Witam.
Szukam do mojego projektu jakiegoś fajnego rolgazu. I tu mam pytanie od kiedy w gse byly gazniki na 2 linki?
Odpowiedz do tematu
: rolgaz
:
dwulinkowy rolgaz występował w połączeniu z gaźnikami BSR34 w rocznikach od 2001 czyli poliftowy, we wcześniejszych modelach gdzie był od 98 roku montowany "nowy" gaźnik (modele na Francję) był pojedynczy napęd.
:
To musze kupić rolgaz na jedna linke. Latwiej bedzie dostac gaznik jednolinkowy i taniej.
Dzieki
Dzieki
:
zależy na czym bazuje projekt, bo jeśli na wiązce elektrycznej i sterowniku zapłonu od poliftowego GSa to raczej będziesz skazany na "nowe" gaźniki, gdyż tylko one maja czujnik położenia przepustnicy, który współpracuje ze sterownikiem zapłonu, wraz z dodatkowymi pinami czujnika zmiany biegów.
m_blochu12 napisał/a: |
Latwiej bedzie dostac gaznik jednolinkowy i taniej |
zależy na czym bazuje projekt, bo jeśli na wiązce elektrycznej i sterowniku zapłonu od poliftowego GSa to raczej będziesz skazany na "nowe" gaźniki, gdyż tylko one maja czujnik położenia przepustnicy, który współpracuje ze sterownikiem zapłonu, wraz z dodatkowymi pinami czujnika zmiany biegów.
:
Hmmm... a wiesz moze jaka role w tym ukladzie pelnia dodatkowe piny w czujniku biegow ? Z tego co widzę są do 2 i 3 biegu.
Tak sie sklada ze mam GSa z Francji z calym tym dodatkowym ustrojstwem.
studi napisał/a: | ||
zależy na czym bazuje projekt, bo jeśli na wiązce elektrycznej i sterowniku zapłonu od poliftowego GSa to raczej będziesz skazany na "nowe" gaźniki, gdyż tylko one maja czujnik położenia przepustnicy, który współpracuje ze sterownikiem zapłonu, wraz z dodatkowymi pinami czujnika zmiany biegów. |
Hmmm... a wiesz moze jaka role w tym ukladzie pelnia dodatkowe piny w czujniku biegow ? Z tego co widzę są do 2 i 3 biegu.
Tak sie sklada ze mam GSa z Francji z calym tym dodatkowym ustrojstwem.
:
dymny z tego co się orientuje zostało to wprowadzone aby moto spełniało EURO-2 w tym czasie wchodzące i zmienia wyprzedzenie zapłonu lub czas trwania iskry - sygnał biegu 2 i 3 także idzie do sterownika zapłonu, ale głowy za to nie dam, bo nigdy się w to nie zagłębiałem
Doczytałem:
http://forum.gs500.pl/ftp...vice_Manual.pdf strona 16-15
W wolnym tłumaczeniu: w pełni tranzystorowy (elektroniczny) system zapłonu z 8-bitowym procesorem i 8MHz rezonatorem ceramicznym (zegar taktujący). Sygnał z impulsatora podawany jest na system kształtujący impulsy prostokątne dla procesora i są one porównywane z generowanymi przez kwarc dzięki czemu można wybrać najlepszy "timing" (czytaj czas wywołania iskry) na zapłon. Ze schematu poniżej widać, że sygnały 2 i 3 biegu doprowadzone są do procesora, a otwarcie przepustnicy zmienia poziom napięcia między masą a + zasilania na innym wejściu tego procka, przez co program może dobrać ten odpowiedni "timing", przy czym w pewnych okolicznościach następuje ponowne w danym suwie pracy podanie prądu na cewki w celu wytworzenia drugiej iskry
Doczytałem:
http://forum.gs500.pl/ftp...vice_Manual.pdf strona 16-15
W wolnym tłumaczeniu: w pełni tranzystorowy (elektroniczny) system zapłonu z 8-bitowym procesorem i 8MHz rezonatorem ceramicznym (zegar taktujący). Sygnał z impulsatora podawany jest na system kształtujący impulsy prostokątne dla procesora i są one porównywane z generowanymi przez kwarc dzięki czemu można wybrać najlepszy "timing" (czytaj czas wywołania iskry) na zapłon. Ze schematu poniżej widać, że sygnały 2 i 3 biegu doprowadzone są do procesora, a otwarcie przepustnicy zmienia poziom napięcia między masą a + zasilania na innym wejściu tego procka, przez co program może dobrać ten odpowiedni "timing", przy czym w pewnych okolicznościach następuje ponowne w danym suwie pracy podanie prądu na cewki w celu wytworzenia drugiej iskry
:
Dzięki za pomoc!
Musze przyjrzec sie mojemu obecnemu czujnikowi, bo kiedy 5 lat temu montowalem wyswietlacz biegow to nie wiem czy przylutowalem te przewody 2 i 3 biegu czy czasem nie uznalem ich za zbędne...
Musze przyjrzec sie mojemu obecnemu czujnikowi, bo kiedy 5 lat temu montowalem wyswietlacz biegow to nie wiem czy przylutowalem te przewody 2 i 3 biegu czy czasem nie uznalem ich za zbędne...
:
moim zdaniem powinno się je podpiąć przez diody separujące, bo układ wyświetlacza może zakłócać układ zapłonowy i odwrotnie podawając jakieś napięcia resztkowe
zresztą opisane jest to w tym dokumencie http://gs500.pl/forum/ftp...ik%20biegow.pdf na ostatniej stronie oraz na forum w temacie o wyświetlaczu począwszy od http://www.forum.gs500.pl...p=193822#193822
dymny napisał/a: |
to nie wiem czy przylutowalem te przewody 2 i 3 biegu |
moim zdaniem powinno się je podpiąć przez diody separujące, bo układ wyświetlacza może zakłócać układ zapłonowy i odwrotnie podawając jakieś napięcia resztkowe
zresztą opisane jest to w tym dokumencie http://gs500.pl/forum/ftp...ik%20biegow.pdf na ostatniej stronie oraz na forum w temacie o wyświetlaczu począwszy od http://www.forum.gs500.pl...p=193822#193822
:
Dzięki
Nie świeci mi sie 8 na wyświetlaczu, wiec w przypływie "geniuszu" nie podpiąłem kabli do 2 i 3 biegu
Musze zweryfikować wszystkie te moje "udoskonalenia" w moto z czasów kiedy jeszcze nie byłem na forum.
[ Dodano: Pią 24 Cze, 2016 ]
Na szczescie mam fotki mojego starego czujnika i będę mógł polutować wszystko jak trzeba
Odpowiedz do tematu
studi napisał/a: | ||
moim zdaniem powinno się je podpiąć przez diody separujące, bo układ wyświetlacza może zakłócać układ zapłonowy i odwrotnie podawając jakieś napięcia resztkowe zresztą opisane jest to w tym dokumencie http://gs500.pl/forum/ftp...ik%20biegow.pdf na ostatniej stronie oraz na forum w temacie o wyświetlaczu począwszy od http://www.forum.gs500.pl...p=193822#193822 |
Dzięki
Nie świeci mi sie 8 na wyświetlaczu, wiec w przypływie "geniuszu" nie podpiąłem kabli do 2 i 3 biegu
Musze zweryfikować wszystkie te moje "udoskonalenia" w moto z czasów kiedy jeszcze nie byłem na forum.
[ Dodano: Pią 24 Cze, 2016 ]
Na szczescie mam fotki mojego starego czujnika i będę mógł polutować wszystko jak trzeba