WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Pare pytan poczatkujacego
Autor Wiadomość
oam
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Paź, 2007   Pytania poczatkujacego...

hejka,

(z gory przepraszam za cross-posta ze scigacz.pl ;) )

w piatek w koncu moja GSke, rok '00. mam dwa pytania:

- czy metaliczny dzwiek, ktorego czestotliwosc zwieksza sie wraz ze zwiekszaniem obrotow to normalna sprawa ? dzwiek przypomina mi troche prace silnika samochodowego z niskim poziomem oleju (kiedy klekocza zawory). poziom oleju - jest full (F na bagnecie).

- przez kilkanascie sekund po uruchomieniu zimnego silnika z rury wydechowej leci niebieski dym - potem wszystko jest ok. czy to zwiastuje (lub moze zwiastowac) jakies problemy, czy 'ten typ tak ma'?

BTW czym mozna ratowac moto przed rdza? Kilka rzeczy w okolicach kierownicy jest przyrdzewialych, tutaj (Irlandia) to podobno normalne ze wzgledu na wysoka wilgoc - jesli wyczyszcze ta rdze, musze na to polozyc jakas specjalna farbe, czy zwykla srebrzanke?

z gory dzieki !

--
oam
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 30 Paź, 2007   

Silnik w Gs-ie jest dosc głośny więc trudno cos powiedzieć na odległosć.
Stukac moze wszystko , sworznie tłokowe, panewki , wałki rozrządu , łańcuch rozrządu , slizgacze .
Jaki olej stosujesz do GS-a, kiedy ostatnio regulowałeś zawory i sprawdziłeś stan łańcucha , napinacza i slizgów ?Czy masz mozliwosc zmierzyc cisnienie oleju? Ile oleju spala ci silnik na 1000 km? Jaki silnik ma przebieg?

Co do korozji to najpierw wyczyść rdzę do gołego metalu , potem podkład w sprayu , lakier pod kolor i na to bezbarwny. Jak zrobisz to starannie to będzie jak oryginał. Lakier mozna wykorzystac taki jak do malowania felg w samochodach. Jest lepszy od zwykłego.Mozna tez po podmalowaniu niewidoczne miejsca ramy spryskac sprayem do smarowania łańcucha . Jest on na bazie wosku i dobrze zabezpieczy przed wodą.
Sam spray na rdzę to niewypał. zaraz wyjdzie na wierzch.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
oam
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Paź, 2007   

hejka,

Breżniew napisał/a:
Silnik w Gs-ie jest dosc głośny więc trudno cos powiedzieć na odległosć.
Stukac moze wszystko , sworznie tłokowe, panewki , wałki rozrządu , łańcuch rozrządu , slizgacze .
Jaki olej stosujesz do GS-a, kiedy ostatnio regulowałeś zawory i sprawdziłeś stan łańcucha , napinacza i slizgów ?Czy masz mozliwosc zmierzyc cisnienie oleju? Ile oleju spala ci silnik na 1000 km? Jaki silnik ma przebieg?


przebieg 43500km
nie wiem jaki tam jest olej, nie regulowalem zaworow i nie sprawdzalem rozrzadu - tak jak napisalem, kupilem go 4 dni temu, wiec nie mam zielonego pojecia ile on spala oleju na 1000km - poki co zrobilem 500km i nie wzial mi praktycznie nic (bagnet wskazuje full).

tak czy owak widze ze mechanika musze odwiedzic :-)

a masz jakies sugestie dot. tego niebieskiego dymu przy niebieskim silniku ?

wielkie dzieki,
oam
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 30 Paź, 2007   

Jasny dym to mogą byc dwie różne sprawy - kodensacja wilgoci w spalinach w zimnym tłumiku zaraz po odpaleniu - normalne zjawisko w zimne dni i dużą wigotnosc powietrza . druga przyczyna to spalanie oleju. W przypadku zuzytych uszczelniaczy zaworowych po dłuzszym postoju trochę oleju scieka po przez prowadnice zaworowe i trzonki zaworow do dolotu by potem sie spalic w cylindrach i dymić. Przy mocnym zuzyciu uszczelniaczy olej dostaje sie cały czas i moto dymi bez wzgledu na temperaturę. Podobnie przy zuzytych pierścieniach tłokowych.
Postaw moto w serwisie niech sprawdzą je kompleksowo , wymienią olej , filtry , zrobią regulacje zaworów i gażników.
Jeśli cos znajdą , napisz jaka była przyczyna.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
oam
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Paź, 2007   

Breżniew napisał/a:
Jasny dym to mogą byc dwie różne sprawy - kodensacja wilgoci w spalinach w zimnym tłumiku zaraz po odpaleniu - normalne zjawisko w zimne dni i dużą wigotnosc powietrza . druga przyczyna to spalanie oleju. W przypadku zuzytych uszczelniaczy zaworowych po dłuzszym postoju trochę oleju scieka po przez prowadnice zaworowe i trzonki zaworow do dolotu by potem sie spalic w cylindrach i dymić. Przy mocnym zuzyciu uszczelniaczy olej dostaje sie cały czas i moto dymi bez wzgledu na temperaturę. Podobnie przy zuzytych pierścieniach tłokowych.
Postaw moto w serwisie niech sprawdzą je kompleksowo , wymienią olej , filtry , zrobią regulacje zaworów i gażników.
Jeśli cos znajdą , napisz jaka była przyczyna.


oka foka, dzieki za pomoc

--
oam
 
 
milowski
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Lis, 2007   

A taka prawda życiowa "Stuki puki to Suzuki" :)
 
 
bora100
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Mar, 2008   

witam.szukam silnika do motoparalotni.czy może mi ktoś powiedzieć ile waży silnik GS 500 bez skrzyni biegów. a może ktos zna lepsze silniki ,niedrogie i najmniej generujące drgania ,bo GS wyczytałem generuje dosyc dużo
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008   

O tym silniku to zapomnij. Waży kompletny ponad 50kg. Tu lepszy by był silnik od trabanta . Jest to dwusuw który po przeróbkach moze wazyc znacznie mniej i ma sporą moc. Widziałem takie silniki montowane w motolotniach ale w twoim przypadku silnik będziesz miał na plecach czy na jakims podwoziu? jak na plecach to na pewno jest za cięzki i ma za dużą moc. wtedy pozostaje silnik stosowany w kosiarkach. Jakis 4T na pewno sie znajdzie.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
bora100
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Mar, 2008   

Breżniew napisał/a:
O tym silniku to zapomnij. Waży kompletny ponad 50kg. Tu lepszy by był silnik od trabanta . Jest to dwusuw który po przeróbkach moze wazyc znacznie mniej i ma sporą moc. Widziałem takie silniki montowane w motolotniach ale w twoim przypadku silnik będziesz miał na plecach czy na jakims podwoziu? jak na plecach to na pewno jest za cięzki i ma za dużą moc. wtedy pozostaje silnik stosowany w kosiarkach. Jakis 4T na pewno sie znajdzie.
.......... A ile by ważył bez skrzyni biegów?Potrzebuję mocy pow.45KM do dwuosobowego wózka.Trabant jest za słaby (chyba ma 21KM).
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008   

Ale silnik 2T łatwo tuningować , poszukaj stron o tuningu trampka czy innych silników 2T. Podstawa to plan głowicy , powiększenie kanałów w cylindrach , dobór wydechu czy montaz membran na dolocie. jest to duzo łatwiejsze niz przeróbki 4T motocyklowego. miałem okazję kiedyś naprawiac silnik ze skutera śnieżnego firmy Rotax -Bombardier stosowanego tez w motolotniach. Ten 2 cylindrowy 2T z pojemności 437ccm rozwija moc 40KM.

Bez kół zębatych silnik waży jakieś 5 kg mniej. nie dasz rady wyprowadzić napedu poza sam silnik bo jest tam olej pod cisnieniem. Zapomnij o tym silniku z GS-a. silniki motocyklowe to kompletnie inna budowa i inne przeznaczenie. Jak sobie wyobrazasz smarowanie silnika przy ostrym wznoszeniu i przechyłach ? To najprostsza droga do zatarcia silnika.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
matzec
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Gru, 2009   Parę pytań początkującego

Witam, jestem nowy na forum jak i na motocyklu. Prawo jazdy zdałem na początku października, a swojego GSa 500 E z 2006 roku kupiłem ledwie dwa dni temu. Chciałbym zadać dwa pytania, które nasuwają mi się po tym krótkim czasie, a w przyszłości być może dorzucać tu kolejne wątpliwości. Mam nadzieję, że taki "zbiorczy" sposób zadawania pytań nie łamie w jakiś sposób regulaminu forum, o ile taki istnieje - bo nie mogłem znaleźć.
Oto moje pytania:
1) Jak długo może trwać rozgrzewanie silnika na ssaniu przy panujących teraz temperaturach, czyli 2-7 stopni? Nie mierzyłem co prawda, ale na pewno muszę rozgrzewać silnik dłużej, niż 30 sekund podane w instrukcji obsługi. Powiedziałbym, że mija raczej 1,5-2 minuty, zanim silnik nie gaśnie bez ssania. Nawet wtedy, po ruszeniu i zamknięciu manetki gazu, silnik traci obroty, gaśnie i wymaga dalszego grzania zanim wszystko będzie ok. Przez takie zgaśnięcie silnika zresztą, zaliczyłem wczoraj pierwszą glebę parkingową ;)
Czy oznacza to jakiś problem z silnikiem, a może tyle to musi trwać?

2) Zauważyłem, że przy toczeniu motocykla słychać szum, dochodzący z przedniego koła, a dokładniej z hamulca. Wydaje mi się, że to klocek hamulcowy bez przerwy styka się z tarczą i trze. Czy taki stan jest normalny? Jeśli nie, to czy regulacja tego jest w zasięgu osoby zupełnie zielonej w sprawie motocykli?
Ostatnio zmieniony przez matzec Czw 03 Gru, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Czw 03 Gru, 2009   

Witam,
matzecc napisał/a:
... ale na pewno muszę rozgrzewać silnik dłużej, niż 30 sekund podane w instrukcji obsługi.

Ja w takich temperaturach jak teraz trzymam moto na ssaniu ok. 5 min, w tym czasie jak silnik się rozgrzewa, ja się ubieram i takie tam inne :rotfl: , generalnie trzyman do puty, do puki po wyłączeniu ssania obroty nie są stabilne w ok 1300-1500rpm.

matzecc napisał/a:
2) Zauważyłem, że przy toczeniu motocykla słychać szum, dochodzący z przedniego koła, a dokładniej z hamulca ...

Taki obiaw może mieć różne przyczyny, np. moto mogło być długo nie używane, mogą być nowe klocki i się dopiero układają, może być problem z zablokowanymi tłoczkami w zacisku i trzyma klocki zaciśnięte, trudno jednoznacznie powiedzieć. Najlepiej sprawdz ile zostało klocków, jeśli są optycznie nowe, to prawdopodobnie coś jest z zaciskiem, rozbierz go, wyjmij klocki delikatnie wysuń tłoczek ale nie do końca i zobacz czy nie jest gdzieś zabrudzony, ewentualnie wymyj go za pomocą płynu hamulcowego i delikatnej szczotki, aby nie zniszczyć gumy uszczelniającej ani powierzchni tłoczka, następnie wciśnij go do końca w obudowę zaciski, załuż klocki i cały zacisk na tarcze i sprawdz, czy pomogło.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
matzec
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Gru, 2009   

Z tym hamulcem, to brzmi skomplikowanie jak na moje zerowe umiejętności i wiedzę... Jeszcze pomyślę, co z tym zrobić.

Mam też trzecie pytanie. Opony w moim motocyklu są z 2006 roku, czyli jak się domyślam oryginalne. Przebieg wynosi teraz ok. 19000, a opony mają jeszcze wystarczająco głęboki bieżnik. Mimo tego, poprzedni właściciel sugerował mi, aby opony wymienić, z powodu samego ich wieku. Co o tym sądzicie? Jaka jest ogólnie trwałość opon?
 
 
leon 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1819
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 03 Gru, 2009   

matzec napisał/a:
Witam, jestem nowy na forum jak... ...Chciałbym zadać dwa pytania, które nasuwają mi się po tym krótkim czasie, a w przyszłości być może dorzucać tu kolejne wątpliwości. Mam nadzieję, że taki "zbiorczy" sposób zadawania pytań nie łamie w jakiś sposób regulaminu forum, o ile taki istnieje - bo nie mogłem znaleźć.


Regulaminu nie ma - kierujemy się zdrowym rozsądkiem i jak na razie to wystarcza. I tak po pierwsze skoro jesteś nowy powinieneś założyć swój temat w dziale "Powitalnia" i się nam ładnie przedstawić. Po drugie powinieneś najpierw zobaczyć czy czasem na forum nie ma już odpowiedzi na Twoje pytania i ewentualnie dopisać się do istniejących tematów. Funkcja "Szukaj" nie boli, a dodatkowo na forum jest wszystko w miarę przyzwoicie uporządkowane więc przeglądnięcie tytułów tematów w kilku działach w celu zobaczenia co już zostało napisane również jest wskazane.

Temat scalam z podobnym już istniejącym.

PS:

matzec napisał/a:
1) Jak długo może trwać rozgrzewanie silnika na ssaniu...


http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1235
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=2824

matzec napisał/a:
2) Zauważyłem, że przy toczeniu motocykla słychać szum, dochodzący z przedniego koła


http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1872
_________________
http://picasaweb.google.com/leon.1981.krk
http://www.grupa-poludnie.info
 
 
 
k2 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51
Dołączył: 04 Maj 2008
Pochwał: 1
Posty: 698
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: Pią 04 Gru, 2009   

Dodam 3 grosze odnośnie hamulców.
Nie jest tak że jak coś szumi z przodu to od razu coś jest nie tak z zaciskiem, tłoczkiem i innymi duperelami. Hamulec jest tak skonstruowany że jak przestajesz hamować (naciskać na klamkę hebla) to najnormalniej w świecie przestajesz wywierać nacisk na klocki (wiem, wszyscy to wiedzą). Żadna dodatkowa siła nie powoduje odciągnięcie klocków od tarczy, tak że cały czas klocek, bardziej lub mniej w zależności od stanu tłoczka, trze po tarczy. Oczywiście, jeżeli tłoczek jest zapieczony lub brudny to nie pozwala na "zluzowanie" klocków i powoduje że nawet po odpuszczeniu klamki nadal wszystko hamuje.
Wracając do szumów. Zależnie od rodzaju materiału, z którego wykonany jest sam klocek , nawet podczas "swobodnego" (bez hamowania) obracania się koła może być słyszalny szum.
Trzeba po prostu sprawdzić czy po dłuższej jeździe (bez silnego hamowania) grzeje się zacisk. Jeżeli tak, to trzeba go sprawdzić.
_________________
TDM as unique as you

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.