WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Suzki GS - porady, pytania. Wiecej? Wejdz....
Autor Wiadomość
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sro 29 Cze, 2011   

Powietrzaki robi się z trochę większą tolerancją na temperaturę i dlatego właśnie każdy silnik chłodozny powietrzem spala jakieś tam ilości oleju. Z powodu wyższej temperatury pracy należy też przestrzegać wymiany oleju co 6000 a jak jest eksploatowany w trudnych warunkach to można i częściej.
Każdy silnik można zagrzać, ale żeby przegrzać GS'a trzeba by chyba w upał stać nim w korku przez długi czas. Te motocykle jeżdżą w szkółkach jazdy kręcąc się całymi dniami po placu i nic im nie jest więc ja bym się tym tak nie przejmował.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
kysa275 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 28 Cze 2009
Pochwał: 3
Posty: 349
Skąd: K-Kozle
Wysłany: Sro 29 Cze, 2011   

Chłodzenie powietrzem to duża zaleta bo nie ma się co zepsuć :)
_________________
VTR1000F
 
 
 
misfit
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Lip, 2011   

Witam, co sądzicie na temat tego motocykla: http://otomoto.pl/suzuki-gs-gs-500-e-M2701199.html

Dopiero przymierzam się do kupna GSa i na moje niewprawne oko wygląda bardzo w porządku. Jest coś co przeoczyłem? Dzisiaj idę go zobaczyć na żywo i na co miałbym zwrócić szczególną uwagę?

edit: no i jeszcze ewentualnie ten: http://moto.allegro.pl/su...1698009402.html tutaj widać, że po lekkim szlifie, zegary rozbite i porysowany bak, ale reszta też wygląda ok, tylko zdjęcia trochę małe i niezbyt dokładne
 
 
SeBoL
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Lip, 2011   

po pierwsze, to założyc temat w odpowienim dziale a po drugie - czy tylko mi się wydaje, czy głowica jest innego koloru niż cylindry?

poczytaj więcej w temacie ale i tak weź ze sobą kogoś obeznanego na oględziny.
 
 
Borek 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 01 Cze 2011
Pochwał: 4
Posty: 908
Skąd: Nidzica/Warszawa
Wysłany: Wto 05 Lip, 2011   

No jeśli nie znasz się na motocyklach to nie radzę samemu go oglądać, bo wiadomo jak to jest. Lepiej znaleźć kogoś kto Ci pomoże, doradzi, chłodno oceni.

Lewa pokrywa silnika jakaś obdrapana, no i te plastiki, był bez naklejek , chyba były malowane. :) Jakieś inne ciężarki kierownicy. Ale to o niczym nie świadczy. Tak jak pisałem wyżej, znajdź kogoś kto się dobrze zna.
_________________

 
 
 
misfit
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Lip, 2011   

Dzięki za szybką odpowiedź. Sorki, nie zauważyłem, że jest oddzielny dział do omawiania ogłoszeń :]

Problem w tym, że nie mam tutaj nikogo mocno obcykanego w temacie. Ma ktoś ochotę wybrać się na Marszałkowską dzisiaj około 19? Stawiam flachę (do wspólnego rozpicia) ;] jakby ktoś miał czas i ochotę to proszę o PMkę coby nie śmiecić już bardziej :]
 
 
rav143
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Sie, 2011   

Ja co do ogledzin GSa mam takie pytanko.
Patrząc na przebieg motocykla "pomija fakt kręcenia licznika" jak to ma sie do wymiany podzespołów.

Chodzi mi głownie ile wytrzymują wałki rozrzadu z krzywkami, tłok z piescieniami , skrzynia , sprzegło . Na ile km jest przewidzina trwałosć gaźników.
Jaki przebieg GSa bedzie mógł powiedzieć że jeszcze nie trzeba bedzie robić szlifu i wymieniać całego rozrzadu.
Jakie są główne mankamenty i niedociągniecia na które trzeba luknąć ?
Jeśli ktoś może mi podać po jakim przebiegu należy wymienić i naprawiać te podzespoły to będę wdzięczny.
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

Raczej trudno powiedzieć "tyle i tyle".

Stan całego silnika i podzespołów zależy w dużej mierze od serwisu. Przykładowo luz zaworowy należy sprawdzać co 6 tys km i wbrew opinii wielu specjalistów z dziedziny mechaniki nie da się tego sprawdzić przy pomocy słuchu. Silnik powinien zawsze dostawać odpowiednią mieszanke paliwowo powietrzną i na prawdę nie jest fajnie kiedy "mój gs pali 2,5/100" bo to powoduje, że silnik się przegrzewa. To tylko takie dwa przykłady.

Stan łańcucha rozrządu sprawdza się mierząc jego rozcięgnięcie pomiędzy pinami, podobnie z krzywkami wałków, co i jak do sprawdzenia w serwisówkach. Oryginalny łańcuch wytrzymuje ~60 tys. km więc jeśli już był wymieniany, to można spokojnie domniemywać, że motocykl ma tyle przejechane, co najmniej tyle, bo przecież u nas pomiędzy tym co piszą w serwisówkach, a momentem kiedy zaczyna coś "stukać" jest na pewno kilka tys., a przecież u nas jak stuka to dopiero się robi, prawda? :D no.
Wytrzymałość sprzęgła trudno ocenić bo w dużej mierze zależy od sposobu jazdy, ale podobną ilość km co rozrząd, oczywiście mowa o oryginale bo to już jest tak, że to co fabryka zamontuje jest znacznie trwalsze niż to na co zostanie wymienione.

Sposób użytkowania motocykla też ma wpływ na trwałość silnika, kręcenie na zimno, stawianie na koło, palenie gumy, jeżdżenie po zatłoczonym mieście i ciągłe stanie w korkach, lub wieczne niedogrzanie silnika, zamulanie, przeciąganie po obrotach - to wszystko ma wpływ na żywotnośc jednostki napędowej.

Pi*drzi prawidłowo serwisowany i eksploatowany silnik powinien spokojnie wytrzymać 150 000 km, po drodze oczywiście wymieniając rozrząd czy sprzęgło ale to raczej elementy eksploatacyjne, np. dwie pierwsze generacje VFR 750 mają rozrząd na kołach zębatych jakby komuś zależało ;)

1. http://www.motogen.pl/art...-zyc-,art4.html to tyle jeśli chodzi o przebieg w GS 500, niestety gościu sobie popsuł nieodwracalnie zdrowie przez ten czas.
2. http://xavier26.free.fr/ po lewo dwa odnośniki "150 000" i "300 000" co prawda nie GS ale aż tak dużej różnicy to nie robi.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
rav143
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

Wiesz praktycznie 80% tego co napisałeś to dla mnie jest znane :) ale dzięki za wyczerpójącą wypowiedź.
Głownie co mi pomaga to to ze ukłąd tłokowy ma wytrzymać 150 tys i że wymiany łancucha rozrządu i sprzegła mozna się spodziewać przy około 60 tys o takie rzeczy mi chodzi ;) .

to że się zurzywa i to w zalezności od ridera to logiczne. do tego jeśli nie konserwujesz filtra powietrza szybciej padną pierścienie z tłokiem bo wykńcza je drobinki kurzu :)

dodam ze stan łancucha można sprawdzić również napinaczem rozrządu jeśli jest do niego dostęp z zewnątrz .

[ Dodano: Pią 05 Sie, 2011 ]
tmi, a wiesz moze jak się to tyczy dla gpz 500 ? bo jest u mnie w okolicy taka i ma 70tys przebiegu. Braciak twierdzi że mu sie nie widzi bo za dużo przebiegu a ja z tym motocyklem nie miałem styczności.
PS. wiem że to nie GS ale podobne bo też 500 wiadomo wieksza moc po 4 zawory itd więc może mnie nie skarcicie za tą GPZ :D
 
 
peter1
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Sie, 2011   czy warto brac?

Witam, potrzebuje rade jezeli chodzi o ten sptrzet :

http://www.gumtree.com/p/...le-600/85953617

dzieks :zdrowko:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.