Automatyczna oliwiarka lancucha na wlasna reke |
Autor |
Wiadomość |
rzemien
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 61 Skąd: G&W
|
Wysłany: Pon 30 Lis, 2015 Automatyczna oliwiarka łańcucha na własną rękę
|
|
|
Witam
W związku z okresem niższych temperatur, chciałbym w tym temacie zgłębić różne pomysły wraz z lzdjęciami, przemyśleniami, doświadczeniami na temat budowy własnego scotoilera. W tym sezonie miałem zamontowana strzykawkę, wężyk od paliwa i miedziany przewód hamulcowy na końcówce zagniecione i spilowany. Przed wyjazdem moto na stopkę centralna i ręcznie smarowałem łańcuch. Zdaje sobie sprawę że tematów jest od groma;) ale chciałbym to udoskonalić.
Na chwilę obecną mam w planach zrobić automat z następujących elementów
- Zbiorniczek płynu hamulcowego od ursusa (5zł)
- gumowy przewód
- Elektrozawor 12V normalnie zamknięty (LPG?)
- Zawór akwarystyczny do regulacji przepływu cieczy
Z problemami jakimi się spotkałem to końcówka przy zębatce z jednej strony - nierownomiernie smaruje łańcuch z drugiej jest suchy. Nie mam pomysłu jak zrobić podwójna końcówkę żeby była stabilna. Z tego co udało mi się wyczytać przy podwójnej końcówce występuje problem z wycięciem oleju po zamknięciu układu, gdyż jedna igła zaciągania jest powietrze i olej spływa 2 strona.
Czytałem o układach podłączonych w podciśnienie itp jeżeli ktoś jest zainteresowany proszę o pomysły w przyszłym tygodniu postaram się w wolnej chwili dodać zdjęcia. Pozdrawiam |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 01 Gru, 2015
|
|
|
Motoiler w dziale "Tuning"
Drobne uwagi:
- ostateczna końcówka z igły (takiej z apteki) - smaruje cały łańcuch, nie zauważyłem żeby jedna strona była lepiej naoliwiona
- zamiast elektrozaworu benzynowego (spływ grawitacyjny), użyłbym pompki (spływ wymuszony), która pompuje - dozuje olej w skturekach 2T. Do duże ułatwienie, bo wtedy nie trzeba się przejmować, żeby zbiornik był w najwyższym punkcie.
- w środku czarnego węzyka fi4mm jest włożony wężyk paliwowy fi 2mm (zeby zmniejszyć przekój. |
_________________
|
|
|
|
|
rzemien
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 61 Skąd: G&W
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015
|
|
|
Wykonałem podwójną końcówkę używając:
Taśmy 3m
Blaszka szerokość 1cm długość 8cm
2 wkłady od długopisu ( takie grubsze z cienką końcówka)
Wężyk paliwowy oraz trójnik
http://ifotos.pl/z/sxqwrhh
Po podłączeniu i odpowietrzeniu układu nie ma żadnych wyciekow po zamknięciu elektrozaworu - kwestia szczelności układu. W wolnej chwili porobię więcej zdjęć.
Końcówki najlepiej byłoby wykonać z cieniutkich przewodów miedzianych jednak u siebie nie mogłem ich dostać. |
|
|
|
|
pawulon40
Model GSa: GS 500E
Wiek: 57 Dołączył: 01 Sty 2013 Pochwał: 3 Posty: 409 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 26 Gru, 2015
|
|
|
Siemka rzemien czekam na , foty przygody z oliwiarką pozdrawiam , wesołych świąt |
_________________ pawulo40
|
|
|
|
|
bratpit
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 18 Skąd: ursus
|
Wysłany: Pon 11 Sty, 2016
|
|
|
Cześć,
to twoje urządzenie będzie lać olej cały czas?
Jak będziesz stał na światłach też będzie lać?
Zrobiłeś jakieś sterowanie, czy jest tylko wł/wył?
Ja robiłem kiedyś ze sterowaniem układem czasowym dodatkowo przekaźnik wyłączający na neutal'u. |
_________________ GS500E, JUNAK 64' z wózkiem, SCARABEO 200 |
|
|
|
|
Radick
Model GSa: GS 500E
Wiek: 26 Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
Tak w formie ciekawostki. W Yamasze DT 80 (2t) jest fabrycznie pociągnięty przewód z końcówki wydechu na zębatkę zdawczą niby olej który się tam gromadzi ma smarować łańcuch |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|