Przeglad rejestracyjny |
Autor |
Wiadomość |
Borko [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Maj, 2008 Przegląd rejestracyjny
|
|
|
Witam. Mam pytanie, na jaki okres czasu jest ważny przegląd rejestracyjny? Normalnie na rok i można go traktować jako normalny przegląd po zarejestrowaniu motocykla? Albo słyszałem, że na 30 dni i jak się już zarejestruje moto, to trzeba zrobic jeszcze raz przegląd ten "zwykły" jak to jest? Dziki za odpowdzi!! |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Czw 29 Maj, 2008
|
|
|
Jeżeli masz w ręce przegląd (np. pierwszy po sprowadzeniu z zagranicy) to jest tam napisane: data następnego badania technicznego. Taką właśnie datę wbiją Ci do dowodu rejestracyjnego. |
_________________ TDM as unique as you
|
|
|
|
|
leon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 01 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1819 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
ganz [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 20 Paź, 2009 Problemy z przegląd em
|
|
|
Byłem dzisiaj w Krakowie podbić przegląd i pierwsze słowa jakie usłyszałem to "Gdzie ma pan kurtynkę?" Chodziło mu o
Czyli o to przedłużenie tylnego błotnika (w moim brakuje tej dolnej części z odblaskiem). Powiedział że koło ma być zasłonięte do połowy i prawie odesłał do domu. Dopiero gdy powiedziałem, że rok temu robiłem u niego pierwszy przegląd i nic mi na ten temat nie wspomniał, to zmiękł. Poza tym policja przy kontroli też nigdy nie zwróciła na to uwagi. A i w nowych motocyklach próżno chyba szukać tak długich błotników. Czyżby kolejny martwy przepis. Mieliście takie problemy ? Bo pewnie 90% naszych gs'ów też nie ma tej przedłużki. Poza tym mierzył skład spalin (a w kilku puszkach przede mną nie), ale tu nie było problemów. Chyba zmienię punkt obsługi klienta. |
|
|
|
|
leon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 01 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1819 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20 Paź, 2009
|
|
|
Następnym razem jedź gdzieś indziej. Ewidentnie gość miał zły dzień, albo nie lubi motocykli. W F-kach i pewnie zresztą we wszystkich GS-ach po 2004 roku (nie wiem jak wcześniej) w ogóle nie ma żadnej kurtynki, tylko odblask wypuszczony na wąskim metalowym stelażu. W wielu motocyklach jest podobnie.
Znajomi nie z takimi błahostkami do przeglądów jechali i nigdy nie słyszałem, żeby mieli jakiś problem. Zazwyczaj kończyło się na sprawdzeniu świateł i stanu opon. |
_________________ http://picasaweb.google.com/leon.1981.krk
http://www.grupa-poludnie.info |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Wto 20 Paź, 2009
|
|
|
leon napisał/a: | Zazwyczaj kończyło się na sprawdzeniu świateł i stanu opon |
to i tak dużo
faktycznie koleś jakiś oderwany od rzeczywistości, zmień punkt |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 20 Paź, 2009
|
|
|
W różnych rocznikach to różnie wyglądało.
Część motocykli w RFN-u miała taką przedłużkę i tak był homologowany motocykl. Czysto teoretycznie bez tej przedłużki motocykl nie powinien jeździć. Ale homologacja na taką głupią "pierdołę" nie ma znaczenia.
Później już nie było takiej przedłużki i motocykle albo miały światło na elemencie metalowym przymocowanym do błotnika albo odblask był zainstalowany na błotniku.
Ogólnie odblask powinien być, a bez tej przedłużki go nie ma. Ale to i tak nie wpływa znacząco na bezpieczeństwo.
Lepiej przyjrzałby się tarczom, mikrometrem zmierzył ich grubość i "zajrzał" czy są klocki, jaki kolor ma płyn hamulcowy i czy w ogóle jest. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
ganz [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 20 Paź, 2009
|
|
|
Tarcz nie oglądał, ale musiałem się przejechać po placu i zahamować tyłem do zblokowania koła ( z prędkości kilku km/h) i "energicznie" przyhamować przodem. Światła i opony też oczywiście sprawdził + nr ramy, który rok wcześniej sam z tej ramy spisał Gość raczej służbista niż antymotocyklista. Puszki też trzepał bardzo dokładnie. Może to i lepiej- mniej złomu na drodze. Gdyby ktoś był ciekawy, to chodzi o punk na ulicy Rzemieślniczej w Krakowie. |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 20 Paź, 2009
|
|
|
ganz napisał/a: | Tarcz nie oglądał, ale musiałem się przejechać po placu i zahamować tyłem do zblokowania koła ( z prędkości kilku km/h) i "energicznie" przyhamować przodem. |
Co?
Sory, on Ci to kazał zrobić?, do mnie jakby z takim czymś wyskoczył to bym chyba z siebie wyszedł na miejscu.
Nie jesteś przeszkolony, nie będziesz hamować czy czegokolwiek innego robić na terenie stacji bo nie ma się do tego żadnego prawa, pojazd oddaje się w ręce odpowiednio przeszkolonej osoby, nie tylko z zakresu tego co ma zrobić ale także z BHP, ppoż i innych. W 99% stacji po postawieniu moto na kosie i odmówieniu robienia z nim czegokolwiek (poza może śwtatłami, klaksonem itp. co nie wymaga ruszania moto) kończy się na pieczątce i nie tęgiej minie diagnosty, a jak mu nie pasi to pytanko czy bierze na siebie pełną odpowiedzialność za kazanie klientowi samemu zrobić przegląd motocykla, łącznie z odpowiedzialnością za siebie, moto, całego zakładu i osób znajdujących się na jego terenie. |
|
|
|
|
ganz [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 20 Paź, 2009
|
|
|
Mnie to specjalnie nie wzburzyło. Po prostu chciał zobaczyć że mam sprawne hamulce. Rozpędziłem się do kilku km/h i zahamowałem. Żadna filozofia. Jakby chciał się przejechać, żeby samemu je sprawdzić wtedy miałbym obiekcje. |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 20 Paź, 2009
|
|
|
Co oni sobie myślą, że bez sprawnego hamulca bym jeździł? |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 20 Paź, 2009
|
|
|
Na stacjach nie ma specjalistów żeby sprawdzić motocykl, w większości przepuszczają i tylko nr ramy, opony, oświetlenie.
Powinien sprawdzić m.in łożysko główki ramy, ilość płynu hamulcowego w obu układach, stan tarcz i klocków hamulcowych, stan ogumienia, ocenić stopień zużycia zestawu napędowego, co również wpływa na bezpieczeństwo itd. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
mifek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 21 Paź, 2009
|
|
|
ja jak robiłem przeglad w swoim gie esie diagnosta sie tylko smiał kiedy przyjade czymś wiekszym, he he. nr sobie sprawdził i pach- pieczątka. zeby było smiesznie dostałem choinke zapachową w gratisie...heh |
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2009
|
|
|
I co myślisz z ta choinka zrobić? zawiesisz ja w kasku przed szybką? U mnie jak robiłem przegląd zaraz po kupnie to diagnosta tylko sprawdził światła i czepiał się do opony przedniej miałem łysą jak kolano i z guzami ale jako ze to był listopad to puścił z tym warunkowo. Kazał nie jeździć nigdzie motocyklem tylko po badaniu odrazu do domu i tyle. |
_________________ Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą... |
|
|
|
|
Chemical
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lut 2008 Pochwał: 2 Posty: 181 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 27 Paź, 2009
|
|
|
Jak to gdzie sobie choinkę powiesi......... przecież to chyba jasne że na klamce od sprzęgła |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|