WYSWIETLACZ BIEGOW
Odpowiedz do tematu

Michal_Wielun
[Usunięty]
:
witam wszystkich forumowiczow!
przerobilem czujnik luzu według waszych porad i wszystko Super działa, mam tylko jeden problem. dla biegu 0, 2, 3, wykorzy
stałem już idące w czujniku kable, przeciolem kable przed kostką, dolutowalem kabelki od wyswietlacza i wszystko działa dopóki nie polacze kostek ze sobą. wtedy swieci się cały wyświetlacz. jak mogę sobie z tym poradzić?

:
Michal_Wielun musisz zrobić separację między czujnikiem, wyświetlaczem i sterownikiem zapłonu.

W tym celu na każdym z przewodów wyższego biegu musisz zastosować diody prostownicze np. 1N4001, 1N4007 etc. wlutowane katodą w stronę czujnika a anodą w stronę sterownika zapłonu (kostki), sygnał do wyświetlacza bierzesz z przed diody od strony czujnika czyli z jej katody.

dodam, że katoda, to ta strona diody, która ma pasek.


Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
poniżej instrukcja montażu wyświetlacza biegów od Robgie (sprzedaje wyświetlacze na allegro), wszystko elegancko opisane, włącznie z rysunkiem podglądowym jak wlutować diody. Plik dostępny na forumowym ftp

Instrukcja

Simson SR50 > Kymco Dink 50 > Suzuki GS500
:
kenzoo napisał/a:
poniżej instrukcja montażu wyświetlacza biegów ... , wszystko elegancko opisane, włącznie z rysunkiem podglądowym jak wlutować diody.


Brak w tym opisie informacji, którą podałem, tzn. po której stronie diod włączyć kable idące do wyświetlacza biegów, a ona jest tu kluczowa.

kenzoo napisał/a:
Plik dostępny będzie przez miesiąc, ale jak będzie trzeba to uaktualnię linek...
Przekopiuj plik na forumowy FTP i podlinkuj to nie wygaśnie

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
studi napisał/a:
kenzoo napisał/a:
poniżej instrukcja montażu wyświetlacza biegów ... , wszystko elegancko opisane, włącznie z rysunkiem podglądowym jak wlutować diody.


Brak w tym opisie informacji, którą podałem, tzn. po której stronie diod włączyć kable idące do wyświetlacza biegów, a ona jest tu kluczowa.


racja, nie ma tego napisanego wprost, ale ta ilustracja jest wg mnie dość jasna (z tym, że od razu założyłem, że wyświetlacz i kostka są po lewej stronie):



studi napisał/a:
Przekopiuj plik na forumowy FTP i podlinkuj to nie wygaśnie


już podlinkowane na ftp, godzina pisania tamtego posta już mi nie służyła chyba ;)

Ostatnio zmieniony przez kenzoo Nie 16 Lut, 2014, w całości zmieniany 1 raz
Simson SR50 > Kymco Dink 50 > Suzuki GS500
:
kenzoo napisał/a:
już podlinkowane na ftp

poprawiłem adres linka, bo odsyłacze dajesz po http:// a nie po ftp:// i z innym katalogiem początkowym

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
czym panowie wycinacie dziurę na wyświetlacz w ramce zegarów?

:
wiertarka i pilniczek, mi ładnie wyszło

GS 500 SF
:
no własnie tylko to przyszło mi na myśl :) dzięki

:
studi napisał/a:
Michal_Wielun napisał/a:
Dodatkowo mój czujnik ma już dwa dodatkowe piny. Przypuszczam że są od 2 i 3 biegu. Do czego one służą?

Są to piny od 2 i 3 biegu i idą do sterownika zapłonu, istnieją w moto po 2004 roku i związane są z dostosowaniem moto do normy czystości spalin EURO3, ich cel jest taki, że mają zmienić kąt opóźnienia zapłonu.

Michal_Wielun napisał/a:
Jak przylutować kabelki od wyświetlacza do tych pinów żeby nic nie uszkodzić?

Normalnie, ponieważ ten czujnik zwiera piny do masy to po prostu lutujesz do nich (lub w kostce do której one idą) dodatkowe kable idące do sterownika i tyle, konstrukcja większości obwodów wejściowych tych wyświetlaczy opiera się o matrycę diodową więc istnieje tam separacja elektryczna poprzez diody półprzewodnikowe więc nie zaburza to działania sterownika zapłonu.



Też mam piny na 2 i 3 biegu i również nie szło mi dostanie się przez tą żywicę. Postanowiłem nie zepsuć sobie sprawnego czujnika luzu i zakupiłem używkę z allegro. Czujnik jest ze starszego modelu, więc nie posiada pinów dla biegów 2 i 3. Wynika z tego również fakt, że obecnie wychodzi z niego kabelek, który można podpiać tylko pod jedną kostkę, natomiast nie ma czego podpiąć pod drugą. Jedną opcją jest dorzucenie drugiego kabelka i podpięcie pod drugą kostkę (odpowiadajaca ze te biegi 2 i 3). Ale teraz moje pytanie - co jeśli tego nie zrobię i zostawię ją niepodpiętą pod nic? Czy są jakieś inne opcje rozwiązania tego problemu? Widzę studi, że dobrze ogarniasz temat, więc poproszę zarówno o wytłumaczenie dla szarego użytkownika, jak i o bardziej techniczne podejście :)

:
joke, skoro i tak przerabiasz czujnik pod wyświetlacz, to siłą rzeczy zrobisz te piny, więc nic nie stoi na przeszkodzie aby podpiąć je zarówno do wyświetlacza (bezpośrednio) jak i pod zapłon (poprzez diodę).

A skoro kupowałeś na allegro nowy czujnik, to może trzeba było rozglądnąć się za takim np. z GSX400 czy GSX250, gdzie czujnik jest dokładnie taki sam, tyle, że ma od razu wszystkie 7 pinów wyprowadzone.

w tym poście masz listę zgodnych motocykli z pełnym czujnikiem -> http://www.forum.gs500.pl...ghlight=#135803


A co do nie podpinania w ogóle tych dodatkowych pinów, to w manualu na stronach 19-25 i 19-26 masz schemat instalacji w wersji europejskiej z czujnikiem trzy pinowym i dodatkowo solenoidem i czujnikiem otwarcia przepustnicy oraz wersję na stany, kanadę i australię w wersji bez tych trzech elementów więc wnioskuje z tego, że jeśli nie podepniesz tych dodatkowych pinów to musisz odłączyć te dodatkowe elementy aby układ nie zgłupiał.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
dokładnie jak pisze Studi. Jak już ktoś chce kupić czujnik to rozejrzeć się na Allegro i popytać ludzi, którzy sprzedają moto na części. Na pewno pasuje od GS550.
Jakby ktoś potrzebował to na szybko znalazłem na Allegro. Wpisać w szukajkę "gs550 czójnik biegów" :D i zaznaczyć żeby szukało w opisach.

I jak już będziecie pytać sprzedawców o te czujniki, to najlepiej dołączyć zdjęcie, bo nie wszyscy trybią o co chodzi.

Simson SR50 > Kymco Dink 50 > Suzuki GS500
Michal_Wielun
[Usunięty]
:
Witam Ponownie!!

Zrobiłem wszystko jak radziliście i działa.
Miałem problem z dłubaniem żywicy i zatarły mi sie ślady w których miejscach powinny być piny. nie byłem pewny czy otwory są w dobrych miejscach. Jednak od strony silnika na czujniku odcisły sie delikatnie biegi i sie udało.
Użyłem gwożdzi jako piny, wszystko działa ale nie polecam bo trudno sie do nich lutuje miedziane kable.

Na 2 i 3 biegu świeciła mi sie 8 użyłem diod i wszystko działa normalnie.

rudy103
[Usunięty]
:
Witam, zabieram się za montaż wyświetlacza biegów, mam pytanie czy otworki umieszczone po stronie zewnętrznej czujnika, czyli tej gdzie lutujemy kabelki, odpowiadają miejscom w którym należy wywiercić dziurki? pozdrawiam

:
Ja robiąc wyświetlacz nie zwracałem uwagi na te "cylinderki" po stronie kabli. Wierciłem otworki od strony silnika a jeśli uciekł mi delikatnie pion to już mniej ważne.
Przykładałem czujnik do gniazda a zmoczona olejem kulka zostawiała mokry punkt na czujniku, w którym wierciłem. Użyłem gwoździ mosiężnych i wszystko działa jak należy.
Mechanicznie Suzi zwarta i gotowa a wizualnie - cały czas do przodu :hyhy:

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.