WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: leon
Sro 11 Mar, 2009
Reflektor
Autor Wiadomość
manolo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Lut, 2010   

W oryginalnej lampie są trzy kabelki bo żarówka świeci światłem drogowym i mijania(ma wspólny minus), a w fivestar żarówki są dwie(dwa minusy). Musisz rozdzielić minus(chyba ten czarno-biały) i wszystko powinno hulać.
 
 
Bartek_S 


Wiek: 33
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 109
Skąd: Elbląg (okolice)
Wysłany: Pią 26 Lut, 2010   

to, to ja wiem. A minusem nie jest ten kabelek co odchodzi od obydwu żarówek i łączy się w jedną wtyczkę. Nie wiem tylko czemu drogowe świecą jako mijania a po przełączeniu przełącznika na drogowe nie świeci żadna lampa :/
Cos pewnie pokręciłem ale nie wiem co:P

Aha manolo, jestem strasznie zadowolony z tych owiewek od Ciebie:P w poniedziałek wrociły od malowania i założone już mam, jakieś foty jutro albo w niedziele umieszczę :]
 
 
 
Discovery
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Cze, 2010   

Motocykle z anglii mają oświetlenie które działa w drugą stronę, dalej świeci po wew. stronie drogi, a krócej po zew. Należy zmieniać cały reflektor czy tylko jakaś część w nim? Od czego to zależy i jakie ew. koszty?
Ostatnio zmieniony przez Discovery Wto 06 Wrz, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Domin46
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Cze, 2010   

ponoć wystarczy wymienić "szkło". Tylko, nie wiem czy dostaniesz samo szkło. A w serwisie może i dostaniesz, ale nie wiadomo czy nie taniej Cię wyjdzie jak kupisz używany reflektor i sam zamienisz.

Pozdrawiam
Domin46
 
 
szymon.perka
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Sie, 2010   

Witam. Ostatnio mialem wypadek i skasowalem mojego GSa;( Teraz chcialbym kupic GS 500f i mam pytanie do Was drodzy koledzy czy jak zdejme owiewki to jest mozliwosc zamontowania samej lampy od gs 500 f? Nigdy nie mialem stycznosci z ta wersja i nie wiem czy ta lampa jest do tego przystosowana czy lepiej nie? Pozdro
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 25 Sie, 2010   

Trochę nie rozumiem pytania, chcesz kupić wersję F a potem się pytasz o lampę od wersji F czy będzie pasowała do czego?

Odpowiem na wszystkie kombinacje twojego pytania jakie mi przychodzą
- jeśli chcesz z wersji F zrobić E bo po wypadku poszły owiewki, to musisz dokupić reflektor od E wraz z uchwytami.
- jeśli chcesz do wersji E zamocować sam reflektor do F to się w prosty sposób nie da, ponieważ lampa w F'ce mocowana jest do czachy, a ta odpowiednim stelażem do ramy.
- mocowanie w F'ce samej lampy bez owiewek, nie wiem co to ma na celu, po co w takim razie kupować F'kę

Jeśli to nie odpowiada na twoje pytania to sprecyzuj o co ci dokładnie chodzi
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Lemon 



Wiek: 39
Dołączył: 06 Lis 2007
Pochwał: 1
Posty: 1214
Skąd: 0-61
Wysłany: Czw 26 Sie, 2010   

studi czytaj uwazniej.. ;)
kolega chce kupic F i zrobic ja bez owiewek, zapewne by w razie W ich nie polamac ;)
tak przynajmniej zrozumialem


to teraz odpowiedz.. jesli zdejmiesz wsio to nie zamontujesz lampy od F..
to czy i dlaczego tak chcesz, to twoja broszka (zapewne jak wspomnialem w razie W chcesz uniknac polamania ich) jednak powiem ci ze o wiele taniej jest pokleic plastiki niz bawic sie z blacha, bakiem czy czym tam chcesz.. zatem wymontowanie plastikow nie zawsze oznacza mniejsze koszta naprawy ;) do tego jakbys jeszcze rozjebal sama lampe od F ktora nie bedzie w owiewce (jesli uda ci sie to w ogole jakos zmajstrowac ;)) t omasz jak w banku ze ja polamiesz a stelaz pogniesz
_________________
pozdrawiam- Juli(an)
 
 
szymon.perka
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Sie, 2010   

Otoz: nie boje sie ze polamia sie plastiki, tylko bardzo mi sie podoba wersja E ale chcialbym ja przerobic troszke na streeta:D Myslalem ze jak kupie F to plastiki gdzies opchnac a zostawic sobie tylko lampe i ja zamontowac jakos;> wygodniej by mi bylo niz pozniej szukac gdzies samego reflektora:P Ale skoro mowicie ze sie nie da to lipa. Dzieki
 
 
msk1
[Usunięty]

Wysłany: Nie 31 Paź, 2010   

Nie chcialem zakladac nowego tematu, zmieniam F na E i mam pytanie czy ten reflektor wejdze do gs 500, poniewaz sprzedawca nie jest pewny ale jak na moje oko to powinien http://allegro.pl/show_item.php?item=1263943590
 
 
Paulo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 31 Paź, 2010   

Hmmm
Z tego co mi się wydaje, to byli już tacy, którzy z powodzeniem zamontowali reflektor od ETZ MZ :) Podobno kosztowało to coś koło 50 zeta...
 
 
AdamSsS
[Usunięty]

Wysłany: Nie 31 Paź, 2010   

można zalożyć od MZ ale pozostaje sprawa zasłonięcia otworu po orginalnym mocowaniu a skubaniec jest duży . A poza tym to kup sobie sam lampę bez klosza i zamontuj od golfa 1 lub 2 często sotsowanie w MZ ale nie wiem czy od lampy do gs by podeszło . Jak ktoś może to neich odkręci klosz i napisze ile ma średnicy .
 
 
tornado50
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Gru, 2010   

Witam! Założyłem podwójną lampę do mojego GSa. Po włączeniu na tryb mijania czy drogowy świecą oba lefektory jednocześnie (dwie żarówki h4 po 60/55W) oraz pozycyjne (na każą lampę po żarówce 5W). Reflektor seryjnie był wyposażony w takie żarówki i stąd nie wiem co zrobić... Czy wymienić je na dwie po 25/25 albo 35/35W (HS1) czy jeździć na jednej (H4) 60/55W? Może ktoś z Was wie czy jak dam dwie słabsze żarówki to jakość oświetlenia będzie taka sama jak przy jednej dwukrotnie mocniejszej? Przydałoby się coś z tym zrobić, ponieważ jak zaświecę przednie światło, to tylna lampa tylko mrzy, a po włączeniu kierunkowskazów praktycznie nie świeci wcale... :/
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sob 04 Gru, 2010   

tornado50 napisał/a:
Może ktoś z Was wie czy jak dam dwie słabsze żarówki to jakość oświetlenia będzie taka sama jak przy jednej dwukrotnie mocniejszej? Przydałoby się coś z tym zrobić, ponieważ jak zaświecę przednie światło, to tylna lampa tylko mrzy, a po włączeniu kierunkowskazów praktycznie nie świeci wcale...

Wiem, że nie będzie to zbyt ładnie wyglądać, ale zrobił bym, że na mijania świeci tylko jeden reflektor a oba to tylko na drogowych. Problem w tym, że na słabszych żarówkach nie oświetlisz dobrze drogi mimo, że będą one dawały taką samą moc sumaryczną, a przy normalnych po prostu brakuje prądu, opcją mogło by być zastosowanie HID'ów ale musisz mieć świadomość, że nie posiadają one homologacji - dokładnie reflektory w których się je stosuje zazwyczaj nie posiadają homologacji na takie źródło światła (a i tak duża liczba samochodów je używa wbrew prawu), ale za to średnia moc pobierana przez przetwornice HID to ok. 35W więc komplet dwóch będzie porównywalny z mocą pobieraną normalnie przez pojedyncze światło drogowe, więc nie powinno być problemu.

Jeśli natomiast światła które zainstalowałeś to światła soczewkowe i odpowiednio oznakowane na kloszach, tak, że dopuszczają zarówno źródło żarowe jak i xenonowe możesz spokojnie stosować w nich HID'y bixenonowe lub mają jakiś adapter aby można było zainstalować tam żarniki DS1 lub DS2
dla homologacji halogenowej na reflektorze mamy oznakowanie HC/R (oznacza halogen mijania lub drogowe ale nie oba jednocześnie)
dla homologacji xenonowej będzie to odpowiednio DC/R
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
tornado50
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Gru, 2010   

Hmm.. Właśnie wyczytałem że lepiej mieć mniejszą ilość mocniejszych żarówek, niż odwrotnie. To dlatego, że siła światła nie sumuję się tak jak pobierana moc przez żarówki. Aby sprawdzić efektywność należy wziąć pierwiastek ilości żarówek i pomnożyć przez ich moc.
Czyli np. dwie żarówki pobierające łącznie 70W obliczamy następująco:
pierwiastek z dwóch, gdzie dwa to ilość żarówek (ok 1,41) mnożone przez 35. Wynik to 49,5W rzeczywistej efektywności. Ponadto dwa razy mocniejsza żarówka ma dwa razy więcej lumenów.

Myślę, że dwie po 35W powinny dać radę świecąc jednocześnie, a lampa tylna pomimo że nie da z siebie pełnej pary będzie świecić dużo wyraźniej.
Zastanawiam się teraz między zwykłą żarówką Osram http://allegro.pl/osram-s...1325434428.html
a niestandardową niebieską, podobno świecącą na biało.
http://allegro.pl/zarowka...1345024307.html

Może ktoś miał kontakt z tym drugim rodzajem żarówki?
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Nie 05 Gru, 2010   

Nie będę się wypowiadać co do estetycznych walorów wszelkiej maści żarówek xenono-podobnych bo dla mnie to wiejski tuning, jeśli mam już kombinować to wolę kupić żarówkę typu +50%, +80% czy nawet ostatnio wypuszczona +100% jak np. http://allegro.pl/philips...1333152831.html dająca dużo większą ilość światła przy niezmienionej mocy. Takie żarówki (nie mylić je z żarówkami przewatowanymi np. 80/95W) sa nadal legalnymi źródłami światła i posiadają homologację

Drugą kwestią jest oślepianie pojazdów nadjeżdżających z przeciwka. Pamiętaj, że my stosujemy światła asymetryczne mijania więc żarówka w swojej budowie powinna ten fakt uwzględniać poprzez odpowiednią przesłonę kształtującą w połączeniu z lustrem reflektora odpowiednio wiązkę światła. Patrząc na tą, która jest na wskazane przez ciebie aukcji (pan Mieloch twierdzi, że to oryginalne zdjęcie) nie zawiera ona przesłony, więc będzie cały czas generować wiązkę światła o kształcie świateł drogowych tyle, że poprzez jeden lub dwa żarniki, dodatkowo na kołnierzu tej żarówki w oznakowaniu nie widzę magicznej literki E z cyferką w kółku (czyli europejskie świadectwo homologacji ze wskazanym krajem, gdzie ta homologacja została przeprowadzona) co oznacza, że nie możesz stosować jej na drogach publicznych, a za jej stosowanie można ci będzie odebrać dowód rejestracyjny (nie twierdze, że ci ktoś za to dowód zabierze, bo nasza policja ma to w dupie, ale prawnie jest to zakazane)
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.