Witam ponownie, z serii - zrób to sam proszę was o pomoc w zrozumieniu działania rezerwy - czytałam inne posty , lecz już mówię o co chodzi , ostatnio był problem : jadę sobie jadę nagle zgasł - (fakt ze dawno nie tankowałam) przełączyłam na RES ale już nie odpalił , w baku było sucho ! Więc coś musi być nie tak bo kranik był ustawiony cały czas na ON i zjadło całe paliwo a powinno tak się stać w pozycji RES.
2 w baku jest metalowy wąż którym spływa woda lub przelane paliwo z wlewu w zbiorniku tak ?, i obok niego wyobrażałam sobie że będą 2 rurki , 1 z nich powinna się kończyć wyżej - ON , a druga iść na samo dno i to była by RES , lecz nie jestem w stanie zobaczyć i wydze tylko taką miarkę - jak to działa ?
zgodnie z znalezionym rysunkiem z instrukcji wygląda na to że rurki są dobrze podłączone ?!
Zobaczcie sami i powiedzcie co zrobić ?! w week pojadę na stacje i zaleję do pełna, lecz wychodzi na to że nie działa rezerwa a chcę aby była Dobrze jest ustawiony kranik? i rurki ?
Pozdrawiam.
[ Dodano: Pią 18 Lip, 2014 ]
Nikt mi nie udzieli informacji / pomocy ?! Porady
Odpowiedz do tematu
: Ustawienie / problem z rezerwą / kranikiem
:
Sprawdź podłączenia według poniższego schematu. Jeśli okaże się że wszystkie przewody są prawidłowo podłączone, a mimo to coś nie działa z dopływem paliwa, wtedy być może będzie należało rozebrać kraniki celem zdiagnozowania, czy są one w należytym stanie mechanicznym.
http://gstwin.com/images/...HoseRouting.jpg
http://gstwin.com/images/...HoseRouting.jpg
:
Wychodzi na to ze jest zgodnie ze schematem
:
też miałem problem z paliwem, bo na ON schodziło do zera. okazało się że mam zamienione przewody, ale skoro piszesz że są jak na schemacie to nie wiem co może być grane.
:
może poprzedni właściciel uciął przedłużenie w kraniku ale tym w baku odpowiedzialne za zasysanie paliwa z wyższej części baku?
musiałabyś zrobić próbę, nalej do baku 5L odłącz wężyk od ON z kranika ciśnieniowego i podstaw plastikową butelkę (wcześniej zamknij kranik przy baku płaskim wkrętakiem) po otwarciu ponownym kranika powinno nalać się z tego co pamietam 0,5L do plastikowej butelki, reszta zostaje w baku i to jest rezerwa
musiałabyś zrobić próbę, nalej do baku 5L odłącz wężyk od ON z kranika ciśnieniowego i podstaw plastikową butelkę (wcześniej zamknij kranik przy baku płaskim wkrętakiem) po otwarciu ponownym kranika powinno nalać się z tego co pamietam 0,5L do plastikowej butelki, reszta zostaje w baku i to jest rezerwa
:
Nie widać zdjeć ? Dodałam , dla poglądu i wydaje mi sie ze jest ok. Dziwna sprawa poszłam sie przejechać i po zalaniu 10l jest problem z oddaleniem, rozrusznik kręci kręci i kręci az zapali :(
[ Dodano: Nie 20 Lip, 2014 ]
Gdzie jest to przedłużenie przy kraniku ?! To rezerwy jest 4,5 l ?!?! Wszędzie piszą inaczej, ze ok 2l .
[ Dodano: Nie 20 Lip, 2014 ]
Gdzie mozna kupic nowe węże ?!
[ Dodano: Nie 20 Lip, 2014 ]
jacek napisał/a: |
może poprzedni właściciel uciął przedłużenie w kraniku ale tym w baku odpowiedzialne za zasysanie paliwa z wyższej części baku?
musiałabyś zrobić próbę, nalej do baku 5L odłącz wężyk od ON z kranika ciśnieniowego i podstaw plastikową butelkę (wcześniej zamknij kranik przy baku płaskim wkrętakiem) po otwarciu ponownym kranika powinno nalać się z tego co pamietam 0,5L do plastikowej butelki, reszta zostaje w baku i to jest rezerwa |
Gdzie jest to przedłużenie przy kraniku ?! To rezerwy jest 4,5 l ?!?! Wszędzie piszą inaczej, ze ok 2l .
[ Dodano: Nie 20 Lip, 2014 ]
Gdzie mozna kupic nowe węże ?!
:
....przedłużenie wchodzi do baku
nieważne ile ma rezerwa L, ważne że tą metoda sprawdzisz czy nie wysiorbie do końca paliwa
nieważne ile ma rezerwa L, ważne że tą metoda sprawdzisz czy nie wysiorbie do końca paliwa
:
Na zdjęciu w baku widać plastikowa w kolorze białym miarkę i metalowa rurke. Ok, spróbuje. Gdzie jest zakręcenie dopływu paliwa ?
:
tuż pod bakiem, tam gdzie te 2 wężyki podłaczasz ktore idą do kranika ciśnieniowego, masz takie pokrętło na płaski wkrętak od wewnetrznej strony, dostęp masz po lekkim uniesieniu baku.
: Re: Ustawienie / problem z rezerwą / kranikiem
Jesli wszystkie przewody paliwowe sa podłączone prawidlowo,a mimo to "wyssał" całą benzyne z baku to musi byc uszkodzony/zmajstrowany kranik, który jest przykręcony do baku.
Mary1571 napisał/a: |
Witam ponownie, z serii - zrób to sam proszę was o pomoc w zrozumieniu działania rezerwy - czytałam inne posty , lecz już mówię o co chodzi , ostatnio był problem : jadę sobie jadę nagle zgasł - (fakt ze dawno nie tankowałam) przełączyłam na RES ale już nie odpalił , w baku było sucho ! : |
Jesli wszystkie przewody paliwowe sa podłączone prawidlowo,a mimo to "wyssał" całą benzyne z baku to musi byc uszkodzony/zmajstrowany kranik, który jest przykręcony do baku.
:
Ostatnio zmieniony przez Mary1571 Pon 21 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz
O wlasnie ! Dzieki wielkie za to zdjęcie o to mi chodziło , jest na on a paliwa jest mało, wiec tak jak piszesz musi być coś nie tak z kranikiem , rozumiem ze odkręcam 2 śrubki przy filtrze powietrza od baku podnosze bak i , teraz muszę zakręcić Kranik przy baku ? Płaskim śrubokrętem na off i śmiało moge wyjąc bak z benzyna bez obaw ze poleci na mnie ?
Te 3 z4 kwadracikow jak bedą zalane to powinnam jechac juz na rezerwie prawda ? Od dołu wychodzą 2 rurki podłączenia metalowe, do dłuższego powinna być podłączona rezerwa ?
Ostatnio jak wlalam dużo paliwa tak ze zakryło miarkę a Kraśnik był ustawiony cały czas na on, to miałam problem z oddaleniem bo zalało gaźniki pewnie czy coś, to gdzie moze być problem? Co nie trzyma ? Kraśnik na dole czy u góry ?
Te 3 z4 kwadracikow jak bedą zalane to powinnam jechac juz na rezerwie prawda ? Od dołu wychodzą 2 rurki podłączenia metalowe, do dłuższego powinna być podłączona rezerwa ?
Ostatnio jak wlalam dużo paliwa tak ze zakryło miarkę a Kraśnik był ustawiony cały czas na on, to miałam problem z oddaleniem bo zalało gaźniki pewnie czy coś, to gdzie moze być problem? Co nie trzyma ? Kraśnik na dole czy u góry ?
Ostatnio zmieniony przez Mary1571 Pon 21 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz
:
a po co chcesz go wyjmować, odłączasz wężyk ON, podstawiasz butelkę i czekasz aż przestanie lecieć, zagladasz do baku czy zostala "rezerwa"
:
Tak, wszystko się zgadza.
Jeśli te zdjęcia w pierwszym poście są Twoje, to radziłbym przy okazji wypłukać bak z tych kilogramów rdzy i zalać świeżym paliwem Możliwe, że na RES masz zmniejszona przepustowość kranika baku z powodu zanieczyszczeń, które osadziły się na siatce.
Mary1571 napisał/a: |
O wlasnie ! Dzieki wielkie za to zdjęcie o to mi chodziło , jest na on a paliwa jest mało, wiec tak jak piszesz musi być coś nie tak z kranikiem , rozumiem ze odkręcam 2 śrubki przy filtrze powietrza od baku podnosze bak i , teraz muszę zakręcić Kraśnik przy baku ? Płaskim śrubokrętem na of i śmiało moge wyjąc bak z benzyna bez obaw ze poleci na mnie ? Te 3 z4 kwadracikow jak bedą zalane to powinnam jechac juz na rezerwie prawda ? Od dołu wychodzą 2 rurki podłączenia metalowe, do dłuższego powinna być podłączona rezerwa ? |
Tak, wszystko się zgadza.
Jeśli te zdjęcia w pierwszym poście są Twoje, to radziłbym przy okazji wypłukać bak z tych kilogramów rdzy i zalać świeżym paliwem Możliwe, że na RES masz zmniejszona przepustowość kranika baku z powodu zanieczyszczeń, które osadziły się na siatce.
:
Spróbuje ale nie sadze żeby została rezerwa, jak jeżdżąc na ustawieniu on wysycha bak.
jacek napisał/a: |
a po co chcesz go wyjmować, odłączasz wężyk ON, podstawiasz butelkę i czekasz aż przestanie lecieć, zagladasz do baku czy zostala "rezerwa" |
Spróbuje ale nie sadze żeby została rezerwa, jak jeżdżąc na ustawieniu on wysycha bak.
:
Jeśli chcemy najprościej i bez ściągania czegokolwiek sprawdzić czy rzeczywiście jest benzyna w baku to:
1) przełączamy kranik na PRI
2) podłączmy wężyk do spustu paliwa z gaźnika, drugi koniec do butelki
3) odkręcamy śrubkę spustową i patrzymy czy leci paliwo
Inna sprawa, to że w baku zawsze będzie minimalna ilość paliwa, wiec lepiej nie sprawdzać "na słuch" czy coś chlupocze. Poniżej poziomu RES jeszcze jeszcze (szacując) ~150ml benzyny, której silnik nie jest w stanie zassać.
Odpowiedz do tematu
jacek napisał/a: |
a po co chcesz go wyjmować, odłączasz wężyk ON, podstawiasz butelkę i czekasz aż przestanie lecieć, zagladasz do baku czy zostala "rezerwa" |
Jeśli chcemy najprościej i bez ściągania czegokolwiek sprawdzić czy rzeczywiście jest benzyna w baku to:
1) przełączamy kranik na PRI
2) podłączmy wężyk do spustu paliwa z gaźnika, drugi koniec do butelki
3) odkręcamy śrubkę spustową i patrzymy czy leci paliwo
Inna sprawa, to że w baku zawsze będzie minimalna ilość paliwa, wiec lepiej nie sprawdzać "na słuch" czy coś chlupocze. Poniżej poziomu RES jeszcze jeszcze (szacując) ~150ml benzyny, której silnik nie jest w stanie zassać.