WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z olejem
Autor Wiadomość
Tomasz 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 28
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Starogard Gdański
  Wysłany: Wto 14 Cze, 2016   Problem z olejem

Witam mam problem z moim gs500f ale zacznę od początku kupiłem motocykl i wszystko jest super motocykl świetnie odpala przyspieszenie i moc ok a w silniku żadnych stuków rzecz w tym że jak przejdę jakieś 30 km i silnik mocno się rozgrzeje to jak się zatrzymam zapala się lampka ciśnienia oleju. Dzieje się to gdy obroty spadną poniżej 1500 ( a powiem mieć na wolnych ok 1300 ). Sprawdziłem ciśnienie w momencie gdy się zapala i trzyma 1.9 wiec dużo nie brakuje do normy. Zmieniłem olej i filtr olej motul 10w40. Co to może być skoro dzieje się tak tylko na gorącym silniku ?? ????
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 14 Cze, 2016   

Jeśli przy nagrzanym silniku do temperatury oleju 60st przy 3000rpm masz ciśnienie pomiędzy 2 a 5 (serwisówka strona 3-2) to znaczy, że jest ono prawidłowe i prawdopodobnie uszkodzeniu termicznemu uległ sam czujnik oleju.

Jak zmieniałeś olej i filtr czy w oleju były jakieś ciała obce np. kawałki oderwanego silikonu etc. ?
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
  
 
 
 
Tomasz 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 28
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto 14 Cze, 2016   

Filtr oleju był czysty nie było żadnych nawet drobnych opiłków. Osobiście podejrzewam pompe oleju ale zanim zacznę rozbierać popytać innych użytkowników tego motocykla czy mieli podobny objaw
  
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 14 Cze, 2016   

problemem może nie być sama pompa a jej zapowietrzenie, brałeś taka ewentualność pod uwagę ?
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Tomasz 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 28
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto 14 Cze, 2016   

A jeżeli to czujnik to dlaczego kontrolka gaśnie powyżej 1500 obrotów

[ Dodano: Wto 14 Cze, 2016 ]
No ale skoro jest zapowietrzona to dlaczego nie pali się na zimnym i ciepłym silniku a zapala się dopiero gdy jest gorący? ?? ?? A jak to sprawdzić czy jest zapowietszona? ??
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 14 Cze, 2016   

uszkodzenie temperaturowe polega na tym, że czujnik załącza się i wyłącza przy innym poziomie ciśnienia w stanie zimnym a przy innym w stanie ciepłym, ma po prostu inny próg zadziałania, najłatwiej było by przełożyć na chwilę z innego moto w celach diagnostycznych jeśli masz od kogo użyczyć, aby wykluczyć sam czujnik

co do odpowietrzenia układu to polecam lekturę tego postu, może to pokieruje Cię we właściwą stronę zanim rozbierzesz pół motocykla http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1381
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Tomasz 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 28
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto 14 Cze, 2016   

Spróbuję odpowietrzyc maszynę i kupię nowy czujnik może to pomoże
A jeżeli macie jakieś inny propozycje to piszcie.

[ Dodano: Wto 14 Cze, 2016 ]
Dodam że motocykl zanim go kupiłem stał rok nie używany bynajmniej zapewniał o tym sprzedawca. Może to coś ma do tematu. ?? ?
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 15 Cze, 2016   

Jeżeli wszystko zostało zrobione w sposób opisany w pierwszym poście, to zostaje kupić po prostu czujnik ciśnienia oleju. Co do samego zapowietrzania się pompy olejowej, to w takiej sytuacji wskaźnik manometru powinien także momentami wskazywać wartości bliskie zeru, co może świadczyć min. o zapowietrzonej magistrali olejowej. Jeżeli manometr podczas trwania pomiaru wskazywał wartości wymagane, to układ jest sprawny.

Powiedz w którym miejscu sprawdzałeś manometrem ciśnienie oleju: w dekielku filtra oleju?, czy (zalecam) pod dekielkiem impulsatora (gdzie wkręcony jest czujnik ciśnienia oleju)?
 
 
Tomasz 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 28
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

Manometr był założony w miejsce czujnika i po rozgrzaniu przy obrotach 3000 ciśnienie wskazywało 1.9 wiec trochę za niskie jest. Teraz pytanie skąd może się łapać taki mały spadek który pojawia się dopiero po rozgrzaniu czy możliwe ze po rozgrzaniu otwiera się jakiś termostat czy coś i pompa nie daje rady uciagnac chłodnicy? ?? ?
Dziękuję za zainteresowanie i chęć pomocy:)
 
 
Fizi 

Model GSa: Planuję GSa
Dołączył: 25 Kwi 2016
Pochwał: 2
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

Według serwisówki ma być powyżej 2.0, więc masz za nisko. Albo pompa oleju jest uszkodzona, albo panewki. Nie zaczyna coś stukać po rozgrzaniu silnika?
Przy 3000obr/min brakuje niby tylko 0,1, ale przy niższych obrotach ciśnienie jest mniejsze i niby niewielki ubytek robi robotę. Sprawdź smok olejowy na początku, czy czysto w nim jest.
Osobiście obstawiam albo smok albo pompę.
Jeszcze pytanie: olej masz na pewno oryginalny? Czy z nie do końca pewnego źródła jest, bo to może jest jedyny problem.
  
 
 
Tomasz 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 28
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

Żadnych stuków nie słychać a olej kupiłem w sklepie motoryzacyjnym wiec powinien być ok.
Wiec chyba postawie na warsztat żeby sprawdzić pompe
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Czw 16 Cze, 2016   

Zanim odstawisz moto do warsztatu, możesz jeszcze spróbować przedmuchać czujnik (może coś tam się przytyka/przycina). W razie niepowodzenia należy sprawdzić układ smarowania tzn. trzeba zdjąć miskę olejową i sprawdzić w pierwszej kolejności drożność na smoku pompy. W ostateczności powodem może być zarówno pompa oleju jak również zawór regulacyjny ciśnienia oleju. Właściwie można by kupić czujnik aby ewentualnie sprawdzić, czy jego podmiana pomoże w rozwiązaniu problemu. Bo jeżeli jest to kwestia samego czujnika, to można przecież obejść się bez rozbierania silnika.
  
 
 
Fizi 

Model GSa: Planuję GSa
Dołączył: 25 Kwi 2016
Pochwał: 2
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 17 Cze, 2016   

@KATANA
Czujnik swoją drogą, ale jest za niskie ciśnienie w układzie, co widać na manometrze. Po prostu na niższych obrotach ciśnienie jest za niskie, przez co zapala się lampka. Najlepiej byłoby na nagrzanym podłączyć zegar i byłoby wiadomo jakie jest ciśnienie.
Nie zostawiłeś motocykla z kranikiem na PRI? Może masz paliwo w oleju.
 
 
Tomasz 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 28
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016   

Paliwa w oleju nie ma. Gdy zobaczyłem to poraz pierwszy to pierwsze co zrobiłem to zmieniłem filtr i olej ale nie pomogło . Olej był czysty

[ Dodano: Pon 20 Cze, 2016 ]
Żeby wykluczyć awarie pompy spróbuję jutro odłączyć chłodnice i zaślepić otwory i sprawdzę czy dalej będzie się to zapalac.
 
 
Tomasz 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 28
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto 21 Cze, 2016   

Witam panowie jest juz diagnoza. Niestety okazał się najgorszy scenariusz.
Okazało się ze to początek luzu na panewkach co w tym przypadku eliminuje silnik a koszt naprawy przewyższa kupno innego sprawnego silnika.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.