Przesunięty przez: leon Czw 14 Sty, 2010 |
Naped - zebatki o niestandardowej ilosci zebow |
Autor |
Wiadomość |
lomax [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Lip, 2012
|
|
|
lencol napisał/a: | Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby jechać po mieście na wyższym biegu np. na 5 zamiast 4 i utrzymywać taką samą predkość jak na standardowym napędzie. |
Pewnie że można, ale to się sprowadza nie tylko do jazdy powiedzmy na 5 zamiast na 4 ale też do wachlowania biegami jak w ogarze. Co kto lubi, mnie to wkurzało bo jestem miłośnikiem "ecodriving" i do tego długie biegi pasują. A jak potrzebuję przyspieszyć to zawsze można zbić bieg i rura. A tak to cały czas musisz się męczyć. Przynajmniej ja takie miałem odczucie. Wiadomo, nie to ładne co ładne, tylko co się komu podoba
@Machu wiadomo że na takim przełożeniu można jeździć płynnie, tylko początkującemu to utrudnia opanowanie motonga, tyle. |
|
|
|
|
RedShadow
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2009 Pochwał: 10 Posty: 1383 Skąd: Wrocław/Opoczno
|
Wysłany: Pon 09 Lip, 2012
|
|
|
lomax napisał/a: | ale też do wachlowania biegami jak w ogarze |
Z mniejszą zębatką z przodu trzeba akurat mniej wachlować biegami, użyteczny zakres obrotów zaczyna się nieco niżej, jadąc 90km/h na 6. biegu nie muszę redukować żeby w miarę sprawnie przyspieszyć. U mnie po zmianie z 16 na 15 przy takiej samej jeździe spalanie wzrosło o 5-10%, ale godzę się z tym bo znacznie zyskałem na komforcie jazdy. A co do szarpania to nie wiem w ogóle jak miałaby je powodować mniejsza zębatka z przodu. |
_________________ "– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! " |
|
|
|
|
lomax [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Lip, 2012
|
|
|
RedShadow napisał/a: | A co do szarpania to nie wiem w ogóle jak miałaby je powodować mniejsza zębatka z przodu. |
Mniejsza zębatka --> większy moment --> mniejsza zdolność "tłumienia" szarpnięć przez opór jaki stawia napęd. |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Lip, 2012
|
|
|
Szarpanie może powodować tylko i wyłączne za luźny albo nierównomiernie wyciągnięty łańcuch. U mnie na zębatce 15 mogę spokojnie jechać na 6 biegu z prędkością 60-70km/h i nic nie szarpie. Ale faktem jest że przy przyspieszaniu biegi trzeba zmieniać co chwilę. Można za to śmiało ruszać z dwójki. |
|
|
|
|
RedShadow
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2009 Pochwał: 10 Posty: 1383 Skąd: Wrocław/Opoczno
|
Wysłany: Pon 09 Lip, 2012
|
|
|
lomax, trochę nie doczytałem, myślałem że chodzi o szarpanie przy za niskich obrotach. Co nie zmienia faktu że mnie jakoś moto na mniejszej zębatce (a jeździłem też, choć krótko na 14z.) wcale nie szarpało. To nadal jest tylko 45KM i nadal bardzo płynnie oddaje moc, więc przy odrobinie wprawy wszystko jest tak jak na standardzie tylko trochę szybciej. |
_________________ "– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! " |
|
|
|
|
lomax [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Lip, 2012
|
|
|
RedShadow napisał/a: | To nadal jest tylko 45KM i nadal bardzo płynnie oddaje moc, więc przy odrobinie wprawy wszystko jest tak jak na standardzie tylko trochę szybciej. |
Zgadza się, ja pisałem że szarpało mi na początku, potem przywykłem. W całej zabawie chodzi o to, że na 16stce łatwiej płynnie manewrować gazem. |
|
|
|
|
komandosek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 09 Cze 2011 Pochwał: 2 Posty: 195 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 10 Lip, 2012
|
|
|
13 14 tka wydaje mi się fajnym pomysłem, chętnie odkupie od kogoś. |
|
|
|
|
lomax [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Lip, 2012
|
|
|
Jak chcesz to ci sprzedam moją, bo na 100% jej nie będę zakładał spowrotem. |
|
|
|
|
komandosek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 09 Cze 2011 Pochwał: 2 Posty: 195 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 10 Lip, 2012
|
|
|
ok, wysyłam pw. |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
Pamiętaj tylko, że jak masz już trochę wyciągnięty łańcuch to może się okazać, że zabraknie Ci regulacji by go odpowiednio naciągnąć, a wtedy napewno bedzie Ci szarpał
Według konfiguratora przy zębatce przedniej 14 łańcuch powinien mieć 108 ogniw. Przy standardowych zębatkach 16/39 łańcuch ma 110 ogniw.
Druga zakładka z napisem "komplet zaawansowany" i tam możesz sobire ogarnąć jakie zębatki są i ile ogniw potrzebujesz |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
Ostatnio zmieniony przez lencol Sro 11 Lip, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
komandosek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 09 Cze 2011 Pochwał: 2 Posty: 195 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
jesli będzie taka potrzeba to skrócę łańcuch. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
Cytat: | jesli będzie taka potrzeba to skrócę łańcuch. | |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
komandosek napisał/a: | jesli będzie taka potrzeba to skrócę łańcuch. |
x 100 |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
komandosek napisał/a: | jesli będzie taka potrzeba to skrócę łańcuch. |
Ahh... Ta Polska myśl techniczna |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
komandosek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 09 Cze 2011 Pochwał: 2 Posty: 195 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro 11 Lip, 2012
|
|
|
bez względu na to co wam się wydaje W przypadku zmiany wielkości zębatek często trzeba zmienić długość łańcucha. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|