WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Optymalne obroty do normalnej jazdy
Autor Wiadomość
Mordkaaa 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27
Dołączył: 12 Gru 2015
Pochwał: 12
Posty: 445
Skąd: RKR
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

Za ciezki jestes :D
_________________
SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

Eryk, według mnie jazda z obrotami 10krpm to jest pozbawiona większego sensu, bo tam już nic się nie dzieje a w ręcz jak popatrzysz na wykresy mocy i momentu to zaczyna spadać.

Yaszczi dobrze prawi wyczuj moto i styl jakim chcesz jeździć.

Fakt, dla GSa obroty na poziomie 3-3.5krpm to minimum, poniżej może szarpać i nie powinno się męczyć silnika w ten sposób.

Dla jazdy emeryckiej, chciałem powiedzieć ecodriving, czyli preferowanej np. przez moją skromną osobę to w GSe prędkości obrotowe na poziomie 4-6krpm, pozwoli to wykręcić przy dobrze zestrojonych i wyregulowanych gaźnikach w wersji poliftowej nawet do 500km na zbiorniku (20l)

Natomiast jeśli zależy ci na "zabawie" to ta zapewniona jest między maksymalnym momentem, a maksymalną mocą czyli między 7800rpm a 9200 rpm

Eryk napisał/a:
ile dokładnie ma litrów bak w gs 500 97r?

motocykle przedliftowe, poza wersją na Califormię mają 17litrów pojemności, z czego 4l stanowi rezerwa

yaszczi napisał/a:
Mordka, no wir w baku się będzie robić, mi SV łyka 9-10L/100km....
ja w DLu na tym samym w sumie silniku, tyle, że na wtryskach mam rozstrzał od 3.5 do 8.5l / 100km zależnie jak się manetka "zablokuje" ;) , niechlubny rekord to 218km na 20l zbiorniku praktycznie do zera.

Semy napisał/a:
ciekawi mnie fakt że moja GSka jest oddławiona a maksymalnie udało mi sie wyciągnąć 160 i nic ponad to nie chciało urosnąć. (?)

a druga sprawa tak aże nawet wtedy spalanie nie przekroczyło 5l/100km.
Semy ja na poliftowej Fce przy zębatce zdawczej 15 i z trzema kuframi dawałem radę 175km/h więc nie wiem czy jest to kwestia wagi jak sugeruje Mordkaaa, do lekkich także nie należę.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
  
 
 
 
Semy 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 29 Wrz 2013
Pochwał: 2
Posty: 268
Skąd: Stolarzowice
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

może własnie sekret tkwi w zębatkce - muszę policzyć moje.


A co do samych obrotów to przy normalnej jeździe trzymam sie okolic 4-6k rpm i nie planuje tego zmieniać bo i spalanie akceptowalne i już jedzie (a nie że się cofa :hyhy: )
Ale tak jak muszę dac w palnik to potwierdze tylko słowa
studi napisał/a:
bo tam już nic się nie dzieje a w ręcz jak popatrzysz na wykresy mocy i momentu to zaczyna spadać.

z tym że ja już odczuwam ta nudę przy 9k i do tego miejsca się wkręcam zresztą tylko przy ruszaniu :wstyd:
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

Może masz gaźniki bardziej ekonomicznie ustawione - mniej paliwa bierze to i nie rozpędza się bardziej niż 160.

Ja najlżejszy nie jestem (delikatnie ujmując) + jak podniosłem się znad kierownicy automatycznie prędkość spadała o 10. :D Jechałem też wtedy z kufrem, więc zarówno aerodynamika jak i obciążenie nie były na korzyść GS'a.
 
 
 
Eryk 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 37
Skąd: Ropa
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Uznałem że najlepsze obroty do przyśpieszania (delikatnego) i normalnej jazdy będą się mieściły od 4 do 6k nie zależnie czy jadę sam czy z kimś. Pytanie czy jadąc GSem można go przegrzać? nie ma on chłodnicy i zalecono mi bym uważał na mieście w korku ale czy ten motor nie został tak zrobiony że na wolnych obrotach nawet w dużej temperaturze i w korkach nie możliwe jest przegrzanie ?
 
 
Mordkaaa 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27
Dołączył: 12 Gru 2015
Pochwał: 12
Posty: 445
Skąd: RKR
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Teoretycznie mozliwe jest przegrzanie. Ale to glownie teoria. Chyba ze stoi sie w korku przy +40, albo na paradach itp. W normalnym uzytkowaniu nie ma szans go przegrzac.
_________________
SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
 
 
toffic 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lut 2015
Pochwał: 3
Posty: 142
Skąd: RKR
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Eryk napisał/a:
Pytanie czy jadąc GSem można go przegrzać? nie ma on chłodnicy i zalecono mi bym uważał na mieście w korku ale czy ten motor nie został tak zrobiony że na wolnych obrotach nawet w dużej temperaturze i w korkach nie możliwe jest przegrzanie ?

Wbrew pozorom można go bardzo łatwo przegrzać, wystarczy aby trochę dłużej pracował na wolnych obrotach na postoju.
Semy napisał/a:
może własnie sekret tkwi w zębatkce - muszę policzyć moje.

Mi też leci max 160-165km/h ale na "6", wystarczy wbić "5" i jedzie szybciej. Zębatkę mam większą niż fabryka
_________________
https://www.facebook.com/rotor.krosno/
 
 
Rav 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30
Dołączył: 01 Maj 2015
Pochwał: 9
Posty: 242
Skąd: Wołomin
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

toffic napisał/a:
Eryk napisał/a:
Pytanie czy jadąc GSem można go przegrzać? nie ma on chłodnicy i zalecono mi bym uważał na mieście w korku ale czy ten motor nie został tak zrobiony że na wolnych obrotach nawet w dużej temperaturze i w korkach nie możliwe jest przegrzanie ?

Wbrew pozorom można go bardzo łatwo przegrzać, wystarczy aby trochę dłużej pracował na wolnych obrotach na postoju.


Potwierdzam. W tamtym roku na 11 listopada byłem na paradzie, było kilka gsów poza moim i 2 się zagrzały aż para leciała, mi też było ciepło w nogi. Temperatura dużo poniżej 10*, myślę że nawet z 5*

Ja przy spokojnej jeździe utrzymuje koło 3.5-5/6 tys. obrotów, spala mi wtedy nawet 4.2l w cyklu mieszanym.

V-max jaki udało mi się uzyskać to licznikowe 178 (nie doszło do 180) na autostradzie z tym że musiałem się ostro poskładać. Nie wiem jaką mam zębatkę, nie zaglądałem tam nigdy.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Rav napisał/a:
nie zaglądałem tam nigdy

A powinieneś i nie po to aby liczyć zęby zębatki ale choćby po to aby wyczyścić zbierający się brut / piasek zlepiony ze smarem z łańcucha, czasami potrafi się tam uzbierać niezła ilość tego syfu, co nie wpływa zbyt dobrze zwłaszcza na uszczelniacz wałka zdawczego.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Rav 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30
Dołączył: 01 Maj 2015
Pochwał: 9
Posty: 242
Skąd: Wołomin
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

studi napisał/a:
Rav napisał/a:
nie zaglądałem tam nigdy

A powinieneś i nie po to aby liczyć zęby zębatki ale choćby po to aby wyczyścić zbierający się brut / piasek zlepiony ze smarem z łańcucha, czasami potrafi się tam uzbierać niezła ilość tego syfu, co nie wpływa zbyt dobrze zwłaszcza na uszczelniacz wałka zdawczego.


Kurcze o tym nie pomyślałem, dzięki za radę :ok:
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Rav, ta wygląda wersja w miarę czysta tej przestrzeni

a tak może wyglądać pokrywa i przestrzeń pod nią, jeśli nikt tam nie zagląda



No i jeszcze warto sprawdzić, czy zębatka ma jeszcze zęby i czy nie kwalifikuje się do wymiany
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Rav 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30
Dołączył: 01 Maj 2015
Pochwał: 9
Posty: 242
Skąd: Wołomin
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Będę musiał tam zajrzeć, chociaż trochę się boję, nie mam ręki do mechaniki. Ostatnio poległem jak chciałem zdjąć szybkę :kwasny:
 
 
Semy 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 29 Wrz 2013
Pochwał: 2
Posty: 268
Skąd: Stolarzowice
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Rav, mechaniki tam tyle co przy otwieraniu słoika z dżemem ;) kwestia odkręcenia śruby w dźwigni zmiany biegów, i 4 z pokrywy. Mam niewielkie pojęcie o mechanice ale nawet ja bym nie nazwał odkręcenie 4 śrub mechaniką ;) Sprawa jest banalna. Gorzej jak okaże się że zębatka zdrachana i jest łysa jak Urban. Wtedy czas na nowy set.
W moim przypadku było tam tak nawalone smarem że aż się zastanawiałem czy ktoś mi swojego nie dodał :D
 
 
Rav 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30
Dołączył: 01 Maj 2015
Pochwał: 9
Posty: 242
Skąd: Wołomin
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Semy napisał/a:
Gorzej jak okaże się że zębatka zdrachana i jest łysa jak Urban.


hahahaha :rotfl: Dobre określenie. Dobra jutro spróbuje się za to zabrać, mam jeszcze wolne. Dzięki chłopaki za motywację :D
 
 
Arcisz 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2015
Pochwał: 5
Posty: 578
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016   

U mnie za zakupię jeszcze gorzej zasyfione było niż na zdjęciach powyżej, więc jak najbardziej polecam uczynić taki serwis :D
_________________
Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.