Przesunięty przez: Yarccom Pon 19 Maj, 2008 |
Oddlawienie (odblokowanie) GSa |
Autor |
Wiadomość |
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011
|
|
|
Na forum już gdzieś jest dokładny opis jak odblokować GS'a w zależności od rocznika. W innych rocznikach trzeba zmienić dysze na inne niż podałeś i nie w każdym króćce są zablokowane. Dodam tylko, że trzeba sprawdzić na którym rowku mamy ustawiony klips na iglicy i czy sprężyna pod membraną nie powinna być dłuższa. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
vinyl
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 10 Kwi 2008 Pochwał: 4 Posty: 115 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro 08 Lut, 2012
|
|
|
Użytkownik mrozd 4 lata temu wrzucił przetłumaczoną instrukcję z niemieckiego jak oddławić GS'a. Niestety plik jest już usunięty z serwera - czy ktoś się podzieli ? Zależy mi głównie na ostatniej stronie oryginału tzn GS500F 2004 rok. Nie wiem nawet czy mam blokadę (VIN nic nie mówi) ale chciałem przeczytać. |
|
|
|
|
djmaly [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012
|
|
|
Witam. Pod koniec sezonu zabrałem się za odblokowanie mojej maszyny. Mam GS z roku 2004, więc kolego vinyl mogę ci pomóc lecz jeszcze także jestem w trakcie kończenie odblokowywania mianowicie tylko doszlifowuję wszystko. W załączniku dorzucam jak odblokować GS w danym roczniku po polsku. Ja mam wersje neked bike wiec kolego vinyl jak ty masz wersje sport to z tego co już się orientowałem to są te maszyny już odblokowane, tz nie były fabrycznie dławione. Można to po części stwierdzić po numerach gaźników. Znajdują się one po prawej stronie jak siedzisz na motocyklu jest on wybity tuż nad łączeniem korpusu gaźnika z pokrywą pływakową i powinien zaczynać się od 01.. . W moim przypadku jest to 01DP. Pod koniec sezonu zakleiłem otwory w przepustnicach po jednej i drugiej stronie, umieściłem zapinkę iglicy na 4 pozycji, przeczyściłem gaźniki i je przedmuchałem z różnego rodzaju syfu oraz dokonałem regulacji i synchronizacji gaźników. Według instrukcji do rocznika 2004 o odblokowywani to wszystkie czynności jakie należało wykonać, nie było wzmianki o wymianie żadnych dysz. Po złożeniu wszystkiego do kupy motor odpalił bez problemu później synchro gaźników i sprawdzenie rezultatów pracy. Pierwsze wrażenie nie te moto lepiej się wkręca na obroty i jest już mocniejszy od dołu ale zabawa zaczyna się dopiero jak dojedziemy pod 7 tys obr/min. "Idzie jak rakieta" na pierwszym biegu w zależności jaki asfalt potrafi nawet opona zapiszczeć, wyrywa niesamowicie. Zabawa kończy się lekko za 9 tys obr/min gdyż dostaje dziwnego odcięcia i dalej się już nie wkręca moto, prawdopodobnie zalewa go. Skoro go zalewa to coś nie tak z dyszami ale w instrukcji do odławiania nie trzeba dysz wymieniać. W moim przypadku mam dysze 135, są to takie dysze:
http://www.larsson.pl/ind...no=MzQ3MDMxMg==
Według serwisówki do k4 takie właśnie dysze mają się znajdować w moim modelu gaźniku a różni się on tylko od innych z k4 dyszą główną i niczym innym. Nie mogłem znaleźć przyczyny tak zachowującego się moto. W końcu trafiłem na niemieckie forum o GS500 i znalazłem opis jednego użytkownika który opisał odblokowanie GS 2004-2006 z uwzględnieniem wymiany dyszy z 135 na 130, na taką jakie mają wszystkie pozostałe gaźniki z serii 01.. . Dysza następująca:
http://www.larsson.pl/ind...no=MzQ3MDMwOQ==
Niestety dysz jeszcze nie posiadam, za pewne jeszcze nikt z użytkowników nie grzebał w swoich nowszych GS'ach więc czy taka dysza 135 wystarczy czy wziąść jeszcze mniejszą? I dlaczego. Czy zostać przy tym opisie niemieckiego kolego i zamówić takie jakie on zaleca w ciemno i przeprowadzić test. Mam nadzieję że moja wypowiedź przyda się użytkownikom z nowszymi maszynami GS, a pozostali użytkownicy coś doradzą. Pozdrawiam.
P.S. W linku do pobrania instrukcja o odblokowywaniu GS w danym roczniku.
http://www20.zippyshare.com/v/40062026/file.html |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012
|
|
|
djmaly, trochę informacji dla Ciebie i innych to czytających
Rozumiem, że wersja sport w twoim nazewnictwie to wersja F, naked to oczywiście E, więc poliftowe motocykle również były blokowane i można to rozpoznać po numerze VIN jak i po nazwie modelowej w karcie pojazdu: GS500 oraz GS500F to wersje normalne, natomiast wersje GS500U oraz GS500FU to wersje zdławione.
Jeśli chodzi o numery VIN to wygląda to następująco:
BK1111 - 2001, 2002, 2003 niezdławiony
BK3111 - 2001, 2002, 2003 zdławiony
BK4111 - 2004 -> wersja E zdławiony
BK4221 - 2004 -> wersja F zdławiony
BK2111 - 2004 -> wersja E niezdławiony
BK2123 - 2004 -> wersja F niezdławiony
Co do dysz głównych gaźników to na pewno potrzebna jest ich wymiana, wystarczy zaglądnąć do tabeli w oficjalnej serwisówce (strona 9) gdzie przeczytamy:
rodzaj gaźnika: 01DN - normalny, 01DP - zdławiony, 01DS - normalny Columbia/Canada, 01DU - USA
dysza główna: 130 - normalny, 135 - zdławiony |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
djmaly [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012
|
|
|
studi dzięki za te informacje, na to właśnie czekałem. Teraz wszystko mi rozjaśniłeś. Ja mam 01DP wiec jest zdławiony tz był ale jeszcze nie do końca go oddławiłem bo zostały mi tylko do wymiany dysze. Mam gaźniki na stole więc można by było zrobić taki mały manual odnośnie odblokowywanie GS po roku 2004 z ilustracjami i opisem dla potomnych i umieścić to tu wszystko albo przyczepić jakiś nowy temat z materiałami do odblokowywania. Wszystko mogę zrobić bo gaźniki mam na stole tylko zamówię dysze. Z pomocą kolegów z forum można ułatwić życie wielu innym użytkownikom. W dostępnym manualu odnośnie oddławieniu od roku 2004 nie jest nic uwzględnione odnośnie wymiany dysz. Pozdrawiam. Jeszcze raz wielkie dzięki studi. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012
|
|
|
djmaly, taki poradnik już istnieje. Co więcej, opisane są w nim sposoby na odblokowanie GS'a w zależności od roku produkcji (zmieniały się "blokady"). Z tego co pamiętam są tam też zdjęcia i wykaz części, które należy wymienić. Poszukaj na forum, a jeśli nie znajdziesz to chyba mam to gdzieś na płycie nagrane |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
kubas32 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012
|
|
|
Witam, mam tę instrukcję oddławiania GS-a przetłumaczoną na język polski i podpisaną przez Huberta Gontarza (kawał dobrej roboty). Mam też GS-a z 2005 roku sprowadzonego z Niemiec i wszędzie w papierach jest napisane GS500U czyli z tego co pisze Studi jest to wersja zdławiona. I tak jest bo nie chce jechać szybciej niż licznikowe około 160km/h. Rzeczywiście djmaly ma rację, gdyż w tej instrukcji dla roczników od 2004 nie jest nic napisane o wymianie dysz. Jednak mając na uwadze tabelkę, którą wcześniej przedstawił Studi to dla roczników od 2004 ma być dysza 130. Skoro zatem djmaly piszesz ze są tam dysze 135 to wygląda na to że trzeba je wymienić na 130. Dzięki za te wszystkie podpowiedzi, bo do dziś myślałem, że wystarczy zakleić ten otworek i przesunąć iglicę, a tu się okazuje, że to za mało i była by próżna prawie robota. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012
|
|
|
Fajnie zrobiona instrukcja.
Dlaczego pominięto w niej roczniki 2001-2003? Mam GS500 K2 z numerami ramy wskazującymi na blokadę (BK3111), gaźnikiem oznaczonym 01DG (jeśli dobrze pamiętam)... i jakoś tak mało mocy mi w nim było (kupiłem pod koniec sezonu, a chwilę potem choroba sprawiła że do tej pory musiał stać w garażu).
W porównaniu do Kawasaki ER500 jest bardzo ospały. Licznik spokojnie rozkreca się do czerwonego pola, ale nie miałem jeszcze okazji testować V-Max. Bardzo możliwe, że ktoś nie odblokował go do końca (a może wystarczy podregulować i zsynchronizować gaźniki aby dynamika wróciła?). Niebawem biorę się za porządny wiosenny przegląd, przy okazji wezmę gaźniki na warsztat... odblokowywał ktoś gaźnik oznaczony 01DG? |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
Ostatnio zmieniony przez Chrupq Pon 27 Lut, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
djmaly [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012
|
|
|
kempes doskonale wiem że taki poradnik jest bo sam go wrzuciłem kilka postów wyżej. Co z tego że jest jak odnośnie roku 2004 i wyżej jest napisane że należy zakleić dziury i klips na iglicy przestawić i to wszytko. Zrobiłem tak i nie wkręca się wyżej niż 9 tys zalewa go. Zdjęcia są ale ze starszych wersji a np od 2004 roku duł i góra wygląda inaczej, zamieszczam w załączniku bo mam na stole je akurat. Taki poradnik by się przydał tylko zaktualizowany odnośnie tych nowszych wersji po 2004.kubas32 dziś zamówiłem dysze 130 w larssonie, na niemieckim forum też znalazłem że trzeba wymienić dyszę. Dojdą to złoże wszystko i sprawdzę.
[ Dodano: Pon 27 Lut, 2012 ]
roberto z niemieckiego forum dowiedziałem się że aby oddławić wersję 2001-2003 należy zaślepić dziury w przepustnicach, przełożyć klips na iglicach a dysze wymienić na 115 ale najlepiej by było jakbyś sprawdził jaka masz aktualnie dyszę. Tylko z ta iglica to tak do końca nie jest napisane jasno ale w razie nieprawidłowej pracy szybko można to przepiąć bez demontażu gaźników. GS500 2001-2003 mają po odblokowaniu 45KM a od 2004 mają 48KM.
DSC00236.JPG
|
|
Plik ściągnięto 457 raz(y) 217,76 KB |
DSC00235.JPG
|
|
Plik ściągnięto 444 raz(y) 212,3 KB |
|
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012
|
|
|
Niestety z rocznikami 2001-2003 jest taki problem, że nie ma nigdzie w sieci, przynajmniej ja nie znalazłem, a szukałem dość długo, ani nowego wydania Hainesa ani oficjalnego suplementu do manuala suzukowskiego więc nie ma nawet gdzie sprawdzić jakie powinny być tak naprawdę rozmiary dysz w zależności od modelu (zdławiony/nie zdławiony) i rynku na który był robiony.
Oficjalny suplement Suzuki ma numer katalogowy 99500-34091-01E więc jak by ktoś go gdzieś trafił to proszę o info na PW.
Co do pomysłu na nową instrukcję dotyczącą oddławiania modeli 2004 -> to jeśli masz ochotę przygotuj ją w formie worda a ja ją zaadaptuje do bazy wiedzy na portalu dla potomnych. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
danny
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2011 Pochwał: 6 Posty: 798 Skąd: Poznań / Choszczno
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012
|
|
|
Właśnie sprawdziłem VIN: BK4221 Tak więc będę w gronie osób wdzięcznych za uaktualnioną wersje instrukcji |
_________________ Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal) |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012
|
|
|
No cóż... odblokowanie będzie kosztowało mnie jakieś 100pln więcej (kupię sobie tego najnowszego haynesa - i tak się przyda przy samorobnym serwisowaniu moto).
edit:
Cytat: |
roberto z niemieckiego forum dowiedziałem się że aby oddławić wersję 2001-2003 należy zaślepić dziury w przepustnicach, przełożyć klips na iglicach a dysze wymienić na 115 ale najlepiej by było jakbyś sprawdził jaka masz aktualnie dyszę. Tylko z ta iglica to tak do końca nie jest napisane jasno ale w razie nieprawidłowej pracy szybko można to przepiąć bez demontażu gaźników. GS500 2001-2003 mają po odblokowaniu 45KM a od 2004 mają 48KM.
|
Dzięki. Jak będę rozkręcał gaźniki to dam znać jakie u mnie są dysze. Czym najlepiej zaślepiać te dziury w przepustnicach? |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
djmaly [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012
|
|
|
Ja zaslepiłem poksipolem. Kolego roberto jak bedziesz w posiadaniu takiego manualu do GS to może stworzymy instrukcję odblokowania od modelu 2001. Pozdrawiam. To co pisałem odnośnie modelu 2001-2003 to z forum niemieckiego od kolegów:
2 Neue Hauptdüsen: #130 [statt #135 (>=K4) bzw. #115 (K1-K3)].Bei K1-K3 muss noch die Nadel auf die 3.Raststufe gesetzt werden und uU muss noch die Gemischregulierung abgestimmt werden (2 5/8 Umdrehungen raus statt 2 Umdrehungen)......
[ Dodano: Pon 27 Lut, 2012 ]
studi jak tylko dostane dyszę to opiszę krok po kroku z dokładnymi zdjęciami i dam ci znać że zrobiłem manuala do oddławienia modeli 2004->, przejrzysz i ocenisz. |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012
|
|
|
djmaly napisał/a: | Ja zaslepiłem poksipolem. Kolego roberto jak bedziesz w posiadaniu takiego manualu do GS to może stworzymy instrukcję odblokowania od modelu 2001. Pozdrawiam. To co pisałem odnośnie modelu 2001-2003 to z forum niemieckiego od kolegów:
2 Neue Hauptdüsen: #130 [statt #135 (>=K4) bzw. #115 (K1-K3)].Bei K1-K3 muss noch die Nadel auf die 3.Raststufe gesetzt werden und uU muss noch die Gemischregulierung abgestimmt werden (2 5/8 Umdrehungen raus statt 2 Umdrehungen)......
[ Dodano: Pon 27 Lut, 2012 ]
studi jak tylko dostane dyszę to opiszę krok po kroku z dokładnymi zdjęciami i dam ci znać że zrobiłem manuala do oddławienia modeli 2004->, przejrzysz i ocenisz. |
Ja planuję wraz z remontami wrzucać na bloga opisy czynności konserwacyjnych wraz z fotografiami... a czy jak już przyjdzie co do czego będzie mi się chciało z aparatem lub kamerą babrać i potem to opisywać to wyjdzie w praniu. Muszę poczekać aż temperatury podniosą się do 5-7 stopni, bo garaż mam nieocieplony i nie chcę aby mi łapy marzły |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
djmaly [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012
|
|
|
Doszły dziś do mnie dysze. Więc zabieram się za robienie manualu jak odblokować GS500 od roku 2004. Pozdrawiam.
[ Dodano: Wto 28 Lut, 2012 ]
Jestem właśnie po wymianie dysz i złożeniu gaźników. Testy już nie długo. Robiłem wiele zdjęć wiec zabieram się za opis. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|