Witam
W związku z okresem niższych temperatur, chciałbym w tym temacie zgłębić różne pomysły wraz z lzdjęciami, przemyśleniami, doświadczeniami na temat budowy własnego scotoilera. W tym sezonie miałem zamontowana strzykawkę, wężyk od paliwa i miedziany przewód hamulcowy na końcówce zagniecione i spilowany. Przed wyjazdem moto na stopkę centralna i ręcznie smarowałem łańcuch. Zdaje sobie sprawę że tematów jest od groma;) ale chciałbym to udoskonalić.
Na chwilę obecną mam w planach zrobić automat z następujących elementów
- Zbiorniczek płynu hamulcowego od ursusa (5zł)
- gumowy przewód
- Elektrozawor 12V normalnie zamknięty (LPG?)
- Zawór akwarystyczny do regulacji przepływu cieczy
Z problemami jakimi się spotkałem to końcówka przy zębatce z jednej strony - nierownomiernie smaruje łańcuch z drugiej jest suchy. Nie mam pomysłu jak zrobić podwójna końcówkę żeby była stabilna. Z tego co udało mi się wyczytać przy podwójnej końcówce występuje problem z wycięciem oleju po zamknięciu układu, gdyż jedna igła zaciągania jest powietrze i olej spływa 2 strona.
Czytałem o układach podłączonych w podciśnienie itp jeżeli ktoś jest zainteresowany proszę o pomysły w przyszłym tygodniu postaram się w wolnej chwili dodać zdjęcia. Pozdrawiam
Odpowiedz do tematu
: Automatyczna oliwiarka łańcucha na własną rękę
:
Motoiler w dziale "Tuning"
Drobne uwagi:
- ostateczna końcówka z igły (takiej z apteki) - smaruje cały łańcuch, nie zauważyłem żeby jedna strona była lepiej naoliwiona
- zamiast elektrozaworu benzynowego (spływ grawitacyjny), użyłbym pompki (spływ wymuszony), która pompuje - dozuje olej w skturekach 2T. Do duże ułatwienie, bo wtedy nie trzeba się przejmować, żeby zbiornik był w najwyższym punkcie.
- w środku czarnego węzyka fi4mm jest włożony wężyk paliwowy fi 2mm (zeby zmniejszyć przekój.
Drobne uwagi:
- ostateczna końcówka z igły (takiej z apteki) - smaruje cały łańcuch, nie zauważyłem żeby jedna strona była lepiej naoliwiona
- zamiast elektrozaworu benzynowego (spływ grawitacyjny), użyłbym pompki (spływ wymuszony), która pompuje - dozuje olej w skturekach 2T. Do duże ułatwienie, bo wtedy nie trzeba się przejmować, żeby zbiornik był w najwyższym punkcie.
- w środku czarnego węzyka fi4mm jest włożony wężyk paliwowy fi 2mm (zeby zmniejszyć przekój.
:
Wykonałem podwójną końcówkę używając:
Taśmy 3m
Blaszka szerokość 1cm długość 8cm
2 wkłady od długopisu ( takie grubsze z cienką końcówka)
Wężyk paliwowy oraz trójnik
http://ifotos.pl/z/sxqwrhh
Po podłączeniu i odpowietrzeniu układu nie ma żadnych wyciekow po zamknięciu elektrozaworu - kwestia szczelności układu. W wolnej chwili porobię więcej zdjęć.
Końcówki najlepiej byłoby wykonać z cieniutkich przewodów miedzianych jednak u siebie nie mogłem ich dostać.
Taśmy 3m
Blaszka szerokość 1cm długość 8cm
2 wkłady od długopisu ( takie grubsze z cienką końcówka)
Wężyk paliwowy oraz trójnik
http://ifotos.pl/z/sxqwrhh
Po podłączeniu i odpowietrzeniu układu nie ma żadnych wyciekow po zamknięciu elektrozaworu - kwestia szczelności układu. W wolnej chwili porobię więcej zdjęć.
Końcówki najlepiej byłoby wykonać z cieniutkich przewodów miedzianych jednak u siebie nie mogłem ich dostać.
:
Siemka rzemien czekam na , foty przygody z oliwiarką pozdrawiam , wesołych świąt
pawulo40
:
Cześć,
to twoje urządzenie będzie lać olej cały czas?
Jak będziesz stał na światłach też będzie lać?
Zrobiłeś jakieś sterowanie, czy jest tylko wł/wył?
Ja robiłem kiedyś ze sterowaniem układem czasowym dodatkowo przekaźnik wyłączający na neutal'u.
to twoje urządzenie będzie lać olej cały czas?
Jak będziesz stał na światłach też będzie lać?
Zrobiłeś jakieś sterowanie, czy jest tylko wł/wył?
Ja robiłem kiedyś ze sterowaniem układem czasowym dodatkowo przekaźnik wyłączający na neutal'u.
GS500E, JUNAK 64' z wózkiem, SCARABEO 200
:
Odpowiedz do tematu
Tak w formie ciekawostki. W Yamasze DT 80 (2t) jest fabrycznie pociągnięty przewód z końcówki wydechu na zębatkę zdawczą niby olej który się tam gromadzi ma smarować łańcuch