WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulator
Autor Wiadomość
kyu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Mar, 2009   

Dokładnie tak jak Breżniew napisał jeśli nie jest pęknięty to zalej nowy elektrolit (broń boże samą demineralką), naładuj i powinien śmigać. Jeszcze może być kwestia że w tej celi co go było mało zasiarczył się i przez to może stracić trochę z nominalnej pojemności. Jeśli chcesz się dowiedzieć o odsiarczaniu aku to polecam lekturę tutaj niestety jest to dość pracochłonny proces.
 
 
Lemon 



Wiek: 39
Dołączył: 06 Lis 2007
Pochwał: 1
Posty: 1214
Skąd: 0-61
Wysłany: Pon 02 Mar, 2009   

spoko. wyciek miał miejsce 'chwilke' (dzień?) wcześniej, wiec zakładam że wszystko jest si- prócz rozlanego płynu of kors :P
_________________
pozdrawiam- Juli(an)
 
 
Brosik 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 60
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon 01 Mar, 2010   

Podłączę się do tematu jeśli można :hyhy:

Jakiej firmy akumulator polecacie ? Yuasa ? Motopower (podobno to Yuasa ale pod inną nazwą na brytyjski rynek), Varta ? Exide ? Land Port ?
 
 
kysa275 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 28 Cze 2009
Pochwał: 3
Posty: 349
Skąd: K-Kozle
Wysłany: Pon 01 Mar, 2010   

Ja mam roczną roczną Varte, jak ją przez zimę podładowywałem co miesiąc to po 5 minutach prostownik przełączał się w tryb konserwacji czyli dobrze trzyma wiec go polecam.
_________________
VTR1000F
 
 
 
Peterek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Mar, 2010   

kysa275 napisał/a:
Ja mam roczną roczną Varte

co prawda nie w GS ale moja ma juz 5 lat i pewnie sporo jeszcze przed nia. poza sezonem regularnie co 2 tydz pod prostownik a w sezonie przy codziennej eksploatacji jeszcze nie zawiodla.
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Mar, 2010   

A co zrobić, jeśli akumulator naładowany (prądem 0,7A) po włożeniu do motonga nie ma chęci zakręcić rozrusznikiem? Pół obrotu i pada, strzela, przeskakuje, ale napięcie ma 12.1V i po ponownym podłączeniu ładuje się chwilkę i prostownik przechodzi na podtrzymanie?
Jednym słowem napięcie ma ale mocy do rozruchu mu brak ? Da się go jeszcze jakoś ożywic?
 
 
yogi136
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Mar, 2010   

Miałem to samo, z tego aku już nic nie będzie...
Mi się udało bo był jeszcze na gwarancji, wymienili na nowy.
pzdr.
 
 
hubert
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Mar, 2010   

Exide to inaczej centra czyli powinien być dobry :D
i ma gwarancję centry :cwaniak:
 
 
Peterek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Mar, 2010   

metalbeast, mozesz zrobic tak jak opisal to na poprzedniej stronie ascon20, jezeli aku jeszcze do czegos sie nadaje powinno pomoc. ja jakis czas temu mialem w moto podobna padake, podpialem ja na kilka godz pod smochodowy prostownik - taki ladujacy non stop az zaczal syczec i w ten sposob pociagnal jeszcze jakis tam krotki czas. jedyne o czym trzeba pamietac to poluzowanie zatyczek od cel zeby calosc nie poleciala na orbite ;)
 
 
Otyniak
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Mar, 2010   

Jesli te 12V mierzysz z obciążeniem (min. 1A) to znaczy, że AKU jest OK, tylko ma mniejszy prąd rozruchu. Jak się dobrze orientuje to w GS prąd rozruchu jest ponad 150A, więc całkiem sporo jak na akumulator w motocyklu. Jak 12V pokazuje akumulator w stanie jałowym po naładowaniu to już nie jest za dobry wynik. Dobry powinien mieć pow. 13V. W przypadku utraty parametrów - sugeruję wymienić elektrolit (litr można kupić za 5-10zł) - tylko uwaga, żeby wybrać stężenie odpowiednie do zalewanego AKU.
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sro 03 Mar, 2010   

metalbeast napisał/a:
A co zrobić, jeśli akumulator naładowany (prądem 0,7A) po włożeniu do motonga nie ma chęci zakręcić rozrusznikiem? Pół obrotu i pada, strzela, przeskakuje, ale napięcie ma 12.1V i po ponownym podłączeniu ładuje się chwilkę i prostownik przechodzi na podtrzymanie?
Jednym słowem napięcie ma ale mocy do rozruchu mu brak ? Da się go jeszcze jakoś ożywic?


Akumulator masz do wymiany i nic tego nie zmieni. Żadne płukanie , czary-mary z elektrolitem itp. Twoje aku jest silnie zasiarczone i stąd mała powierzchnia czynna płyt. Tym samym akumulator ma bardzo małą pojemność, szybko wzrasta w nim napięcie podczas ładowania a niewielki prąd obciążenia powoduje znaczny spadek napięcia. Często elektrolit w takim aku ma kolor brązowy, a nie czysty i klarowny.
Nowo zakupiony aku tez trzeba naładować przed montażem w moto, bo stojąc długo na półce w sklepie stracił sporo zmagazynowanej energii. Jeśli był sucho ładowany to tym bardziej po zalaniu trzeba doładować.

Po zamontowaniu aku w moto warto zmierzyć napięcie ładowania. Jak to zrobić i jakie powinne byc wartości napięcia znajdziesz na forum. Było już wiele razy.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Brosik 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 60
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010   

Breżniew, jaki polecasz akumulator ?
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010   

Breżniew przepraszam cię ale sam miałem teraz przykrą niespodziankę z aku, po naładowaniu kręcił normalnie ale już po 2 godzinach ledwo ruszał rozrusznikiem... wymieniłem cały elektrolit, rozładowałem aku do 6V pod niskim obciążeniem a potem ładowanie 14h małym prądem... teraz aku po 24h od ładowania trzyma w granicy 12.9V a przy obciążeniu 4,5A spada do 12,4V :hyhy: Jednak sie da :P
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 06 Mar, 2010   

demondemidi napisał/a:
Breżniew przepraszam cię ale sam miałem teraz przykrą niespodziankę z aku, po naładowaniu kręcił normalnie ale już po 2 godzinach ledwo ruszał rozrusznikiem... wymieniłem cały elektrolit, rozładowałem aku do 6V pod niskim obciążeniem a potem ładowanie 14h małym prądem... teraz aku po 24h od ładowania trzyma w granicy 12.9V a przy obciążeniu 4,5A spada do 12,4V :hyhy: Jednak sie da :P


Tylko ciekawe jak długo?

Z własnego doświadczenia wiem , że jak chcesz mieć pewny rozruch , niezależnie czy w samochodzie , maszynie czy moto to niestety akumulator musi mieć odpowiednia pojemność, a tym samym prąd rozruchu. Jeśli występują problemy z akumulatorem i nie sa spowodowane jego niedoładowaniem przez wadliwa instalacje pojazdu, to z reguły niewiele już mozna pomóc. Najczęstsza przyczyna spadku pojemności to ubytek wody destylowanej z elektrolitu. Wystarczy ja dolac, doładowac aku i jest ok.
Innym bardzo częstym uszkodzeniem jest wypadanie masy czynnej z płyt i osadzanie się tego na dnie cel. Ten ołowiany muł powoduje upływ prądu z płyt i taki akumulator bardzo szybko się rozładowuje samoistnie bez obciążenia. Niektórzy bawią się z płukaniem takiego akumulatora ale niewiele to pomaga bo jak zaczął gubić masę gąbczastą z płyt to ten efekt będzie postępował dalej.
Kolejnym uszkodzeniem aku to zasiarczenie płyt. Taki efekt powstaje gdy akumulator długo stał rozładowany lub napięcie ładowania jest za niskie. Wytracające się z elektrolitu związki siarki krystalizują się na powierzchni płyt powodując zmniejszenie ich powierzchni czynnej i spadek pojemności. Jeśli zasiarczenie jest niewielkie to taki aku można odratować ładując go prostownikiem jedno połówkowym z jednoczesnym rozładowaniem w czasie drugiej połówki sinusoidy napięcia. Jest to proces długotrwały i nie zawsze skuteczny. Są też specjalne prostowniki z taka funkcją.
Następnym uszkodzeniem akumulatora to uszkodzenie połączeń wewnętrznych tzw. mostków łączących pojedyncze cele w baterię. Objawy to niski prąd max jaki ten aku może dać , normalne napięcie po naładowaniu czyli 12,6-12,7V .Możliwość eksplozji w czasie ładowania lub prób odpalenia pojazdu. :!:
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Mar, 2010   

No to klapa, bo napięcie 12.1V mam na świeżo naładowanym, odłączonym aku. Nic to, trzeba odżałować i kupić nową baterię. Szkoda tylko, że nie pomogły moje zabiegi przy aku (zawsze na zimę w ciepłym, ciągle doładowany i dolewanie wody destylowanej).
Nie wiem dlaczego padł. Może poprostu się skończył (firma JMT).

Nie będę się bawił w żadne przepłukiwania i dolewanie elektrolitu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.