WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: leon
Czw 14 Sty, 2010
Naped - zebatki o niestandardowej ilosci zebow
Autor Wiadomość
lomax
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Lip, 2012   

lencol napisał/a:
Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby jechać po mieście na wyższym biegu np. na 5 zamiast 4 i utrzymywać taką samą predkość jak na standardowym napędzie.

Pewnie że można, ale to się sprowadza nie tylko do jazdy powiedzmy na 5 zamiast na 4 ale też do wachlowania biegami jak w ogarze. Co kto lubi, mnie to wkurzało bo jestem miłośnikiem "ecodriving" i do tego długie biegi pasują. A jak potrzebuję przyspieszyć to zawsze można zbić bieg i rura. A tak to cały czas musisz się męczyć. Przynajmniej ja takie miałem odczucie. Wiadomo, nie to ładne co ładne, tylko co się komu podoba ;)
@Machu wiadomo że na takim przełożeniu można jeździć płynnie, tylko początkującemu to utrudnia opanowanie motonga, tyle.
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

lomax napisał/a:
ale też do wachlowania biegami jak w ogarze

Z mniejszą zębatką z przodu trzeba akurat mniej wachlować biegami, użyteczny zakres obrotów zaczyna się nieco niżej, jadąc 90km/h na 6. biegu nie muszę redukować żeby w miarę sprawnie przyspieszyć. U mnie po zmianie z 16 na 15 przy takiej samej jeździe spalanie wzrosło o 5-10%, ale godzę się z tym bo znacznie zyskałem na komforcie jazdy. A co do szarpania to nie wiem w ogóle jak miałaby je powodować mniejsza zębatka z przodu.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
lomax
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

RedShadow napisał/a:
A co do szarpania to nie wiem w ogóle jak miałaby je powodować mniejsza zębatka z przodu.

Mniejsza zębatka --> większy moment --> mniejsza zdolność "tłumienia" szarpnięć przez opór jaki stawia napęd.
 
 
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

Szarpanie może powodować tylko i wyłączne za luźny albo nierównomiernie wyciągnięty łańcuch. U mnie na zębatce 15 mogę spokojnie jechać na 6 biegu z prędkością 60-70km/h i nic nie szarpie. Ale faktem jest że przy przyspieszaniu biegi trzeba zmieniać co chwilę. Można za to śmiało ruszać z dwójki.
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

lomax, trochę nie doczytałem, myślałem że chodzi o szarpanie przy za niskich obrotach. Co nie zmienia faktu że mnie jakoś moto na mniejszej zębatce (a jeździłem też, choć krótko na 14z.) wcale nie szarpało. To nadal jest tylko 45KM i nadal bardzo płynnie oddaje moc, więc przy odrobinie wprawy wszystko jest tak jak na standardzie tylko trochę szybciej.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
lomax
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Lip, 2012   

RedShadow napisał/a:
To nadal jest tylko 45KM i nadal bardzo płynnie oddaje moc, więc przy odrobinie wprawy wszystko jest tak jak na standardzie tylko trochę szybciej.

Zgadza się, ja pisałem że szarpało mi na początku, potem przywykłem. W całej zabawie chodzi o to, że na 16stce łatwiej płynnie manewrować gazem.
 
 
komandosek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2011
Pochwał: 2
Posty: 195
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 10 Lip, 2012   

13 14 tka wydaje mi się fajnym pomysłem, chętnie odkupie od kogoś.
 
 
lomax
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Lip, 2012   

Jak chcesz to ci sprzedam moją, bo na 100% jej nie będę zakładał spowrotem.
 
 
komandosek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2011
Pochwał: 2
Posty: 195
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 10 Lip, 2012   

ok, wysyłam pw.
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Pochwał: 4
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012   

Pamiętaj tylko, że jak masz już trochę wyciągnięty łańcuch to może się okazać, że zabraknie Ci regulacji by go odpowiednio naciągnąć, a wtedy napewno bedzie Ci szarpał :P


Według konfiguratora przy zębatce przedniej 14 łańcuch powinien mieć 108 ogniw. Przy standardowych zębatkach 16/39 łańcuch ma 110 ogniw.

Druga zakładka z napisem "komplet zaawansowany" i tam możesz sobire ogarnąć jakie zębatki są i ile ogniw potrzebujesz ;)
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
Ostatnio zmieniony przez lencol Sro 11 Lip, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
komandosek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2011
Pochwał: 2
Posty: 195
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012   

jesli będzie taka potrzeba to skrócę łańcuch.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012   

Cytat:
jesli będzie taka potrzeba to skrócę łańcuch.
:facepalm:
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Pochwał: 4
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012   

komandosek napisał/a:
jesli będzie taka potrzeba to skrócę łańcuch.


:facepalm: x 100
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012   

komandosek napisał/a:
jesli będzie taka potrzeba to skrócę łańcuch.

:padam: :padam: Ahh... Ta Polska myśl techniczna :facepalm:
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
komandosek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2011
Pochwał: 2
Posty: 195
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012   

bez względu na to co wam się wydaje :) W przypadku zmiany wielkości zębatek często trzeba zmienić długość łańcucha.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.