Problem z olejem
Odpowiedz do tematu

: Problem z olejem
Witam mam problem z moim gs500f ale zacznę od początku kupiłem motocykl i wszystko jest super motocykl świetnie odpala przyspieszenie i moc ok a w silniku żadnych stuków rzecz w tym że jak przejdę jakieś 30 km i silnik mocno się rozgrzeje to jak się zatrzymam zapala się lampka ciśnienia oleju. Dzieje się to gdy obroty spadną poniżej 1500 ( a powiem mieć na wolnych ok 1300 ). Sprawdziłem ciśnienie w momencie gdy się zapala i trzyma 1.9 wiec dużo nie brakuje do normy. Zmieniłem olej i filtr olej motul 10w40. Co to może być skoro dzieje się tak tylko na gorącym silniku ?? ????

:
Jeśli przy nagrzanym silniku do temperatury oleju 60st przy 3000rpm masz ciśnienie pomiędzy 2 a 5 (serwisówka strona 3-2) to znaczy, że jest ono prawidłowe i prawdopodobnie uszkodzeniu termicznemu uległ sam czujnik oleju.

Jak zmieniałeś olej i filtr czy w oleju były jakieś ciała obce np. kawałki oderwanego silikonu etc. ?

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Filtr oleju był czysty nie było żadnych nawet drobnych opiłków. Osobiście podejrzewam pompe oleju ale zanim zacznę rozbierać popytać innych użytkowników tego motocykla czy mieli podobny objaw

:
problemem może nie być sama pompa a jej zapowietrzenie, brałeś taka ewentualność pod uwagę ?

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
A jeżeli to czujnik to dlaczego kontrolka gaśnie powyżej 1500 obrotów

[ Dodano: Wto 14 Cze, 2016 ]
No ale skoro jest zapowietrzona to dlaczego nie pali się na zimnym i ciepłym silniku a zapala się dopiero gdy jest gorący? ?? ?? A jak to sprawdzić czy jest zapowietszona? ??

:
uszkodzenie temperaturowe polega na tym, że czujnik załącza się i wyłącza przy innym poziomie ciśnienia w stanie zimnym a przy innym w stanie ciepłym, ma po prostu inny próg zadziałania, najłatwiej było by przełożyć na chwilę z innego moto w celach diagnostycznych jeśli masz od kogo użyczyć, aby wykluczyć sam czujnik

co do odpowietrzenia układu to polecam lekturę tego postu, może to pokieruje Cię we właściwą stronę zanim rozbierzesz pół motocykla http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1381

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Spróbuję odpowietrzyc maszynę i kupię nowy czujnik może to pomoże
A jeżeli macie jakieś inny propozycje to piszcie.

[ Dodano: Wto 14 Cze, 2016 ]
Dodam że motocykl zanim go kupiłem stał rok nie używany bynajmniej zapewniał o tym sprzedawca. Może to coś ma do tematu. ?? ?

:
Jeżeli wszystko zostało zrobione w sposób opisany w pierwszym poście, to zostaje kupić po prostu czujnik ciśnienia oleju. Co do samego zapowietrzania się pompy olejowej, to w takiej sytuacji wskaźnik manometru powinien także momentami wskazywać wartości bliskie zeru, co może świadczyć min. o zapowietrzonej magistrali olejowej. Jeżeli manometr podczas trwania pomiaru wskazywał wartości wymagane, to układ jest sprawny.

Powiedz w którym miejscu sprawdzałeś manometrem ciśnienie oleju: w dekielku filtra oleju?, czy (zalecam) pod dekielkiem impulsatora (gdzie wkręcony jest czujnik ciśnienia oleju)?

:
Manometr był założony w miejsce czujnika i po rozgrzaniu przy obrotach 3000 ciśnienie wskazywało 1.9 wiec trochę za niskie jest. Teraz pytanie skąd może się łapać taki mały spadek który pojawia się dopiero po rozgrzaniu czy możliwe ze po rozgrzaniu otwiera się jakiś termostat czy coś i pompa nie daje rady uciagnac chłodnicy? ?? ?
Dziękuję za zainteresowanie i chęć pomocy:)

:
Według serwisówki ma być powyżej 2.0, więc masz za nisko. Albo pompa oleju jest uszkodzona, albo panewki. Nie zaczyna coś stukać po rozgrzaniu silnika?
Przy 3000obr/min brakuje niby tylko 0,1, ale przy niższych obrotach ciśnienie jest mniejsze i niby niewielki ubytek robi robotę. Sprawdź smok olejowy na początku, czy czysto w nim jest.
Osobiście obstawiam albo smok albo pompę.
Jeszcze pytanie: olej masz na pewno oryginalny? Czy z nie do końca pewnego źródła jest, bo to może jest jedyny problem.

:
Żadnych stuków nie słychać a olej kupiłem w sklepie motoryzacyjnym wiec powinien być ok.
Wiec chyba postawie na warsztat żeby sprawdzić pompe

:
Zanim odstawisz moto do warsztatu, możesz jeszcze spróbować przedmuchać czujnik (może coś tam się przytyka/przycina). W razie niepowodzenia należy sprawdzić układ smarowania tzn. trzeba zdjąć miskę olejową i sprawdzić w pierwszej kolejności drożność na smoku pompy. W ostateczności powodem może być zarówno pompa oleju jak również zawór regulacyjny ciśnienia oleju. Właściwie można by kupić czujnik aby ewentualnie sprawdzić, czy jego podmiana pomoże w rozwiązaniu problemu. Bo jeżeli jest to kwestia samego czujnika, to można przecież obejść się bez rozbierania silnika.

:
@KATANA
Czujnik swoją drogą, ale jest za niskie ciśnienie w układzie, co widać na manometrze. Po prostu na niższych obrotach ciśnienie jest za niskie, przez co zapala się lampka. Najlepiej byłoby na nagrzanym podłączyć zegar i byłoby wiadomo jakie jest ciśnienie.
Nie zostawiłeś motocykla z kranikiem na PRI? Może masz paliwo w oleju.

:
Paliwa w oleju nie ma. Gdy zobaczyłem to poraz pierwszy to pierwsze co zrobiłem to zmieniłem filtr i olej ale nie pomogło . Olej był czysty

[ Dodano: Pon 20 Cze, 2016 ]
Żeby wykluczyć awarie pompy spróbuję jutro odłączyć chłodnice i zaślepić otwory i sprawdzę czy dalej będzie się to zapalac.

:
Witam panowie jest juz diagnoza. Niestety okazał się najgorszy scenariusz.
Okazało się ze to początek luzu na panewkach co w tym przypadku eliminuje silnik a koszt naprawy przewyższa kupno innego sprawnego silnika.
Dziękuję wszystkim za pomoc.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.