Optymalne obroty do normalnej jazdy
Odpowiedz do tematu

:
Za ciezki jestes :D

SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
:
Eryk, według mnie jazda z obrotami 10krpm to jest pozbawiona większego sensu, bo tam już nic się nie dzieje a w ręcz jak popatrzysz na wykresy mocy i momentu to zaczyna spadać.

Yaszczi dobrze prawi wyczuj moto i styl jakim chcesz jeździć.

Fakt, dla GSa obroty na poziomie 3-3.5krpm to minimum, poniżej może szarpać i nie powinno się męczyć silnika w ten sposób.

Dla jazdy emeryckiej, chciałem powiedzieć ecodriving, czyli preferowanej np. przez moją skromną osobę to w GSe prędkości obrotowe na poziomie 4-6krpm, pozwoli to wykręcić przy dobrze zestrojonych i wyregulowanych gaźnikach w wersji poliftowej nawet do 500km na zbiorniku (20l)

Natomiast jeśli zależy ci na "zabawie" to ta zapewniona jest między maksymalnym momentem, a maksymalną mocą czyli między 7800rpm a 9200 rpm

Eryk napisał/a:
ile dokładnie ma litrów bak w gs 500 97r?

motocykle przedliftowe, poza wersją na Califormię mają 17litrów pojemności, z czego 4l stanowi rezerwa

yaszczi napisał/a:
Mordka, no wir w baku się będzie robić, mi SV łyka 9-10L/100km....
ja w DLu na tym samym w sumie silniku, tyle, że na wtryskach mam rozstrzał od 3.5 do 8.5l / 100km zależnie jak się manetka "zablokuje" ;) , niechlubny rekord to 218km na 20l zbiorniku praktycznie do zera.

Semy napisał/a:
ciekawi mnie fakt że moja GSka jest oddławiona a maksymalnie udało mi sie wyciągnąć 160 i nic ponad to nie chciało urosnąć. (?)

a druga sprawa tak aże nawet wtedy spalanie nie przekroczyło 5l/100km.
Semy ja na poliftowej Fce przy zębatce zdawczej 15 i z trzema kuframi dawałem radę 175km/h więc nie wiem czy jest to kwestia wagi jak sugeruje Mordkaaa, do lekkich także nie należę.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
może własnie sekret tkwi w zębatkce - muszę policzyć moje.


A co do samych obrotów to przy normalnej jeździe trzymam sie okolic 4-6k rpm i nie planuje tego zmieniać bo i spalanie akceptowalne i już jedzie (a nie że się cofa :hyhy: )
Ale tak jak muszę dac w palnik to potwierdze tylko słowa
studi napisał/a:
bo tam już nic się nie dzieje a w ręcz jak popatrzysz na wykresy mocy i momentu to zaczyna spadać.

z tym że ja już odczuwam ta nudę przy 9k i do tego miejsca się wkręcam zresztą tylko przy ruszaniu :wstyd:

:
Może masz gaźniki bardziej ekonomicznie ustawione - mniej paliwa bierze to i nie rozpędza się bardziej niż 160.

Ja najlżejszy nie jestem (delikatnie ujmując) + jak podniosłem się znad kierownicy automatycznie prędkość spadała o 10. :D Jechałem też wtedy z kufrem, więc zarówno aerodynamika jak i obciążenie nie były na korzyść GS'a.

:
Uznałem że najlepsze obroty do przyśpieszania (delikatnego) i normalnej jazdy będą się mieściły od 4 do 6k nie zależnie czy jadę sam czy z kimś. Pytanie czy jadąc GSem można go przegrzać? nie ma on chłodnicy i zalecono mi bym uważał na mieście w korku ale czy ten motor nie został tak zrobiony że na wolnych obrotach nawet w dużej temperaturze i w korkach nie możliwe jest przegrzanie ?

:
Teoretycznie mozliwe jest przegrzanie. Ale to glownie teoria. Chyba ze stoi sie w korku przy +40, albo na paradach itp. W normalnym uzytkowaniu nie ma szans go przegrzac.

SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
:
Eryk napisał/a:
Pytanie czy jadąc GSem można go przegrzać? nie ma on chłodnicy i zalecono mi bym uważał na mieście w korku ale czy ten motor nie został tak zrobiony że na wolnych obrotach nawet w dużej temperaturze i w korkach nie możliwe jest przegrzanie ?

Wbrew pozorom można go bardzo łatwo przegrzać, wystarczy aby trochę dłużej pracował na wolnych obrotach na postoju.
Semy napisał/a:
może własnie sekret tkwi w zębatkce - muszę policzyć moje.

Mi też leci max 160-165km/h ale na "6", wystarczy wbić "5" i jedzie szybciej. Zębatkę mam większą niż fabryka

:
toffic napisał/a:
Eryk napisał/a:
Pytanie czy jadąc GSem można go przegrzać? nie ma on chłodnicy i zalecono mi bym uważał na mieście w korku ale czy ten motor nie został tak zrobiony że na wolnych obrotach nawet w dużej temperaturze i w korkach nie możliwe jest przegrzanie ?

Wbrew pozorom można go bardzo łatwo przegrzać, wystarczy aby trochę dłużej pracował na wolnych obrotach na postoju.


Potwierdzam. W tamtym roku na 11 listopada byłem na paradzie, było kilka gsów poza moim i 2 się zagrzały aż para leciała, mi też było ciepło w nogi. Temperatura dużo poniżej 10*, myślę że nawet z 5*

Ja przy spokojnej jeździe utrzymuje koło 3.5-5/6 tys. obrotów, spala mi wtedy nawet 4.2l w cyklu mieszanym.

V-max jaki udało mi się uzyskać to licznikowe 178 (nie doszło do 180) na autostradzie z tym że musiałem się ostro poskładać. Nie wiem jaką mam zębatkę, nie zaglądałem tam nigdy.

:
Rav napisał/a:
nie zaglądałem tam nigdy

A powinieneś i nie po to aby liczyć zęby zębatki ale choćby po to aby wyczyścić zbierający się brut / piasek zlepiony ze smarem z łańcucha, czasami potrafi się tam uzbierać niezła ilość tego syfu, co nie wpływa zbyt dobrze zwłaszcza na uszczelniacz wałka zdawczego.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
studi napisał/a:
Rav napisał/a:
nie zaglądałem tam nigdy

A powinieneś i nie po to aby liczyć zęby zębatki ale choćby po to aby wyczyścić zbierający się brut / piasek zlepiony ze smarem z łańcucha, czasami potrafi się tam uzbierać niezła ilość tego syfu, co nie wpływa zbyt dobrze zwłaszcza na uszczelniacz wałka zdawczego.


Kurcze o tym nie pomyślałem, dzięki za radę :ok:

:
Rav, ta wygląda wersja w miarę czysta tej przestrzeni

a tak może wyglądać pokrywa i przestrzeń pod nią, jeśli nikt tam nie zagląda



No i jeszcze warto sprawdzić, czy zębatka ma jeszcze zęby i czy nie kwalifikuje się do wymiany

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Będę musiał tam zajrzeć, chociaż trochę się boję, nie mam ręki do mechaniki. Ostatnio poległem jak chciałem zdjąć szybkę :kwasny:

:
Rav, mechaniki tam tyle co przy otwieraniu słoika z dżemem ;) kwestia odkręcenia śruby w dźwigni zmiany biegów, i 4 z pokrywy. Mam niewielkie pojęcie o mechanice ale nawet ja bym nie nazwał odkręcenie 4 śrub mechaniką ;) Sprawa jest banalna. Gorzej jak okaże się że zębatka zdrachana i jest łysa jak Urban. Wtedy czas na nowy set.
W moim przypadku było tam tak nawalone smarem że aż się zastanawiałem czy ktoś mi swojego nie dodał :D

:
Semy napisał/a:
Gorzej jak okaże się że zębatka zdrachana i jest łysa jak Urban.


hahahaha :rotfl: Dobre określenie. Dobra jutro spróbuje się za to zabrać, mam jeszcze wolne. Dzięki chłopaki za motywację :D

:
U mnie za zakupię jeszcze gorzej zasyfione było niż na zdjęciach powyżej, więc jak najbardziej polecam uczynić taki serwis :D

Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.