WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: yaszczi
Sro 09 Sty, 2013
Usztywnienie przedniego zawieszenia w motocyklach
Autor Wiadomość
faflak
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Sty, 2013   

moze nie maja usztywnienia ale maja blotniki proponuje ci w jakims starszym moto odkrecic blotnik i zlapac za kolo/opone od gory i gwarantuje ze jakis luz bedzie wyczowalny a najbardziej na zakretach
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob 12 Sty, 2013   

komandosek napisał/a:
To jakaś bzdura, nie wiem skąd to przepisałeś.

Coś jak opowieści o tym że ciężarki na końcu kierownicy zapobiegają shimmy. Cała masa motocykli bez USD nie ma żadnego "usztywnienia" na środku lag.


Może wpływ ciężarków na shime to za dużo, ale wpływ ciężarków a w zasadzie masy na drgania własne kierownicy wywołane siłami sprężystymi np. wibracje od silnika, może już być zauważalny.

komandosek napisał/a:

odnośnie linku który wrzuciłeś - ten bajer ma ograniczyć kręcenie się goleni (bo każde lagi niezależnie czy USD czy nie kręcą się wzdłuż własnej osi). Nie ma to za wiele wspólnego z wyginaniem się lag.
Pozdrawiam


Brawo :) mimo wczesnej pory chyba mnie zrozumiałeś.
To potocznie nazwane "usztywnienie" polega w głównej mierze na zwiększeniu sztywności-wytrzymałości zawieszenia przedniego na skręcanie wzdłuż osi łożyska główki ramy inaczej mówiąc na skręcanie mimośrodowe układu goleń i rura nośna.
Złączenie dwóch goleni zmniejsza smukłość ww. układu a co za tym idzie wpływa m.in. na rozkład momentów i przemieszczeń.
Dla zobrazowania sytuacji wykonałem dwa proste układy statyczne z przyłożonymi na końcu jednostkowym momentem i siłami skupionymi H i V, jeden koniec to utwierdzenie-kierownica, drugi to przyłożone sily w miejscu koła. Już z tych uproszczonych obliczeń wynika jasno w którym układzie przemieszczenia będą mniejsze (skladowe przemieszczenia W-poprzeczna, V-podłużna, fi-kat obrotu).
Wniosek: bzdurą jest stwierdzenie, że łącznik goleni inaczej stabilizator widelca nie ma wpływu na sztywność układu.
Inna kwestia czy użytkownik moto, ze względu na małe przemieszczenia, ugięcia, będzie w ogóle w stanie odczuć obecność/brak przedmiotowego stabilizatora.
Oczywiście możesz się ze mną nie zgadzać zatem czekam na merytoryczne argumenty, zamiast pustych tez.

 
 
komandosek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 09 Cze 2011
Pochwał: 2
Posty: 195
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 12 Sty, 2013   

Musiał by nazywać się yoshinobu shiga by wyczuć :) Ludzie częstokroć nie zauważają zbyt małego ciśnienia w oponie, nierówno pracujący amortyzatorów czy luzu w główce ramy, a co dopiero dość delikatnego zginania wskutek skrętu goleni.

Podczas pracy lagi zginają się przede wszystkim wzdłuż osi motocykla. I to mocno. Usztywnienie mocowane na goleniach, czy laminatowy błotnik nie jest stanie tego powstrzymać ani nawet ograniczyć, bo jest przymocowany do dużo sztywniejszego elementu (niż lagi) - goleni. I własnie to miałem na myśli.

By sprawdzić jak to wygląda na żywo wystarczy się przejechać po dziurach i popatrzyć jak się wyginają lagi podczas pracy.

Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony przez komandosek Sob 12 Sty, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
faflak
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Sty, 2013   

panowie ja popieralem swoje argumenty na podstawie wlasnych doswiadczen z mz etz a to pewnie calkiem inna bajka :) to ze co po niektorzy nie wyczowaja luzow w glowce czy malego cisniena w oponach to swiadczy tylko o ich braku wiedzy na temat moto mi tylko cos zapiszczy stuknie dobije czy to w moto czy w puszcze zaraz musze wiedziec oc kaman w koncu to moje bezpieczenstwo i nie tylko moje zreszta :P
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob 12 Sty, 2013   

komandosek napisał/a:
Musiał by nazywać się yoshinobu shiga by wyczuć :) Ludzie częstokroć nie zauważają zbyt małego ciśnienia w oponie, nierówno pracujący amortyzatorów czy luzu w główce ramy, a co dopiero dość delikatnego zginania wskutek skrętu goleni.

OK, oczywiście masz racje, jak czasem widzę jak niektórzy dbają o sprzęta to się słabo robi:)
komandosek napisał/a:

Podczas pracy lagi zginają się przede wszystkim wzdłuż osi motocykla. I to mocno. Usztywnienie mocowane na goleniach, czy laminatowy błotnik nie jest stanie tego powstrzymać ani nawet ograniczyć, bo jest przymocowany do dużo sztywniejszego elementu (niż lagi) - goleni. I własnie to miałem na myśli.

By sprawdzić jak to wygląda na żywo wystarczy się przejechać po dziurach i popatrzyć jak się wyginają lagi.
Pozdrawiam :)


Racja takiego zginania nie powstrzyma to spięcie goleni. Swoją droga to ciekawe jak się w tej kwestii sprawuje bmw-kowski telelver.
W takim razie coś źle się zrozumieliśmy, ale przynajmniej była okazja do ciekawej dyskusji :piwo:
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.