WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawienie / problem z rezerwa / kranikiem
Autor Wiadomość
Mary1571
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Lip, 2014   Ustawienie / problem z rezerwą / kranikiem

Witam ponownie, z serii - zrób to sam :) proszę was o pomoc w zrozumieniu działania rezerwy - czytałam inne posty , lecz już mówię o co chodzi , ostatnio był problem : jadę sobie jadę nagle zgasł - (fakt ze dawno nie tankowałam) przełączyłam na RES ale już nie odpalił , w baku było sucho ! Więc coś musi być nie tak bo kranik był ustawiony cały czas na ON i zjadło całe paliwo a powinno tak się stać w pozycji RES.

2 w baku jest metalowy wąż którym spływa woda lub przelane paliwo z wlewu w zbiorniku tak ?, i obok niego wyobrażałam sobie że będą 2 rurki , 1 z nich powinna się kończyć wyżej - ON , a druga iść na samo dno i to była by RES , lecz nie jestem w stanie zobaczyć i wydze tylko taką miarkę - jak to działa ?

zgodnie z znalezionym rysunkiem z instrukcji wygląda na to że rurki są dobrze podłączone ?!
Zobaczcie sami i powiedzcie co zrobić ?! w week pojadę na stacje i zaleję do pełna, lecz wychodzi na to że nie działa rezerwa a chcę aby była ;) Dobrze jest ustawiony kranik? i rurki ?
Pozdrawiam.






[ Dodano: Pią 18 Lip, 2014 ]
Nikt mi nie udzieli informacji / pomocy ?! Porady :( :zdegustowany:
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sob 19 Lip, 2014   

Sprawdź podłączenia według poniższego schematu. Jeśli okaże się że wszystkie przewody są prawidłowo podłączone, a mimo to coś nie działa z dopływem paliwa, wtedy być może będzie należało rozebrać kraniki celem zdiagnozowania, czy są one w należytym stanie mechanicznym.

http://gstwin.com/images/...HoseRouting.jpg
 
 
Mary1571
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

Wychodzi na to ze jest zgodnie ze schematem :(
 
 
_adam_ 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lut 2014
Pochwał: 3
Posty: 343
Skąd: Lublin/Kozienice
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

też miałem problem z paliwem, bo na ON schodziło do zera. okazało się że mam zamienione przewody, ale skoro piszesz że są jak na schemacie to nie wiem co może być grane.
_________________
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

może poprzedni właściciel uciął przedłużenie w kraniku ale tym w baku odpowiedzialne za zasysanie paliwa z wyższej części baku?

musiałabyś zrobić próbę, nalej do baku 5L odłącz wężyk od ON z kranika ciśnieniowego i podstaw plastikową butelkę (wcześniej zamknij kranik przy baku płaskim wkrętakiem) po otwarciu ponownym kranika powinno nalać się z tego co pamietam 0,5L do plastikowej butelki, reszta zostaje w baku i to jest rezerwa
 
 
 
Mary1571
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

Nie widać zdjeć ? Dodałam , dla poglądu i wydaje mi sie ze jest ok. Dziwna sprawa poszłam sie przejechać i po zalaniu 10l jest problem z oddaleniem, rozrusznik kręci kręci i kręci az zapali :( :(

[ Dodano: Nie 20 Lip, 2014 ]
jacek napisał/a:
może poprzedni właściciel uciął przedłużenie w kraniku ale tym w baku odpowiedzialne za zasysanie paliwa z wyższej części baku?

musiałabyś zrobić próbę, nalej do baku 5L odłącz wężyk od ON z kranika ciśnieniowego i podstaw plastikową butelkę (wcześniej zamknij kranik przy baku płaskim wkrętakiem) po otwarciu ponownym kranika powinno nalać się z tego co pamietam 0,5L do plastikowej butelki, reszta zostaje w baku i to jest rezerwa



Gdzie jest to przedłużenie przy kraniku ?! To rezerwy jest 4,5 l ?!?! Wszędzie piszą inaczej, ze ok 2l .

[ Dodano: Nie 20 Lip, 2014 ]
Gdzie mozna kupic nowe węże ?!
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

....przedłużenie wchodzi do baku

nieważne :zdegustowany: ile ma rezerwa L, ważne że tą metoda sprawdzisz czy nie wysiorbie do końca paliwa
 
 
 
Mary1571
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

Na zdjęciu w baku widać plastikowa w kolorze białym miarkę i metalowa rurke. Ok, spróbuje. Gdzie jest zakręcenie dopływu paliwa ?
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

tuż pod bakiem, tam gdzie te 2 wężyki podłaczasz ktore idą do kranika ciśnieniowego, masz takie pokrętło na płaski wkrętak od wewnetrznej strony, dostęp masz po lekkim uniesieniu baku.
 
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   Re: Ustawienie / problem z rezerwą / kranikiem

Mary1571 napisał/a:
Witam ponownie, z serii - zrób to sam :) proszę was o pomoc w zrozumieniu działania rezerwy - czytałam inne posty , lecz już mówię o co chodzi , ostatnio był problem : jadę sobie jadę nagle zgasł - (fakt ze dawno nie tankowałam) przełączyłam na RES ale już nie odpalił , w baku było sucho ! :


Jesli wszystkie przewody paliwowe sa podłączone prawidlowo,a mimo to "wyssał" całą benzyne z baku to musi byc uszkodzony/zmajstrowany kranik, który jest przykręcony do baku.
_________________

 
 
Mary1571
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

O wlasnie !! ! Dzieki wielkie za to zdjęcie o to mi chodziło , jest na on a paliwa jest mało, wiec tak jak piszesz musi być coś nie tak z kranikiem , rozumiem ze odkręcam 2 śrubki przy filtrze powietrza od baku podnosze bak i , teraz muszę zakręcić Kranik przy baku ? Płaskim śrubokrętem na off i śmiało moge wyjąc bak z benzyna bez obaw ze poleci na mnie ?

Te 3 z4 kwadracikow jak bedą zalane to powinnam jechac juz na rezerwie prawda ? Od dołu wychodzą 2 rurki podłączenia metalowe, do dłuższego powinna być podłączona rezerwa ?

Ostatnio jak wlalam dużo paliwa tak ze zakryło miarkę a Kraśnik był ustawiony cały czas na on, to miałam problem z oddaleniem bo zalało gaźniki pewnie czy coś, to gdzie moze być problem? Co nie trzyma ? Kraśnik na dole czy u góry ?
Ostatnio zmieniony przez Mary1571 Pon 21 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

a po co chcesz go wyjmować, odłączasz wężyk ON, podstawiasz butelkę i czekasz aż przestanie lecieć, zagladasz do baku czy zostala "rezerwa"
 
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

Mary1571 napisał/a:
O wlasnie !! ! Dzieki wielkie za to zdjęcie o to mi chodziło , jest na on a paliwa jest mało, wiec tak jak piszesz musi być coś nie tak z kranikiem , rozumiem ze odkręcam 2 śrubki przy filtrze powietrza od baku podnosze bak i , teraz muszę zakręcić Kraśnik przy baku ? Płaskim śrubokrętem na of i śmiało moge wyjąc bak z benzyna bez obaw ze poleci na mnie ? Te 3 z4 kwadracikow jak bedą zalane to powinnam jechac juz na rezerwie prawda ? Od dołu wychodzą 2 rurki podłączenia metalowe, do dłuższego powinna być podłączona rezerwa ?


Tak, wszystko się zgadza.

Jeśli te zdjęcia w pierwszym poście są Twoje, to radziłbym przy okazji wypłukać bak z tych kilogramów rdzy i zalać świeżym paliwem :ok: Możliwe, że na RES masz zmniejszona przepustowość kranika baku z powodu zanieczyszczeń, które osadziły się na siatce.
_________________

 
 
Mary1571
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

jacek napisał/a:
a po co chcesz go wyjmować, odłączasz wężyk ON, podstawiasz butelkę i czekasz aż przestanie lecieć, zagladasz do baku czy zostala "rezerwa"


Spróbuje ale nie sadze żeby została rezerwa, jak jeżdżąc na ustawieniu on wysycha bak.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

jacek napisał/a:
a po co chcesz go wyjmować, odłączasz wężyk ON, podstawiasz butelkę i czekasz aż przestanie lecieć, zagladasz do baku czy zostala "rezerwa"


Jeśli chcemy najprościej i bez ściągania czegokolwiek sprawdzić czy rzeczywiście jest benzyna w baku to:
1) przełączamy kranik na PRI
2) podłączmy wężyk do spustu paliwa z gaźnika, drugi koniec do butelki
3) odkręcamy śrubkę spustową i patrzymy czy leci paliwo


Inna sprawa, to że w baku zawsze będzie minimalna ilość paliwa, wiec lepiej nie sprawdzać "na słuch" czy coś chlupocze. Poniżej poziomu RES jeszcze jeszcze (szacując) ~150ml benzyny, której silnik nie jest w stanie zassać.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.