GS500 Custom - czyli moj maly czarrrny potworek :) |
Autor |
Wiadomość |
kowal_dc [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011 GS500 Custom - czyli mój mały czarrrny potworek :)
|
|
|
Witam!
Na forum jestem już od jakiegoś czasu, głównie czytałem dlatego teraz wypadało by się przywitać. Jako że coraz mniej Gsów na forum GS500 postanowiłem pokazać swojego.
GSa mam już troszkę ponad sezon, jest to rocznik 93, w dniu zakupu był bardzo zaniedbany ale szukałem taniego sprzętu na pierwsze moto i liczyłem się z faktem ze trzeba będzie dołożyć.
Wizualnie może bez rewelacji ale najważniejsze dla mnie było że jest bez większych przygód a silnik dobrze pracuje.
Pewnie za te słowa zostanę ukamienowany ale nie byłem jakimś fanem tego motocykla, ot kupiłem bo słyszałem że jest dobry na pierwsze moto a i wyboru wielkiego nie miałem. GSa nabyłem pod koniec sezonu tak więc po kilku tygodniach jeżdżenia, która sprawiała mi ogromna frajdę, przyszedł czas na pierwsze zmiany.
Po jakimś czasie zacząłem się przekonywać do nakedów które wcześniej wogóle mi się nie podobały. Właściwie to później GS sam w sobie bardzo mi się spodobał, jedynie zadupek moim zdaniem „postarzał” wygląd całego moto.
W ten sposób narodziła się idea stworzenia czegoś własnego
Spędziłem duuużo czasu przeglądając fotki przerobionych GSów na necie i chodź nie chciałem iść w kierunku streetfighter czy też z GSa robić przecinaka, bardzo mnie to zainspirowało. Wtedy też doznałem objawienia widząc fotki Ducati Monster Dark. To był właśnie kierunek którym zdecydowanie chciałem podążyć... no i podążyłem
Zacząłem przebudowę właśnie na wzór monstera, oczywiście nie chodziło mi o wierną kopię, uparłem się ze zrobię jednoosobówkę i dodam coś od siebie, w każdym razie że NADAL musi to być naked bike.
Swoją drogą to jest to moja pierwsza przebudowa więc sam nie wiedziałem co z tego wyjdzie.
Stan na sezon 2011:
Lista zrobionych rzeczy na dzień dzisiejszy:
-torowy zadupek z r6
-lampa tylna z r6
-pług pod silnik
-nowy komplet opon
-uszczelniacze przedniego zawieszenia + osłony
-nowe lusterka
-mniejsze kierunki
-wymiana simeringów silnika
-wymiana simera tylnego koła
-przy okazji nasmarowanie wszystkich punktów smarownych
-wymiana łożyska główki ramy
-zamontowane gmole na silnik
-zamontowane crashpady na ramę
-nowe filtry powietrza
-wymiana przewodów paliwowych i kranika
-dekielek silnika z napisem suzuki (poprzedni właściciel zaszpachlował go po zerwaniu)
-czyszczenie i smarowanie zacisków hamulców + klocki
-osłona łańcucha
-lakierowanie wszystkiego na czarny połysk
-świece
-oczywiście olej + filtr
-przelotowa puszka
-naped DID
+ parę przygód po drodze i rzeczy wynikających z adaptacji nowego zadupka.
W najbliższych planach została mi wymiana puszki i jakieś naklejki w kolorze chromu do ukoronowania całości
Chętnie odpowiem na pytania, krytykę również przyjmę na klatę
Pozdrawiam
kowal_dc |
Ostatnio zmieniony przez kowal_dc Pon 12 Mar, 2012, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
nonpr0
Wiek: 32 Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 77 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011
|
|
|
Motocykl robi wrażenie, bardzo mi się spodobał. Takie modyfikacje to wiele pracy, uważaj, żeby nie zmarnować maszyny, bo szkoda Po drugie trzeba mieć nie tylko czas ale i narzędzia, umiejętności i sporo gotówki... Ale widzę, że udało się to wszystko pogodzić i można cieszyć oko |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011
|
|
|
Oceniam na plus, bardzo mi się podoba Ładnie wpasowany zadupek. Też jestem fanem Monstera |
|
|
|
|
Stresu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 97 Skąd: Leszczyny
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011
|
|
|
...pięknie go przerobiłeś Koparka mi opadła jak go zobaczyłem. Jedyna rzecz która troszeczkę mi się nie podoba to kolor osłony łańcucha (mogła by być czarna).
Żadnych naklejek bym nie dawał - lepiej wygląda "na golasa".
Wspaniała robota. |
_________________ WSK 175->GS 500E->GSX 650F |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011
|
|
|
Efekt piorunujący! Nie myślałeś żeby zmienić jeszcze lampę na jakąś bardziej agresywną? Mógłbyś napisać coś o ilości poświęconego czasu i kosztach? |
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011
|
|
|
GS oryginalny , ciekawa przeróbka , ale dopisz jeszcze do listy zrobić układ wydechowy |
|
|
|
|
kowal_dc [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011
|
|
|
Dzięki wszystkim, fajnie ze się podoba.
Grzechu16 napisał/a: | Też jestem fanem Monstera |
no i piąteczka
Stresu napisał/a: | Jedyna rzecz która troszeczkę mi się nie podoba to kolor osłony łańcucha (mogła by być czarna). |
Zamysł miałem taki że to będzie czarny motocykl z chromowanymi/polerowanymi elementami (obręcz przedniej lampy, sety, teleskopy i między innymi ta osłona), początkowo dosłownie WSZYSTKO miało być malowane na czarno włącznie z takimi drobiazgami jak śrubki silnika ale zmieniłem zdanie bo przecież rur teleskopów nijak nie pomaluje założyłem nawet oryginalna, odmalowana osłonę ale uwierz efekt jest mizerny.
Stresu napisał/a: | Żadnych naklejek bym nie dawał - lepiej wygląda "na golasa". |
Co do naklejek to nie miałem na myśli tych ogromnych „oryginalnych” tylko małe zgrabne „S” po bokach baku oraz tankpad jak na fotce poniżej.
Okleiłem juz felgi chromowymi paskami – na foto średnio to wyszło ale w rzeczywistości wygląda ładniej.
Więcej naklejek nie przewiduje bo co za dużo to nie zdrowo
Kat napisał/a: | Nie myślałeś żeby zmienić jeszcze lampę na jakąś bardziej agresywną? |
Myślałem i to dużo. W planach miałem nawet kupno czegoś takiego:
Notabene znalazłem to właśnie na tym forum na fotkach GSa zrobionego na streeta – no właśnie – streeta. Z taka lampa mój GS wogóle by nie wyglądał jak Monster pomyślę nad nowa lampa jak tą rozbije chociaż nie, wtedy pójdę w kierunku rat-fighter
Kat napisał/a: | Mógłbyś napisać coś o ilości poświęconego czasu i kosztach? |
Jeśli chodzi o czas to trochę to zajeło ale raczej ze względu na brak spawarki (musiałem jeździć z ramą do znajomego co było męczące i czasochłonne). Druga sprawa to zadupek nad którym było sporo pracy bo to zadupek torowy czyli brak otworu na lampę, brak mocowań na uchwyt tablicy czy śruby. Tutaj przyznaję że trzeba było trochę powycinać i kombinować żeby wszystko dobrze wyglądało. Fakt, moglem kupić oryginalne plastiki z R6 ale po pierwsze oryginalne siedzenie w tej yamasze jest 2 osobowe a ja takiego nie chciałem a po drugie to koszt kompletnego zadupka z r6 to coś kolo 700-900zl jak wtedy patrzyłem, pod warunkiem ze oczywiście się trafi
AdamSsS napisał/a: | dopisz jeszcze do listy zrobić układ wydechowy |
Tak jak napisałem, nowa puszka niedługo będzie, oczywiście polerowany przelot |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011
|
|
|
Daj foty gotowej maszyny centralnie z boku i centralnie z tyłu... Ogólnie nie jest źle, na początek wygląda to dobrze ale pewnie zdajesz sobie sprawę z tego, że czeka cię jeszcze o wiele więcej pracy Przede wszystkim kuper jest troszkę z nisko (z 10cm na końcówce wyżej i było by git), po 2 stelaż zadupka, dolne rury należało by z lekka przespawać w literę S, bo taki wielki trójkąt pod siedzeniem odbiera dużo uroku temu zadupkowi po 3 tylne kółko... 3.5" to troszkę jednak wąsko... wrzuć chociaż 4.5" z kapciem 150/60 a będzie o niebo lepiej Mógłbym tak długo wymieniać ale to itak kwestia czasu, pewnie co roku będziesz coś zmieniał i poprawiał więc nie ma co teraz o tym dyskutować Cieszy mnie przedewszystkim fakt, że mamy na forum kolejnego odważnego budującego COŚ swojego |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
kowal_dc [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011
|
|
|
demondemidi napisał/a: | kuper jest troszkę z nisko (z 10cm na końcówce wyżej i było by git) |
Masz rację ale ten zabieg wykonałem celowo. Po pierwsze ten monsterowy również jest lekko niżej względem baku. Po drugie zadarty zadupek = streetfighter a nie o to mi chodziło. No i po trzecie (najważniejsze) jako że to projekt niskobudżetowy nie zakładałem zmiany tylnego laczka na szerszy wlaśnie z powodu kasy, a prawda jest taka że wyżej uniesiony zadupek bardziej odsłonił by te 130tkę która wtedy wyglądała by conajmniej śmiesznie.
demondemidi napisał/a: | dolne rury należało by z lekka przespawać w literę S |
Możesz coś więcej na ten temat powiedzieć?
demondemidi napisał/a: | tylne kółko... 3.5" to troszkę jednak wąsko... |
W 100% się zgadzam, ale patrz wyżej
demondemidi napisał/a: | Cieszy mnie przedewszystkim fakt, że mamy na forum kolejnego odważnego budującego COŚ swojego |
Mi również miło że tacy na tym forum się znajdują |
|
|
|
|
callum [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011
|
|
|
Jedno słowo: rewelacja.
Tak jak radzą koledzy, uważaj z naklejkami - wg mnie im mniej takich dodatków, tym lepiej.
Czekam na dalsze zdjęcia! |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011
|
|
|
http://forum.gs500.pl/vie...r=asc&start=240
fotki w poście CZOKO (na samym dole)... to odnośnie ramy pod zadupkiem, a odnośnie felgi 4.5 to nie są to duże koszta, bo tak naprawdę wystarczy felga od gsxr-a albo gsxf-a z tarczą, zabierak i cała reszta pasi od GSki... z resztą możesz poczytać w moim temacie, miałem taką felgę w zeszłym sezonie, jedyna poważniejsza modyfikacja to przerobienie wspornika tylnego hebla, ale z tym bez problemu poradziłem sobie w garażu więc i dla ciebie nie powinno to być problemem |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
kowal_dc [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2011
|
|
|
GS Filipe jest mi dobrze znany ale co masz konkretnie na myśli mówiąc "przespawać w literę S"? |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2011
|
|
|
chodzi o ten kawałek ramy
czyli o zachowanie linii zadupka i ramy
Dolna rura ramy pomocniczej musi jakoś współgrać z linią zadupka... u ciebie wygląda to tak
Więc dla poprawy prezencji proponował bym przespawać ramę mniej więcej tak
Z resztą jak się przypatrzysz maszynie Filipe to zauważysz, że ma podobnie przespawaną ramę Kwestia estetyki |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
Paulo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011
|
|
|
No no no, fajnie Ci to wyszło
Tylko techniczne pytanko... nie umiem się doszukać tłumika na fotkach
W sumie jestem po nocce, ale serio nie widzę |
|
|
|
|
LukSwi [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Mar, 2011
|
|
|
Szczerze mówiąc nad tym wydechem też sie zastanawiałem i wydaje mi sie że go jeszcze nie ma. Ponieważ nawet kolektorów nie zauważyłem. Miałbym prośbe mołbyś mi wysłać pare fotek w dobrej rozdzielczości z boku z tyłu itp. na e-mail lukswi1225@wp.pl
Co do twojej pracy to bardzo bardzo mi się podoba efekt. Można wiedzieć ile cie kosztowało przerobienie tego zadupka. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|