Ustawienie / problem z rezerwa / kranikiem |
Autor |
Wiadomość |
Mary1571 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Lip, 2014 Ustawienie / problem z rezerwą / kranikiem
|
|
|
Witam ponownie, z serii - zrób to sam proszę was o pomoc w zrozumieniu działania rezerwy - czytałam inne posty , lecz już mówię o co chodzi , ostatnio był problem : jadę sobie jadę nagle zgasł - (fakt ze dawno nie tankowałam) przełączyłam na RES ale już nie odpalił , w baku było sucho ! Więc coś musi być nie tak bo kranik był ustawiony cały czas na ON i zjadło całe paliwo a powinno tak się stać w pozycji RES.
2 w baku jest metalowy wąż którym spływa woda lub przelane paliwo z wlewu w zbiorniku tak ?, i obok niego wyobrażałam sobie że będą 2 rurki , 1 z nich powinna się kończyć wyżej - ON , a druga iść na samo dno i to była by RES , lecz nie jestem w stanie zobaczyć i wydze tylko taką miarkę - jak to działa ?
zgodnie z znalezionym rysunkiem z instrukcji wygląda na to że rurki są dobrze podłączone ?!
Zobaczcie sami i powiedzcie co zrobić ?! w week pojadę na stacje i zaleję do pełna, lecz wychodzi na to że nie działa rezerwa a chcę aby była Dobrze jest ustawiony kranik? i rurki ?
Pozdrawiam.
[ Dodano: Pią 18 Lip, 2014 ]
Nikt mi nie udzieli informacji / pomocy ?! Porady |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sob 19 Lip, 2014
|
|
|
Sprawdź podłączenia według poniższego schematu. Jeśli okaże się że wszystkie przewody są prawidłowo podłączone, a mimo to coś nie działa z dopływem paliwa, wtedy być może będzie należało rozebrać kraniki celem zdiagnozowania, czy są one w należytym stanie mechanicznym.
http://gstwin.com/images/...HoseRouting.jpg |
|
|
|
|
Mary1571 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014
|
|
|
Wychodzi na to ze jest zgodnie ze schematem |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014
|
|
|
też miałem problem z paliwem, bo na ON schodziło do zera. okazało się że mam zamienione przewody, ale skoro piszesz że są jak na schemacie to nie wiem co może być grane. |
_________________ |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014
|
|
|
może poprzedni właściciel uciął przedłużenie w kraniku ale tym w baku odpowiedzialne za zasysanie paliwa z wyższej części baku?
musiałabyś zrobić próbę, nalej do baku 5L odłącz wężyk od ON z kranika ciśnieniowego i podstaw plastikową butelkę (wcześniej zamknij kranik przy baku płaskim wkrętakiem) po otwarciu ponownym kranika powinno nalać się z tego co pamietam 0,5L do plastikowej butelki, reszta zostaje w baku i to jest rezerwa |
|
|
|
|
Mary1571 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014
|
|
|
Nie widać zdjeć ? Dodałam , dla poglądu i wydaje mi sie ze jest ok. Dziwna sprawa poszłam sie przejechać i po zalaniu 10l jest problem z oddaleniem, rozrusznik kręci kręci i kręci az zapali :(
[ Dodano: Nie 20 Lip, 2014 ]
jacek napisał/a: | może poprzedni właściciel uciął przedłużenie w kraniku ale tym w baku odpowiedzialne za zasysanie paliwa z wyższej części baku?
musiałabyś zrobić próbę, nalej do baku 5L odłącz wężyk od ON z kranika ciśnieniowego i podstaw plastikową butelkę (wcześniej zamknij kranik przy baku płaskim wkrętakiem) po otwarciu ponownym kranika powinno nalać się z tego co pamietam 0,5L do plastikowej butelki, reszta zostaje w baku i to jest rezerwa |
Gdzie jest to przedłużenie przy kraniku ?! To rezerwy jest 4,5 l ?!?! Wszędzie piszą inaczej, ze ok 2l .
[ Dodano: Nie 20 Lip, 2014 ]
Gdzie mozna kupic nowe węże ?! |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014
|
|
|
....przedłużenie wchodzi do baku
nieważne ile ma rezerwa L, ważne że tą metoda sprawdzisz czy nie wysiorbie do końca paliwa |
|
|
|
|
Mary1571 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014
|
|
|
Na zdjęciu w baku widać plastikowa w kolorze białym miarkę i metalowa rurke. Ok, spróbuje. Gdzie jest zakręcenie dopływu paliwa ? |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014
|
|
|
tuż pod bakiem, tam gdzie te 2 wężyki podłaczasz ktore idą do kranika ciśnieniowego, masz takie pokrętło na płaski wkrętak od wewnetrznej strony, dostęp masz po lekkim uniesieniu baku. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014 Re: Ustawienie / problem z rezerwą / kranikiem
|
|
|
Mary1571 napisał/a: | Witam ponownie, z serii - zrób to sam proszę was o pomoc w zrozumieniu działania rezerwy - czytałam inne posty , lecz już mówię o co chodzi , ostatnio był problem : jadę sobie jadę nagle zgasł - (fakt ze dawno nie tankowałam) przełączyłam na RES ale już nie odpalił , w baku było sucho ! : |
Jesli wszystkie przewody paliwowe sa podłączone prawidlowo,a mimo to "wyssał" całą benzyne z baku to musi byc uszkodzony/zmajstrowany kranik, który jest przykręcony do baku.
|
_________________
|
|
|
|
|
Mary1571 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014
|
|
|
O wlasnie ! Dzieki wielkie za to zdjęcie o to mi chodziło , jest na on a paliwa jest mało, wiec tak jak piszesz musi być coś nie tak z kranikiem , rozumiem ze odkręcam 2 śrubki przy filtrze powietrza od baku podnosze bak i , teraz muszę zakręcić Kranik przy baku ? Płaskim śrubokrętem na off i śmiało moge wyjąc bak z benzyna bez obaw ze poleci na mnie ?
Te 3 z4 kwadracikow jak bedą zalane to powinnam jechac juz na rezerwie prawda ? Od dołu wychodzą 2 rurki podłączenia metalowe, do dłuższego powinna być podłączona rezerwa ?
Ostatnio jak wlalam dużo paliwa tak ze zakryło miarkę a Kraśnik był ustawiony cały czas na on, to miałam problem z oddaleniem bo zalało gaźniki pewnie czy coś, to gdzie moze być problem? Co nie trzyma ? Kraśnik na dole czy u góry ? |
Ostatnio zmieniony przez Mary1571 Pon 21 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014
|
|
|
a po co chcesz go wyjmować, odłączasz wężyk ON, podstawiasz butelkę i czekasz aż przestanie lecieć, zagladasz do baku czy zostala "rezerwa" |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014
|
|
|
Mary1571 napisał/a: | O wlasnie ! Dzieki wielkie za to zdjęcie o to mi chodziło , jest na on a paliwa jest mało, wiec tak jak piszesz musi być coś nie tak z kranikiem , rozumiem ze odkręcam 2 śrubki przy filtrze powietrza od baku podnosze bak i , teraz muszę zakręcić Kraśnik przy baku ? Płaskim śrubokrętem na of i śmiało moge wyjąc bak z benzyna bez obaw ze poleci na mnie ? Te 3 z4 kwadracikow jak bedą zalane to powinnam jechac juz na rezerwie prawda ? Od dołu wychodzą 2 rurki podłączenia metalowe, do dłuższego powinna być podłączona rezerwa ? |
Tak, wszystko się zgadza.
Jeśli te zdjęcia w pierwszym poście są Twoje, to radziłbym przy okazji wypłukać bak z tych kilogramów rdzy i zalać świeżym paliwem Możliwe, że na RES masz zmniejszona przepustowość kranika baku z powodu zanieczyszczeń, które osadziły się na siatce. |
_________________
|
|
|
|
|
Mary1571 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014
|
|
|
jacek napisał/a: | a po co chcesz go wyjmować, odłączasz wężyk ON, podstawiasz butelkę i czekasz aż przestanie lecieć, zagladasz do baku czy zostala "rezerwa" |
Spróbuje ale nie sadze żeby została rezerwa, jak jeżdżąc na ustawieniu on wysycha bak. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 21 Lip, 2014
|
|
|
jacek napisał/a: | a po co chcesz go wyjmować, odłączasz wężyk ON, podstawiasz butelkę i czekasz aż przestanie lecieć, zagladasz do baku czy zostala "rezerwa" |
Jeśli chcemy najprościej i bez ściągania czegokolwiek sprawdzić czy rzeczywiście jest benzyna w baku to:
1) przełączamy kranik na PRI
2) podłączmy wężyk do spustu paliwa z gaźnika, drugi koniec do butelki
3) odkręcamy śrubkę spustową i patrzymy czy leci paliwo
Inna sprawa, to że w baku zawsze będzie minimalna ilość paliwa, wiec lepiej nie sprawdzać "na słuch" czy coś chlupocze. Poniżej poziomu RES jeszcze jeszcze (szacując) ~150ml benzyny, której silnik nie jest w stanie zassać. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|