Kupno Suzki GS - porady, pytania. Wiecej? Wejdz.... |
Autor |
Wiadomość |
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 29 Cze, 2011
|
|
|
Powietrzaki robi się z trochę większą tolerancją na temperaturę i dlatego właśnie każdy silnik chłodozny powietrzem spala jakieś tam ilości oleju. Z powodu wyższej temperatury pracy należy też przestrzegać wymiany oleju co 6000 a jak jest eksploatowany w trudnych warunkach to można i częściej.
Każdy silnik można zagrzać, ale żeby przegrzać GS'a trzeba by chyba w upał stać nim w korku przez długi czas. Te motocykle jeżdżą w szkółkach jazdy kręcąc się całymi dniami po placu i nic im nie jest więc ja bym się tym tak nie przejmował. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Sro 29 Cze, 2011
|
|
|
Chłodzenie powietrzem to duża zaleta bo nie ma się co zepsuć |
_________________ VTR1000F |
|
|
|
|
misfit [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Lip, 2011
|
|
|
Witam, co sądzicie na temat tego motocykla: http://otomoto.pl/suzuki-gs-gs-500-e-M2701199.html
Dopiero przymierzam się do kupna GSa i na moje niewprawne oko wygląda bardzo w porządku. Jest coś co przeoczyłem? Dzisiaj idę go zobaczyć na żywo i na co miałbym zwrócić szczególną uwagę?
edit: no i jeszcze ewentualnie ten: http://moto.allegro.pl/su...1698009402.html tutaj widać, że po lekkim szlifie, zegary rozbite i porysowany bak, ale reszta też wygląda ok, tylko zdjęcia trochę małe i niezbyt dokładne |
|
|
|
|
SeBoL [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Lip, 2011
|
|
|
po pierwsze, to założyc temat w odpowienim dziale a po drugie - czy tylko mi się wydaje, czy głowica jest innego koloru niż cylindry?
poczytaj więcej w temacie ale i tak weź ze sobą kogoś obeznanego na oględziny. |
|
|
|
|
Borek
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 01 Cze 2011 Pochwał: 4 Posty: 908 Skąd: Nidzica/Warszawa
|
Wysłany: Wto 05 Lip, 2011
|
|
|
No jeśli nie znasz się na motocyklach to nie radzę samemu go oglądać, bo wiadomo jak to jest. Lepiej znaleźć kogoś kto Ci pomoże, doradzi, chłodno oceni.
Lewa pokrywa silnika jakaś obdrapana, no i te plastiki, był bez naklejek , chyba były malowane. Jakieś inne ciężarki kierownicy. Ale to o niczym nie świadczy. Tak jak pisałem wyżej, znajdź kogoś kto się dobrze zna. |
_________________
|
|
|
|
|
misfit [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Lip, 2011
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź. Sorki, nie zauważyłem, że jest oddzielny dział do omawiania ogłoszeń
Problem w tym, że nie mam tutaj nikogo mocno obcykanego w temacie. Ma ktoś ochotę wybrać się na Marszałkowską dzisiaj około 19? Stawiam flachę (do wspólnego rozpicia) jakby ktoś miał czas i ochotę to proszę o PMkę coby nie śmiecić już bardziej |
|
|
|
|
rav143 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 04 Sie, 2011
|
|
|
Ja co do ogledzin GSa mam takie pytanko.
Patrząc na przebieg motocykla "pomija fakt kręcenia licznika" jak to ma sie do wymiany podzespołów.
Chodzi mi głownie ile wytrzymują wałki rozrzadu z krzywkami, tłok z piescieniami , skrzynia , sprzegło . Na ile km jest przewidzina trwałosć gaźników.
Jaki przebieg GSa bedzie mógł powiedzieć że jeszcze nie trzeba bedzie robić szlifu i wymieniać całego rozrzadu.
Jakie są główne mankamenty i niedociągniecia na które trzeba luknąć ?
Jeśli ktoś może mi podać po jakim przebiegu należy wymienić i naprawiać te podzespoły to będę wdzięczny. |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011
|
|
|
Raczej trudno powiedzieć "tyle i tyle".
Stan całego silnika i podzespołów zależy w dużej mierze od serwisu. Przykładowo luz zaworowy należy sprawdzać co 6 tys km i wbrew opinii wielu specjalistów z dziedziny mechaniki nie da się tego sprawdzić przy pomocy słuchu. Silnik powinien zawsze dostawać odpowiednią mieszanke paliwowo powietrzną i na prawdę nie jest fajnie kiedy "mój gs pali 2,5/100" bo to powoduje, że silnik się przegrzewa. To tylko takie dwa przykłady.
Stan łańcucha rozrządu sprawdza się mierząc jego rozcięgnięcie pomiędzy pinami, podobnie z krzywkami wałków, co i jak do sprawdzenia w serwisówkach. Oryginalny łańcuch wytrzymuje ~60 tys. km więc jeśli już był wymieniany, to można spokojnie domniemywać, że motocykl ma tyle przejechane, co najmniej tyle, bo przecież u nas pomiędzy tym co piszą w serwisówkach, a momentem kiedy zaczyna coś "stukać" jest na pewno kilka tys., a przecież u nas jak stuka to dopiero się robi, prawda? no.
Wytrzymałość sprzęgła trudno ocenić bo w dużej mierze zależy od sposobu jazdy, ale podobną ilość km co rozrząd, oczywiście mowa o oryginale bo to już jest tak, że to co fabryka zamontuje jest znacznie trwalsze niż to na co zostanie wymienione.
Sposób użytkowania motocykla też ma wpływ na trwałość silnika, kręcenie na zimno, stawianie na koło, palenie gumy, jeżdżenie po zatłoczonym mieście i ciągłe stanie w korkach, lub wieczne niedogrzanie silnika, zamulanie, przeciąganie po obrotach - to wszystko ma wpływ na żywotnośc jednostki napędowej.
Pi*drzi prawidłowo serwisowany i eksploatowany silnik powinien spokojnie wytrzymać 150 000 km, po drodze oczywiście wymieniając rozrząd czy sprzęgło ale to raczej elementy eksploatacyjne, np. dwie pierwsze generacje VFR 750 mają rozrząd na kołach zębatych jakby komuś zależało
1. http://www.motogen.pl/art...-zyc-,art4.html to tyle jeśli chodzi o przebieg w GS 500, niestety gościu sobie popsuł nieodwracalnie zdrowie przez ten czas.
2. http://xavier26.free.fr/ po lewo dwa odnośniki "150 000" i "300 000" co prawda nie GS ale aż tak dużej różnicy to nie robi. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
rav143 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011
|
|
|
Wiesz praktycznie 80% tego co napisałeś to dla mnie jest znane ale dzięki za wyczerpójącą wypowiedź.
Głownie co mi pomaga to to ze ukłąd tłokowy ma wytrzymać 150 tys i że wymiany łancucha rozrządu i sprzegła mozna się spodziewać przy około 60 tys o takie rzeczy mi chodzi .
to że się zurzywa i to w zalezności od ridera to logiczne. do tego jeśli nie konserwujesz filtra powietrza szybciej padną pierścienie z tłokiem bo wykńcza je drobinki kurzu
dodam ze stan łancucha można sprawdzić również napinaczem rozrządu jeśli jest do niego dostęp z zewnątrz .
[ Dodano: Pią 05 Sie, 2011 ]
tmi, a wiesz moze jak się to tyczy dla gpz 500 ? bo jest u mnie w okolicy taka i ma 70tys przebiegu. Braciak twierdzi że mu sie nie widzi bo za dużo przebiegu a ja z tym motocyklem nie miałem styczności.
PS. wiem że to nie GS ale podobne bo też 500 wiadomo wieksza moc po 4 zawory itd więc może mnie nie skarcicie za tą GPZ |
|
|
|
|
peter1 [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|