WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Kranik
Autor Wiadomość
CincinCM
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   Kranik

Trochę jest to głupotą, ale po mojej przygodzie teraz chcę sie dowiedzieć jak to jest. Na odkręconym ON się jeździ normalnie, RES sie włącza jak przygasa i zostaje mi 2,5litra (chyba tak jest), ale nie mogę do niczego sobie skojarzyć skrót PRI... Co to znaczy?? I ile mi paliwa wtedy zostaje?
 
 
cygan
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

wiem że na ustawieniu pri pliwo ścieka samoczynnie i nie należy na tym jeżdzić ani zostawiać tymbardziej moto.(grozi pożarem ktoś napisał)
chyba przydatne jest jak na przykład skonczy ci sie wacha i moto zgaśnie i zamiast kręcenia rozrusznikiem(na "res" aż znowu załapie)można skorzystać z PRI.(nie wiem ile by to trwało
GŁUPOTY PISZE????
 
 
FoX


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 151
Skąd: Wrocek
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

Z PRI bezpośrednio paliwo trafia do gaźników... Nie wiem czy dobrze pisze, ale mi się wydaje tak: jak jest zimno i silnik zapalasz pierwszy raz, nie chcesz żeby Ci z rury dymek szedł to ustawiasz na PRI, później po rozgrzaniu przekręcasz na ON i pozostawiasz :)
 
 
Breżniew 



Wiek: 44
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1261
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

FoX napisał/a:
Z PRI bezpośrednio paliwo trafia do gaźników... Nie wiem czy dobrze pisze, ale mi się wydaje tak: jak jest zimno i silnik zapalasz pierwszy raz, nie chcesz żeby Ci z rury dymek szedł to ustawiasz na PRI, później po rozgrzaniu przekręcasz na ON i pozostawiasz :)


Nie. :!:
PRI jest owszem , bezpośrednim spływem paliwa z pominięciem zaworu otwierajacego sie automatycznie po uruchomieniu silnika. Dzieki temu mozemy napęłnic komory pływakowe paliwem w gaznikach gdy np moto długo stało i paliwo odparowało lub gdy zabrakło w trasie paliwa i po zalaniu baku chcemy odpalic. w takim wypadku ustawiamy kranik na PRI i czekamy ok 1-2 min by uzupełniło sie paliwo w gaznikach. Potem przełączamy na ON lub RES gdy mamy mało w baku i palimy moto.
Jazda na PRI lub pozostawienie na parkingu z takim ustawieniem skończy sie zalaniem gażników paliwem , wyciekiem paliwa pod motocykl oraz zalaniem oleju benzyna przedostajacą sie przez cylindry i tłoki czyli duzymi kosztami. W wypadku gdy mamy kałuzę pod motocyklem i olej smierdzi paliwem oraz podniósł sie jego poziom - olej do wymiany bo mozna uszkodzic silnik.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
satrion 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 08 Wrz 2007
Pochwał: 1
Posty: 55
Skąd: Milanówek
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

on-wszyscy wiedzą
rez- też ale są dwie wersje gdyż niektórzy przycinają rurkę rez żeby dłużej na on jeździć i podczas jazdy nie bawić sie kranikiem
pri- to tak już napisane wolny przepływ paliwo się przelewa przez gaźniki co do uszkodzeń to zalewasz cylinder i po pierwsze albo nie pali bo świece zalało albo jak wytworzy się iskra rozsadza ci cylinder. po drugie paliwo dostaje się do skrzyni biegów i masz mieszankę paliwowo olejową i też dwa następstwa albo zacierasz silnik bo złamało gęstego oleju albo po rozgrzaniu tej mieszanki paliwowo-olejowej następuje zapłon paliwa i bum!! kolejna sprawa jeśli sie przeleje do silnika tzn. skrzyni benzyna niszczy ci wszystkie uszczelki. PRI służy tylko jako benzyna rozruchowa np.po zimie
_________________
pozdrawiam
SATRION
był: GS 500E, GSX750F, VFR750

Tworzenie stron
Ostatnio zmieniony przez satrion Sob 08 Wrz, 2007, w całości zmieniany 1 raz  

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
FoX


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 151
Skąd: Wrocek
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

satrion napisał/a:
PRI służy tylko jako benzyna rozruchowa np.po zimie


No to już wiem.. :)
 
 
cygan
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

DALEKO NIE ODJECHAŁEM
dzieki koledzy i wszystko jasne......!!
 
 
FoX


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 151
Skąd: Wrocek
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

A jeszcze takie pytanie, jakie jest rozwinięcie tego słówka PRI ?
 
 
KomaR
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

Po polsku fachowo zwie się to następująco :)
ON - otwarte
RES - rezerwa
PRI - dopływ paliwa rozruchowego
 
 
satrion 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 08 Wrz 2007
Pochwał: 1
Posty: 55
Skąd: Milanówek
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

FoX napisał/a:
A jeszcze takie pytanie, jakie jest rozwinięcie tego słówka PRI ?


primary fuel - dosłownie pierwotne paliwo (czyli coś w sensie pierwsze zalanie
_________________
pozdrawiam
SATRION
był: GS 500E, GSX750F, VFR750

Tworzenie stron
 
 
satrion 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 08 Wrz 2007
Pochwał: 1
Posty: 55
Skąd: Milanówek
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

Sc0uT napisał/a:

:shock: rozsmieszyles mnie tym postem na maxa AHHAHAHAH
pzdr


czemu??
_________________
pozdrawiam
SATRION
był: GS 500E, GSX750F, VFR750

Tworzenie stron
 
 
Sc0uT

Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 158
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

zalewasz cylinder i popierwsze (.....)albo jak wytworzy się iskra rozsadza ci cylinder. po drugie paliwo dostaje się do skrzyni biegów (.....)po rozgrzaniu tej mieszanki paliwowo-olejowej następuje zapłon paliwa i bum!!

Tam, gdzie jest (..) wyciołem tekst, bo sie z nim zgadzam, a to co zostawilem, to.... :lol:
_________________
99r
 
 
CincinCM
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

To już wiem:D Dzięki wam. Tak myślałem, że PRI jest od Primary, ale w żadnym poprzednim moto nie miałem PRI, więc chciałem sie dowiedzieć;] Fajna sprawa z tym forum.
 
 
satrion 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 08 Wrz 2007
Pochwał: 1
Posty: 55
Skąd: Milanówek
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

Sc0uT napisał/a:
zalewasz cylinder jak wytworzy się iskra rozsadza ci cylinder.


to znam z bo sam widziałem szkody rozwalona świeca pęknięty korbowód

Sc0uT napisał/a:
po drugie paliwo dostaje się do skrzyni biegów po rozgrzaniu tej mieszanki paliwowo-olejowej następuje zapłon paliwa i bum!!
to jest czysta teoria gdyż prędzej zatrze się silnik niż rozgrzeje do temperatury która by mogła spowodować eksplozje ale hipotetycznie jest to prawdopodobne.
_________________
pozdrawiam
SATRION
był: GS 500E, GSX750F, VFR750

Tworzenie stron
 
 
Breżniew 



Wiek: 44
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1261
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007   

Owszem eksplozja oparow paliwa w misce olejowej i bloku silnika jest mozliwa. Spotkałem sie z czyms takim w samochodzie gdzie po zalaniu swiec i długotrwałym kręceniu silnika nastapił wybuch wyrywający korek wlewu oleju. Kolega manipulujący wtedy przy silnku o mały włos dostał by nim w czoło.
wybuch w cylindrze nie powinien spowodować zadnych uszkodzeń , w końcu normalana praca silnika tez opiera sie na zapłonie mieszanki .
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄ„CA POLITYKI PLIKÓW“ COOKIES, NOWA POLITYKA PRYWATNOŚšCI:

Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.