Pare pytan poczatkujacego |
Autor |
Wiadomość |
matzec [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
Dzięki, sprawdzę to jeśli jeszcze będę teraz jeździł.
Mam inny problem... szukałem na forum (niżej na tej stronie), ale definitywnej odpowiedzi nie znalazłem. Problem polega na tym, że motocykl wydaje stuki, dochodzące gdzieś z okolicy przedniej zębatki, podczas toczenia. Zjawisko występuje na całej długości łańcucha, czyli w czasie toczenia dzieje się to bez przerwy. Łańcuch mam wyciągnięty w miarę równo, różnice są może 0,5 cm.
Dodam, że po zakupie motocykla przejechałem nim trochę (30-minutowa jazda) z łańcuchem zbyt luźnym. Po tym, jak to zauważyłem, naciągnąłem go, ale chyba aż za bardzo i tak też trochę przejeździłem (powiedzmy, ze 2 godziny jazdy). Zjawisko pojawiło się po tym naciągnięciu, ale chyba nie od razu, tylko po pierwszej jeździe. Dziś skorygowałem naciąg luzując łańcuch, ale stukanie występuje nadal.
Dodatkowo, nie wiem, czy ma to związek, ale uruchamiając silnik na podnóżku centralnym dziś po korekcji naciągu, stwierdziłem, że wrzucenie jedynki od razu powoduje przekazywanie napędu na koło, nawet przy wciśniętym sprzęgle. Odpuszczenie sprzęgła w ogóle nie zmieniało prędkości obrotu koła. Co to może oznaczać? Słyszałem, że takie rzeczy mogą się dziać, bo olej w którym zanurzone jest sprzęgło może przekazywać obroty... plotę coś, czy mówię dobrze?
I jeszcze jedno, być może związane a może nie: tylne koło, przy wyłączonym motocyklu i wrzuconym luzie praktycznie nie kręci się swobodnie. Gdy próbuję zakręcić je ręką obraca się dosłownie przez ułamek sekundy i zaraz zatrzymuje. Czy taki stan jest poprawny? |
|
|
|
|
Leito [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
matzec napisał/a: | I jeszcze jedno, być może związane a może nie: tylne koło, przy wyłączonym motocyklu i wrzuconym luzie praktycznie nie kręci się swobodnie. Gdy próbuję zakręcić je ręką obraca się dosłownie przez ułamek sekundy i zaraz zatrzymuje. Czy taki stan jest poprawny? |
Hmmm no raczej nie... A koło nie obciera o nic? Nic nie słychać? Może klocki hamulcowe spowalniają koło... |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
Chwilkę powinno się pokręcić, ale raczej pare sekund w zależności od siły użytej do wprawienia go w ruch. Klocki mogą delikatnie ocierać o tarcze to normalna sprawa, byle nie za mocno, natomiast sprawdź łańcuch - jeśli jest zasyfiony to tarcie będzie większe, wtedy wymyć i nasmarować, będzie chodzić lżej.
Nie naciągaj łańcucha na oko, weź miarkę i 20-30 mm ma być, najlepiej pod własnym obciążeniem - pomoc drugiej osoby wskazana, weź też pod uwagę to, że łańcuch nie wyciąga się równomiernie - znajdź odcinek na którym jest najmocniej napięty i względem tego miejsca ustawiaj luz, nie względem najluźniejszego odcinka. Jak w ten sposób nie dasz rady poprawnie naciągnąć łańcucha, to pozostaje wymiana. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
Leito [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
U mnie też jest styczność klocków z tarczą a koło obraca się te 2 - 3 sekundy mniej więcej... Chodzi mi o to, że klocki może zbyt mocno stykają się z tarczą... A poza tym zastosuj się do rad tmi Sprawdź stan łańcucha i jego naciąg |
|
|
|
|
matzec [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
Luz mierzyłem z użyciem linijki, ale za pierwszym razem wyciągnąłem go przypadkowo za bardzo, tak, aż luz wynosił ok 10 mm, chyba że podczas pomiaru ciągnąłem go w dół i w górę z użyciem większej siły, a nie tak swobodnie - wtedy było to juz bliżej 20 mm, ale tak chyba nie należy mierzyć. Próbowałem to wtedy skorygować, ale kręcenie śrubami do regulacji w drugą stronę nie skutkowało luzowaniem łańcucha, a jedynie odstawaniem tej nakrętki, oraz prostokątnej blaszki na końcu wahacza, od samego wahacza. Dzisiaj było drugie podejście i udało mi się poluzować łańcuch do 20 mm a blaszki są dociśnięte, na miejscu. Mam niestety teraz małą różnicę między wskazaniami tych nacięć z obu stron koła. Wynosi ona może 1/4 odległości między kolejnymi nacięciami. Jako, że te elementy z nacięciami jednak mogą się ruszać po poluzowaniu nakrętki osi, to nie wiem, czy to wskazanie należy brać aż tak na serio?
Pomiary robiłem bez obciążenia, na nóżce bocznej, tak jest w instrukcji. Jeśli chodzi o nierównomierne wyciągnięcie, to sprawdziłem to dziś i tak jak pisałem, różnice są małe, wybrałem jedno miejsce, gdzie luz był najmniejszy i wg. niego ustawiałem (luzowałem) naciąg. Wydaje mi się więc, że mam teraz łańcuch poprawnie naciągnięty.
Łańcuch nie wydaje mi się brudny... ale nie mam porównania
A jakieś komentarze co do sprzęgła, które nie wysprzęgla? |
|
|
|
|
Leito [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
matzec napisał/a: | A jakieś komentarze co do sprzęgła, które nie wysprzęgla? |
Wciskasz sprzęgło, chcesz wrzucić jedynkę i słyszysz zgrzyt? Ja u siebie tak mam Sprzęgło możesz regulować na klamce i przy silniku (z lewej strony). Instrukcja obsługa mówi:
- Luz na klamce - "Przy każdym przeglądzie należy skorygować śrubą regulacyjną luz dźwigni sprzęgła. Luz ten
powinien wynosić 10-15 mm, przy pomiarze przy uchwycie dźwigni sprzęgła, zanim sprzęgło
zostanie wysprzęglone."
- Regulacja przy silniku - Niewłaściwy luz dźwigni sprzęgła należy skorygować następująco:
1) poluzować przeciwnakrętkę (1) i śrubę regulacyjną (2) przy dźwigni sprzęgła wkręcić do
oporu
2) poluzować przeciwnakrętkę (3) i śrubą regulacyjną (4) ustawić właściwy luz linki, wynoszący
10 – 15 mm.
3) drobniejsze regulacje można przeprowadzić przy pomocy śruby regulacyjnej (2).
4) dokręcić przeciwnakrętkę zabezpieczającą (1) śruby regulacyjnej.
sprzęgło2.JPG
|
|
Plik ściągnięto 5328 raz(y) 17,92 KB |
sprzęgło.JPG
|
|
Plik ściągnięto 69 raz(y) 23,07 KB |
|
|
|
|
|
matzec [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
Zgrzyt też był, ale to jak wrzucałem jedynkę, gdy silnik pracował na ssaniu czyli na wyższych obrotach. Bez ssania zgrzytu nie ma, ale było tak jak pisałem - napęd był przekazywany przy wciśniętej klamce. Czy u Ciebie regulacja w którymś z tych punktów pomogła? |
|
|
|
|
Leito [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
Szczerze mówiąc to jeszcze się za to nie zabierałem, ale kilka osób już miało podobny objaw i pisało, że regulacja na klamce pomogła Zobaczę czy prawdę pisali |
|
|
|
|
matzec [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
Aha... zajrzałem teraz do instrukcji, z której zaczerpnąłeś ten cytat, i wychodzi na to, że regulacji dokonuje się z użyciem obu tych miejsc naraz, a nie jakoś oddzielnie.
Ale w sumie to dziwne. Podczas jazdy nie miałem jakichś problemów, z wciśniętym sprzęgłem motocykl stoi, jak odpuszczam to jedzie. Ciekawe dlaczego dziś, sprawdzając na centralnej nóżce, było inaczej. |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
Jedynka ma prawo wejść ze stukiem ale nie z zgrzytem,a koło kręcące przy wciśniętym sprzęgle na centralnych stopkach to normalne. |
|
|
|
|
Leito [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
kysa275 napisał/a: | Jedynka ma prawo wejść ze stukiem ale nie z zgrzytem |
No właśnie a u mnie czasami jest tak, że wciskam sprzęgło i chcę wrzucić jedynkę i w tym momencie słychać zgrzyt i czuję opór na stopce zmiany biegów |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
To sprubój z lekkim przygazowaniem powinno pomódz |
|
|
|
|
Leito [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
Ok, dzięki, spróbuję i zobaczę czy będzie lepiej |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
Cytat: | No właśnie a u mnie czasami jest tak, że wciskam sprzęgło i chcę wrzucić jedynkę i w tym momencie słychać zgrzyt i czuję opór na stopce zmiany biegów |
zwykle pomaga tez bujnąc motot roche do przodu przed ruszeniem |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
Leito [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
Aha thx |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|