Naped - zebatki o niestandardowej ilosci zebow
Odpowiedz do tematu

Ninja118
[Usunięty]
: Napęd - zębatki o niestandardowej ilości zębów
Przeglądając ostatnio wymogi dot. motocykli startujących w wyścigach spotkałem się z opinią iż występuje wymiana zębatek z tych co mają np. 39 (tył) na 42... Co to właściwie daje?

buźka

JunioRRex
[Usunięty]
:
wieksza zębatka z tyłu daje wiekszą moc na koło, ale za to obniza prędkosci. Robi sie to po to aby było lepsze przyspieszenie lub zeby lepiej stawał na koło. Ale dlaczego to robią na motocyklach do wyscigów nie wiem, moze dlatego ze tam przyspieszenie jest wazniejsze niz predkosc maxymalna

:
tak własnie jest wieksza zebatka z tyłu lub mniejsza z przodu to wieksza przyśpiecha kosztem maxa

2 zeby na tyle to mniej wiecej 1 zab na przodzie

Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
pubuss
[Usunięty]
:
Standardowo jest na zdawczej 16 zębów. Zostawiając serię z tyłu uzyskujemy ok 185km/h maksymalnej prędkości.
Redukując ilość zębów z przodu do 14 zmniejszysz prędkość maksymalną do ok 130-140km/h.

W świecie torowym (gdyby taką metodę stosowano) zmiana konfiguracji zębatek zapewne dostosowywana jest do charakterystyki toru. Wiadomo, tor krętu i ogólnie "wolny" - zależy Ci bardziej na przyśpieszeniach niż naddźwiękowych prędkościach i analogicznie w odwrotnym przypadku.
W stuncie każdy zakłada ogromną zębatkę na koło tylnie, bo raz, ma się większy moment na tylnim kole i dwa, łatwiej jest go dawkować.

monteki
[Usunięty]
: Zębatka 15-stka z przodu
Ponieważ w "wyszukiwajce" znalazłem kilka tematów o zębatkach , gdzie wyglaszane były różne opinie, więc chciałbym Was zapytać . Wymieniam napęd i słyszałem że warto wymienić zębatke z pzodu na jeden mniejsą . Moje pytania:

1)czy łańcuch wtedy stosuje taki sam jak przy standardzie ?

2) Ktoś na tym forum napisał że taka zmiana dalje lepsze przyspieszenie , bez pogorszenia Vmax ale z torche większym spalaniem , czy tak rzeczywiście jest ??

z góry dziękuje

:
2) Vmax się zmniejszy, przy tej samej prędkości na tym samym biegu, będą wyższe obroty stąd m.in "więcej mocy"
Mi akurat dynamika GS-a na 6-tym biegu odpowiadała. W trasie lubiłem jeździć na 6-tym biegu od 80 do 120 km/h, spokojnie przyśpieszając. Chciałem wyprzedzić to redukowałem bieg.
Jadąc 100 km/h na 6-tym biegu GS spali X benzyny, jadąc na 5-tym biegu GS 100 km/h przy wyższych obrotach GS spali przykładowo 1,1X-a benzyny. Ale bez tragedii, bo GS mało pali.

re5pect
[Usunięty]
:
jak chcesz to Ci mogę 15 zębów sprzedać bo mam prawie nówke. jak coś to PW

monteki
[Usunięty]
:
OK , ale generalnie polecacie 15 zębów , czy lepiej zostać przy standardzie ?? Doradzcie coś , bo napęd musze jak najszybciej wymienić, a nie wiem jaką kupić .

hubert
[Usunięty]
:
serwisówka zaleca 16
ma szóstym biegu pod wiatr ciężko idzie pow 140km
ja jednak przy wymianie napędu zmienie na mniejszą i tak pow 160 ni mam zamiaru latać bo to jednak nie do tego motocykl

:
Jak będziesz jeździć więcej w dwie osoby to kup 15. W innym wypadku zostaw 16.
Jeździłem na 16, a obecnie mam 15. Jakiegoś turbo nie odczułem. Za małe różnice... co to za różnica czy do 100 ma 6,5s czy 6,4s :x

Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
monteki
[Usunięty]
:
w 90% będe sam jeździł, rzadko z plecaczkiem..

hubert
[Usunięty]
:
standardowa wystarczy
zresztą zawsze można zmienić to tylko 25 zeta :)

:
ma szóstym biegu pod wiatr ciężko idzie pow 140km <- i tak i tak będzie ciężko szedł po wiatr powyżej 140 km/h. GS to nie GSXR600, 750 czy 1000.

kobylen
[Usunięty]
:
moim zdaniem po zmianie zebatki licznik bedzie przekłamywać?

:
kobylen napisał/a:
moim zdaniem po zmianie zebatki licznik bedzie przekłamywać?

Tak gdyby wziąć na logikę to zębatka jest sprzężona z tylnym kołem, a licznik za pomocą ślimaka z przednim. Jak u Ciebie wyszło, że licznik będzie przekłamywać ? :)

Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.