzucenie drugiego kabelka i podpięcie pod drugą kostkę (odpowiadajaca ze te biegi 2 i 3). Ale teraz moje pytanie - co jeśli tego nie zrobię i zostawię ją niepodpiętą pod nic? Czy są jakieś inne opcje rozwiązania tego problemu? Widzę studi, że dobrze ogarniasz temat, więc poproszę zarówno o wytłumaczenie dla szarego użytkownika, jak i o bardziej techniczne podejście
:
joke, skoro i tak przerabiasz czujnik pod wyświetlacz, to siłą rzeczy zrobisz te piny, więc nic nie stoi na przeszkodzie aby podpiąć je zarówno do wyświetlacza (bezpośrednio) jak i pod zapłon (poprzez diodę).
A skoro kupowałeś na allegro nowy czujnik, to może trzeba było rozglądnąć się za takim np. z GSX400 czy GSX250, gdzie czujnik jest dokładnie taki sam, tyle, że ma od razu wszystkie 7 pinów wyprowadzone.
w tym poście masz listę zgodnych motocykli z pełnym czujnikiem -> http://www.forum.gs500.pl...ghlight=#135803
A co do nie podpinania w ogóle tych dodatkowych pinów, to w manualu na stronach 19-25 i 19-26 masz schemat instalacji w wersji europejskiej z czujnikiem trzy pinowym i dodatkowo solenoidem i czujnikiem otwarcia przepustnicy oraz wersję na stany, kanadę i australię w wersji bez tych trzech elementów więc wnioskuje z tego, że jeśli nie podepniesz tych dodatkowych pinów to musisz odłączyć te dodatkowe elementy aby układ nie zgłupiał.
A skoro kupowałeś na allegro nowy czujnik, to może trzeba było rozglądnąć się za takim np. z GSX400 czy GSX250, gdzie czujnik jest dokładnie taki sam, tyle, że ma od razu wszystkie 7 pinów wyprowadzone.
w tym poście masz listę zgodnych motocykli z pełnym czujnikiem -> http://www.forum.gs500.pl...ghlight=#135803
A co do nie podpinania w ogóle tych dodatkowych pinów, to w manualu na stronach 19-25 i 19-26 masz schemat instalacji w wersji europejskiej z czujnikiem trzy pinowym i dodatkowo solenoidem i czujnikiem otwarcia przepustnicy oraz wersję na stany, kanadę i australię w wersji bez tych trzech elementów więc wnioskuje z tego, że jeśli nie podepniesz tych dodatkowych pinów to musisz odłączyć te dodatkowe elementy aby układ nie zgłupiał.
:
dokładnie jak pisze Studi. Jak już ktoś chce kupić czujnik to rozejrzeć się na Allegro i popytać ludzi, którzy sprzedają moto na części. Na pewno pasuje od GS550.
Jakby ktoś potrzebował to na szybko znalazłem na Allegro. Wpisać w szukajkę "gs550 czójnik biegów" i zaznaczyć żeby szukało w opisach.
I jak już będziecie pytać sprzedawców o te czujniki, to najlepiej dołączyć zdjęcie, bo nie wszyscy trybią o co chodzi.
Jakby ktoś potrzebował to na szybko znalazłem na Allegro. Wpisać w szukajkę "gs550 czójnik biegów" i zaznaczyć żeby szukało w opisach.
I jak już będziecie pytać sprzedawców o te czujniki, to najlepiej dołączyć zdjęcie, bo nie wszyscy trybią o co chodzi.
Simson SR50 > Kymco Dink 50 > Suzuki GS500
:
Witam Ponownie!!
Zrobiłem wszystko jak radziliście i działa.
Miałem problem z dłubaniem żywicy i zatarły mi sie ślady w których miejscach powinny być piny. nie byłem pewny czy otwory są w dobrych miejscach. Jednak od strony silnika na czujniku odcisły sie delikatnie biegi i sie udało.
Użyłem gwożdzi jako piny, wszystko działa ale nie polecam bo trudno sie do nich lutuje miedziane kable.
Na 2 i 3 biegu świeciła mi sie 8 użyłem diod i wszystko działa normalnie.
Zrobiłem wszystko jak radziliście i działa.
Miałem problem z dłubaniem żywicy i zatarły mi sie ślady w których miejscach powinny być piny. nie byłem pewny czy otwory są w dobrych miejscach. Jednak od strony silnika na czujniku odcisły sie delikatnie biegi i sie udało.
Użyłem gwożdzi jako piny, wszystko działa ale nie polecam bo trudno sie do nich lutuje miedziane kable.
Na 2 i 3 biegu świeciła mi sie 8 użyłem diod i wszystko działa normalnie.
:
Witam, zabieram się za montaż wyświetlacza biegów, mam pytanie czy otworki umieszczone po stronie zewnętrznej czujnika, czyli tej gdzie lutujemy kabelki, odpowiadają miejscom w którym należy wywiercić dziurki? pozdrawiam
:
Odpowiedz do tematu
Ja robiąc wyświetlacz nie zwracałem uwagi na te "cylinderki" po stronie kabli. Wierciłem otworki od strony silnika a jeśli uciekł mi delikatnie pion to już mniej ważne.
Przykładałem czujnik do gniazda a zmoczona olejem kulka zostawiała mokry punkt na czujniku, w którym wierciłem. Użyłem gwoździ mosiężnych i wszystko działa jak należy.
Mechanicznie Suzi zwarta i gotowa a wizualnie - cały czas do przodu
Przykładałem czujnik do gniazda a zmoczona olejem kulka zostawiała mokry punkt na czujniku, w którym wierciłem. Użyłem gwoździ mosiężnych i wszystko działa jak należy.
Mechanicznie Suzi zwarta i gotowa a wizualnie - cały czas do przodu