WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Zabezpieczenie "treningowe"
Autor Wiadomość
Rest
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   Zabezpieczenie "treningowe"

Znalazłem ciekawy film, co prawda niemiecki ale interesujący i być może przewinął się juz kiedyś przez forum w innym temacie :)

http://www.youtube.com/wa...feature=related

Noszę się z ambitnym zamiarem stworzenia czegoś takiego dla swojego GS'a i wprawienia filmiku ze mną i tym ustrojstwem zamontowanym na motocyklu w akcji. Trzeba będzie wymierzyć kąt zakupić trochę żelastwa i dwa kółeczka:> Spróbuje zrobić to tak, żeby można było w łatwy i bezpieczny dla ramy, sposób motorowa i demontować dla potrzeb szkoleniowo -rekreacyjno -zabawowych/ zdawać by się mogło, że taka forma nauki daje kupę frajdy i przy okazji nie grozi niczym brzemiennym w skutkach:]
 
 
komandosek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2011
Pochwał: 2
Posty: 195
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Fajny pomysł. Ale ten koleś z filmiku jakoś tak dziwnie jeździ. Nie wygląda jakby dobrze pracował masą, po prostu zwiesza się dociskając motocykl do gleby i czeka aż opona puści

[ Dodano: Wto 23 Paź, 2012 ]
nie bez powodu co chwile puszcza tył
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Możliwe też że robi to specjalnie żeby pokazać skuteczność tego rozwiązania ;)
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Widziałem podobne rozwiązania już kilka lat temu i bardzo mi się spodobało. W przypadku tego konkretnego myślę, że całość jednak swoje waży co może wpływać na zachowanie motocykla w złożeniu. Może lepsze będzie coś takiego (od 0:45) http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu ?
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
dunja 


Model GSa: GS 500E
Dołączyła: 22 Lip 2011
Pochwał: 7
Posty: 696
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

dobre :rotfl:
Wygląda jak orzeł jakiś kołujący :rotfl:
_________________
I cherish my ignorance on the subject...
 
 
 
drug0n
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Pierwsze ma jedną wadę- w przypadku upadku jest duża dźwignia, za którymś razem może mocowanie puścić albo rama, drugie lepsze, ale wymaga większego nakładu pieniędzy i czasu. A nie łatwiej dać gmole a la to co w szkołach jazdy się spotyka? Czyli kiera + silnik + zadupek. Jakbym się bawił w takie wynalazki jak już to wykorzystałbym ten patent z california superbike school (2gi filmik). Tyle, że wymaga wkładu praca i pieniędzy dosyć dużego, ale koniec sezonu powoli, przez zimę będzie czas :)
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

drug0n, gmole nie działają na ubrania - a w takich wynalazkach chodzi o to że w momencie przewrotki uwieszasz się na moto i nic nie tyka asfaltu.

Ale faktycznie - siła działająca na mocowanie będzie kolosalna.
 
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Dlatego trzeba opracować takie mocowanie które urwie się zanim zrobi krzywdę ramie. A to generalnie nie jest do przewracania się tylko jako taka "rezerwa psychiczna" w razie zerwania przyczepności, a w takim wypadku jako podpórka powinno dać radę.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
drug0n
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Na dół ramy dałbym 2 mocowanie, na czymś co umożliwiłoby w niewielkim stopniu poruszanie się, a na górze mocowanie z jakimś "amortyzatorem", żeby była jakaś amortyzacja, ale wtedy daje nam to ten sam nakład pracy co przy tym 2gim stelażu :)
 
 
Turos
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

według mnie jakieś ogromne siły nie działają na tą ramę, bo tam właściwie kładziesz się na to i tyle. Nie lecisz z wysokości i nie ma tam obciążeń dynamicznych. Ok, trochę uproszczam, ale nie są to ogromne przeciążenia.
 
 
drug0n
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

No w sumie racja, rama gsa ma taką poprzeczkę w miejscu mocowania. Jak ktoś ma dostęp do spawarki i podstawowych narzędzi to może przez zimę zrobić. Do tego dłuższe śruby do ramy i można się bawić. Najgorsze jest to, że z takim czymś nijak nie wyjedzie się na miasto, a co wyjazd gdzieś na plac montować to też średni interes. Najlepiej byłoby zrobić jakąś "podstawkę", przykręcić do ramy i do niej dopiero podpinać te wysięgniki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.