WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Pare pytan poczatkujacego
Autor Wiadomość
matzec
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

Dzięki, sprawdzę to jeśli jeszcze będę teraz jeździł.

Mam inny problem... szukałem na forum (niżej na tej stronie), ale definitywnej odpowiedzi nie znalazłem. Problem polega na tym, że motocykl wydaje stuki, dochodzące gdzieś z okolicy przedniej zębatki, podczas toczenia. Zjawisko występuje na całej długości łańcucha, czyli w czasie toczenia dzieje się to bez przerwy. Łańcuch mam wyciągnięty w miarę równo, różnice są może 0,5 cm.
Dodam, że po zakupie motocykla przejechałem nim trochę (30-minutowa jazda) z łańcuchem zbyt luźnym. Po tym, jak to zauważyłem, naciągnąłem go, ale chyba aż za bardzo i tak też trochę przejeździłem (powiedzmy, ze 2 godziny jazdy). Zjawisko pojawiło się po tym naciągnięciu, ale chyba nie od razu, tylko po pierwszej jeździe. Dziś skorygowałem naciąg luzując łańcuch, ale stukanie występuje nadal.

Dodatkowo, nie wiem, czy ma to związek, ale uruchamiając silnik na podnóżku centralnym dziś po korekcji naciągu, stwierdziłem, że wrzucenie jedynki od razu powoduje przekazywanie napędu na koło, nawet przy wciśniętym sprzęgle. Odpuszczenie sprzęgła w ogóle nie zmieniało prędkości obrotu koła. Co to może oznaczać? Słyszałem, że takie rzeczy mogą się dziać, bo olej w którym zanurzone jest sprzęgło może przekazywać obroty... plotę coś, czy mówię dobrze?

I jeszcze jedno, być może związane a może nie: tylne koło, przy wyłączonym motocyklu i wrzuconym luzie praktycznie nie kręci się swobodnie. Gdy próbuję zakręcić je ręką obraca się dosłownie przez ułamek sekundy i zaraz zatrzymuje. Czy taki stan jest poprawny?
 
 
Leito
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

matzec napisał/a:
I jeszcze jedno, być może związane a może nie: tylne koło, przy wyłączonym motocyklu i wrzuconym luzie praktycznie nie kręci się swobodnie. Gdy próbuję zakręcić je ręką obraca się dosłownie przez ułamek sekundy i zaraz zatrzymuje. Czy taki stan jest poprawny?


Hmmm no raczej nie... A koło nie obciera o nic? Nic nie słychać? Może klocki hamulcowe spowalniają koło...
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

Chwilkę powinno się pokręcić, ale raczej pare sekund w zależności od siły użytej do wprawienia go w ruch. Klocki mogą delikatnie ocierać o tarcze to normalna sprawa, byle nie za mocno, natomiast sprawdź łańcuch - jeśli jest zasyfiony to tarcie będzie większe, wtedy wymyć i nasmarować, będzie chodzić lżej.

Nie naciągaj łańcucha na oko, weź miarkę i 20-30 mm ma być, najlepiej pod własnym obciążeniem - pomoc drugiej osoby wskazana, weź też pod uwagę to, że łańcuch nie wyciąga się równomiernie - znajdź odcinek na którym jest najmocniej napięty i względem tego miejsca ustawiaj luz, nie względem najluźniejszego odcinka. Jak w ten sposób nie dasz rady poprawnie naciągnąć łańcucha, to pozostaje wymiana.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Leito
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

U mnie też jest styczność klocków z tarczą a koło obraca się te 2 - 3 sekundy mniej więcej... Chodzi mi o to, że klocki może zbyt mocno stykają się z tarczą... A poza tym zastosuj się do rad tmi ;) Sprawdź stan łańcucha i jego naciąg :)
 
 
matzec
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

Luz mierzyłem z użyciem linijki, ale za pierwszym razem wyciągnąłem go przypadkowo za bardzo, tak, aż luz wynosił ok 10 mm, chyba że podczas pomiaru ciągnąłem go w dół i w górę z użyciem większej siły, a nie tak swobodnie - wtedy było to juz bliżej 20 mm, ale tak chyba nie należy mierzyć. Próbowałem to wtedy skorygować, ale kręcenie śrubami do regulacji w drugą stronę nie skutkowało luzowaniem łańcucha, a jedynie odstawaniem tej nakrętki, oraz prostokątnej blaszki na końcu wahacza, od samego wahacza. Dzisiaj było drugie podejście i udało mi się poluzować łańcuch do 20 mm a blaszki są dociśnięte, na miejscu. Mam niestety teraz małą różnicę między wskazaniami tych nacięć z obu stron koła. Wynosi ona może 1/4 odległości między kolejnymi nacięciami. Jako, że te elementy z nacięciami jednak mogą się ruszać po poluzowaniu nakrętki osi, to nie wiem, czy to wskazanie należy brać aż tak na serio?
Pomiary robiłem bez obciążenia, na nóżce bocznej, tak jest w instrukcji. Jeśli chodzi o nierównomierne wyciągnięcie, to sprawdziłem to dziś i tak jak pisałem, różnice są małe, wybrałem jedno miejsce, gdzie luz był najmniejszy i wg. niego ustawiałem (luzowałem) naciąg. Wydaje mi się więc, że mam teraz łańcuch poprawnie naciągnięty.

Łańcuch nie wydaje mi się brudny... ale nie mam porównania ;)

A jakieś komentarze co do sprzęgła, które nie wysprzęgla?
 
 
Leito
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

matzec napisał/a:
A jakieś komentarze co do sprzęgła, które nie wysprzęgla?


Wciskasz sprzęgło, chcesz wrzucić jedynkę i słyszysz zgrzyt? :P Ja u siebie tak mam :/ Sprzęgło możesz regulować na klamce i przy silniku (z lewej strony). Instrukcja obsługa mówi:
- Luz na klamce - "Przy każdym przeglądzie należy skorygować śrubą regulacyjną luz dźwigni sprzęgła. Luz ten
powinien wynosić 10-15 mm, przy pomiarze przy uchwycie dźwigni sprzęgła, zanim sprzęgło
zostanie wysprzęglone."
- Regulacja przy silniku - Niewłaściwy luz dźwigni sprzęgła należy skorygować następująco:
1) poluzować przeciwnakrętkę (1) i śrubę regulacyjną (2) przy dźwigni sprzęgła wkręcić do
oporu
2) poluzować przeciwnakrętkę (3) i śrubą regulacyjną (4) ustawić właściwy luz linki, wynoszący
10 – 15 mm.
3) drobniejsze regulacje można przeprowadzić przy pomocy śruby regulacyjnej (2).
4) dokręcić przeciwnakrętkę zabezpieczającą (1) śruby regulacyjnej.

sprzęgło2.JPG
Plik ściągnięto 5328 raz(y) 17,92 KB

sprzęgło.JPG
Plik ściągnięto 69 raz(y) 23,07 KB

 
 
matzec
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

Zgrzyt też był, ale to jak wrzucałem jedynkę, gdy silnik pracował na ssaniu czyli na wyższych obrotach. Bez ssania zgrzytu nie ma, ale było tak jak pisałem - napęd był przekazywany przy wciśniętej klamce. Czy u Ciebie regulacja w którymś z tych punktów pomogła?
 
 
Leito
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

Szczerze mówiąc to jeszcze się za to nie zabierałem, ale kilka osób już miało podobny objaw i pisało, że regulacja na klamce pomogła :) Zobaczę czy prawdę pisali :P
 
 
matzec
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

Aha... zajrzałem teraz do instrukcji, z której zaczerpnąłeś ten cytat, i wychodzi na to, że regulacji dokonuje się z użyciem obu tych miejsc naraz, a nie jakoś oddzielnie.
Ale w sumie to dziwne. Podczas jazdy nie miałem jakichś problemów, z wciśniętym sprzęgłem motocykl stoi, jak odpuszczam to jedzie. Ciekawe dlaczego dziś, sprawdzając na centralnej nóżce, było inaczej.
 
 
kysa275 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 28 Cze 2009
Pochwał: 3
Posty: 349
Skąd: K-Kozle
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

Jedynka ma prawo wejść ze stukiem ale nie z zgrzytem,a koło kręcące przy wciśniętym sprzęgle na centralnych stopkach to normalne.
 
 
 
Leito
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

kysa275 napisał/a:
Jedynka ma prawo wejść ze stukiem ale nie z zgrzytem


No właśnie a u mnie czasami jest tak, że wciskam sprzęgło i chcę wrzucić jedynkę i w tym momencie słychać zgrzyt i czuję opór na stopce zmiany biegów :|
 
 
kysa275 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 28 Cze 2009
Pochwał: 3
Posty: 349
Skąd: K-Kozle
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

To sprubój z lekkim przygazowaniem powinno pomódz
 
 
 
Leito
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

Ok, dzięki, spróbuję i zobaczę czy będzie lepiej :)
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

Cytat:
No właśnie a u mnie czasami jest tak, że wciskam sprzęgło i chcę wrzucić jedynkę i w tym momencie słychać zgrzyt i czuję opór na stopce zmiany biegów :|


zwykle pomaga tez bujnąc motot roche do przodu przed ruszeniem ;)
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
Leito
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

Aha :D thx
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.