WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana klocków hamulcowych - przedni zacisk
Autor Wiadomość
KAWA
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008   

w tym konkretnym przypadku naprawde nie warto placic za wymiane lepiej kupic lepsze klocki i samemu wymienic
czas wymiany z wyczyszczeniem okolo 20 minut

i wszystko gra kilka kilometrow nawinolem zeby sie wszystko ułożyło i jest ok
klamka twarda
hamulce jeszcze nie sa tak skuteczne jak przed wymiana ale na to trzeba jeszcze troszke kilometrów nakrecic
naprawde prosta sprawa a dodam ze robilem to po raz pierwszy ;0)
 
 
misur2
[Usunięty]

  Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   Problem z przednim zaciskiem

witam. mam mały problem z zaciskiem, ze schematu wynika że we wgłębieniach tłoczków powinny znajdować się wkładki popychające klocki hamulcowe. po rozebraniu zacisku okazało się że ich nie ma! jeździłem z tym problemem rok ale wszystko działało jak należy. i tu pytanie czy można kupić gdzieś te części lub he he czy mam zły schemat ? :D prosze o pomoc. serdecznie pozdrawiam

bez tytułu.JPG
mój schemacik
Plik ściągnięto 269 raz(y) 24,75 KB

 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 29
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 1
Posty: 873
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

nie no to jest bardzo istotny element wiec raczej mało prawdopodobne ze hamulce by działały bez tego. Być może schemat jest nie precyzyjny i elementy wyglądają trochę inaczej.
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
misur2
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

wielkie dzięki. też sądziłem że jest coś nie tak ale wolałem się upewnić. to teraz mam problem skąd to wziąć he he. A jak hamulce się zachowują bez tych wkładów? U mnie hula bez zastrzeżeń

pozdrawiam
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Sty, 2009   

Są one po to żeby klocek nie ugniatał tłoczka i do niego nie przywierał. Wydaje mi się,że używki nigdzie nie dorwiesz bo nikt zacisku nie będzie rozbierał na cześci. Tylko oryginał. Drogie to nie powinno być.
 
 
TSK27 


Wiek: 33
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 82
Skąd: włocławek
Wysłany: Pią 06 Lut, 2009   

Nie znalazłem nigdzie podobnego tematu ale trzasne odkopa tutaj. Otóż zdjąłem zacisk przedni rozebrałem kupiłem nowe klocki i tu mam pytanko. Jeden klocek ma oczka i wkłada sie go na prowadnice a co z tym drugim? Jakoś mało bezpiecznie mi to wygląda ten drugi klocek tak sobie dynda jak chce?Domyslam sie ze blokuje go uchwyt zacisku ale jakos cos mi tu nie gra.
_________________
www.monstergaraz.com.pl
włocławek
 
 
 
Breżniew 



Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pią 06 Lut, 2009   

TSK27 napisał/a:
Nie znalazłem nigdzie podobnego tematu ale trzasne odkopa tutaj. Otóż zdjąłem zacisk przedni rozebrałem kupiłem nowe klocki i tu mam pytanko. Jeden klocek ma oczka i wkłada sie go na prowadnice a co z tym drugim? Jakoś mało bezpiecznie mi to wygląda ten drugi klocek tak sobie dynda jak chce?Domyslam sie ze blokuje go uchwyt zacisku ale jakos cos mi tu nie gra.


http://fiche.ronayers.com...LIPER_1989-1995

http://fiche.ronayers.com...NT_CALIPER_1996

Zobacz na zamieszczonych linkach do fiszek.
 
 
 
TSK27 


Wiek: 33
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 82
Skąd: włocławek
Wysłany: Pią 06 Lut, 2009   

Dzieki jak zwykle poratowałeś u mnie nic nie zabezpiecza tego klocka jest porostu wrzucony :przestraszony:

Czy zacisk przedni od roczników 2001 -> da sie zaadoptować do roczników 89-95?
_________________
www.monstergaraz.com.pl
włocławek
 
 
 
groszek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
Wysłany: Pon 16 Lut, 2009   

A więc tak. Zmieniając stary przewód na nowy oplocik podczas odpowietrzania układu zauważyłem że gumowa uszczelka przyklejona do cienkiej blaszki(jej miejsce oznaczone na niebiesko) pomiędzy zaznaczonymi elementami na zdjęciu jest lekko postrzępiona.


By groszekgs at 2009-02-16

I teraz pytanie... jaki wpływ ma jej postrzępienie na działanie całego układu? jest to jakaś membrana, czy wyrównuje ciśnienie w zbiorniku bo z boku przykrywki jest przecież taka mała dziurka. I nie wiem czy tak zostawić czy wymieniać...
_________________
Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
 
 
 
Breżniew 



Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pon 16 Lut, 2009   

Membrana oddziela płyn hamulcowy od atmosfery i pozwala wyrównać ciśnienia płynu w zbiorniczku i atmosferycznym. Jeśli będzie uszkodzona, to wilgoć będzie przenikać do płynu zmieniając jego skład a tym samym punkt wrzenia. Poza tym jest możliwość wycieku płynu i uszkodzenia lakieru.
Uniemożliwienie wyrównania ciśnienia spowoduje z kolei nieprawidłowa pracę pompy i brak skuteczności hamulca.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
groszek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
Wysłany: Pon 16 Lut, 2009   

Ale nie mówisz o elemencie 3 ze zdjęcia tylko o tej membranie pomiędzy blaszką a pokrywką zbiorniczka?
_________________
Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
 
 
 
Breżniew 



Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 17 Lut, 2009   

3 to jest właśnie membrana gumowa.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
groszek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
Wysłany: Wto 17 Lut, 2009   

Dobra już wszystko wiem. Na fiszce tego tak dobrze nie widać ale jest to blaszka pokryta warstwą gumy z otworem na środku. Jej zadaniem jest doprowadzenie powietrza do membrany i wyrównanie ciśnień oraz ograniczanie możliwości dostania się brudu do środka.
Koszt w SUZUKI 30zł.
_________________
Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
 
 
 
phuryn
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Lut, 2009   Jak wyciągnąć tłoczki? Co z uszczelkami?

Chodzi o hamulce :)
Posiłkowałem się:

http://fiche.ronayers.com...NT_CALIPER_1996

http://www.satrion.neostr...hamulcowych.pdf

Zdjąłem całe zaciski, wylałem stary płyn, odkręciłem wszystkie śrubki.
Przyniosłem klocki do domu i nie mogę wyjąć wciśniętych tłoczków.
Czy można to zrobić tylko hydraulicznie (naciskając na hamulce?)
Odkręciłem odpowietrzacz.

Druga sprawa, z tłuczków wystają mi uszczelki (spod każdego tłoczka odstaje pól). Gdzie powinny się one znajdować? Na schemacie widziałem ze każdy tłoczek ma dwie... Obie na spodzie czy jedna od strony klocka?

Na schemacie ani u siebie nie widzę elementu który sprawiały ze klocki ok siebie 'odskakują' po zwolnieniu nacisku (chyba słyszałem jak nieustannie lekko szorują o tarcze). Czy jest jakaś ukryta sprężynka?
 
 
Majic 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lut 2008
Pochwał: 1
Posty: 589
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 22 Lut, 2009   Re: Jak wyciągnąć tłoczki? Co z uszczelkami?

phuryn napisał/a:

Na schemacie ani u siebie nie widzę elementu który sprawiały ze klocki ok siebie 'odskakują' po zwolnieniu nacisku (chyba słyszałem jak nieustannie lekko szorują o tarcze). Czy jest jakaś ukryta sprężynka?

Nie ma żadnej sprężynki. Klocki zawsze lekko opierają się o tarczę i przy toczeniu moto to słychać.
_________________
Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄ„CA POLITYKI PLIKÓW“ COOKIES, NOWA POLITYKA PRYWATNOŚšCI:

Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.