Pare pytan poczatkujacego
Odpowiedz do tematu

oam
[Usunięty]
: Pytania poczatkujacego...
hejka,

(z gory przepraszam za cross-posta ze scigacz.pl ;) )

w piatek w koncu moja GSke, rok '00. mam dwa pytania:

- czy metaliczny dzwiek, ktorego czestotliwosc zwieksza sie wraz ze zwiekszaniem obrotow to normalna sprawa ? dzwiek przypomina mi troche prace silnika samochodowego z niskim poziomem oleju (kiedy klekocza zawory). poziom oleju - jest full (F na bagnecie).

- przez kilkanascie sekund po uruchomieniu zimnego silnika z rury wydechowej leci niebieski dym - potem wszystko jest ok. czy to zwiastuje (lub moze zwiastowac) jakies problemy, czy 'ten typ tak ma'?

BTW czym mozna ratowac moto przed rdza? Kilka rzeczy w okolicach kierownicy jest przyrdzewialych, tutaj (Irlandia) to podobno normalne ze wzgledu na wysoka wilgoc - jesli wyczyszcze ta rdze, musze na to polozyc jakas specjalna farbe, czy zwykla srebrzanke?

z gory dzieki !

--
oam

:
Silnik w Gs-ie jest dosc głośny więc trudno cos powiedzieć na odległosć.
Stukac moze wszystko , sworznie tłokowe, panewki , wałki rozrządu , łańcuch rozrządu , slizgacze .
Jaki olej stosujesz do GS-a, kiedy ostatnio regulowałeś zawory i sprawdziłeś stan łańcucha , napinacza i slizgów ?Czy masz mozliwosc zmierzyc cisnienie oleju? Ile oleju spala ci silnik na 1000 km? Jaki silnik ma przebieg?

Co do korozji to najpierw wyczyść rdzę do gołego metalu , potem podkład w sprayu , lakier pod kolor i na to bezbarwny. Jak zrobisz to starannie to będzie jak oryginał. Lakier mozna wykorzystac taki jak do malowania felg w samochodach. Jest lepszy od zwykłego.Mozna tez po podmalowaniu niewidoczne miejsca ramy spryskac sprayem do smarowania łańcucha . Jest on na bazie wosku i dobrze zabezpieczy przed wodą.
Sam spray na rdzę to niewypał. zaraz wyjdzie na wierzch.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
oam
[Usunięty]
:
hejka,

Breżniew napisał/a:
Silnik w Gs-ie jest dosc głośny więc trudno cos powiedzieć na odległosć.
Stukac moze wszystko , sworznie tłokowe, panewki , wałki rozrządu , łańcuch rozrządu , slizgacze .
Jaki olej stosujesz do GS-a, kiedy ostatnio regulowałeś zawory i sprawdziłeś stan łańcucha , napinacza i slizgów ?Czy masz mozliwosc zmierzyc cisnienie oleju? Ile oleju spala ci silnik na 1000 km? Jaki silnik ma przebieg?


przebieg 43500km
nie wiem jaki tam jest olej, nie regulowalem zaworow i nie sprawdzalem rozrzadu - tak jak napisalem, kupilem go 4 dni temu, wiec nie mam zielonego pojecia ile on spala oleju na 1000km - poki co zrobilem 500km i nie wzial mi praktycznie nic (bagnet wskazuje full).

tak czy owak widze ze mechanika musze odwiedzic :-)

a masz jakies sugestie dot. tego niebieskiego dymu przy niebieskim silniku ?

wielkie dzieki,
oam

:
Jasny dym to mogą byc dwie różne sprawy - kodensacja wilgoci w spalinach w zimnym tłumiku zaraz po odpaleniu - normalne zjawisko w zimne dni i dużą wigotnosc powietrza . druga przyczyna to spalanie oleju. W przypadku zuzytych uszczelniaczy zaworowych po dłuzszym postoju trochę oleju scieka po przez prowadnice zaworowe i trzonki zaworow do dolotu by potem sie spalic w cylindrach i dymić. Przy mocnym zuzyciu uszczelniaczy olej dostaje sie cały czas i moto dymi bez wzgledu na temperaturę. Podobnie przy zuzytych pierścieniach tłokowych.
Postaw moto w serwisie niech sprawdzą je kompleksowo , wymienią olej , filtry , zrobią regulacje zaworów i gażników.
Jeśli cos znajdą , napisz jaka była przyczyna.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
oam
[Usunięty]
:
Breżniew napisał/a:
Jasny dym to mogą byc dwie różne sprawy - kodensacja wilgoci w spalinach w zimnym tłumiku zaraz po odpaleniu - normalne zjawisko w zimne dni i dużą wigotnosc powietrza . druga przyczyna to spalanie oleju. W przypadku zuzytych uszczelniaczy zaworowych po dłuzszym postoju trochę oleju scieka po przez prowadnice zaworowe i trzonki zaworow do dolotu by potem sie spalic w cylindrach i dymić. Przy mocnym zuzyciu uszczelniaczy olej dostaje sie cały czas i moto dymi bez wzgledu na temperaturę. Podobnie przy zuzytych pierścieniach tłokowych.
Postaw moto w serwisie niech sprawdzą je kompleksowo , wymienią olej , filtry , zrobią regulacje zaworów i gażników.
Jeśli cos znajdą , napisz jaka była przyczyna.


oka foka, dzieki za pomoc

--
oam

milowski
[Usunięty]
:
A taka prawda życiowa "Stuki puki to Suzuki" :)

bora100
[Usunięty]
:
witam.szukam silnika do motoparalotni.czy może mi ktoś powiedzieć ile waży silnik GS 500 bez skrzyni biegów. a może ktos zna lepsze silniki ,niedrogie i najmniej generujące drgania ,bo GS wyczytałem generuje dosyc dużo

:
O tym silniku to zapomnij. Waży kompletny ponad 50kg. Tu lepszy by był silnik od trabanta . Jest to dwusuw który po przeróbkach moze wazyc znacznie mniej i ma sporą moc. Widziałem takie silniki montowane w motolotniach ale w twoim przypadku silnik będziesz miał na plecach czy na jakims podwoziu? jak na plecach to na pewno jest za cięzki i ma za dużą moc. wtedy pozostaje silnik stosowany w kosiarkach. Jakis 4T na pewno sie znajdzie.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
bora100
[Usunięty]
:
Breżniew napisał/a:
O tym silniku to zapomnij. Waży kompletny ponad 50kg. Tu lepszy by był silnik od trabanta . Jest to dwusuw który po przeróbkach moze wazyc znacznie mniej i ma sporą moc. Widziałem takie silniki montowane w motolotniach ale w twoim przypadku silnik będziesz miał na plecach czy na jakims podwoziu? jak na plecach to na pewno jest za cięzki i ma za dużą moc. wtedy pozostaje silnik stosowany w kosiarkach. Jakis 4T na pewno sie znajdzie.
.......... A ile by ważył bez skrzyni biegów?Potrzebuję mocy pow.45KM do dwuosobowego wózka.Trabant jest za słaby (chyba ma 21KM).

:
Ale silnik 2T łatwo tuningować , poszukaj stron o tuningu trampka czy innych silników 2T. Podstawa to plan głowicy , powiększenie kanałów w cylindrach , dobór wydechu czy montaz membran na dolocie. jest to duzo łatwiejsze niz przeróbki 4T motocyklowego. miałem okazję kiedyś naprawiac silnik ze skutera śnieżnego firmy Rotax -Bombardier stosowanego tez w motolotniach. Ten 2 cylindrowy 2T z pojemności 437ccm rozwija moc 40KM.

Bez kół zębatych silnik waży jakieś 5 kg mniej. nie dasz rady wyprowadzić napedu poza sam silnik bo jest tam olej pod cisnieniem. Zapomnij o tym silniku z GS-a. silniki motocyklowe to kompletnie inna budowa i inne przeznaczenie. Jak sobie wyobrazasz smarowanie silnika przy ostrym wznoszeniu i przechyłach ? To najprostsza droga do zatarcia silnika.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
matzec
[Usunięty]
: Parę pytań początkującego
Witam, jestem nowy na forum jak i na motocyklu. Prawo jazdy zdałem na początku października, a swojego GSa 500 E z 2006 roku kupiłem ledwie dwa dni temu. Chciałbym zadać dwa pytania, które nasuwają mi się po tym krótkim czasie, a w przyszłości być może dorzucać tu kolejne wątpliwości. Mam nadzieję, że taki "zbiorczy" sposób zadawania pytań nie łamie w jakiś sposób regulaminu forum, o ile taki istnieje - bo nie mogłem znaleźć.
Oto moje pytania:
1) Jak długo może trwać rozgrzewanie silnika na ssaniu przy panujących teraz temperaturach, czyli 2-7 stopni? Nie mierzyłem co prawda, ale na pewno muszę rozgrzewać silnik dłużej, niż 30 sekund podane w instrukcji obsługi. Powiedziałbym, że mija raczej 1,5-2 minuty, zanim silnik nie gaśnie bez ssania. Nawet wtedy, po ruszeniu i zamknięciu manetki gazu, silnik traci obroty, gaśnie i wymaga dalszego grzania zanim wszystko będzie ok. Przez takie zgaśnięcie silnika zresztą, zaliczyłem wczoraj pierwszą glebę parkingową ;)
Czy oznacza to jakiś problem z silnikiem, a może tyle to musi trwać?

2) Zauważyłem, że przy toczeniu motocykla słychać szum, dochodzący z przedniego koła, a dokładniej z hamulca. Wydaje mi się, że to klocek hamulcowy bez przerwy styka się z tarczą i trze. Czy taki stan jest normalny? Jeśli nie, to czy regulacja tego jest w zasięgu osoby zupełnie zielonej w sprawie motocykli?

Ostatnio zmieniony przez matzec Czw 03 Gru, 2009, w całości zmieniany 1 raz
:
Witam,
matzecc napisał/a:
... ale na pewno muszę rozgrzewać silnik dłużej, niż 30 sekund podane w instrukcji obsługi.

Ja w takich temperaturach jak teraz trzymam moto na ssaniu ok. 5 min, w tym czasie jak silnik się rozgrzewa, ja się ubieram i takie tam inne :rotfl: , generalnie trzyman do puty, do puki po wyłączeniu ssania obroty nie są stabilne w ok 1300-1500rpm.

matzecc napisał/a:
2) Zauważyłem, że przy toczeniu motocykla słychać szum, dochodzący z przedniego koła, a dokładniej z hamulca ...

Taki obiaw może mieć różne przyczyny, np. moto mogło być długo nie używane, mogą być nowe klocki i się dopiero układają, może być problem z zablokowanymi tłoczkami w zacisku i trzyma klocki zaciśnięte, trudno jednoznacznie powiedzieć. Najlepiej sprawdz ile zostało klocków, jeśli są optycznie nowe, to prawdopodobnie coś jest z zaciskiem, rozbierz go, wyjmij klocki delikatnie wysuń tłoczek ale nie do końca i zobacz czy nie jest gdzieś zabrudzony, ewentualnie wymyj go za pomocą płynu hamulcowego i delikatnej szczotki, aby nie zniszczyć gumy uszczelniającej ani powierzchni tłoczka, następnie wciśnij go do końca w obudowę zaciski, załuż klocki i cały zacisk na tarcze i sprawdz, czy pomogło.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
matzec
[Usunięty]
:
Z tym hamulcem, to brzmi skomplikowanie jak na moje zerowe umiejętności i wiedzę... Jeszcze pomyślę, co z tym zrobić.

Mam też trzecie pytanie. Opony w moim motocyklu są z 2006 roku, czyli jak się domyślam oryginalne. Przebieg wynosi teraz ok. 19000, a opony mają jeszcze wystarczająco głęboki bieżnik. Mimo tego, poprzedni właściciel sugerował mi, aby opony wymienić, z powodu samego ich wieku. Co o tym sądzicie? Jaka jest ogólnie trwałość opon?

:
matzec napisał/a:
Witam, jestem nowy na forum jak... ...Chciałbym zadać dwa pytania, które nasuwają mi się po tym krótkim czasie, a w przyszłości być może dorzucać tu kolejne wątpliwości. Mam nadzieję, że taki "zbiorczy" sposób zadawania pytań nie łamie w jakiś sposób regulaminu forum, o ile taki istnieje - bo nie mogłem znaleźć.


Regulaminu nie ma - kierujemy się zdrowym rozsądkiem i jak na razie to wystarcza. I tak po pierwsze skoro jesteś nowy powinieneś założyć swój temat w dziale "Powitalnia" i się nam ładnie przedstawić. Po drugie powinieneś najpierw zobaczyć czy czasem na forum nie ma już odpowiedzi na Twoje pytania i ewentualnie dopisać się do istniejących tematów. Funkcja "Szukaj" nie boli, a dodatkowo na forum jest wszystko w miarę przyzwoicie uporządkowane więc przeglądnięcie tytułów tematów w kilku działach w celu zobaczenia co już zostało napisane również jest wskazane.

Temat scalam z podobnym już istniejącym.

PS:

matzec napisał/a:
1) Jak długo może trwać rozgrzewanie silnika na ssaniu...


http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1235
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=2824

matzec napisał/a:
2) Zauważyłem, że przy toczeniu motocykla słychać szum, dochodzący z przedniego koła


http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1872

:
Dodam 3 grosze odnośnie hamulców.
Nie jest tak że jak coś szumi z przodu to od razu coś jest nie tak z zaciskiem, tłoczkiem i innymi duperelami. Hamulec jest tak skonstruowany że jak przestajesz hamować (naciskać na klamkę hebla) to najnormalniej w świecie przestajesz wywierać nacisk na klocki (wiem, wszyscy to wiedzą). Żadna dodatkowa siła nie powoduje odciągnięcie klocków od tarczy, tak że cały czas klocek, bardziej lub mniej w zależności od stanu tłoczka, trze po tarczy. Oczywiście, jeżeli tłoczek jest zapieczony lub brudny to nie pozwala na "zluzowanie" klocków i powoduje że nawet po odpuszczeniu klamki nadal wszystko hamuje.
Wracając do szumów. Zależnie od rodzaju materiału, z którego wykonany jest sam klocek , nawet podczas "swobodnego" (bez hamowania) obracania się koła może być słyszalny szum.
Trzeba po prostu sprawdzić czy po dłuższej jeździe (bez silnego hamowania) grzeje się zacisk. Jeżeli tak, to trzeba go sprawdzić.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.