WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
GS500 Custom - czyli moj maly czarrrny potworek :)
Autor Wiadomość
kowal_dc
[Usunięty]

  Wysłany: Nie 13 Mar, 2011   GS500 Custom - czyli mój mały czarrrny potworek :)

Witam!
Na forum jestem już od jakiegoś czasu, głównie czytałem dlatego teraz wypadało by się przywitać. Jako że coraz mniej Gsów na forum GS500 postanowiłem pokazać swojego.
GSa mam już troszkę ponad sezon, jest to rocznik 93, w dniu zakupu był bardzo zaniedbany ale szukałem taniego sprzętu na pierwsze moto i liczyłem się z faktem ze trzeba będzie dołożyć.
Wizualnie może bez rewelacji ale najważniejsze dla mnie było że jest bez większych przygód a silnik dobrze pracuje.

Pewnie za te słowa zostanę ukamienowany ale nie byłem jakimś fanem tego motocykla, ot kupiłem bo słyszałem że jest dobry na pierwsze moto a i wyboru wielkiego nie miałem. GSa nabyłem pod koniec sezonu tak więc po kilku tygodniach jeżdżenia, która sprawiała mi ogromna frajdę, przyszedł czas na pierwsze zmiany.

Po jakimś czasie zacząłem się przekonywać do nakedów które wcześniej wogóle mi się nie podobały. Właściwie to później GS sam w sobie bardzo mi się spodobał, jedynie zadupek moim zdaniem „postarzał” wygląd całego moto.

W ten sposób narodziła się idea stworzenia czegoś własnego :)
Spędziłem duuużo czasu przeglądając fotki przerobionych GSów na necie i chodź nie chciałem iść w kierunku streetfighter czy też z GSa robić przecinaka, bardzo mnie to zainspirowało. Wtedy też doznałem objawienia widząc fotki Ducati Monster Dark. To był właśnie kierunek którym zdecydowanie chciałem podążyć... no i podążyłem :)
Zacząłem przebudowę właśnie na wzór monstera, oczywiście nie chodziło mi o wierną kopię, uparłem się ze zrobię jednoosobówkę i dodam coś od siebie, w każdym razie że NADAL musi to być naked bike.

Swoją drogą to jest to moja pierwsza przebudowa więc sam nie wiedziałem co z tego wyjdzie.

Stan na sezon 2011:







Lista zrobionych rzeczy na dzień dzisiejszy:

-torowy zadupek z r6
-lampa tylna z r6
-pług pod silnik
-nowy komplet opon
-uszczelniacze przedniego zawieszenia + osłony
-nowe lusterka
-mniejsze kierunki
-wymiana simeringów silnika
-wymiana simera tylnego koła
-przy okazji nasmarowanie wszystkich punktów smarownych
-wymiana łożyska główki ramy
-zamontowane gmole na silnik
-zamontowane crashpady na ramę
-nowe filtry powietrza
-wymiana przewodów paliwowych i kranika
-dekielek silnika z napisem suzuki (poprzedni właściciel zaszpachlował go po zerwaniu)
-czyszczenie i smarowanie zacisków hamulców + klocki
-osłona łańcucha
-lakierowanie wszystkiego na czarny połysk
-świece
-oczywiście olej + filtr
-przelotowa puszka
-naped DID

+ parę przygód po drodze i rzeczy wynikających z adaptacji nowego zadupka.

W najbliższych planach została mi wymiana puszki i jakieś naklejki w kolorze chromu do ukoronowania całości :)

Chętnie odpowiem na pytania, krytykę również przyjmę na klatę :D
Pozdrawiam
kowal_dc
Ostatnio zmieniony przez kowal_dc Pon 12 Mar, 2012, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
nonpr0 

Wiek: 32
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011   

Motocykl robi wrażenie, bardzo mi się spodobał. Takie modyfikacje to wiele pracy, uważaj, żeby nie zmarnować maszyny, bo szkoda ;) Po drugie trzeba mieć nie tylko czas ale i narzędzia, umiejętności i sporo gotówki... Ale widzę, że udało się to wszystko pogodzić i można cieszyć oko ;)
 
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011   

Oceniam na plus, bardzo mi się podoba :) Ładnie wpasowany zadupek. Też jestem fanem Monstera :)
 
 
 
Stresu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 97
Skąd: Leszczyny
Wysłany: Nie 13 Mar, 2011   

...pięknie go przerobiłeś :padam: Koparka mi opadła jak go zobaczyłem. Jedyna rzecz która troszeczkę mi się nie podoba to kolor osłony łańcucha (mogła by być czarna).
Żadnych naklejek bym nie dawał - lepiej wygląda "na golasa".
Wspaniała robota.
_________________
WSK 175->GS 500E->GSX 650F
 
 
 
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Mar, 2011   

Efekt piorunujący! Nie myślałeś żeby zmienić jeszcze lampę na jakąś bardziej agresywną? Mógłbyś napisać coś o ilości poświęconego czasu i kosztach?
 
 
AdamSsS
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Mar, 2011   

GS oryginalny , ciekawa przeróbka , ale dopisz jeszcze do listy zrobić układ wydechowy :hyhy:
 
 
kowal_dc
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Mar, 2011   

Dzięki wszystkim, fajnie ze się podoba.
Grzechu16 napisał/a:
Też jestem fanem Monstera :)

no i piąteczka :D
Stresu napisał/a:
Jedyna rzecz która troszeczkę mi się nie podoba to kolor osłony łańcucha (mogła by być czarna).

Zamysł miałem taki że to będzie czarny motocykl z chromowanymi/polerowanymi elementami (obręcz przedniej lampy, sety, teleskopy i między innymi ta osłona), początkowo dosłownie WSZYSTKO miało być malowane na czarno włącznie z takimi drobiazgami jak śrubki silnika ale zmieniłem zdanie bo przecież rur teleskopów nijak nie pomaluje :P założyłem nawet oryginalna, odmalowana osłonę ale uwierz efekt jest mizerny.
Stresu napisał/a:
Żadnych naklejek bym nie dawał - lepiej wygląda "na golasa".

Co do naklejek to nie miałem na myśli tych ogromnych „oryginalnych” tylko małe zgrabne „S” po bokach baku oraz tankpad jak na fotce poniżej.

Okleiłem juz felgi chromowymi paskami – na foto średnio to wyszło ale w rzeczywistości wygląda ładniej.

Więcej naklejek nie przewiduje bo co za dużo to nie zdrowo :)
Kat napisał/a:
Nie myślałeś żeby zmienić jeszcze lampę na jakąś bardziej agresywną?

Myślałem i to dużo. W planach miałem nawet kupno czegoś takiego:

Notabene znalazłem to właśnie na tym forum na fotkach GSa zrobionego na streeta – no właśnie – streeta. Z taka lampa mój GS wogóle by nie wyglądał jak Monster :P pomyślę nad nowa lampa jak tą rozbije :D chociaż nie, wtedy pójdę w kierunku rat-fighter :)
Kat napisał/a:
Mógłbyś napisać coś o ilości poświęconego czasu i kosztach?

Jeśli chodzi o czas to trochę to zajeło ale raczej ze względu na brak spawarki (musiałem jeździć z ramą do znajomego co było męczące i czasochłonne). Druga sprawa to zadupek nad którym było sporo pracy bo to zadupek torowy czyli brak otworu na lampę, brak mocowań na uchwyt tablicy czy śruby. Tutaj przyznaję że trzeba było trochę powycinać i kombinować żeby wszystko dobrze wyglądało. Fakt, moglem kupić oryginalne plastiki z R6 ale po pierwsze oryginalne siedzenie w tej yamasze jest 2 osobowe a ja takiego nie chciałem a po drugie to koszt kompletnego zadupka z r6 to coś kolo 700-900zl jak wtedy patrzyłem, pod warunkiem ze oczywiście się trafi :)
AdamSsS napisał/a:
dopisz jeszcze do listy zrobić układ wydechowy :hyhy:

Tak jak napisałem, nowa puszka niedługo będzie, oczywiście polerowany przelot :)
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011   

Daj foty gotowej maszyny centralnie z boku i centralnie z tyłu... Ogólnie nie jest źle, na początek wygląda to dobrze ale pewnie zdajesz sobie sprawę z tego, że czeka cię jeszcze o wiele więcej pracy ;) Przede wszystkim kuper jest troszkę z nisko (z 10cm na końcówce wyżej i było by git), po 2 stelaż zadupka, dolne rury należało by z lekka przespawać w literę S, bo taki wielki trójkąt pod siedzeniem odbiera dużo uroku temu zadupkowi :kwasny: po 3 tylne kółko... 3.5" to troszkę jednak wąsko... wrzuć chociaż 4.5" z kapciem 150/60 a będzie o niebo lepiej ;) Mógłbym tak długo wymieniać ale to itak kwestia czasu, pewnie co roku będziesz coś zmieniał i poprawiał więc nie ma co teraz o tym dyskutować :) Cieszy mnie przedewszystkim fakt, że mamy na forum kolejnego odważnego budującego COŚ swojego :)
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
kowal_dc
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Mar, 2011   

demondemidi napisał/a:
kuper jest troszkę z nisko (z 10cm na końcówce wyżej i było by git)

Masz rację ale ten zabieg wykonałem celowo. Po pierwsze ten monsterowy również jest lekko niżej względem baku. Po drugie zadarty zadupek = streetfighter a nie o to mi chodziło. No i po trzecie (najważniejsze) jako że to projekt niskobudżetowy nie zakładałem zmiany tylnego laczka na szerszy wlaśnie z powodu kasy, a prawda jest taka że wyżej uniesiony zadupek bardziej odsłonił by te 130tkę która wtedy wyglądała by conajmniej śmiesznie.
demondemidi napisał/a:
dolne rury należało by z lekka przespawać w literę S

Możesz coś więcej na ten temat powiedzieć? :chytry:
demondemidi napisał/a:
tylne kółko... 3.5" to troszkę jednak wąsko...

W 100% się zgadzam, ale patrz wyżej :P
demondemidi napisał/a:
Cieszy mnie przedewszystkim fakt, że mamy na forum kolejnego odważnego budującego COŚ swojego :)

Mi również miło że tacy na tym forum się znajdują :)
 
 
callum
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Mar, 2011   

Jedno słowo: rewelacja.


Tak jak radzą koledzy, uważaj z naklejkami - wg mnie im mniej takich dodatków, tym lepiej.

Czekam na dalsze zdjęcia!
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011   

http://forum.gs500.pl/vie...r=asc&start=240

fotki w poście CZOKO (na samym dole)... to odnośnie ramy pod zadupkiem, a odnośnie felgi 4.5 to nie są to duże koszta, bo tak naprawdę wystarczy felga od gsxr-a albo gsxf-a z tarczą, zabierak i cała reszta pasi od GSki... z resztą możesz poczytać w moim temacie, miałem taką felgę w zeszłym sezonie, jedyna poważniejsza modyfikacja to przerobienie wspornika tylnego hebla, ale z tym bez problemu poradziłem sobie w garażu więc i dla ciebie nie powinno to być problemem :)
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
kowal_dc
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Mar, 2011   

GS Filipe jest mi dobrze znany ale co masz konkretnie na myśli mówiąc "przespawać w literę S"?
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 15 Mar, 2011   

chodzi o ten kawałek ramy



czyli o zachowanie linii zadupka i ramy



Dolna rura ramy pomocniczej musi jakoś współgrać z linią zadupka... u ciebie wygląda to tak



Więc dla poprawy prezencji proponował bym przespawać ramę mniej więcej tak



Z resztą jak się przypatrzysz maszynie Filipe to zauważysz, że ma podobnie przespawaną ramę :hyhy: Kwestia estetyki ;)
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
Paulo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 16 Mar, 2011   

No no no, fajnie Ci to wyszło ;)
Tylko techniczne pytanko... nie umiem się doszukać tłumika na fotkach :niepewny:
W sumie jestem po nocce, ale serio nie widzę :rotfl:
 
 
LukSwi
[Usunięty]

Wysłany: Sro 16 Mar, 2011   

Szczerze mówiąc nad tym wydechem też sie zastanawiałem i wydaje mi sie że go jeszcze nie ma. Ponieważ nawet kolektorów nie zauważyłem. Miałbym prośbe mołbyś mi wysłać pare fotek w dobrej rozdzielczości z boku z tyłu itp. na e-mail lukswi1225@wp.pl
Co do twojej pracy to bardzo bardzo mi się podoba efekt. Można wiedzieć ile cie kosztowało przerobienie tego zadupka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.