Wymiana klockow hamulcowych - przedni zacisk |
Autor |
Wiadomość |
KAWA [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2008
|
|
|
w tym konkretnym przypadku naprawde nie warto placic za wymiane lepiej kupic lepsze klocki i samemu wymienic
czas wymiany z wyczyszczeniem okolo 20 minut
i wszystko gra kilka kilometrow nawinolem zeby sie wszystko ułożyło i jest ok
klamka twarda
hamulce jeszcze nie sa tak skuteczne jak przed wymiana ale na to trzeba jeszcze troszke kilometrów nakrecic
naprawde prosta sprawa a dodam ze robilem to po raz pierwszy ;0) |
|
|
|
|
misur2 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009 Problem z przednim zaciskiem
|
|
|
witam. mam mały problem z zaciskiem, ze schematu wynika że we wgłębieniach tłoczków powinny znajdować się wkładki popychające klocki hamulcowe. po rozebraniu zacisku okazało się że ich nie ma! jeździłem z tym problemem rok ale wszystko działało jak należy. i tu pytanie czy można kupić gdzieś te części lub he he czy mam zły schemat ? prosze o pomoc. serdecznie pozdrawiam
bez tytułu.JPG mój schemacik |
|
Plik ściągnięto 405 raz(y) 24,75 KB |
|
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009
|
|
|
nie no to jest bardzo istotny element wiec raczej mało prawdopodobne ze hamulce by działały bez tego. Być może schemat jest nie precyzyjny i elementy wyglądają trochę inaczej. |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
misur2 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009
|
|
|
wielkie dzięki. też sądziłem że jest coś nie tak ale wolałem się upewnić. to teraz mam problem skąd to wziąć he he. A jak hamulce się zachowują bez tych wkładów? U mnie hula bez zastrzeżeń
pozdrawiam |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Sty, 2009
|
|
|
Są one po to żeby klocek nie ugniatał tłoczka i do niego nie przywierał. Wydaje mi się,że używki nigdzie nie dorwiesz bo nikt zacisku nie będzie rozbierał na cześci. Tylko oryginał. Drogie to nie powinno być. |
|
|
|
|
TSK27 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2009
|
|
|
Nie znalazłem nigdzie podobnego tematu ale trzasne odkopa tutaj. Otóż zdjąłem zacisk przedni rozebrałem kupiłem nowe klocki i tu mam pytanko. Jeden klocek ma oczka i wkłada sie go na prowadnice a co z tym drugim? Jakoś mało bezpiecznie mi to wygląda ten drugi klocek tak sobie dynda jak chce?Domyslam sie ze blokuje go uchwyt zacisku ale jakos cos mi tu nie gra. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2009
|
|
|
TSK27 napisał/a: | Nie znalazłem nigdzie podobnego tematu ale trzasne odkopa tutaj. Otóż zdjąłem zacisk przedni rozebrałem kupiłem nowe klocki i tu mam pytanko. Jeden klocek ma oczka i wkłada sie go na prowadnice a co z tym drugim? Jakoś mało bezpiecznie mi to wygląda ten drugi klocek tak sobie dynda jak chce?Domyslam sie ze blokuje go uchwyt zacisku ale jakos cos mi tu nie gra. |
http://fiche.ronayers.com...LIPER_1989-1995
http://fiche.ronayers.com...NT_CALIPER_1996
Zobacz na zamieszczonych linkach do fiszek. |
|
|
|
|
TSK27 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Lut, 2009
|
|
|
Dzieki jak zwykle poratowałeś u mnie nic nie zabezpiecza tego klocka jest porostu wrzucony
Czy zacisk przedni od roczników 2001 -> da sie zaadoptować do roczników 89-95? |
|
|
|
|
groszek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2009
|
|
|
A więc tak. Zmieniając stary przewód na nowy oplocik podczas odpowietrzania układu zauważyłem że gumowa uszczelka przyklejona do cienkiej blaszki(jej miejsce oznaczone na niebiesko) pomiędzy zaznaczonymi elementami na zdjęciu jest lekko postrzępiona.
By groszekgs at 2009-02-16
I teraz pytanie... jaki wpływ ma jej postrzępienie na działanie całego układu? jest to jakaś membrana, czy wyrównuje ciśnienie w zbiorniku bo z boku przykrywki jest przecież taka mała dziurka. I nie wiem czy tak zostawić czy wymieniać... |
_________________ Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2009
|
|
|
Membrana oddziela płyn hamulcowy od atmosfery i pozwala wyrównać ciśnienia płynu w zbiorniczku i atmosferycznym. Jeśli będzie uszkodzona, to wilgoć będzie przenikać do płynu zmieniając jego skład a tym samym punkt wrzenia. Poza tym jest możliwość wycieku płynu i uszkodzenia lakieru.
Uniemożliwienie wyrównania ciśnienia spowoduje z kolei nieprawidłowa pracę pompy i brak skuteczności hamulca. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
groszek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
|
Wysłany: Pon 16 Lut, 2009
|
|
|
Ale nie mówisz o elemencie 3 ze zdjęcia tylko o tej membranie pomiędzy blaszką a pokrywką zbiorniczka? |
_________________ Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 17 Lut, 2009
|
|
|
3 to jest właśnie membrana gumowa. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
groszek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
|
Wysłany: Wto 17 Lut, 2009
|
|
|
Dobra już wszystko wiem. Na fiszce tego tak dobrze nie widać ale jest to blaszka pokryta warstwą gumy z otworem na środku. Jej zadaniem jest doprowadzenie powietrza do membrany i wyrównanie ciśnień oraz ograniczanie możliwości dostania się brudu do środka.
Koszt w SUZUKI 30zł. |
_________________ Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
|
|
|
|
|
phuryn [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Lut, 2009 Jak wyciągnąć tłoczki? Co z uszczelkami?
|
|
|
Chodzi o hamulce
Posiłkowałem się:
http://fiche.ronayers.com...NT_CALIPER_1996
http://www.satrion.neostr...hamulcowych.pdf
Zdjąłem całe zaciski, wylałem stary płyn, odkręciłem wszystkie śrubki.
Przyniosłem klocki do domu i nie mogę wyjąć wciśniętych tłoczków.
Czy można to zrobić tylko hydraulicznie (naciskając na hamulce?)
Odkręciłem odpowietrzacz.
Druga sprawa, z tłuczków wystają mi uszczelki (spod każdego tłoczka odstaje pól). Gdzie powinny się one znajdować? Na schemacie widziałem ze każdy tłoczek ma dwie... Obie na spodzie czy jedna od strony klocka?
Na schemacie ani u siebie nie widzę elementu który sprawiały ze klocki ok siebie 'odskakują' po zwolnieniu nacisku (chyba słyszałem jak nieustannie lekko szorują o tarcze). Czy jest jakaś ukryta sprężynka? |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 22 Lut, 2009 Re: Jak wyciągnąć tłoczki? Co z uszczelkami?
|
|
|
phuryn napisał/a: |
Na schemacie ani u siebie nie widzę elementu który sprawiały ze klocki ok siebie 'odskakują' po zwolnieniu nacisku (chyba słyszałem jak nieustannie lekko szorują o tarcze). Czy jest jakaś ukryta sprężynka? |
Nie ma żadnej sprężynki. Klocki zawsze lekko opierają się o tarczę i przy toczeniu moto to słychać. |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
|