Przesunięty przez: leon Czw 14 Sty, 2010 |
Naped - zebatki o niestandardowej ilosci zebow |
Autor |
Wiadomość |
kobylen [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
ktos kiedys na forum pisal ze mu licznik przeklamuje bo ma zebatke 15. myslalem ze pewnie naped szybkosciomierza jest w silniku a nie w przednim kole. stad moj znak zapytania na koncu wypowiedzi oznaczajacy pytanie do was a nie " przemadrzam sie" |
Ostatnio zmieniony przez kobylen Pią 15 Sty, 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
monteki [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
Czyli widze że między Wami też zdania podzielone .. hmm zostane chyba przy standardowej zębatce , bo skoro to prawie nic nie zmienia , to może nie ma co kombinować?? |
|
|
|
|
Kozakov [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Sty, 2010
|
|
|
Ja jak będę wymieniał napęd to -1 na przedniej i +2 zęby na tylnej... 150km/h to u mnie rzadkość na liczniku. Tylko ile ogniw łańcuch powinien wtedy mieć? Moto z 92r.
Czy taka zmiana spowoduje że będzie np mniej szarpał przy powolnym ruszaniu? |
|
|
|
|
CZOKO
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 1 Posty: 323 Skąd: wieś
|
Wysłany: Pią 15 Sty, 2010
|
|
|
Zmienia się na tyle ile ty tego chcesz. Jeżeli zmienisz o 1 ząb to różnica b niewielka ale ja z 16 zmieniłem na 13 zanim tak na maxa go przerobiłem i powiem ci co się zmieniło
-przyśpieszenie mega różnica, pierwsze biegi - ciężko było nadążyć ze zmianami a na 6 był elastyczny jak litrowy chopper
-Vmax nie mam poj bo nigdy nie testowałem ale leciałem napewno na trasie ze 130 a myślę że nawet ze 160 by poleciał bo z vmax-em nie jest do końca tak jak piszą jeżeli testowałeś to wiesz, że na ost biegu do końca obr się nie dokręci a z mniejszą zęmbatką daje radę także zmiana z 16 na 15 a może nawet na 14 nie wywoła tak drastycznego spadku vmaxa jak tu ktoś policzył a z 13 zębami patrząc na obrotom wydaje mi sie, że 150 160 by poleciał
-spalanie - na trasie do kwidzyna i spr na 10 litrach zrobiłem prawie 290km na serii a na 13 zębach (podobna pogoda i pr przelotowa) 240km różnica w obr silnika przy 90km/h była ogr
Moje odczucia są takie jak ktoś lata GS-em na trasie to niech zostanie przy serii a jak tylko w mieście to tylko 14 (naprawdę polecam) |
_________________ http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS |
|
|
|
|
Kozakov [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Sty, 2010
|
|
|
Na serii na 1 biegu dociągam do 70 km/h. CZOKO jak wygląda to w Twoim przypadku skoro mówisz że ze zmianą nie nadążasz ? |
|
|
|
|
CZOKO
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 1 Posty: 323 Skąd: wieś
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
Kozakov napisał/a: | Na serii na 1 biegu dociągam do 70 km/h. CZOKO jak wygląda to w Twoim przypadku skoro mówisz że ze zmianą nie nadążasz ? |
Wyglądało, teraz mam znowu 16 i chyba ze 2 zęby więcej niż seria z tyłu. Napisałem chyba "pierwsze biegi" a nie pierwszy bieg (na 2 do 140 ciągniesz a na 3 do 210? ) Chcesz zobaczyć jak się GS wkręca tak, że nie nadążasz ze zmianami pierwszych biegów to kup zębatkę 13 (nieduża kaska chyba ze 30 ziko) Osobiście jednak polecam max 14 kolega ma i to na miasto jest petarda, 13 to przesada za krótkie przełożenie. |
_________________ http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS |
|
|
|
|
Kozakov [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
Nie zrozumiałeś mojego pytania Nie wyśmiewam Twoich teori tylko poważnie pytam jak to wygląda u Ciebie
Chciałem się dowiedzieć jaką prędkość max osiągałeś przy takich zębatkach na 1 biegu i np na 2, tak pi razy oko. Dla porównania na wstępie napisałem że przy seryjnych zębatkach osiągam 70km/h na 1 biegu. Jestem ciekawy jak wyglądają prędkości u Ciebie |
|
|
|
|
CZOKO
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 1 Posty: 323 Skąd: wieś
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
Kozakov napisał/a: | Nie zrozumiałeś mojego pytania Nie wyśmiewam Twoich teori tylko poważnie pytam jak to wygląda u Ciebie
Chciałem się dowiedzieć jaką prędkość max osiągałeś przy takich zębatkach na 1 biegu i np na 2, tak pi razy oko. Dla porównania na wstępie napisałem że przy seryjnych zębatkach osiągam 70km/h na 1 biegu. Jestem ciekawy jak wyglądają prędkości u Ciebie |
Nie chcę ci ściemniać bo bo nie pamiętam ale ktoś tu albo na gs twins zapodawał link do "kalkulatora przełożeń" z nim łatwo policzyć jakie będą teoret vmax na poszcz biegach. Wiem, że jak dla mnie na 6 przy 90 km/h obr były wqwiająco wysokie.
PS sprawdź ten temat http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=2070 |
_________________ http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS |
|
|
|
|
lomax [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Wiem że stary kotlet, ale dopiszę parę słów z myślą o tych co szukają informacji. Dzisiaj miałem okazję sprawdzić różnicę przy zębatkach 14 i 16. Poprzedni właściciel mojego GSa miał założoną zębatkę 14. Ogólnie jeździło mi się „w miarę”. Motocykl szarpał dosyć często przy zmianie biegów, redukcji czy odpuszczaniu gazu ale myślałem, że to kwestia moich braków w umiejętnościach. Z biegiem czasu i zapoznawaniem się z motocyklem stwierdziłem, że coś na 100% jest nie tak jak powinno być. Nie pasowało mi na trasie, bo żeby jechać 100 musiałem mieć na 6 biegu ponad 5500 obrotów. Redukcję i przyspieszanie robiłem płynnie ale to wymagało strasznej delikatności w manewrowaniu gazem. Stwierdziłem że GS to przecież nie jakiś lyter, żeby się z nim obchodzić jak z jajkiem; podobno dobry do nauki jazdy a tu szarpie praktycznie przy każdym ruchu manetką.
Dzisiaj założyłem nową zębatkę 16. Przejechałem się i jestem w szoku. Szarpanie motocyklem zniknęło zupełnie. 100km/h mam przy 5500 na 5-tce a nie jak wcześniej na 6. Na trasie leci się spokojniutko 100-120, motocykl jedzie bez wysiłku, nie trzeba cisnąć cały czas 6 czy 6,5k obr. Ponadto diametralnie zmieniła się charakterystyka jazdy po mieście. Parę osób pisało że na 14 jest ekstra właśnie na miasto, większy moment itd. Moim zdaniem bzdura. Mam kawałek prostej w drodze z pracy gdzie jadąc 80 km/h zawsze musiałem się rozpędzać do 5-tki. W tym momencie mogę dojść do tej prędkości spokojnie praktycznie na 3 biegu. Jadąc na 4 już jest zupełny luz. Moim zdaniem mniejsza zębatka z przodu totalnie źle wpływa na dynamikę jazdy bo bieg kończy się po kilku sekundach przyspieszenia i znów trzeba zmieniać.
Po zmianie jestem mega zadowolony. Moto jeździ spokojnie, biegi są wydłużone, de facto jeździ się dużo szybciej niż na 14 a nie ma potrzeby tak bezsensownie żyłować. Dokładnie tego mi brakowało w tym motocyklu.
Moje zdanie jest takie, że absolutnie nie ma sensu zmieniać zębatki na 14. Przyrost mocy jest tak na prawdę chwilowy i niewiele wnosi do jazdy. Chyba że ktoś kręci cały czas powyżej 7000, lubi pałować i nie przeszkadza mu, że moto się "męczy" - to wtedy ok. Wg mnie w takiej konfiguracji motocykl jest ograniczony i ma o wiele obniżoną wydajność. Zaznaczam, że ja lubię płynną i spokojną jazdę także ktoś może mieć oczywiście inne zdanie w tej kwestii. W tym wypadku (jak w większości) okazało się, że goście w fabryce jednak wiedzą najlepiej co i jak ma być w motocyklu.
Pzdr! |
|
|
|
|
demot [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Wszystko ok, zgadzam się w 95% z tym co napisałeś.
Ale moim skromnym zdaniem jeżdżenie do 9 tys obrotów nie jest pałowaniem tego motocykla. A Ty tu piszesz, że powyżej 6 już uważasz za pałowanie. Jak on żyje w zakresie od 6 do 9.
Ale cieszę się, że otrzymałeś od moto to, czego oczekiwałeś:)
Pozdro |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Cytat: | Moje zdanie jest takie, że absolutnie nie ma sensu zmieniać zębatki na 14. |
Za to osobiście polecam zmianę na 15stkę. Zwlaszcza jak jezdzi się trochę z pasażerem. Po zmianie na mniejszą o jeden ząb, na piątym biegu wreszcie zacżął jechać. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sob 07 Lip, 2012
|
|
|
lomax, obiawy związane z szarpaniem niekoniecznie musiały wynikać z 14 zdawczej a ze zbytnio zużytego napędu lub źle wyregulowanego luzu łańcucha czy jego nierównomiernego wyciągnięciu.
Ja osobiście w GS'e mam 15 jako zdawczą i jest minimalna różnica w Vmax, bo licznikowe 170 to wszystko co wycisnąć można wtedy z GS'a
Co do jazdy z prędkościami obrotowymi 6-6.5kprm to jak napisał demot nie jest to pałowanie, popatrz na parametry, gdzie ten motocykl ma max momentu obrotowego i max mocy, aby najlepiej to wykorzystać powinieneś jechać z prędkościami obrotowymi właśnie między tymi punktami, to co powyżej to pałowanie, to co poniżej to "ecodriving" czyli tak jak np. ja używam motocykla podczas jazdy, z pełnych jego zasobów tak naprawdę korzystam przy wyprzedzaniu. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
lomax [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Lip, 2012
|
|
|
demot powyżej 6k obr to oczywiście nie jest pałowanie. Pisząc "pałowanie" miałem na myśli raczej ogólny sposób jazdy polegający na dawaniu ostro w palnik bez zbytniego troszczenia się o sprzęt. Apropos pałowania to jeszcze jest taka kwestia, że ja je inaczej postrzegam niż Ty, bo mając zębatkę 14 chcąc rzeczywiście jechać dynamicznie musiałem go naprawdę żyłować. Wczoraj po przejażdżce stwierdziłem, że jadąc z takimi obrotami jak zawsze zamiast 60 jadę po mieście ok. 85 km/h. Więc Ty przyzwyczajony do 16stki jak depniesz motocyklowi to on rzeczywiście leci szybko a mój rzęził i jechał 90 km/h.
Studi napęd po zmianie zębatki mam w 1/3 naciągu, wymieniany bodajże w zeszłym sezonie. A szarpanie na bank było przez przełożenie, bo pamiętam takie głupie sytuacje jak podjeżdżałem na parking i na 1-ce po odpuszczeniu gazu mi wierzgało moto a teraz po prostu zwalnia |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sob 07 Lip, 2012
|
|
|
lomax napisał/a: | demot powyżej 6k obr to oczywiście nie jest pałowanie. Pisząc "pałowanie" miałem na myśli raczej ogólny sposób jazdy polegający na dawaniu ostro w palnik bez zbytniego troszczenia się o sprzęt. Apropos pałowania to jeszcze jest taka kwestia, że ja je inaczej postrzegam niż Ty, bo mając zębatkę 14 chcąc rzeczywiście jechać dynamicznie musiałem go naprawdę żyłować. Wczoraj po przejażdżce stwierdziłem, że jadąc z takimi obrotami jak zawsze zamiast 60 jadę po mieście ok. 85 km/h. Więc Ty przyzwyczajony do 16stki jak depniesz motocyklowi to on rzeczywiście leci szybko a mój rzęził i jechał 90 km/h.
Studi napęd po zmianie zębatki mam w 1/3 naciągu, wymieniany bodajże w zeszłym sezonie. A szarpanie na bank było przez przełożenie, bo pamiętam takie głupie sytuacje jak podjeżdżałem na parking i na 1-ce po odpuszczeniu gazu mi wierzgało moto a teraz po prostu zwalnia |
U mnie na wałku zdawczym jest właśnie założona 14. Z tyłu mam 42 zęby i jakoś nigdy nie zauważyłem, żeby mi szarpało motocyklem
Latałem na standardowym napędzie (16/39) i jedyną różnicę jaką mogę zauważyć to tyle że seryjne GSy zostawiam daleko w tyle przy starcie. V max to "tylko" 165km/h. Mi w zupełności wystarcza (do najbliższej autostrady mam 100km, więc wg. przepisów więcej niż 90 i tak nie mogę jechać). Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby jechać po mieście na wyższym biegu np. na 5 zamiast 4 i utrzymywać taką samą predkość jak na standardowym napędzie. |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Sob 07 Lip, 2012
|
|
|
lomax napisał/a: | bo pamiętam takie głupie sytuacje jak podjeżdżałem na parking i na 1-ce po odpuszczeniu gazu mi wierzgało moto a teraz po prostu zwalnia |
To może trzeba płynniej zakręcać gaz a nie go po prostu puszczać. Ja jeżdżę w przedziale 5-10 tys obr/min. i nie uważam że to pałowanie, po prostu w tym zakresie motocykl ma pracować. Pałowanie to imo jakbyś jeździł po czerwonym chociaż i tu pewnie producent przewidział jakiś zapas. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|