Odpowiedz do tematu
: Kranik
Trochę jest to głupotą, ale po mojej przygodzie teraz chcę sie dowiedzieć jak to jest. Na odkręconym ON się jeździ normalnie, RES sie włącza jak przygasa i zostaje mi 2,5litra (chyba tak jest), ale nie mogę do niczego sobie skojarzyć skrót PRI... Co to znaczy?? I ile mi paliwa wtedy zostaje?
:
wiem że na ustawieniu pri pliwo ścieka samoczynnie i nie należy na tym jeżdzić ani zostawiać tymbardziej moto.(grozi pożarem ktoś napisał)
chyba przydatne jest jak na przykład skonczy ci sie wacha i moto zgaśnie i zamiast kręcenia rozrusznikiem(na "res" aż znowu załapie)można skorzystać z PRI.(nie wiem ile by to trwało
GŁUPOTY PISZE????
chyba przydatne jest jak na przykład skonczy ci sie wacha i moto zgaśnie i zamiast kręcenia rozrusznikiem(na "res" aż znowu załapie)można skorzystać z PRI.(nie wiem ile by to trwało
GŁUPOTY PISZE????
:
Z PRI bezpośrednio paliwo trafia do gaźników... Nie wiem czy dobrze pisze, ale mi się wydaje tak: jak jest zimno i silnik zapalasz pierwszy raz, nie chcesz żeby Ci z rury dymek szedł to ustawiasz na PRI, później po rozgrzaniu przekręcasz na ON i pozostawiasz
:
Nie.
PRI jest owszem , bezpośrednim spływem paliwa z pominięciem zaworu otwierajacego sie automatycznie po uruchomieniu silnika. Dzieki temu mozemy napęłnic komory pływakowe paliwem w gaznikach gdy np moto długo stało i paliwo odparowało lub gdy zabrakło w trasie paliwa i po zalaniu baku chcemy odpalic. w takim wypadku ustawiamy kranik na PRI i czekamy ok 1-2 min by uzupełniło sie paliwo w gaznikach. Potem przełączamy na ON lub RES gdy mamy mało w baku i palimy moto.
Jazda na PRI lub pozostawienie na parkingu z takim ustawieniem skończy sie zalaniem gażników paliwem , wyciekiem paliwa pod motocykl oraz zalaniem oleju benzyna przedostajacą sie przez cylindry i tłoki czyli duzymi kosztami. W wypadku gdy mamy kałuzę pod motocyklem i olej smierdzi paliwem oraz podniósł sie jego poziom - olej do wymiany bo mozna uszkodzic silnik.
FoX napisał/a: |
Z PRI bezpośrednio paliwo trafia do gaźników... Nie wiem czy dobrze pisze, ale mi się wydaje tak: jak jest zimno i silnik zapalasz pierwszy raz, nie chcesz żeby Ci z rury dymek szedł to ustawiasz na PRI, później po rozgrzaniu przekręcasz na ON i pozostawiasz |
Nie.
PRI jest owszem , bezpośrednim spływem paliwa z pominięciem zaworu otwierajacego sie automatycznie po uruchomieniu silnika. Dzieki temu mozemy napęłnic komory pływakowe paliwem w gaznikach gdy np moto długo stało i paliwo odparowało lub gdy zabrakło w trasie paliwa i po zalaniu baku chcemy odpalic. w takim wypadku ustawiamy kranik na PRI i czekamy ok 1-2 min by uzupełniło sie paliwo w gaznikach. Potem przełączamy na ON lub RES gdy mamy mało w baku i palimy moto.
Jazda na PRI lub pozostawienie na parkingu z takim ustawieniem skończy sie zalaniem gażników paliwem , wyciekiem paliwa pod motocykl oraz zalaniem oleju benzyna przedostajacą sie przez cylindry i tłoki czyli duzymi kosztami. W wypadku gdy mamy kałuzę pod motocyklem i olej smierdzi paliwem oraz podniósł sie jego poziom - olej do wymiany bo mozna uszkodzic silnik.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Ostatnio zmieniony przez satrion Sob 08 Wrz, 2007, w całości zmieniany 1 raz
on-wszyscy wiedzą
rez- też ale są dwie wersje gdyż niektórzy przycinają rurkę rez żeby dłużej na on jeździć i podczas jazdy nie bawić sie kranikiem
pri- to tak już napisane wolny przepływ paliwo się przelewa przez gaźniki co do uszkodzeń to zalewasz cylinder i po pierwsze albo nie pali bo świece zalało albo jak wytworzy się iskra rozsadza ci cylinder. po drugie paliwo dostaje się do skrzyni biegów i masz mieszankę paliwowo olejową i też dwa następstwa albo zacierasz silnik bo złamało gęstego oleju albo po rozgrzaniu tej mieszanki paliwowo-olejowej następuje zapłon paliwa i bum!! kolejna sprawa jeśli sie przeleje do silnika tzn. skrzyni benzyna niszczy ci wszystkie uszczelki. PRI służy tylko jako benzyna rozruchowa np.po zimie
rez- też ale są dwie wersje gdyż niektórzy przycinają rurkę rez żeby dłużej na on jeździć i podczas jazdy nie bawić sie kranikiem
pri- to tak już napisane wolny przepływ paliwo się przelewa przez gaźniki co do uszkodzeń to zalewasz cylinder i po pierwsze albo nie pali bo świece zalało albo jak wytworzy się iskra rozsadza ci cylinder. po drugie paliwo dostaje się do skrzyni biegów i masz mieszankę paliwowo olejową i też dwa następstwa albo zacierasz silnik bo złamało gęstego oleju albo po rozgrzaniu tej mieszanki paliwowo-olejowej następuje zapłon paliwa i bum!! kolejna sprawa jeśli sie przeleje do silnika tzn. skrzyni benzyna niszczy ci wszystkie uszczelki. PRI służy tylko jako benzyna rozruchowa np.po zimie
Ostatnio zmieniony przez satrion Sob 08 Wrz, 2007, w całości zmieniany 1 raz
:
No to już wiem..
satrion napisał/a: |
PRI służy tylko jako benzyna rozruchowa np.po zimie |
No to już wiem..
:
DALEKO NIE ODJECHAŁEM
dzieki koledzy i wszystko jasne......!!
dzieki koledzy i wszystko jasne......!!
:
A jeszcze takie pytanie, jakie jest rozwinięcie tego słówka PRI ?
:
Po polsku fachowo zwie się to następująco
ON - otwarte
RES - rezerwa
PRI - dopływ paliwa rozruchowego
ON - otwarte
RES - rezerwa
PRI - dopływ paliwa rozruchowego
:
primary fuel - dosłownie pierwotne paliwo (czyli coś w sensie pierwsze zalanie
FoX napisał/a: |
A jeszcze takie pytanie, jakie jest rozwinięcie tego słówka PRI ? |
primary fuel - dosłownie pierwotne paliwo (czyli coś w sensie pierwsze zalanie
:
czemu??
Sc0uT napisał/a: |
:shock: rozsmieszyles mnie tym postem na maxa AHHAHAHAH pzdr |
czemu??
:
zalewasz cylinder i popierwsze (.....)albo jak wytworzy się iskra rozsadza ci cylinder. po drugie paliwo dostaje się do skrzyni biegów (.....)po rozgrzaniu tej mieszanki paliwowo-olejowej następuje zapłon paliwa i bum!!
Tam, gdzie jest (..) wyciołem tekst, bo sie z nim zgadzam, a to co zostawilem, to.... :lol:
Tam, gdzie jest (..) wyciołem tekst, bo sie z nim zgadzam, a to co zostawilem, to.... :lol:
:
To już wiem:D Dzięki wam. Tak myślałem, że PRI jest od Primary, ale w żadnym poprzednim moto nie miałem PRI, więc chciałem sie dowiedzieć;] Fajna sprawa z tym forum.
:
to znam z bo sam widziałem szkody rozwalona świeca pęknięty korbowód
to jest czysta teoria gdyż prędzej zatrze się silnik niż rozgrzeje do temperatury która by mogła spowodować eksplozje ale hipotetycznie jest to prawdopodobne.
Sc0uT napisał/a: |
zalewasz cylinder jak wytworzy się iskra rozsadza ci cylinder. |
to znam z bo sam widziałem szkody rozwalona świeca pęknięty korbowód
Sc0uT napisał/a: |
po drugie paliwo dostaje się do skrzyni biegów po rozgrzaniu tej mieszanki paliwowo-olejowej następuje zapłon paliwa i bum!!
|
:
Odpowiedz do tematu
Owszem eksplozja oparow paliwa w misce olejowej i bloku silnika jest mozliwa. Spotkałem sie z czyms takim w samochodzie gdzie po zalaniu swiec i długotrwałym kręceniu silnika nastapił wybuch wyrywający korek wlewu oleju. Kolega manipulujący wtedy przy silnku o mały włos dostał by nim w czoło.
wybuch w cylindrze nie powinien spowodować zadnych uszkodzeń , w końcu normalana praca silnika tez opiera sie na zapłonie mieszanki .
wybuch w cylindrze nie powinien spowodować zadnych uszkodzeń , w końcu normalana praca silnika tez opiera sie na zapłonie mieszanki .
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE