Przesunięty przez: leon Czw 14 Sty, 2010 |
Naped - zebatki o niestandardowej ilosci zebow |
Autor |
Wiadomość |
Ninja118 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009 Napęd - zębatki o niestandardowej ilości zębów
|
|
|
Przeglądając ostatnio wymogi dot. motocykli startujących w wyścigach spotkałem się z opinią iż występuje wymiana zębatek z tych co mają np. 39 (tył) na 42... Co to właściwie daje?
buźka |
|
|
|
|
JunioRRex [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009
|
|
|
wieksza zębatka z tyłu daje wiekszą moc na koło, ale za to obniza prędkosci. Robi sie to po to aby było lepsze przyspieszenie lub zeby lepiej stawał na koło. Ale dlaczego to robią na motocyklach do wyscigów nie wiem, moze dlatego ze tam przyspieszenie jest wazniejsze niz predkosc maxymalna |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009
|
|
|
tak własnie jest wieksza zebatka z tyłu lub mniejsza z przodu to wieksza przyśpiecha kosztem maxa
2 zeby na tyle to mniej wiecej 1 zab na przodzie |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
pubuss [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009
|
|
|
Standardowo jest na zdawczej 16 zębów. Zostawiając serię z tyłu uzyskujemy ok 185km/h maksymalnej prędkości.
Redukując ilość zębów z przodu do 14 zmniejszysz prędkość maksymalną do ok 130-140km/h.
W świecie torowym (gdyby taką metodę stosowano) zmiana konfiguracji zębatek zapewne dostosowywana jest do charakterystyki toru. Wiadomo, tor krętu i ogólnie "wolny" - zależy Ci bardziej na przyśpieszeniach niż naddźwiękowych prędkościach i analogicznie w odwrotnym przypadku.
W stuncie każdy zakłada ogromną zębatkę na koło tylnie, bo raz, ma się większy moment na tylnim kole i dwa, łatwiej jest go dawkować. |
|
|
|
|
monteki [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010 Zębatka 15-stka z przodu
|
|
|
Ponieważ w "wyszukiwajce" znalazłem kilka tematów o zębatkach , gdzie wyglaszane były różne opinie, więc chciałbym Was zapytać . Wymieniam napęd i słyszałem że warto wymienić zębatke z pzodu na jeden mniejsą . Moje pytania:
1)czy łańcuch wtedy stosuje taki sam jak przy standardzie ?
2) Ktoś na tym forum napisał że taka zmiana dalje lepsze przyspieszenie , bez pogorszenia Vmax ale z torche większym spalaniem , czy tak rzeczywiście jest
z góry dziękuje |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
2) Vmax się zmniejszy, przy tej samej prędkości na tym samym biegu, będą wyższe obroty stąd m.in "więcej mocy"
Mi akurat dynamika GS-a na 6-tym biegu odpowiadała. W trasie lubiłem jeździć na 6-tym biegu od 80 do 120 km/h, spokojnie przyśpieszając. Chciałem wyprzedzić to redukowałem bieg.
Jadąc 100 km/h na 6-tym biegu GS spali X benzyny, jadąc na 5-tym biegu GS 100 km/h przy wyższych obrotach GS spali przykładowo 1,1X-a benzyny. Ale bez tragedii, bo GS mało pali. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
re5pect [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
jak chcesz to Ci mogę 15 zębów sprzedać bo mam prawie nówke. jak coś to PW |
|
|
|
|
monteki [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
OK , ale generalnie polecacie 15 zębów , czy lepiej zostać przy standardzie Doradzcie coś , bo napęd musze jak najszybciej wymienić, a nie wiem jaką kupić . |
|
|
|
|
hubert [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
serwisówka zaleca 16
ma szóstym biegu pod wiatr ciężko idzie pow 140km
ja jednak przy wymianie napędu zmienie na mniejszą i tak pow 160 ni mam zamiaru latać bo to jednak nie do tego motocykl |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
Jak będziesz jeździć więcej w dwie osoby to kup 15. W innym wypadku zostaw 16.
Jeździłem na 16, a obecnie mam 15. Jakiegoś turbo nie odczułem. Za małe różnice... co to za różnica czy do 100 ma 6,5s czy 6,4s :x |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
monteki [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
w 90% będe sam jeździł, rzadko z plecaczkiem.. |
|
|
|
|
hubert [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
standardowa wystarczy
zresztą zawsze można zmienić to tylko 25 zeta |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
ma szóstym biegu pod wiatr ciężko idzie pow 140km <- i tak i tak będzie ciężko szedł po wiatr powyżej 140 km/h. GS to nie GSXR600, 750 czy 1000. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
kobylen [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
moim zdaniem po zmianie zebatki licznik bedzie przekłamywać? |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
kobylen napisał/a: | moim zdaniem po zmianie zebatki licznik bedzie przekłamywać? |
Tak gdyby wziąć na logikę to zębatka jest sprzężona z tylnym kołem, a licznik za pomocą ślimaka z przednim. Jak u Ciebie wyszło, że licznik będzie przekłamywać ? |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|