Reflektor
Odpowiedz do tematu

manolo
[Usunięty]
:
W oryginalnej lampie są trzy kabelki bo żarówka świeci światłem drogowym i mijania(ma wspólny minus), a w fivestar żarówki są dwie(dwa minusy). Musisz rozdzielić minus(chyba ten czarno-biały) i wszystko powinno hulać.

:
to, to ja wiem. A minusem nie jest ten kabelek co odchodzi od obydwu żarówek i łączy się w jedną wtyczkę. Nie wiem tylko czemu drogowe świecą jako mijania a po przełączeniu przełącznika na drogowe nie świeci żadna lampa :/
Cos pewnie pokręciłem ale nie wiem co:P

Aha manolo, jestem strasznie zadowolony z tych owiewek od Ciebie:P w poniedziałek wrociły od malowania i założone już mam, jakieś foty jutro albo w niedziele umieszczę :]

Discovery
[Usunięty]
:
Motocykle z anglii mają oświetlenie które działa w drugą stronę, dalej świeci po wew. stronie drogi, a krócej po zew. Należy zmieniać cały reflektor czy tylko jakaś część w nim? Od czego to zależy i jakie ew. koszty?

Ostatnio zmieniony przez Discovery Wto 06 Wrz, 2011, w całości zmieniany 1 raz
Domin46
[Usunięty]
:
ponoć wystarczy wymienić "szkło". Tylko, nie wiem czy dostaniesz samo szkło. A w serwisie może i dostaniesz, ale nie wiadomo czy nie taniej Cię wyjdzie jak kupisz używany reflektor i sam zamienisz.

Pozdrawiam
Domin46

szymon.perka
[Usunięty]
:
Witam. Ostatnio mialem wypadek i skasowalem mojego GSa;( Teraz chcialbym kupic GS 500f i mam pytanie do Was drodzy koledzy czy jak zdejme owiewki to jest mozliwosc zamontowania samej lampy od gs 500 f? Nigdy nie mialem stycznosci z ta wersja i nie wiem czy ta lampa jest do tego przystosowana czy lepiej nie? Pozdro

:
Trochę nie rozumiem pytania, chcesz kupić wersję F a potem się pytasz o lampę od wersji F czy będzie pasowała do czego?

Odpowiem na wszystkie kombinacje twojego pytania jakie mi przychodzą
- jeśli chcesz z wersji F zrobić E bo po wypadku poszły owiewki, to musisz dokupić reflektor od E wraz z uchwytami.
- jeśli chcesz do wersji E zamocować sam reflektor do F to się w prosty sposób nie da, ponieważ lampa w F'ce mocowana jest do czachy, a ta odpowiednim stelażem do ramy.
- mocowanie w F'ce samej lampy bez owiewek, nie wiem co to ma na celu, po co w takim razie kupować F'kę

Jeśli to nie odpowiada na twoje pytania to sprecyzuj o co ci dokładnie chodzi

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
studi czytaj uwazniej.. ;)
kolega chce kupic F i zrobic ja bez owiewek, zapewne by w razie W ich nie polamac ;)
tak przynajmniej zrozumialem


to teraz odpowiedz.. jesli zdejmiesz wsio to nie zamontujesz lampy od F..
to czy i dlaczego tak chcesz, to twoja broszka (zapewne jak wspomnialem w razie W chcesz uniknac polamania ich) jednak powiem ci ze o wiele taniej jest pokleic plastiki niz bawic sie z blacha, bakiem czy czym tam chcesz.. zatem wymontowanie plastikow nie zawsze oznacza mniejsze koszta naprawy ;) do tego jakbys jeszcze rozjebal sama lampe od F ktora nie bedzie w owiewce (jesli uda ci sie to w ogole jakos zmajstrowac ;)) t omasz jak w banku ze ja polamiesz a stelaz pogniesz

pozdrawiam- Juli(an)
szymon.perka
[Usunięty]
:
Otoz: nie boje sie ze polamia sie plastiki, tylko bardzo mi sie podoba wersja E ale chcialbym ja przerobic troszke na streeta:D Myslalem ze jak kupie F to plastiki gdzies opchnac a zostawic sobie tylko lampe i ja zamontowac jakos;> wygodniej by mi bylo niz pozniej szukac gdzies samego reflektora:P Ale skoro mowicie ze sie nie da to lipa. Dzieki

msk1
[Usunięty]
:
Nie chcialem zakladac nowego tematu, zmieniam F na E i mam pytanie czy ten reflektor wejdze do gs 500, poniewaz sprzedawca nie jest pewny ale jak na moje oko to powinien http://allegro.pl/show_item.php?item=1263943590

Paulo
[Usunięty]
:
Hmmm
Z tego co mi się wydaje, to byli już tacy, którzy z powodzeniem zamontowali reflektor od ETZ MZ :) Podobno kosztowało to coś koło 50 zeta...

AdamSsS
[Usunięty]
:
można zalożyć od MZ ale pozostaje sprawa zasłonięcia otworu po orginalnym mocowaniu a skubaniec jest duży . A poza tym to kup sobie sam lampę bez klosza i zamontuj od golfa 1 lub 2 często sotsowanie w MZ ale nie wiem czy od lampy do gs by podeszło . Jak ktoś może to neich odkręci klosz i napisze ile ma średnicy .

tornado50
[Usunięty]
:
Witam! Założyłem podwójną lampę do mojego GSa. Po włączeniu na tryb mijania czy drogowy świecą oba lefektory jednocześnie (dwie żarówki h4 po 60/55W) oraz pozycyjne (na każą lampę po żarówce 5W). Reflektor seryjnie był wyposażony w takie żarówki i stąd nie wiem co zrobić... Czy wymienić je na dwie po 25/25 albo 35/35W (HS1) czy jeździć na jednej (H4) 60/55W? Może ktoś z Was wie czy jak dam dwie słabsze żarówki to jakość oświetlenia będzie taka sama jak przy jednej dwukrotnie mocniejszej? Przydałoby się coś z tym zrobić, ponieważ jak zaświecę przednie światło, to tylna lampa tylko mrzy, a po włączeniu kierunkowskazów praktycznie nie świeci wcale... :/

:
tornado50 napisał/a:
Może ktoś z Was wie czy jak dam dwie słabsze żarówki to jakość oświetlenia będzie taka sama jak przy jednej dwukrotnie mocniejszej? Przydałoby się coś z tym zrobić, ponieważ jak zaświecę przednie światło, to tylna lampa tylko mrzy, a po włączeniu kierunkowskazów praktycznie nie świeci wcale...

Wiem, że nie będzie to zbyt ładnie wyglądać, ale zrobił bym, że na mijania świeci tylko jeden reflektor a oba to tylko na drogowych. Problem w tym, że na słabszych żarówkach nie oświetlisz dobrze drogi mimo, że będą one dawały taką samą moc sumaryczną, a przy normalnych po prostu brakuje prądu, opcją mogło by być zastosowanie HID'ów ale musisz mieć świadomość, że nie posiadają one homologacji - dokładnie reflektory w których się je stosuje zazwyczaj nie posiadają homologacji na takie źródło światła (a i tak duża liczba samochodów je używa wbrew prawu), ale za to średnia moc pobierana przez przetwornice HID to ok. 35W więc komplet dwóch będzie porównywalny z mocą pobieraną normalnie przez pojedyncze światło drogowe, więc nie powinno być problemu.

Jeśli natomiast światła które zainstalowałeś to światła soczewkowe i odpowiednio oznakowane na kloszach, tak, że dopuszczają zarówno źródło żarowe jak i xenonowe możesz spokojnie stosować w nich HID'y bixenonowe lub mają jakiś adapter aby można było zainstalować tam żarniki DS1 lub DS2
dla homologacji halogenowej na reflektorze mamy oznakowanie HC/R (oznacza halogen mijania lub drogowe ale nie oba jednocześnie)
dla homologacji xenonowej będzie to odpowiednio DC/R

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
tornado50
[Usunięty]
:
Hmm.. Właśnie wyczytałem że lepiej mieć mniejszą ilość mocniejszych żarówek, niż odwrotnie. To dlatego, że siła światła nie sumuję się tak jak pobierana moc przez żarówki. Aby sprawdzić efektywność należy wziąć pierwiastek ilości żarówek i pomnożyć przez ich moc.
Czyli np. dwie żarówki pobierające łącznie 70W obliczamy następująco:
pierwiastek z dwóch, gdzie dwa to ilość żarówek (ok 1,41) mnożone przez 35. Wynik to 49,5W rzeczywistej efektywności. Ponadto dwa razy mocniejsza żarówka ma dwa razy więcej lumenów.

Myślę, że dwie po 35W powinny dać radę świecąc jednocześnie, a lampa tylna pomimo że nie da z siebie pełnej pary będzie świecić dużo wyraźniej.
Zastanawiam się teraz między zwykłą żarówką Osram http://allegro.pl/osram-s...1325434428.html
a niestandardową niebieską, podobno świecącą na biało.
http://allegro.pl/zarowka...1345024307.html

Może ktoś miał kontakt z tym drugim rodzajem żarówki?

:
Nie będę się wypowiadać co do estetycznych walorów wszelkiej maści żarówek xenono-podobnych bo dla mnie to wiejski tuning, jeśli mam już kombinować to wolę kupić żarówkę typu +50%, +80% czy nawet ostatnio wypuszczona +100% jak np. http://allegro.pl/philips...1333152831.html dająca dużo większą ilość światła przy niezmienionej mocy. Takie żarówki (nie mylić je z żarówkami przewatowanymi np. 80/95W) sa nadal legalnymi źródłami światła i posiadają homologację

Drugą kwestią jest oślepianie pojazdów nadjeżdżających z przeciwka. Pamiętaj, że my stosujemy światła asymetryczne mijania więc żarówka w swojej budowie powinna ten fakt uwzględniać poprzez odpowiednią przesłonę kształtującą w połączeniu z lustrem reflektora odpowiednio wiązkę światła. Patrząc na tą, która jest na wskazane przez ciebie aukcji (pan Mieloch twierdzi, że to oryginalne zdjęcie) nie zawiera ona przesłony, więc będzie cały czas generować wiązkę światła o kształcie świateł drogowych tyle, że poprzez jeden lub dwa żarniki, dodatkowo na kołnierzu tej żarówki w oznakowaniu nie widzę magicznej literki E z cyferką w kółku (czyli europejskie świadectwo homologacji ze wskazanym krajem, gdzie ta homologacja została przeprowadzona) co oznacza, że nie możesz stosować jej na drogach publicznych, a za jej stosowanie można ci będzie odebrać dowód rejestracyjny (nie twierdze, że ci ktoś za to dowód zabierze, bo nasza policja ma to w dupie, ale prawnie jest to zakazane)

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.