Pierwsze wrazenia na GS-ie |
Autor |
Wiadomość |
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011
|
|
|
swistaq w sumie powiedziałeś to samo, skrzynia jest sprzężona na sztywno z tylnym kołem (pomijając luz), a tak jak napisałem później chodzi właśnie o moment ponownego zasprzęglenia i występujące w tym momencie różnice prędkości obrotowych wału korbowego a układu napędowego, dlatego jak możesz to wyjaśnij mi jaki wpływ na prędkość obrotową wałka skrzyni biegów ma przegazówka skoro już wysprzęgliłeś i silnik jest od skrzyni odłączony?
mr0zd wybacz, nie czytam wikipedii, poprostu znam dobrze konstrukcję silnika i układu napędowego i wiem na jakiej zasadzie działają.
A wszystko to nie zmienia faktu, że w praktyce obie czynności (przegazówka i redukcja biegu) odbywają się niemal równocześnie (chyba że mówimy o redukcjach trwających po 2-3 sekundy, ale u mnie trwa to ok 0.5s jak nie mniej) |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011
|
|
|
Cytat: | dlatego jak możesz to wyjaśnij mi jaki wpływ na prędkość obrotową wałka skrzyni biegów ma przegazówka skoro już wysprzęgliłeś i silnik jest od skrzyni odłączony? |
dlatego ze bez gazu obroty drasycznie spadają a jak pewnie wiesz, obroty wałka i silnika muszą być zblizone by zmiana przebiegła jak należy.
dlatego:
normalna zmiana -> sprzegło - przegazówka - bieg - sprzegło
zmiana sportowa , szybsza i płynniejsza -> przegazówka - bieg
zmiana tak jak piszesz sprzegło - bieg - przygazówka - sprzegło w zasadzie przy normalnej zmianie nie ma znaczenia - niemniej nie jest to poprawne. |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011
|
|
|
midd napisał/a: | dlatego ze bez gazu obroty drasycznie spadają a jak pewnie wiesz, obroty wałka i silnika muszą być zblizone by zmiana przebiegła jak należy. |
dokładnie, ale przy wysprzęgleniu zwiększając obroty silnika nie zwiększasz obrotów wałka skrzyni biegów, więc prędkość obrotowa wału korbowego nie ma znaczenia przy zmianie biegu, dopiero w momencie ponownego zasprzęglenia obroty wału korbowego powinny pokrywać się z obrotami wałka skrzyni biegów który w momencie wysprzęglenia jest napędzany przez tylne koło.
W końcu nawet zajrzałem na wikipedię ale tam mało mówią... za to w poradnikach technik jazdy wyraźnie mówią "Pozostaje zatem drugie rozwiązanie, czyli podnoszenie obrotów przy pomocy gazu – przed puszczeniem pedału sprzęgła powinniśmy nacisnąć na moment gaz, aby podnieść obroty silnika."
Wystarczy zrozumieć o co chodzi i jak to działa...
[ Dodano: Wto 05 Kwi, 2011 ]
A może bardziej łopatologicznie... usiądź na konia, odpal, wciśnij sprzęgło, wrzuć dwójkę czy trójkę i na wciśniętym sprzęgle zmieniaj biegi w górę i w dół raz przy np 3000obr a raz przy 6000obr i zobacz czy jest na skrzyni jakakolwiek różnica... tylko nie zrzucaj do luzu bo wtedy jeden z wałków w skrzyni jest już napędzany silnikiem (sprzęgło nigdy nie rozpina do zera) i wtedy obroty silnika mają już znaczenie bo wałek zdawczy stoi a drugi jest napędzany przez sprzęgło pomimo jego rozłączenia... tyle na ten temat, jeśli dalej nie rozumiecie to polecam lektury na temat działania układów napędowych i techniki kierowania pojazdami.
[ Dodano: Wto 05 Kwi, 2011 ]
A łopatologicznie jeszcze w jeden sposób możecie sobie to sprawdzić, wystarczy redukcję rozłożyć w czasie... powiedzmy 2-3 sekund (w tym czasie silnik zdąży zejść z obrotów )... wciśnijcie sprzęgło, zróbcie przegazówkę i zmieńcie bieg ale poczekajcie 1 albo 2 sekundy przed puszczeniem sprzęgła... zobaczymy czy przegazówka w takim przypadku cokolwiek da a potem wciśnijcie sprzęgło, zmieńcie bieg... poczekajcie tą sekundę czy dwie i przed puszczeniem sprzęgła zróbcie przegazówkę... a wtedy będziecie wiedzieć jaka jest prawidłowa kolejność Przy czym jeszcze raz zaznaczam, że w normalnej jeździe, gdzie redukcja trwa 0.5s moment przegazowania nie ma znaczenia bo obroty itak nie zdążą spaść na tyle żeby była jakakolwiek różnica...
[ Dodano: Wto 05 Kwi, 2011 ]
A jeśli chodzi o jazdę dynamiczną (sportową) i zmianę biegu bez sprzęgła to przy zmianie biegu na wyższy trzeba w momencie zmiany biegu odpuścić gaz żeby zmniejszyć moment obrotowy pomiędzy dwoma wałkami skrzyni biegów, a w momencie redukowania należy lekko dodać gazu aby zmniejszyć siłę hamowania silnika... to wszystko jest proste jak drut... czasem kolczasty ale jednak drut |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011
|
|
|
łopatologcznie, wsiądź na konia rozbujaj sie do 90km/h- wciśnij sprzęgło poczekaj 4 sekundy, wrzuć bieg, puść sprzęgło i i teraz spróbuj zrobić przegazówke.. ciekawe co sie stanie i czy dasz rade zdać relacje... |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011
|
|
|
midd, ale o czym ty chłopie piszesz? widziałeś w którejś mojej wypowiedzi żebym mówił o przegazówce po puszczeniu sprzęgła?? Przydało by się chyba czytać ze zrozumieniem... |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
Emwu96 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011
|
|
|
skoro tak piszecie w przyszly weekend na trasce bede probowac tak redukowac.
Jeszcze spytam sie doswiadczonego kolegi jak on robi |
|
|
|
|
nonpr0
Wiek: 32 Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 77 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011
|
|
|
Ja osobiście redukuję w ten sposób, może ci to pomoże. Na dole jest opcja pobierz plik, mozesz sobie zobaczyć klatka po klatce w jakims dobrym odtwarzaczu :-P
http://www.odsiebie.pl/bfj0a6hlejje/1.MOV.html |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011
|
|
|
bardzo fajny artykuł - proponuję przeczytać |
_________________ TDM as unique as you
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011
|
|
|
Ten link do ścigacza był już tutaj wklejany 4 razy - po razie na każdą stronę wątku, a Ci dalej nawijają o tym jak zmieniać biegi |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
muminek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 336 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011
|
|
|
nie robcie offtopa. temat brzmi 'pierwsze wrazenia' a nie "jak zmienic bieg" -.- |
|
|
|
|
nonpr0
Wiek: 32 Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 77 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011
|
|
|
Sam jestem świeżakiem jeśli chodzi o motocykle i z perspektywy czasu widzę, że rady zwłaszcza praktyczne okazywały się być bardzo cenne. Jeśli ma ktoś jakieś wątpliwości staram się zawsze w ramach możliwości doradzić, bo gdy ja stawiałem swoje pierwsze kroki było to dla mnie bardzo istotne. Nie miałem na celu zmieniać tematu |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011
|
|
|
Wracając do tematu.
Po zakupie GS'a wracałem nim do domu, nie miał żadnej szybki/owiewki więc czuć było pęd powietrza, pierwsze wyprzedzanie - prędkość około 80-90 km/h i GAZU nawet nie zmieniałem biegu bo to był jak się potem okazało 6'ty bieg "aaale to zapie*...." po skończeniu manewru na liczniku pokazało się 140 km/h
Na drugi dzień już jeździłem sobie w koło komina - niedaleko mnie jest fajna szeroka, równa i w miarę długa prosta z fajnymi łagodnymi łukami, na prostej rozpędziłem się do 120 km/h i przed zakrętem hamowałem do 100 km/h teraz te zakręty idą na 1 zl 80 gr, ale nie byłem wtedy przyzwyczajony do takiej prędkości, a moje auto na tych zakrętach jest mało stabilne już przy 120
Jeśli motocykle będzie się rozpatrywać tylko pod kątem przyspieszenia i "targania" do przodu to prawdą jest, że GS bardzo szybko się nudzi, mi również znudził się niemal, że po tygodniu, może dwóch, ale jak się zacznie patrzeć na to z trochę innej strony to ten motocykl może przez długi czas dawać dużo frajdy z jazdy. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
muminek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 336 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011
|
|
|
jak ktos lubi non stop popieprzac po prostej i miec duzy zapas mocy przy 170 km/h to moze rzeczywiscie sie znudzic. ale mnie np nie ineteresuje predkosc tylko technika. wiadomo ze moze przy 100 KM bylo by fajniej bo wchodzi jeszcze w gre przyspieszenie i zabawa z nim zwiazana. |
|
|
|
|
Daro19877 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Kwi, 2011
|
|
|
Witam, wczoraj odbyłem sowją pierwszą przejażdżkę, hmm... wrażenia zajebiste z tym, że egzamin na prawko mam dopiero w czwartek więc jeździłem z duszą na ramieniu, dopiero teraz widzę ile się jeszcze musze nauczyć a na "jazdach" to się chooja ucze, do wszystkiego będe musiałsam dojść, zastanawiałem się na jakich mniej więcej obrotach jeździć, wczoraj utrzymywałem od 4- 6 tys., chyba troche muliłem??, druga sprawa, wcześniej opisanej przygazówki, ale to sobie doczytam i jeszcze poćwicze, wrażenia z przyspieszania i wyprzedzania kapitalne( przyp. nigdy nie jeździłem na moto, tylko samochodzik), i wszystko było by pieknie gdyby na łuku jakiś niedzielny leszcz starym punciakiem nie jechał moim pasem i musiałem spirdzielić na łąkę, przy 50 km/h trochę mną potrzapał ale nie bylo źle, 10 minut się trzepałem z nerwów i dalej mogłem ruszać:] |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|