WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsze wrazenia na GS-ie
Autor Wiadomość
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

Tutaj jest opisany temat zmiany biegów: http://www.scigacz.pl/Prz...cyklu,7686.html

Coś tam robisz źle, jeśli jeszcze w ruchu miałeś problem z redukcją biegu z nawet 6 na 1 to popracuj nad tym bo to powinno zająć około 3 sekundy czasu (jakieś 0,5 s na jeden bieg), a jeśli po zatrzymaniu się miałeś wbite cokolwiek innego niż 1 bieg to tak być nie może.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

tmi, ma rację muminek po prostu nie masz nawyku redukcji, bo widząc czerwone światło podczas hamowania powinieneś jednocześnie redukować, i wtedy zawsze masz bieg odpowiedni do prędkości moto i zmiana światła na zielone cię nie zaskoczy.

Widzę tu co najmniej dwa błędy - brak redukcji co powoduje to co ci się przydarzyło czyli stoisz i machasz biegami aby ruszyć; dojeżdżanie do świateł z wciśniętym sprzęgłem co powoduje brak kontroli nad tylnym kołem (odłączenie od silnika), zmniejsza skuteczność hamowania, bo nie hamujesz silnikiem.

Przeczytaj tekst Tomka, który podał ci Tmi i poćwicz.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
muminek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 336
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

no nie do konca o to mi chodzilo bo nie mialem problemu ze zbijaniem biegow podczas toczenia sie tylko gdy jak redukowalem - w ruchu - to nie mialem bladego pojecia ktory bieg a tu sie nagle okazuje ze trzeba jechac dalej a nie sie zatrzymac. i mialem ryzykowac ze juz mam wbitą 1 albo 2 a na liczniku 30-40km/h i puszczac sprzegło zeby dalej jechac? :) moglo by sie cos stac niemilego :P . ale mniejsza z tym. jak juz mowilem, troche bardziej ogarniam i jak dojezdzam do swiatla to redukuje razem z predkoscia a nie 50 km/h a ja juz 1 :D i tu mowa o naprawde wczesnym stadium jazdy na moto :P a przeczytac to napewno przeczytam bo na bank nie wiem o wielu rzeczach xd to sie tylko tak wydaje ze cos sie wie, a zdazy sie jakas sytuacja i moto sie zachowuje w nieobliczalny sposob :zdziwko:
 
 
 
Emwu96
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

po redukcji zawsze lekka przygazowka na sprzegle i jest ok nie szarpnie
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

Po redukcji? A po chu*? Przed zbiciem zwiększ obroty...
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

Jeśli o mnie chodzi to redukcja po prędkości i obrotach odpada po pierwsze ze względu na brak prędkościomierza a po drugie ze względu na ciągłe zmiany przełożenia na napędzie... więc nie ma sensu się uczyć który bieg jest kiedy :P U mnie redukcje odbywają się automatycznie, na obrotomierz nie patrzę ale z dzwięku silnika trzymam zawsze na dojazdach do świateł 3-4k obr... jak spadają niżej to redukcja i tak do zatrzymania na 1 albo kontynuowania jazdy jeśli światło w między czasie się zmieni... po kilku latach to się poprostu czuje :)

muminek nie patrz na to który masz bieg tylko jakie obroty... jak jedziesz na 5 i masz czerwone to nie zatrzymujesz sie i zrzucasz do 1 albo nie wciskasz sprzęgła na dohamowaniu i nie zbijasz szybko biegów w dół... jak widzisz czerwone to zaczynasz zbijać i hamować... nie zbijasz o kilka biegów na raz tylko po kolei sprzęgło-4-puszczasz sprzęgło-znowu sprzęgło-3-puszczasz sprzęgło itd... w ten sposób zawsze masz odpowiedni bieg.
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
Emwu96
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

mr0zd, a co to za roznica?
 
 
nikamo 


Model GSa: GS 500E
Dołączyła: 16 Lut 2011
Posty: 97
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

wyswietlacz biegow jest fajny! o wiele lepiej mi sie jezdzi jak wiem na ktorym biegu.. nie wiem czemu mowicie ze to lipa? fakt ze to troche dla noobow ale coz, jestem noobem :P

w moto tez mnie przeraza troche jego moc jak tu niektorzy z was mowia, i ciezar.. jako ze nie naleze do wysokich i siegam ziemi siedzac na gieziku tak 'na styk', to na nierownych powierzchniach mam troche przerabane :) i tak oto wczoraj zaliczylam pierwsza glebe, stojac na gorce w piachu chcialam zawrocic i lekko zaczelam ruszac, motocykl sie pochylil i nie utrzymalam tych 200 kilo i bum! mama mi pomagala podnosic i sie zdenerwowala po co taki ciezki motor sobie kupilam.. ;s

no i do tego dochodza ciasne zakrety, a zawracanie.. hoho. fakt, dopiero z 5 razy jezdzilam i w tym tygodniu na pewno pojade pocwiczyc zakrety, osemki i zawracanie, dzieki czemu powinnam poczuc sie o wiele pewniej.. tylko sie troche martwie bo jak lekka przewrotka na piasek porysowala giezika minimalnie to co bedzie jak tak padnie na asfalt? :P

<westch>
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011   

mr0zd, Emwu96, rozumiem, że obu wam chodzi o przegazówkę w czasie redukcji? :hyhy: bo wydaje mi się że obaj macie to samo na myśli tylko jeden robi to po wciśnięciu sprzęgła ale przed zbiciem biegu a drugi po zbiciu biegu przed puszczeniem sprzęgła... w sumie wychodzi na to samo :)

Wyświetlacz biegów jest fajny ale na początek przygody z motocyklem, po 1-2 sezonach zaczynasz jeździć na wyczucie bo chcąc jeździć naprawę dynamicznie musisz patrzeć na drogę a nie na budziki ;)

Jeśli chodzi o moc to rzeczywiście, na początku potrafi zawstydzić nawet turbodymomena, ale w przypadku GSa nie trzeba dużo czasu żeby się przekonać że nawet odkręcając do końca nic się nie stanie... nie to co np bandit 1200, gdzie jak za szybko odkręcam to mi dupa ucieka a jak za wysoko wkręcam to leci na koło sam z siebie... albo zx9r w którym po przekroczeniu 6000obr zaczyna mnie odrywać od kierownicy :kwasny: Na GSie jest tylko jedna prosta zasada, odkręcać na tyle na ile da się później wyhamować :)

A jeśli chodzi o bliskie spotkania z asfaltem (bądź innymi nawierzchniami po których powinno się poruszać na kołach) to GS jest bardzo wytrzymałym sprzętem... za mojej kadencji suka leżała 4 razy (+raz w garażu w czasie remontu i raz na stacji jak zapomniałem kosę rozłożyć i zsiadłem :wstyd: ), raz na skrzyżowaniu przy ok 40/h (myślałem że zdąże ale tranzit jechał jednak dość szybko więc położyłem się żeby w niego nie pierd****ć) z miejsca odjechałem o własnych siłach, pękłą tylko klamka sprzęgła... drugi raz przy dość dużym natężeniu gość 2 autka przedemną sobie przypomniał że chciał skręcić i tak pizgnął w heble że te 2 za nim ledwo wyhamowały, ja bez szans hebel i gleba... pękł plastik na zadupku... pojechałem dalej... 2 kolejne to już poważniejsze przypadki, prawie skasowany opel corsa (trafiłem go w bok)... u babki próg złamany, drzwi i błotnik razem z progiem 10cm wjechały do środka a suzi straciła tylko dekielek i impulsator... no i najpoważniejszy wypadek to drzewo na zakręcie przy ok 40-50/h... wtedy cały przód poszedł się j***ć, felga, lagi, kierownica... ale odpaliła i była w lepszym stanie niż my :zdziwko: więc nie jest tak źle jak coś pójdzie nie tak ;)
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Kwi, 2011   

nikamo napisał/a:
stojac na gorce w piachu chcialam zawrocic i lekko zaczelam ruszac, motocykl sie pochylil i nie utrzymalam tych 200 kilo i bum!

Hahaha, moja pierwsza gleba była identyczna - górka, piach i zawracanie :D Nawet pisałem o tym na forum. :)
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Kwi, 2011   

Tu nie chodzi o moment puszczenia sprzęgła, a moment zbicia biegu, czyli "jebnięciu piętą w skrzynie" :hyhy:
sprzęgło-gaz-bieg
a nie
sprzęgło-bieg-gaz
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2011   

mr0zd, no to wybacz ale wydaje mi się, że w praktyce wychodzi na to samo bo chodzi tu o wyrównanie obrotów silnika i obrotów tylnego koła a jak wiadomo skrzynia jest sprzężona na sztywno z układem napędowym a rozłączana od wału za pomocą sprzęgła... zwiększenie obrotów silnika w czasie redukcji ma zapobiedz szarpnięciu związanemu ze zwiększoną siłą hamowania silnikiem a nie różnice między wałkiem zdawczym a skrzynią (na którą przegazówka itak nie ma wpływu ponieważ skrzynia jest już wysprzęglona więc nie ma nic wspólnego z obrotami silnika)... w przegazówce chodzi o moment ponownego sprzężenia silnika z układem napędowym (w nowszych maszynach wyeliminowano ten problem stosując sprzęgło z antyhoppingiem). A w teorii układ sprzęgło-gaz-bieg jest nawet gorszy bo mija więcej czasu pomiędzy zwiększeniem prędkości obrotowej silnika (przegazówki) a ponownym sprzężeniem silnika z napędem. Z racji tego, że u wprawionych motocyklistów cała redukcja trwa ułamek sekundy różnice te są na tyle małe (liczone raczej w ms), że można spokojnie powiedzieć że wychodzi na to samo :P
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2011   

powinno sie robić tak jak mrozd pisze - sprzegło, gaz, bieg - a potem można wyeliminować sprzegło ;)
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
swistaq
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Kwi, 2011   

demondemidi napisał/a:
mr0zdchodzi tu o wyrównanie obrotów silnika i obrotów tylnego koła
raczej chodzi o wyrównanie obrotów silnika ze skrzynią biegów która w przeciwieństwie do np samochodów nie jest synchronizowana i za każdym razem kiedy zesprzęglacie silnik i skrzynie które kręcą się ze znacznie różna prędkością narażacie elementy skrzyni na znaczne przeciążenia a siebie na szarpnięcie. Dlatego należy przegazówkę zrobić przed zbiciem biegu a nie po a jeżeli ktoś to robi bardzo szybko w trakcie i do tego z wyczuciem to może nawet sprzęgło olać.
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Kwi, 2011   

Widzisz demon, piszesz jakieś techniczne rzeczy z wikipedi których mi się o tej godzinie nawet czytać nie chce...
Tak jak midd pisze, potem już można sprzęgło wyeliminować, ale ja jeszcze na taki zabieg się nie odważyłem, szczególnie po zimie, gdzie nie ma kompletnie żadnej synchronizacji pomiędzy moją nogą a prawym nadgarstkiem :hyhy:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.