Zblokowany? |
Autor |
Wiadomość |
dydzio
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 20 Cze 2016 Posty: 7 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016 Zblokowany?
|
|
|
Mam pytanko natury technicznej: dzisiaj co najmniej dwa razy próbowałem dać w palnik ile fabryka dała i na 6 biegu doszedłem do około 8k obrotów i 160kmh. Trochę wiało, a ja mam swoje 110kg żywej wagi, ale czy moto nie powinno dać z siebie więcej? W skrajnym przypadku leżałem na baku (na tyle, na ile brzuch mi pozwalał )
W dowodzie: 35,1 kW |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016
|
|
|
Ponieważ masz w dowodzie wbite 35.1kW to sugeruje, że jest to motocykl poliftowy z Hiszpańskiej produkcji, więc bardzo łatwo można poznać czy był blokowany czy nie po numerze VIN, wyjaśnienie masz tutaj: http://www.forum.gs500.pl...p=129848#129848
Drugim sposobem jest odczytanie wersji gaźnika np. 01DE i sprawdzenie w instrukcji serwisowej dla jakich specyfikacji w danym roku gaźnik był instalowany, specyfikacje zawierające U na końcu nazwy np. GS500U, GS500EU, GS500FU to wersje zdławione.
Jak już to zidentyfikujesz będziesz wiedział, czy masz zdławiony, czy może rozregulowany gaźnik, pozostaje jeszcze kwestia czy ktoś przed tobą lub ty sam zmieniając napęd nie zmienił zębatki zdawczej z podstawowej 16 na 14 lub mniejszą, albo większą dał z tyłu, co powoduje wzrost przyspieszenia, ale spadek Vmax. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
|
dydzio
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 20 Cze 2016 Posty: 7 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016
|
|
|
Moto mam od tygodnia, jedyne co zmieniałem, to lusterka z akcesoryjnych na ori. Poprzednia właścicielka założyła ledowe kierunki i lampę bodaj od MT03 (nawet znośnie wygląda) oraz założyła mniejsze "kości" bo drobniutką blondyneczką była. O innych zmianach nic nie wiem.
Wg VINu (2111) mam niezdławioną wersję E z 2004 (pierwsza rejestracja 2006, kolor też wskazuje na ten rocznik), sprawdzę jeszcze gaźniki, ale nie wiem, czy dziś, bo pogoda pod psem
Dziwne, bo symptomy (max 160@8k obr) wskazują na blokadę, z drugiej strony silnik nie pracuje idealnie równo... Może oddam go w sprawne rączki? |
|
|
|
|
gacek778
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011 Pochwał: 9 Posty: 703 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016
|
|
|
Jak fabrycznie nie był zablokowany to szczerze wątpię czy ktoś by to robił. Spotykałem się z motocyklami, które były dławione przez właścicieli i wszystkie albo prawie wszystkie miały nalepki informujące o dławieniu albo pisało o tym w papierach. Motocykle dławi się po to żeby zmieścić się w tej czy innej kategorii i żeby móc tym jeździć.
Przeczytaj jeszcze w dokumentacji czy coś nie pisze (o ile to było sprowadzone), jak nie pisze to raczej nie jest. Nie znam nikogo kto z własnej woli ograniczałby sobie moc, to zazwyczaj działa odwrotnie czyli każdy chce zarejestrować na mniejszą pojemność bo nie ma na większą uprawnień.
Przede wszystkim jak kupiłeś motocykl to go oddaj do dobrego serwisanta. Później możesz jeździć jak chcesz i ile chcesz ale w tym momencie nie wiesz kto i kiedy sprawdzał luzy i zerkał w gaziory. Być może te są rozregulowane i motocykl działa tak a nie inaczej. Zawsze po kupnie robi się serwis najpierw a nie próby prędkości.
Poza tym nie nastawiaj się że to będzie cisnęło 2 paki i nie wiem czym się martwisz. Tym się szybciej niż ~140 raczej nie jeździ bo nie jest to specjalnie przyjemne. Jak chcesz rekordy prędkości bić trzeba kupić sporta. Ostatnia sprawa ostatni bieg w Gsie raczej nie służy do dynamicznego przyśpieszania, proponuję się dobrze rozpędzić a później wbić ostatnie przełożenie i ewentualnie coś jeszcze podciągnąć.
Najpierw zrób serwis, później się martw że "nie jedzie". |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|