WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Absolutny brak pradu
Autor Wiadomość
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

Kompletny brak prądu to albo stacyjka albo kostka stacyjki (GS ma banalnie prostą instalację) ew bezpiecznik. jeśli za usunięcie tej usterki ale brak jej diagnozy "pan mechanik" cię skasował to bardzo nie ładnie z jego strony :wstyd: Nie równa praca silnika może się kryć już w wielu czynnikach ale biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności stawiał bym na zapłon, sprawdź świece i kostkę od impulsatora. Wodę w zbiorniku raczej możesz wykluczyć bo jest on zabezpieczony przed taką ewentualnością.
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
czpiotrek_ND
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Witam mam problem z moim gskiem... Pewnego razu odpaliłem motor aby pojechać do mcdonaldu zjadłem taki zestaw , że aż mnie brzuch bolał ,odpalam gsa a tu dźwięk "pstryk pstryk" myślę sobie akumulator wyładowany więc go naładowałem. Po naładowaniu motor odpalił, wszystko fajnie i super po 2 dniach jadę sobie z moją drugą połówką po mieście(około 60 km/h i nagle motor mi szarpie tak jakbym jechał z 20 km/h na ostatnim biegu... , nagle przestało widzę że coś mi kierunkowskazy przestały działać moc słabnie czerwone światło puch motor zgasł i nie chce się odpalić. Odkręciłem akumulator znowu go naładowałem, pojeździłem gsem , zauważyłem że kontrolka od migaczy przy włączonych kierunkach mryga jakoś za szybko i kierunkowskazy chyba też , a światła dzienne święcą mi na taki ciemno żółty kolor Pojechałem gsem do pracy , już chciałem wracać do domu a tu znowu "pstryk pstryk". Odpaliłem go na kable od auta kolegi przejechałem 1,5 km może i znowu motor szarpie kierunkowskazy szfankują.. .Na szczęście do domu miałem niedaleko więc przepchałem motor... Co mam teraz zrobić :< ?
 
 
PiKAndyz 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 02 Maj 2014
Pochwał: 1
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

czpiotrek_ND, czyli jednak trochę tego prądu było, skoro świeciły się lampki i słychać było
czpiotrek_ND napisał/a:
"pstryk pstryk"
. Zobacz w innym temacie, ja też poszukam, bo kierunkowskazy też mi przyspieszają... ;)
 
 
czpiotrek_ND
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

PiKAndyz napisał/a:
czpiotrek_ND, czyli jednak trochę tego prądu było, skoro świeciły się lampki i słychać było
czpiotrek_ND napisał/a:
"pstryk pstryk"
. Zobacz w innym temacie, ja też poszukam, bo kierunkowskazy też mi przyspieszają... ;)


Podładowałem akumulator uruchomiłem motor odłączyłem aku i motor zgasłł;p coś mi się wydaje że u mnie to albo zwarcie na przewodach albo regulator napięcia z alternatorem padły...
Ostatnio zmieniony przez czpiotrek_ND Pią 06 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Sprawdź ładowanie akumulatora np. miernikiem (prawidłowe ładowanie akumulatora 12V powinno być w przedziale 13.2V-13.6V jak dobrze pamiętam). Wygląda to tak jakby akumulator nie był ładowany i motocykl jedzie dopóki jest prąd w aku.
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
czpiotrek_ND
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Wilk napisał/a:
Sprawdź ładowanie akumulatora np. miernikiem (prawidłowe ładowanie akumulatora 12V powinno być na poziomie w przedziale 13.2V-13.6V jak dobrze pamiętam). Wygląda to tak jakby akumulator nie był ładowany i motocykl jedzie dopóki jest prąd w aku.

Nie mam żadnego urządzenia do pomiaru i nie wiem gdzie miałbym podłaczyć "miernik" czy do aku czy jakiś przewodów? Motor musiałby być tylko uruchomiony? czy na obrotach?
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Tutaj jest temat o ładowaniu akumulatora: http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=216

Multimetr możesz pożyczyć od kogoś lub kupić jakiś prosty w np. Tesco (nie powinien kosztować dużo, bo też nie jest jakiś super dokładny tyle, że do takiego pomiaru powinien spokojnie wystarczyć). Pamiętaj odpowiednio ustawić multimetr tj. prąd stały 20V chyba, że chcesz zbadać wyższe napięcie to 200V, a jak chcesz sprawdzać bezpośrednio prąd z alternatora lub przed regulatorem napięcia to na prąd zmienny.

Z tematu ladowanie akumulatora wynika, że jednak mnie pamięć zawodzi i optymalne ładowanie akumulatora to 13.8-14.4V (z obciążeniem czyli włączonymi światłami).

Breżniew napisał/a:
Pewnie że możesz sprawdzić ładowanie w motocyklu- jest to nawet wskazane. Potrzebny będzie do tego woltomierz prądu stałego( zakres DC) . Podłączasz sondy do akumulatora, odpalasz moto i włączasz światła drpgowe. Przy 5000 obr/min powinno byc 13,8-15,5V. Jeśli jest mniej to aku nie jest ładowane.
Co robic dalej w takim wypadku masz napisane w serwisówce dostepnej na forum. Poszukaj linka.
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
czpiotrek_ND
[Usunięty]

  Wysłany: Nie 08 Cze, 2014   

Dzisiaj mierzyłem akumulator multimetrem jest w pełni naładowany pokazuje mi 12,4V , po odpaleniu motoru z obciążeniem spadło do 12,2V na obrotach 5 tys zero reakcji stoji te 12,2 V
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 09 Cze, 2014   

No to jeszcze tylko sprawdzić napięcie przed regulatorem i zamawiać regulator np u Set-a.
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
czpiotrek_ND
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Cze, 2014   

demondemidi napisał/a:
No to jeszcze tylko sprawdzić napięcie przed regulatorem i zamawiać regulator np u Set-a.


Regulator jest dobry ;) sprawdziłem ładowanie na kablach od alternatora (1-2,2-3,3-1)przy 1-5000 obrotów miernik pokazywał ciągle zero ...
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 10 Cze, 2014   

Jak widać masz dużego pecha i wpadła Ci troszkę większa robota :P Jak wiesz jak położyć moto na oponie to nawet oleju spuszczać nie trzeba :D
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
czpiotrek_ND
[Usunięty]

  Wysłany: Sro 11 Cze, 2014   

Oddałem suzi do mechanika na drugi dzień mechanik zadzwonił powiedział , że alternator jest taki zjarany i dziwi się , że olej silnikowy się nie podpalił( z ciekawości nalałem troszke oleju silnikowego na parapet i próbowałem go podpalić-niemożliwe!) i nic nie darady z nim zrobić . Stwierdził ,iż nowy alternator to 450 złotych plus robocizna 50 złotych. powiedziałem , że alternator to mogę sobie kupić używany na allegro w korzystmej cenie... stwierdził ,że używka mi długo nie podziała max 2 miesiące(chociaż twierdził poprzednio , że alternatory rzadko się psują). Odpowiedziałem mu ,iż muszę się zastanowić.Oddzwoniłem do niego po 15 minutach i powiedziałem ,że zamówię na allegro i mu przyniosę. Odpowiedział nagle że mam nie zamawiać i spytał się po ile chodzą używki.odpowiedziałem 80-150 złotych i stwierdził że sąsiad (mechanik samochodowy obok jego warsztatu) może go naprawić... Zadzwonił za godzinę i z robocizną policzył mi 200 złotych odebrałem gska i wszystko w porzadku...

Napięciem na aku w obciążeniu i przy obrotach to prawie 14V, ale gdy mierzyłem ładowanie alternatora pomiędzy tymi trzema kabelkami pod lewą owiewką wynosiło zero... dlaczego?

Motor mi ładnie chodzi kierunki nie migają za szybko a światła są jaśniejsze niż były bez alternatora :)
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Sro 11 Cze, 2014   

Dobrze miałeś ustawiony multimetr? Z alternatora idzie prąd zmienny. Może się zagapiłeś i miałeś ustawiony multimetr na prąd stały?
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.