WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: leon
Czw 14 Sty, 2010
Naped - zebatki o niestandardowej ilosci zebow
Autor Wiadomość
Ninja118
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009   Napęd - zębatki o niestandardowej ilości zębów

Przeglądając ostatnio wymogi dot. motocykli startujących w wyścigach spotkałem się z opinią iż występuje wymiana zębatek z tych co mają np. 39 (tył) na 42... Co to właściwie daje?

buźka
 
 
JunioRRex
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009   

wieksza zębatka z tyłu daje wiekszą moc na koło, ale za to obniza prędkosci. Robi sie to po to aby było lepsze przyspieszenie lub zeby lepiej stawał na koło. Ale dlaczego to robią na motocyklach do wyscigów nie wiem, moze dlatego ze tam przyspieszenie jest wazniejsze niz predkosc maxymalna
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

tak własnie jest wieksza zebatka z tyłu lub mniejsza z przodu to wieksza przyśpiecha kosztem maxa

2 zeby na tyle to mniej wiecej 1 zab na przodzie
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
pubuss
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

Standardowo jest na zdawczej 16 zębów. Zostawiając serię z tyłu uzyskujemy ok 185km/h maksymalnej prędkości.
Redukując ilość zębów z przodu do 14 zmniejszysz prędkość maksymalną do ok 130-140km/h.

W świecie torowym (gdyby taką metodę stosowano) zmiana konfiguracji zębatek zapewne dostosowywana jest do charakterystyki toru. Wiadomo, tor krętu i ogólnie "wolny" - zależy Ci bardziej na przyśpieszeniach niż naddźwiękowych prędkościach i analogicznie w odwrotnym przypadku.
W stuncie każdy zakłada ogromną zębatkę na koło tylnie, bo raz, ma się większy moment na tylnim kole i dwa, łatwiej jest go dawkować.
 
 
monteki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Sty, 2010   Zębatka 15-stka z przodu

Ponieważ w "wyszukiwajce" znalazłem kilka tematów o zębatkach , gdzie wyglaszane były różne opinie, więc chciałbym Was zapytać . Wymieniam napęd i słyszałem że warto wymienić zębatke z pzodu na jeden mniejsą . Moje pytania:

1)czy łańcuch wtedy stosuje taki sam jak przy standardzie ?

2) Ktoś na tym forum napisał że taka zmiana dalje lepsze przyspieszenie , bez pogorszenia Vmax ale z torche większym spalaniem , czy tak rzeczywiście jest ??

z góry dziękuje
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010   

2) Vmax się zmniejszy, przy tej samej prędkości na tym samym biegu, będą wyższe obroty stąd m.in "więcej mocy"
Mi akurat dynamika GS-a na 6-tym biegu odpowiadała. W trasie lubiłem jeździć na 6-tym biegu od 80 do 120 km/h, spokojnie przyśpieszając. Chciałem wyprzedzić to redukowałem bieg.
Jadąc 100 km/h na 6-tym biegu GS spali X benzyny, jadąc na 5-tym biegu GS 100 km/h przy wyższych obrotach GS spali przykładowo 1,1X-a benzyny. Ale bez tragedii, bo GS mało pali.
_________________
www.gs500.pl
 
 
re5pect
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Sty, 2010   

jak chcesz to Ci mogę 15 zębów sprzedać bo mam prawie nówke. jak coś to PW
 
 
monteki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Sty, 2010   

OK , ale generalnie polecacie 15 zębów , czy lepiej zostać przy standardzie ?? Doradzcie coś , bo napęd musze jak najszybciej wymienić, a nie wiem jaką kupić .
 
 
hubert
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Sty, 2010   

serwisówka zaleca 16
ma szóstym biegu pod wiatr ciężko idzie pow 140km
ja jednak przy wymianie napędu zmienie na mniejszą i tak pow 160 ni mam zamiaru latać bo to jednak nie do tego motocykl
 
 
Majic 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2008
Pochwał: 1
Posty: 589
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010   

Jak będziesz jeździć więcej w dwie osoby to kup 15. W innym wypadku zostaw 16.
Jeździłem na 16, a obecnie mam 15. Jakiegoś turbo nie odczułem. Za małe różnice... co to za różnica czy do 100 ma 6,5s czy 6,4s :x
_________________
Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
 
 
 
monteki
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Sty, 2010   

w 90% będe sam jeździł, rzadko z plecaczkiem..
 
 
hubert
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Sty, 2010   

standardowa wystarczy
zresztą zawsze można zmienić to tylko 25 zeta :)
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010   

ma szóstym biegu pod wiatr ciężko idzie pow 140km <- i tak i tak będzie ciężko szedł po wiatr powyżej 140 km/h. GS to nie GSXR600, 750 czy 1000.
_________________
www.gs500.pl
 
 
kobylen
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Sty, 2010   

moim zdaniem po zmianie zebatki licznik bedzie przekłamywać?
 
 
Majic 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2008
Pochwał: 1
Posty: 589
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010   

kobylen napisał/a:
moim zdaniem po zmianie zebatki licznik bedzie przekłamywać?

Tak gdyby wziąć na logikę to zębatka jest sprzężona z tylnym kołem, a licznik za pomocą ślimaka z przednim. Jak u Ciebie wyszło, że licznik będzie przekłamywać ? :)
_________________
Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.