WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Optymalne obroty do normalnej jazdy
Autor Wiadomość
Eryk 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 37
Skąd: Ropa
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016   Optymalne obroty do normalnej jazdy

hej.
kupiłem sobie suzuki GS 500 45km. Problem polega na tym że nigdy nie jeździłem na motocyklu który może mieć tak bardzo duże obroty. Kieruje do was dwa pytania:
1. Słyszałem od mechanika że to jest silnik wysoko obrotowy i jeżeli jest rozgrzany do odpowiedniej temperatury pracy, to można go trzymać całą drogę nawet do 10tys obrotów ponieważ to są dla niego "normalne" obroty. Czy to prawda że mogę podczas przyśpieszania trzymać go do np 10tys i nic mu nie będzie? oczywiście warto wziąć pod uwagę że dosyć często tak można przyśpieszać. osobiście nie miałem nigdy powyżej 8tys nawet podczas rozpędzania.
2. jakie są optymalne obroty? nie mówię tutaj o ruszaniu czy jeździe powyżej 120km/h + tylko o normalnej jeździe bocznymi drogami, po mieście lub po za miastem. Polecono mi trzymanie go min 4tys (jeździlem ok 3,5tys i silnik fajnie chodzil) żeby nie męczyć wału niskimi obrotami. Wiem, że na obrotomierzu "normalna" skala kończy się na 10tys ale jednak nie mam w zwyczaju trzymania motocykla na takich obrotach szczególnie że przy np 6tys obrotach zaczyna dosyć mocno drgać. Wiem, że każdy ma swój styl jazdy i trzeba motocykl wyczuć, ale chciałbym nauczyć się jeździć tak by to było jak najzdrowsze dla motocykla, a zarazem go nie dusić. Wiem że dla motocykla 500 obrotów +/- to nie wiele, ale nie chciałbym by motocykl dużo bardziej się zużywał tylko dlatego że mam za niskie obroty w celu jego oszczędzania. jestem nowym użytkownikiem GSa dlatego proszę o wyrozumiałość i dokładne rady.
 
 
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Pochwał: 46
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016   

Siemka

Gs nie ma wcale dużych obrotów, śmigałem Kawasaki ZX6r które ma wyskalowany obrotomierz do 20tyś obrotów :P

Co do obrotów:
Jak dla mnie to powinieneś dopasować obroty, bieg na którym jedziesz do prędkości i sytuacji oraz spalania jakie chcesz uzyskać. Jedziesz w trase to zapinaj 6 bieg i smigaj, chcesz szybko przyspieszyc aby wyprzedzic - redukuj o 1-2 biegi i dynamicznie wyprzedź. Po miescie chcesz dynamicznie przyspieszac i robic tetrisa kręc wysoko. Ważne - unikaj jazdy, długiej jazdy (na trasie) typu: na pierwszym, drugim biegu pod czerwone i tak jednostajnie... lepiej wpiąć wyzszy bieg i obnizyc obroty.

Wczujesz się w motocykl i zobaczysz jak jest optymalnie, za jakis czas stwierdzisz (lub nie), że GS słabo przyspiesza i bedziesz palowac pod czerwone, finalnie zmienisz moto :P

Życie (i częste wizyty na stacji benzynowej) zweryfikują jaki styl jazdy preferujesz ;)

Także wczuj się, pośmigaj i sam zobaczysz jak jest najlepiej.

pozdro joŁ!
_________________
szatan, zło i patologia...
Ostatnio zmieniony przez yaszczi Pią 25 Mar, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mordkaaa 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27
Dołączył: 12 Gru 2015
Pochwał: 12
Posty: 445
Skąd: RKR
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016   

1. Jakoś nie widzę 60km trasy z obrotami na 10k. Wir w baku. Jeśli przyśpieszasz, to owszem możesz go pokręcić do 10k, ale nie ciągła jazda na takich obrotach. Obroty zwiększamy aby przyśpieszyć i tyle. Gs najlepiej się będzie rozpędzał do około 7-9k.
2. Jeśli masz już osiągniętą prędkość która Cię zadowala to staraj się trzymać od 4-6k i powinno być okey. Jeśli moto w mieście przy 3k nie szarpie ani nic z tych rzeczy, to możesz też tak jechać. Po prostu jeździj tak żeby motocykl nie szarpał i było Tobie wygodnie :)

Cytat:
Wiem, że każdy ma swój styl jazdy i trzeba motocykl wyczuć,
- wyraża więcej niż 1000 słów :D

A tak nawiasem najlepsza technika to "dużo gazu i sprzęgło od razu" :hyhy:


EDIT: Yaszczi Zx6r kręcone pod czerwone pole ? :D aż z ciekawosci musiałem zobaczyć czy serio mają 20k
_________________
SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
  
 
 
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Pochwał: 46
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016   

Dobrze tez jest wspomnieć że GS nie ma odcięcia zapłonu przy za wysokich obrotach i krecąc go wysoko przez dluzszy czas można go popsuć :P

SV'ką to co chwile na jakims biegu odcinke łapię :facepalm: :hyhy:

Mordka, no wir w baku się będzie robić, mi SV łyka 9-10L/100km....

zx6r - Kłamałem mówiąc, że jechałem i że mają do tylu wyskalowane... :facepalm:

[ Dodano: Pią 25 Mar, 2016 ]
zresztą odcinka jest przy 16500 więc to wyskalowanie do 20000 to bajer
_________________
szatan, zło i patologia...
  
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 25 Mar, 2016   

Ja w trasie utrzymując prędkość jeździłem najczęściej 5-7k. Na 6. biegu to akurat 100-140 km/h :P

W pojedynczych sytuacjach zdażało mi się zrobić ok 180 km nie schodząc poniżej 8k, z czego 100 km równo 9k obrotów. Zbiornik wystarczył mi wtedy na jakieś 200 km, czyli wypił ok 10l/100.

Generalnie czerwone pole jadąc w trasie spotykałem rzadko. Zdecydowanie częściej przy ruszaniu :P
 
 
 
Semy 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 29 Wrz 2013
Pochwał: 2
Posty: 268
Skąd: Stolarzowice
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

simin napisał/a:
km, czyli wypił ok 10l/100.


GSka ci 10L łyka? :zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: :przestraszony:
 
 
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Pochwał: 46
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

I do tego 1L oleju :hyhy:
_________________
szatan, zło i patologia...
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

Semy, zależnie od stylu jazdy, od 4,5 do 10...

njczęściej było coś ok 6-7l.
 
 
 
Arcisz 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2015
Pochwał: 5
Posty: 578
Skąd: Białystok
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

Mi przed regulacją też łykał 9 przy apokojnej jezdzie :(
Tsraz pali 5.5
_________________
Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

Arcisz napisał/a:
Mi przed regulacją też łykał 9 przy apokojnej jezdzie :(


hmm... może nie sprecyzowałem :P

9k obrotów w trasie miało miejsce na 6. biegu przy przelocie 180km/h.

Więc 10l wziął przy przelocie 170-180 km/h prawie 200 km.
 
 
 
Arcisz 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2015
Pochwał: 5
Posty: 578
Skąd: Białystok
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

I wszystko jasne ;)
U mnie jest ten mały bak 15L, do tego po zakupie nie dzialalo mi ON i jezdzilem na res. Pewnego wieczoru jade, i mi zgasl, patrze na licznik a tam okolo 140km przejechane, patrze do baku-pusto :przestraszony:
_________________
Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

Ale wiecie, że ograniczenie w PL to max 140 km/h :P a tutaj przelotówki po 180 :D
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

tmi napisał/a:
Ale wiecie, że ograniczenie w PL to max 140 km/h :P a tutaj przelotówki po 180 :D


Nie napisałem że to było w PL ;)
 
 
 
Eryk 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 37
Skąd: Ropa
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

ile dokładnie ma litrów bak w gs 500 97r?
Rozumiem, że najlepsze przyśpieszanie jest w granicach 5-8k a czy najlepsze obroty na jazde typowo turystyczną w równym tempie po równym terenie to 4-6k? Pytam bo mój przy 6k dostaje dostaje dosyć dużych drgań i nie wiem czy to normalne czy miałem za duże lub za małe obroty.
 
 
Semy 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 29 Wrz 2013
Pochwał: 2
Posty: 268
Skąd: Stolarzowice
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

simin napisał/a:
Więc 10l wziął przy przelocie 170-180 km/h prawie 200 km.


wiem że odlecieliśmy na Majorkę względem tematu, ale ciekawi mnie fakt że moja GSka jest oddławiona a maksymalnie udało mi sie wyciągnąć 160 i nic ponad to nie chciało urosnąć. (?)

a druga sprawa tak aże nawet wtedy spalanie nie przekroczyło 5l/100km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.