WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsze wrazenia na GS-ie
Autor Wiadomość
Duellis
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Mar, 2011   

stachuwp, gratuluje rozsądnego podejścia, tak trzymać. Ja jak zaczynałem to postawiłem sobie ultimatum, że nie przekraczam dozwolonej prędkości dopóki nie ogarnę dobrze maszyny. Jedziłem po mieście 50-ka, skutery mnie wyprzedzały :wstyd:
 
 
muminek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 336
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 31 Mar, 2011   

ja juz przejechalem okolo 1000 km a dalej reka boli O_o i ogolnie klejnoty mi sie gniotą :hyhy: :P za krotkie rece czy co, nie wiem xd
problem z biegami mam taki ze nigdy nie wiem ktory bieg mam wbity i zeby sie odnalesc musze wbic na neutral albo 1. dzisiaj postanowilem sobie liczyc biegi to moze sie naucze.
nastepna kwestia to zakrety ;x na poczatku wjezdzalem w nie z predkoscią 10 km/h :wstyd: najbardziej sie bałem ze mnie wyrzuci na jakiejs dziurze albo strace przyczepnosc i lowside :hyhy: jak troche ogarnolem to lepiej sie skladalem i probuje jak najbardziej korzystac z przeciwskretu, a tu o dziwo robie to czasem automatycznie :hurra:
redukcje robie po prostu przez wolne puszczanie sprzegła. nie wiem czy to dobre jest.
Vmax jak na razie 160 :) uslizgi 2- pierwszy raz jak przez swiatla przejezdzalem to koles skrecal i oczywiscie zamiast szybko smignac to dupa zatrzymal sie na srodki skrzyzowania. popelnilem bląd jak totalny nowicjusz (ktorym w sumie jestem :hyhy: ) - za mocno tylni hamulec, dupa mi ucieka to puszczam i wtedy tylnie koło "wraca" na swoje miesce oczywiscie mną majtając :rotfl: pozniej nie wiem co sie stalo ale chyba sprzeglo mialem wcisniete do oporu to puscilem i znow mną rzucilo :kwasny: . a drugi raz zolte swiatelko sie zrobilo i znowu tu glupi blad - depniecie na tylni hamulec dupa leci :P

kruk napisał/a:
oraz rok doświadczenia w jeździe skuterem

ja jezdze od 13 roku na komarku i co? kalecze co sie da :D
 
 
 
cyferka
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Mar, 2011   

muminek napisał/a:
klejnoty mi sie gniotą :hyhy:

spróbuj pochylić się mocniej do przodu i przesunąć tyłek do tylu na kanapie
muminek napisał/a:
problem z biegami mam taki ze nigdy nie wiem ktory bieg mam wbity

jedynka-prawie nie jedziesz a silnik już wyje :)
dwójka -już trochę km/h jest na liczniku i przyspieszenie jest zawsze konkretne:)
trójka- hmmm jak jedziesz 60km/h to masz więcej niż 4tyś obrotów
czwórka- 60km/h równe 4tyś obrotów
piątka- przy 80km/h powyżej 4 tyś
szóstka- przy 80km/h 4 tyś przy 100km/h 5tyś itd...

nie jeździłem dziś Suzi więc mogłem coś pokręcić ale generalnie po tym poznaje na jakim biegu jadę

a co do międzygazu to ćwicz sobie spokojnie np jak dojeżdżasz do świateł na czerwonym i z czasem zacznie wychodzić zacznie wychodzić
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 31 Mar, 2011   

Przez jakieś pierwsze 2 tygodnie liczyłem biegi, w końcu sześć ich jest :D a teraz to już automatycznie samo się robi, jedynie czasami zdarza mi się szukać 7 biegu :hyhy:

Hamowanie tylnym to dobry nawyk tylko trzeba uważać żeby nie przedobrzyć, poza tym w niepewnych miejscach typu dojazd do skrzyżowania itp. przy małych prędkościach lepiej sobie odpuścić przedni hamulec bo jest po prostu zbędny, a może wyrządzić dużo szkody (piasek, olej itd. i zblokowanie koła gotowe).

A przeciwskręt to podstawa, przy jazdach używać go co chwilę w sposób świadomy, potem zacznie się to odbywać nieświadomie. Po prostu widzisz zakręt i w myślach wypowiadasz "pchnę kierownicę", albo na prostym odcinku drogi wyznaczasz sobie jakiś punkt w myślach i omijasz pchając kierownicę tak jakbyś chciał ominąć jakąś przeszkodę.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Czw 31 Mar, 2011   

tmi napisał/a:
jedynie czasami zdarza mi się szukać 7 biegu

Tmi skąd ja to znam, sam dzisiaj chciałem zapiąć 7 ;)
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Czw 31 Mar, 2011   

studi napisał/a:
tmi napisał/a:
jedynie czasami zdarza mi się szukać 7 biegu

Tmi skąd ja to znam, sam dzisiaj chciałem zapiąć 7 ;)

Czasami się zacina i trzeba mocniej tą wajchę butem potraktować :D
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 31 Mar, 2011   

studi napisał/a:
Tmi skąd ja to znam, sam dzisiaj chciałem zapiąć 7 ;)

Szukanie 7'mki to znak, że trzeba zmienić moto.

180 km/h na 6'tym biegu, silnik wyje, chce się więcej, ale już jest czerwone pole na obrotomierzu więc człowiek pełen nadziei szuka wyższego biegu... ale rzeczywistość jest brutalna :D :rotfl:
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

Fajnie że ktoś odkopał ten temat, bo mogłem przypomnieć sobie swoje pierwsze wrażenia na GS-ie, a także zweryfikować je z perspektywy roku czasu i przejechanych 4 tys. km. Napiszę kilka zdań jak ja sobie poradziłem z pewnymi sprawami, może pomoże to innym początkującym. :)

kruk napisał/a:
pobolewała mnie głowa (pewnie z nadmiaru wrażeń :) ) oraz lewa dłoń (nieprzyzwyczajona do klamki sprzęgła, którą zresztą chyba mam źle ustawioną - jutro się tym zajmę)

Na uniknięcie bólu głowy, szczególnie na dłuższych trasach, najlepiej być dobrze wyspanym i mieć zatyczki do uszu. Po ustawieniu klamki sprzęgła i przyzwyczajeniu palców do pracy na niej, ból dłoni już nie występuje.

kruk napisał/a:
nie czułem się super pewnie na miejskich drogach. Po prostu skupianie się na obsłudze motocykla utrudnia skupianie się na warunkach drogowych i tym co się dzieję wokół mnie.

Kwestia nabrania wprawy. Po kilku pierwszych jazdach obsługa moto staje się automatyczna i wtedy łatwiej obserwować sytuację na drodze.

kruk napisał/a:
Miałem już 2 lekkie uślizgi tylnego koła.

Później w trakcie sezonu było jeszcze kilka drobnych uślizgów. Sam uślizg to w sumie nic strasznego, grunt żeby mieć go cały czas pod kontrolą. :D

kruk napisał/a:
Nie do końca ogarniam kwestię zmiany biegów. Rano jak jeździłem, to wrzucałem wyższy bieg już przy około 4 tys. obrotów, gdy tylko silnik zaczynał głośniej pracować. Potem wpadłem na chwilę do domu i zajrzałem na forum do tematu "Do ilu kręcicie GS-a?". Tam wyczytałem, że spokojnie można jeździć na wyższych obrotach, więc później faktycznie dobijałem do 6-7 tys., a jak były warunki to nawet do 10 tys. Ale w sumie nie wiem jak jest najlepiej...

To chyba jest kwestia indywidualna, w zależności od drivera i jego nastroju. :) Czasem jadę spokojnie i cicho, dla relaksu, to wtedy wrzucam wyższy przy około 4 tys. obrotów. A czasem chcę się "rozerwać", poczuć dynamikę jazdy i usłyszeć silnik, to kręcę 2 razy wyżej. Do czerwonego raczej rzadko się zbliżam.

kruk napisał/a:
Mam też problem z redukcją. Nie bardzo wiem jak należy to robić, żeby uniknąć szarpania.

Już dawno zapomniałem, że były jakieś szarpania. Nauczyłem się redukować w sposób pozwalający na płynne obniżanie prędkości aż do zatrzymania. Aczkolwiek nie stosuję międzygazu i nie czuję dyskomfortu z tego powodu.

Co do gubienia się w liczeniu biegów, to też to miałem jak zaczynałem. Na początku pomaga liczenie. Potem wystarczy spojrzeć na prędkość i obroty, by ocenić na którym biegu się jedzie. W kolejnym stopniu zaawansowania nie trzeba nawet patrzeć na zegary, ocenia się to słysząc pracę silnika i czując jak szybko się jedzie - po prostu wie się już który bieg na co pozwala.


To tyle jeśli chodzi o porady dla początkujących od... początkującego, bo właściwie wciąż się za takiego uważam. :)
 
 
muminek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 336
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

cyferka napisał/a:
jedynka-prawie nie jedziesz a silnik już wyje
dwójka -już trochę km/h jest na liczniku i przyspieszenie jest zawsze konkretne:)
trójka- hmmm jak jedziesz 60km/h to masz więcej niż 4tyś obrotów
czwórka- 60km/h równe 4tyś obrotów
piątka- przy 80km/h powyżej 4 tyś
szóstka- przy 80km/h 4 tyś przy 100km/h 5tyś itd...


nie za bardzo to pomaga na poczatku bo mozna jechac np 60 km/h przy 4000 obrotach i przy 9 xd a w moim przypadku jeszcze mam licznik z milach wiec w ogole sie gupie w tych liczbach.
 
 
 
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

To zainstaluj sobie wyświetlacz biegów i problem znika. Było o tym na forum.
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

Ten wyświetlacz to wg mnie bzdura jakich mało.

Uczyć się od najlepszych: http://www.youtube.com/watch?v=b8qWhVfNM8Q przewinąć na 3:25, a poza tym to cały materiał zawiera jeszcze ogrom innych wskazówek, w sam raz dla początkujących :D
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
Ostatnio zmieniony przez tmi Pią 01 Kwi, 2011, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Krzychu077
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Kwi, 2011   

witam..
prawie 2 tyg temu zakupiłem mojego GS od kolegi z forum, mianowicie od Zombik3.
Wrażenia z jazdy? cud, miód i orzeszki :D
to już inna bajka niz mz i wsk..normalnie się boję tej maszyny :P na razie jeżdżę spokojnie..nawet bardzo spokojnie, zawsze przepisowo, puszki mnie mijają, ale kij z tym :D Po zakupie wracając do domu 70km, max to było 90km/h.. I też się w tych biegach nie umiem połapać, zacząłem w końcu liczyć.
Ogólnie super, trzeba się tylko przyzwyczaić i opanować sprzęta :)
 
 
Emwu96
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

dla mnie wyswietlacz biegow to tez jest lipa

powinno sie jechac i wiedziec ktory jest bieg zapiety, albo po tym jak ciagnie, albo po obrotach albo po glosie silnika (no z tym gorzej ;) )
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

ja w aktualnym sprzecie mam ale nie odczuwam potrzeby używania wolałbym zdecydowanie wskaznik poziomu paliwa :P od jawy 350 po dzisiejszy sprzet uważam to za zupełnie zbedny gadżet.

- jeśli nie ciągnie, znaczy - zredukuj, jeśli odcina wrzuć wyżej, jeśli pomimo odkręconej manety nie przyspiesza - to i tak lepiej nie patrz na zegary..
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
muminek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 336
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

midd napisał/a:
- jeśli nie ciągnie, znaczy - zredukuj, jeśli odcina wrzuć wyżej, jeśli pomimo odkręconej manety nie przyspiesza - to i tak lepiej nie patrz na zegary..

tak, a co zrobic gdy dojezdzasz do czerwonego swiatła i gdzie pierwsza stoi puszka i juz wcisnoles na full sprzeglo i zaczynasz redukcje do 1 a tu nagle zielone, samochod rusza a ty w polowie redukcji ? ;p taki przyklad. ja np mialem z takimi sytuacjami problem i szybko trzeba było dobic do 1 czy tam neutral i wtedy wbic odpowiedni bieg. oczywiscie takie problemy mialem przy pierwszych jazdach bo teraz to mniej wiecej ogarniam :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.