Pare pytan poczatkujacego |
Autor |
Wiadomość |
Zombik3 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010
|
|
|
1. Ta instrukcja pasuje.
2. Kranik cały czas na ON, jak zacznie brakować benzyny to na RES, a PRI jak moto długo stało i paliwo z gaźników wyparowało.
3. Tym pokrętłem regulacyjnym regulujesz odległość klamki od kierwnicy, zależy od wielkości dłoni.
4. Ja stosuję półsyntetyk MOTUL 5000 10w40, filtrów nie pamiętam
5. Tak na półsprzęgle sie rusza.
Na resztę pytań nie odpowiem bo nie wiem |
Ostatnio zmieniony przez Zombik3 Pon 12 Kwi, 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
hubert [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010
|
|
|
nadaje się nadaje
1- pozostawiamy na ,on"lub res" gdy jest mało paliwa,pri służy tylko do przelewu włączamy tylko na kilka sekund gdy moto długo stało np.miesiąc dwa lub nie chce zapalić
2-przecież tak się rusza z miejsca
3-do regulacji twardości hamulca przedniego ,ja mam ustawione na 3 i mi takie ustawienie pasuje
4-filtry to hiflo filtr czy jakoś tak lub mann,tylko że do tego drugiego nie dołączają uszczelki pod dekielek od filtra
a olej to zaleca serwisów-ka 10w40 4t przeznaczony do motocykli np.motul5100
gęstość w sumie zależy od stopnia zużycia silnika jak będzie dużo łykał to można zalać 15w40 lub gęstszym |
|
|
|
|
yogi136 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010
|
|
|
hubert napisał/a: | 3-do regulacji twardości hamulca przedniego ,ja mam ustawione na 3 i mi takie ustawienie pasuje |
Mała poprawka, nie do regulacji twardości hamulca tylko odległości klamki od manetki |
|
|
|
|
dragoo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 21 Kwi, 2010
|
|
|
Witam jeszcze raz. Podpinam się pod temat.
Jak już pewnie zdążyliście zauważyć w powitalni moja narzeczona stała się posiadaczką ślicznej Suzi z 2002 roku
Mam tylko pewne wątpliwości co do sposobu prowadzenia. Otóż powiedzcie czy motocykl podczas manewrowania przy niskich (do 50km/h) prędkościach jest strasznie niepewny w prowadzeniu ? Chodzi o to że kierownica jakby za ciężka, przy lekkim skręcie ciągnie ją w kierunku skrętu, trudno ją utrzymać w jednym położeniu. Wydaje mi się, że to kwestia dokręcenia lub ewentualnej wymiany łożyska głowki ramy (obym się nie mylił ) - poprawcie mnie jeśli się mylę.
Druga sprawa - jeśli ktoś byłby łaskaw napisać jakie odpowiednie ciśnienie powinno być w oponach
Trzecia sprawa - jazda w koleinach - czuć, że motocykl jest mocno niestabilny - być może to kwestia właśnie łożyska z punktu pierwszego.
Czwarta sprawa - jak powinny prawidłowo wpinać się biegi ? Powinny być dość odczuwalne przejścia czy raczej miekko ?
Piątka- zegary angielskie -a chcielibyśmy mieć skalowanie w km ? Da się takie tarcze gotowe kupić żeby tylko podmienić ?
Szósta - na razie ostatnia - sprawa - powiedzcie jak pozbyć się najlepiej ognisk rdzy na lagach i ramie (motocykl z UK) ?
Z góry dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Pozdrawiamy
Jarek i Monia |
|
|
|
|
T3kA [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 21 Kwi, 2010
|
|
|
1) tak, tez takie mam wrazenie przy niskich predkosciach konstrukcja motocykla wymusza uzycie sily przeciwstawianej do kierunku skretu, troszke to meczace ale idzie sie przyzwyczaic. NIe sadze zeby to bylo lozysko (jak ladnie sie skreca nie ma wyczuwalnych stref ze jest raz lzej raz ciezej, nie ma luzow to lozyska najprawdopodobniej ok)
2) mysle ze kazda strona z firmy ktora sprzedaje dane opony daje tez info o cisnieniach (zerknij jakie masz i poszukaj) zalezy to od rozmiaru i czy jezdzisz/jezdzi sam/sama
3) nie odczulem zeby przod byl niestabilny, przy wiekszej predkosci jedynie tyl bo lekki, a wrazenie w koleinach zawsze pozostaje w koncu samo z nich zjezdza i wiezdza
4) indiwidualna sprawa podejscia z czasem sie wyrobi czucie, byle zeby nie bylo zgrzytow czyli dobrze wysprzeglac
5)nie wiem, za krotko mam moto
6)jw. |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Czw 22 Kwi, 2010
|
|
|
Cytat: | 2) mysle ze kazda strona z firmy ktora sprzedaje dane opony daje tez info o cisnieniach (zerknij jakie masz i poszukaj) zalezy to od rozmiaru i czy jezdzisz/jezdzi sam/sama |
Ciśnienie w oponie nie zależy od rodzaju opony tylko od tego jakie zaleca producent motocykla.
Dla GS'a 2,5 tył i 2,25 przód dla jazdy solo, z pasażerem tył 2,8, przód bez zmian.
Jesli chodzi o to skręcanie to kiera nie powinna sama z siebie skręcać przy niskich prędkościach w którąś strone, dopiero przy bardzo niskich prędkościach (parkingowych) trzeba używać siły aby skręcać lub utrzymywać ją w danym położeniu, jeśli manewr jest bardzo ciasny to trzeba włożyć pewną siłę aby np. trzymać kiere minimalnie od ogranicznika skrętu ale nie zdarzyło mi się jeszcze tak żeby podczas takiego manewru kierownica dotknęła ogranicznika kiedy tego nie chce.
Może to wina nieprawidłowego ciśnienia w oponach. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 22 Kwi, 2010
|
|
|
1. jest to pewnie powiązane z pkt. 2 ciśnienie ma olbrzymie znaczenie jeśli chodzi o jakość prowadzenia. przy zbytni niskim będzie się właśnie zapadał w zakręt. po drugie technika jazdy. - tylne kolo musi "ciągnąc" prostując motocykl jadać powoli na luzie i skręcając też będzie się zapadał w zakręt.
łożysko główki ramy też łatwo sprawdzić, było chyba o tym 10 stron na forum
2. tak jak Tmi pisał.
3. jeśli zawieszenia są ok to może opony "tak maja" - natomiast generalnie motocykle nie lubią kolein.
4. o tym tez chyba 20 stron było.
5. ciężko jest rozkręcić licznik bez zniszczenia go ale w teorii to możliwe
6. najlepiej pomalować proszkowo wszystko, jesli wersja ekonomiczna to papierscierny i dobry spray |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 22 Kwi, 2010
|
|
|
6. bez wyjmowania silniki, szukaj sprzętów użytkowników którzy odnawiali swoje motocykle. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
dragoo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010
|
|
|
Koledzy/Koleżanki. Kolejna kwestia. Powiedzcie mi czy Wasze GS'y równie dobrze wkręcają się na obroty jak ten:
http://www.youtube.com/watch?v=DwZtfMkOQiU Jeśli nie chcecie czekać to 1:10
Nasz zupełnie wolniej i jakby ociężalej wchodzi na obroty, po za tym schodzi z nich równie wolno... Co to będzie ? Filtr powietrza ? Synchro ? |
|
|
|
|
grzes87
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 301 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
dragoo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Kwi, 2010
|
|
|
O właśnie. Niemal dokładnie tak jak na filmie.
Na dniach będe wymieniał olej i filtry (oleju i powietrza) |
|
|
|
|
dragoo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Maj, 2010
|
|
|
Ludzie pomóżcie bo nie daje nam spokoju tak dziwnie pracujący silnik. Dlaczego sie nie wkręca tak jak na filmiku ? Ktoś ma jakąś solucje ? Ktoś wie co może być przyczyną ? A może po prostu tak ma być ?
Sorry za podwójny post ale nikt nic nie napisał... |
|
|
|
|
przemek_posp [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Maj, 2010
|
|
|
Na początek wyreguluj i zsynchronizuj gaźniki. |
|
|
|
|
ptaku_1 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 13 Maj, 2010
|
|
|
Podepne sie pod temat. Byc moze w niedlugim czasie bede szuka wersji F w zwiazku z tym mam trzy pytania.
1. Jakie czesci eksploatacyjne sa drozsze a moga w roczniku 2004 (6 letnia maszyna) podlegac wymianie, np jak zobaczylem ile kosztuje przednia tarcza to mnie troche zaskoczylo.
2. Szukalem na forum ale nie znalazlem, moze mi ktos napisac gdzie i jakie naklejki (np ostrzegawcze itd) powinny byc w wersji F (jak maszyna byla nie malowana i nic nie bylo wymieniane to powinna miec komplet naklejek)
3. Co ile wymienia sie rozrzad (to tez drakonski koszt) |
|
|
|
|
Matizyahu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 13 Maj, 2010
|
|
|
1. W roczniku 2004 może być do wymiany napęd. Do tego warto na samym początku wymienić olej z filtrami. Ewentualnie jeszcze zainteresowałbym się przewodami hamulcowymi i klockami. Co do Twojego zaskoczenia, to cena tej tarczy jest w normie a GS ma jedną, więc wychodzi i tak na +. Warto sprawdzić jeszcze synchronizację gaźników, ale tutaj koszt mały jeśli masz znajomego z wakuometrami. Jeśli nie masz, to lepiej kup, bo się przydają a synchronizacja jest prosta jak drut.
2. Może odpowie ktoś inny, bo ja mam wersję '98.
3.Jeśli na 21 pinach łańcuszek rozciągnięty jest do długości 158mm i ponad. Generalnie trzeba to wyłapać na ucho. Aczkolwiek nie podejrzewam, żeby w sześcioletniej maszynie konieczna była wymiana rozrządu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|