Dziwny problem z elektryka |
Autor |
Wiadomość |
wujek_masslak [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 20 Sie, 2008 Dziwny problem z elektryka
|
|
|
Witam!
Mam duzy problem z elektryka. Jakis czas temu jechalem na GS-ie i jak dojechalem na miejsce to motocykl jakby stracil moc, zgasly wszystkie kontrolki, przygasla lampa. Zgasilem go i juz pozniej po przekreceniu kluczyka na ON nic sie nie dzialo, zero kontrolek i rozruchu. Nic. Wyjalem glowny bezpiecznik - spalony. Wymienilem, odpalilem i za chwile znow to samo, bezpiecznik sie przepalil. Motorek postal dwa dni i znowu wymienilem bezpiecznik i normalnie odpalil, zrobilem jakies 20-30 km i znow to samo,padl, postal dwa dni, wymienilem bezpiecznik, i znowu odpalil, znow pare kilometrow i to samo, nie mam pojecia co to moze byc. Regulator napiecia raczej jest sprawny(max 8A), przekazniki raczej tez. Obejrzalem kable i nie widze przetarc i miejsc gdzie mogloby zwierac. Z gory dzieki
Michał |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 20 Sie, 2008
|
|
|
musisz jeszcze raz bardzo dokladnie przejzec cala elektryke, bo na pewno przyczyna jest zwarcie, ale moze ono wystepowac zarowno na kablach jak i cewkach lub alternatorze, mozesz miec gdzies przebicie na mase, jesli chcesz to w dosc prosty sposob zdiagnozowac to wystarczaloby chyba odlaczyc wszystkie kostki, wlozyc slabszy bezpiecznik i kolejno zalaczac wszystkie obwody, po kolei kostka po kostce, sprawdzajac przy ktorym obwodzie pezpiecznik padnie... podstawa to zawezenie kregu poszukiwan
w pierwszej kolejnosci sprawdzilbym jednak opory na reg. napiecia, a skoro zrobila sie slabsza to sprawdzilbym tez czy cewki nie maja przebicia, jesli nie masz dostepu do serwisowki albo tabeli oporow reg to daj znac, podam ci co i jak |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
wujek_masslak [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Sie, 2008
|
|
|
Witam!
Przejrzalem jeszcze raz wszystkie kabelki i wydaje mi sie ze nie ma nigdzie przetarcia. Dzis motor normalnie odpalil, posmigalem jakies 50 km i bezpiecznik sie nie spalil... Za to akumulator sie rozladowal podczas jazdy A dodam ze jest nowy, ma tydzien. Wiec nie wiem wydaje mi sie ze to moze byc regulator napiecia ale nie bardzo wiem jak moge go sprawdzic domowym sposobem. Poradzicie cos? Dzieki Pozdrawiam |
|
|
|
|
Piterek
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 193 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: Pią 22 Sie, 2008
|
|
|
Mierzyłeś miernikiem ładowanie?
Bo z tego co mówisz to coś jest skopane z regulatorem napięcia.
A domowym sposobem to zobacz czy czy na włączonych światłach po dodaniu gazu światła robią się jaśniejsze niż na wolnych obrotach. |
_________________ chciałbym umrzeć we śnie jak mój dziadek... a nie jak jego pasażerowie głośno krzycząc
__________
Gs500E>Honda Transalp xl600 |
|
|
|
|
wujek_masslak [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Sie, 2008
|
|
|
Mierzylem ladowanie i go nie ma Czyli regulator napiecia calkiem padl. Do wymiany Pozdrawiam i dzieki za pomoc. Aha wyjalem jeszcze pradnice tak dla pewnosci i rozebralem, szczotki pewnie niedlugo sie skoncza ale poza tym ok. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 24 Sie, 2008
|
|
|
To nie była prądnica tylko rozrusznik... |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
wujek_masslak [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Sie, 2008
|
|
|
To na pewno byla pradnica |
|
|
|
|
onufry [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Lis, 2008
|
|
|
a teraz pytanie z innej beczki bo tak ślęczę nad motorem aby go dopieścić co do każdego drobnego szczegółu i przy podłączaniu elektryki naszła mnie dziwna myśl bo w moim układzie elektrycznym z 1998r całe okablowanie biegło prawą stroną motocykla a nowe które mam z 2007roku jest tak dziwnie skonstruowane jak by z przodu biegło po prawej stronie motocykla (kabelki od cewek są na miarę chyba że mają być odwrotnie no ale w stosunku do obrotomierza są dobre) ale problem zaczyna się z tyłu ponieważ kable do świateł i prawego kierunkowskazu idą prawą stroną a by podłączyć lewy tylni kierunkowskaz to już brakuje kabla i to dosyć sporo czy z tyłu to całe kikłanie jest jakoś inaczej rozmieszczone w nowych modelach? czy tak samo jest rozmieszczone jak w starych tylko inne długości są poszczególnych kabli?:/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|