Przesunięty przez: Breżniew Pią 20 Cze, 2008 |
Czy kazdy GS jest taka padaka? |
Autor |
Wiadomość |
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2008 Czy każdy GS jest taką padaką?
|
|
|
Witam,
nie będę przynudzał i opowiadał historii żółtej ciżemki, do rzeczy:
Gaźniki i zawory regulowane: 3300km temu.
-Falują obroty, odkąd odebrałem motocykl z "serwisu" już po poprawce bo po 1szej regulacji było jeszcze gorzej, więc poprawiali (tu nie pozdrawiam serwisu). Dokładnie przebadałem dziś temat, na ssaniu nie trzyma powiedzmy 3tys.obr, tylko jest strzał w wydech albo filtr powietrza i spadek obrotów, znów wracają na 3 tys. Cały czas myślałem że to stuk w silniku. Faktycznie to prycha tylko nie wiem czy cofa się w filtr czy wali w wydech. Tak mam od regulacji gaźników. Obroty delikatnie falują na jałowym.
-Zauważyłem ostatnio, że z oporami się wkręca na wysokich obrotach, zbyt wolno według mnie się wkręca
-Prędkość maksymalna 160km/h i ani kilometra więcej. Wcześniej jechał 170km/h. Nie, żebym szczególnie ubolewał z tego powodu, ale mam świadomość, że coś jest nie w porządku.
Mam po prostu dość tego gówna, jak nie cieknący olej przy głowicy, to simmering popychacza sprzęgła, to w silniku wali coś (jak podejrzewam luz osiowy), to ładowanie zniknęło, to obroty falują albo wkręca się jak WSK. Non stop coś!
Też tak macie??
A stwierdziłem, że po pełnym serwisie gaźników przejadę 12 tys.km i tylko po 6tys.km zrobię synchro
Pytanko: Gdzie szukać przyczyny? Dodam, że jestem kompletnym ignorantem jeżeli chodzi o gaźniki. Jak ktoś, coś tłumaczy, to łopatologicznie. Żeby było fajniej to do serwisu jakiegokolwiek się nie wybiorę, po pierwsze dlatego, że nie chcę się wkur*iać, że znów coś jest spaprane. Po drugie, jestem bezrobotny, szukam pracy i w związku z tym - bez kasy. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2008
|
|
|
Po pierwsze zobacz jaki kolor maja swiece i czy filtr powietrza wewnątrz jest czysty. Potem pozostaje sprawdzenie samych gaźnikow. zdjęcia swiec zamieśc na forum.
W gaźnikach musisz sprawdzić stan zaworków pływaka. jeśli w igliczkach , w gumie jest odcisniety okrag to wymieniasz igliczki. Gniazdo zaworka osadzone jest w korpusie w oringu ktory moze puszczac paliwo i przylewac gaznik. Gniazdo musi wejśc w otwór w korpusie na wcisk bez luzu.Potem kontrola poziomu paliwa - opisane w serwisówce.
sprawdź tez stan krócców ssących czy nie sa peknięte lub nieszczelne , moze opaska nie zacisnięta dobrze. Sruby od składu mieszanki wkręć na maxa ale nie na siłę i policz ile obrotów były wykręcone. W/g serwisowki w starszych modelach powinno byc 2 1/4 obrotu ale być moze konieczne bedzie wykręcenie 3 - 4 obroty. Na obu gaźnikach ustawiasz tyle samo.
http://fiche.ronayers.com...URETOR_MODEL_K4
posprawdzaj czy wszystkie oringi i wezyki sa na swoich miejscach. szczególnie te od układu EGR. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2008
|
|
|
Świece sprawdzę. Filtr powietrza jest trochę przybrudzony od środka, czyściłem go jakieś 1000km temu. Mam nowy Hiflo na półce tylko nie chciałem go zmieniać, bo wiem, że może być konieczność zmiany składu mieszanki. W sumie teraz nadchodzi czas jego wymiany bo ma coś koło 11 tys.km życia (Meiwa)
Breżniew możesz powiedzieć jakim nr jest oznaczony zaworek pływaka i igliczki?
Krócce są dobrze skręcone, nie mają pęknięć ale jeszcze je dokładnie obejrzę.
Przestudiuję serwisówkę jeszcze ale angielski techniczny, nie bardzo mi idzie. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2008
|
|
|
zaworek jest oznaczony jako 21. sprawdż tez zaslepki 39. O wyczyszczeniu wszystkich kanałów i dysz oraz przedmuchaniu nie wspominam. do czyszczenia nie uzywasz zadnego drutu. tylko spręzone powietrze , zyłka , carbcleaner lub nitro. Pamietaj ze niszczy gume wiec usun wszystkie uszczelki i membrany przed myciem w płynach. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2008
|
|
|
Dziękuję. Najpierw zacznę od najprostszych rzeczy, sprawdzę świece i filtr powietrza, krócce.
Poczytam jeszcze w serwisówce nt. gaźników i jak nabędę carbcleanera to zabiorę się za gaźniki. Nie ukrywam, że mnogość tych elementów w gaźniku mnie przeraża. Że też wcześniej nie miałem żadnej MZ Odezwę się prawdopodobnie jutro. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Cze, 2008
|
|
|
Dobra, jestem w trakcie rycia. Nie mam podłączonego 3 wężyka do baku. Mam tylko 2 od kranika. Czy musi on być podłączony? Nie mogę go znaleźć ale wyrzucę airbox i moze dojdę do czegoś.
Cóż, tego się obawiałem, lewy cylinder jak na moje ma za ubogą mieszankę. Świeca jest biała. Wieczorem wrzucę zdjęcia świec. Pozdro
Edit:
Znalazłem coś.
http://img241.imageshack....isnieneihx3.jpg
Tam gdzie dochodzi ten wężyk zaznaczyłem czerwoną strzałką. Ze schematu paliwowego wychodzi, że powinien być po drodze jakiś zawór, i "canlster"- nie wiem co to.
Wężyk idzie bezpośrednio - nie ma nic po drodze i dochodzi do gaźniorów. Nie był on do niczego podłączony, tylko puszczony na dół tam gdzie wężyk od akumulatora i airboxa.
Filtr: http://img374.imageshack....ge=filtrld3.jpg
Ewidentnie brudny, tylko jak teraz założę nowy, to jeszcze uboższa mieszanka będzie
No i świece. Jak wspominałem, lewy cylinder dostaje mniej paliwa. Robiłem z różnych stron i przy różnym świetle.
http://img374.imageshack....e=swiecetp1.jpg
http://img374.imageshack....=swiece2zt9.jpg
http://img519.imageshack....=swiece3bw2.jpg
Co z tym wężykiem, podłączać go w wolne miejsce do baku? |
|
|
|
|
GSadmirer
Model GSa: GS 500F
Wiek: 38 Dołączył: 16 Paź 2007 Pochwał: 1 Posty: 756 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 26 Cze, 2008
|
|
|
a moze "canister"?
z ang. to zbiornik/zbiorniczek albo puszka |
_________________ Nie jeźdź szybciej niż myślisz
|
|
|
|
|
FighteR-600 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Cze, 2008
|
|
|
Na dole powinny być trzy wężyki: jeden od airboxa, jeden od aku i jeden od baku. Ogólnie to odpowietrzenie (wężyk) od baku nie jest konieczny na 100%. Ale jak masz ten wężyk to ok i podłącz go do baku.
Ogólnie ta jedna świeca jest za biała, a więc mieszanka.
Filtr jest strasznie brudny, jak go wymienisz to będzie dochodzić o wiele więcej powietrza, a więc na 99% potrzebne będzie synchro. |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Cze, 2008
|
|
|
Dobra, wężyk podłączyłem do baku.
Jeżeli Canister ma oznaczać airbox, to wężyk ma za małą średnicę więc to niemożliwe.
Sprawdziłem krócce jedne i drugie - nie widać żeby pojawiały się pęcherzyki powietrza.
Prycha lewy gaźnik albo oba, jak się dobrze rozgrzeje to praktycznie prychanie jest niezauważalne. Ale obroty trochę falują.
Aha. Lewa świeca miała przerwę 0,7 a prawa 0,9 albo większą. Ustawiłem przerwę na ok 0,8 max 0,85,
Czyli czeka mnie regulacja gaźników. Tam jest tyle wężyków, pełno trójników, których nie ma na schemacie paliwowym. W gaźniku jest tyle elementów, że mnie to przeraża.
1. To wina "znachora" co robił wcześniej gaźniki, czy jakiś defekt sprzętu? Regulacja gaźników co 3000km??? Coś nie tak... Prychanie jest odkąd odebrałem po regulacji gaźników. Wcześniej nie występowało.
2. Pękła mi stopka boczna przy samym spawie Dobrze, że ojciec to zauważył bo jeszcze bym miał owiewki do spawania. A jak tu nie narzekać na GS?? |
|
|
|
|
FighteR-600 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Cze, 2008
|
|
|
Canister to nie airbox tylko bak. Wężyk od airboxa jest mniejszej średnicy niż ten od baku. Ten jeden wężyk co miałeś wolny musisz go podłączyć do baku.
Twoje prychanie na 100% wynika ze źle wyregulowanych gaźników (może do jednego dochodzi więcej paliwa, a do drugiego mniej). Ogólnie to czeka Ciebie wymiana filtra powietrza, wymiana świec no i czyszczenie + synchro gaźników.
Tylko nie oddawaj moto tam gdzie miałeś wcześniej. Lepiej poszukaj jakiegoś innego warsztatu, w Poznaniu powinieneś coś znaleźć. |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Cze, 2008
|
|
|
FighteR-600 napisał/a: | Canister to nie airbox tylko bak. |
http://img179.imageshack....elsystemkd6.jpg
To jak, 2 baki są?
FighteR-600 napisał/a: |
Wężyk od airboxa jest mniejszej średnicy niż ten od baku. |
Większej średnicy
FighteR-600 napisał/a: |
Ten jeden wężyk co miałeś wolny musisz go podłączyć do baku. |
Podłączyłem. Pisałem o tym wyżej.
FighteR-600 napisał/a: |
Twoje prychanie na 100% wynika ze źle wyregulowanych gaźników (może do jednego dochodzi więcej paliwa, a do drugiego mniej). |
No innej opcji chyba nie ma. Po świecach widać, że mieszanka między gaźnikami się różni. Lewy cylinder dostaje za ubogą mieszankę.
FighteR-600 napisał/a: |
Ogólnie to czeka Ciebie wymiana filtra powietrza, wymiana świec no i czyszczenie + synchro gaźników.
Tylko nie oddawaj moto tam gdzie miałeś wcześniej. Lepiej poszukaj jakiegoś innego warsztatu, w Poznaniu powinieneś coś znaleźć. |
Filtr mam, świece nie wiem czy są do wymiany, bo mają mały przebieg, (koło 6tys.km) ale wymienię je bo to mały koszt. Tylko kupię już Denso a nie żaden NGK shit.
Do tamtego "serwisu" nie oddam, nie będę utrzymywał kowalstwa. A to są "wyregulowane" gaźniki drugi raz. Bo za pierwszym razem jak zrobili było jeszcze gorzej. Ech, długa historia.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2008
|
|
|
Dawno nie narzekałem, bo dawno nie jeździłem.
W sumie to byłem u kumpla mechanika. Zrobił synchro (minimalna różnica) i podniósł iglicę o 1 rowek do góry. Wkręcił śruby składu mieszanki o 2,5 obrotu i wykręcił je tak samo. Po tym przejechałem koło 15km i lewa świeca nadal zbyt biała. Później przymusowa przerwa w jeździe i dopiero dziś jeździłem.
Dziś zatankowałem. Spalanie 5,58l/100km czyli ewidentnie za dużo. Benzyna droga jak jasny ch**. Poprzednio zanim motocykl zaczął słabnąć i gasnąć na wolnych obrotach jak był zimny, spalanie nie wykraczało poza 4,8l.
Muszę obejrzeć teraz świece. Ale to jutro, żeby nie wykręcać na ciepłym silniku.
Wydaje mi się, że trochę lepiej się wkręca, nie ma takiego muła. Specjalnie sprawdziłem V-max 161km/h.
Jak tu się nie wkur*ić ? I w sumie nie mam pomysłu. Może przepony co są pod pokrywkami gaźników źle założył? Bo później się dowiedziałem, że tam są takie łezki na bokach, które je ustawiają względem gaźników. |
Ostatnio zmieniony przez Inku Sro 09 Lip, 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
nordtrans [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2008
|
|
|
Tych przepon nie da sie chyba inaczej wsadzić niż powinny;p
A wiesz moj GS tez sie non stop pieprzy, wiec nie jestes sam;p
u mnie to wina poprzedniego wlasciciela pocześci.
pozdro |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2008
|
|
|
No to już nie mam pomysłu. Skąd takie spalanie? Wcześniej praktycznie zawsze 4,8l czasem 4,6 jak się spokojniej jeździło. Coś musi być nie w porządku. Shit
A cały zeszły sezon przed regulacją 5litrów przy pałowaniu 5,5l.
Pozdro |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2008
|
|
|
Cały czas wydaje mi się, że nie jest to kwestia modelu tylko egzemplarza. Ja mam GSkę prawie rok i jak na razie praktycznie na nią nie narzekam, pomimo jednego problemu z obrotami którego się pozbyłem. Wcale nie jest zły jak na moje oko. szerokości na nowym sprzęcie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|