WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Platforma do parkowania motocykla
Autor Wiadomość
Levciu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013   Platforma do parkowania motocykla

Chciałbym wam zaprezentować coś co może was zainteresować. Jest to platforma ułatwiająca parkowanie motocykla. Zakupiłem ją 2 lata temu w popularnym serwisie aukcyjnym za około 250 zł, aby nie męczyć się za każdym razem z ustawianiem w garażu mojego BMW F650 (pozbyłem się go 2 tygodnie później i zakupiłem GS 500, ale platforma została). Po dwóch sezonach użytkowania muszę przyznać, że jestem z niej bardzo zadowolony, szczególnie po tym jak wymieniłem kółka, które nie radziły sobie z obciążeniem.

Użytkowanie jest bardzo proste, wystarczy podłożyć platformę pod centralkę i postawić na niej motocykl, aby zdjąć motocykl zaciąga się hamulec (na zdjęciach widać wajchę, to jest właśnie hamulec ) i normalnie zdejmuje motocykl z centralki.

Budowa tej platformy wydaje się dość prosta, myślę, że przy dostępnie do odpowiednich materiałów i narzędzi dało by się ja sklecić ją we własnym garażu. Ja nie mam takich umiejętności, ale jeśli ktoś z was chciałby coś takiego stworzyć to mogę podesłać jej wymiary ;)

Jeśli coś was zainteresowało, a o tym nie wspomniałem to piszcie, z chęcią odpowiem na wasze pytania :) Poniżej zamieszczam zdjęcia żeby było wiadomo o co w ogóle chodzi ;)





_________________
Komar 3 => okres chiński (2 skutery) => BMW F650 => Suzuki GS 500E
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Pochwał: 4
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013   

Super patencik :padam:

Na początku, jak pisałeś o tej platformie to wydawało mi się, że będzie to coś większego - na obydwa koła. Ale takie rozwiązanie jest praktyczniejsze i zajmuje mniej miejsca ;)
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
panbodzio 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 105
Dołączył: 20 Gru 2008
Pochwał: 18
Posty: 1119
Skąd: dokąd
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013   

lencol zrobilbys mi cos takiego ;)

jakby ktos nie wiedzial dziala to tak
http://www.youtube.com/watch?v=1N2KdXHejMM

na stronie louisa tez kiedys widzialem
_________________
http://na2oo.blogspot.com/
sózócki kocurrr
 
 
k2 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51
Dołączył: 04 Maj 2008
Pochwał: 1
Posty: 698
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013   

mnie nurtuje inne pytanie:
zamieniłeś f650 na GS'a ?? ?? :przestraszony:
_________________
TDM as unique as you

 
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013   

mi by się przydała, bo parkuję w garażu na wstecznym przez wąskie drzwi :D
_________________
My Suzi
.

.
 
 
Langus92 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 225
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013   

Levciu,
Jak byś mógł to podeślij mi wymiary itp na PW albo nawet tutaj;)
W sumie mam materiały, chęci itp, moze bym zrobił cos podobnego ;)
_________________
Romet Ogar 205> Suzuki RG 80> Suzuki GS 500E> .......... >Kawasaki GPZ 500> Suzuki Bandit 600S
 
 
Zelot 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013   

Langus92 napisał/a:
Levciu,
Jak byś mógł to podeślij mi wymiary itp na PW albo nawet tutaj;)
W sumie mam materiały, chęci itp, moze bym zrobił cos podobnego ;)


Niech poda wymiary tutaj. Ja sie zastanawiam nad zrobieniem stelaza z profili prostokatnych stalowych (np 40x30), plyta stalowa 3mm i do tego kolka z allegro (25zl/szt) do 100kg.
_________________
GS500E 1994r
 
 
Langus92 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 225
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

Zelot,
Dokładnie o czymś takim myślałem, w sumie bez wymiarów też można zobić, bo widać jak to ma wyglądać, więc można samemu wymiary dobrać sobie ;)
_________________
Romet Ogar 205> Suzuki RG 80> Suzuki GS 500E> .......... >Kawasaki GPZ 500> Suzuki Bandit 600S
 
 
_ANIOŁ_ 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2012
Pochwał: 3
Posty: 486
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

Ja zmodyfikowałem platformę zakupioną niedawno w lidlu, tanio wyszło :)
_________________
Kobra 3G Avanti-->GB STREET 50/72/110-->Suzuki GS500E Five Stars-->Suzuki GSX 750F
 
 
Zelot 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

_ANIOŁ_ napisał/a:
Ja zmodyfikowałem platformę zakupioną niedawno w lidlu, tanio wyszło :)


Tanio czyli ile? Mi material wyjdzie 150-180zl.
_________________
GS500E 1994r
 
 
Levciu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

panbodzio Dzięki za filmik, chciałem go znaleźć i wrzucić, ale nie pamietałem nazwy :)

lencol Mi też wydaje się, że jest to najpraktyczniejsze rozwiązanie, a przede wszystkim najbezpieczniejsze. Wcześniej rozważałem popularny w internecie podnośnik na kółkach, ale gdy zobaczyłem jego wykonanie na żywo uznałem, że podczas przesuwania motocykl może z niego po prostu zlecieć. Długo też myślałem nad rynną na dwa koła o której wspominałeś, tu za niezbyt bezpieczne uznałem popychanie motocykla opartego na kosie. Kiedy zobaczyłem Park-n-Move wiedziałem, że chcę mieć właśnie to, ale nie za taką kasę :przestraszony: Na szczęście swoją platformę wyczaiłem za rozsądna cenę u gościa, który wogóle nie zajmował się akcesoriami motocyklowymi. Niestety, nie mogę odnaleźć od kogo dokładnie ją kupiłem, więc mimo moich starań akurat tym się z wami nie podzielę.

Langus92 i Zelot Podajcie mi co dokładnie miałbym zmierzyć jeśli wciąż macie ochotę na te wymiary ;) Mogę wam też porobić więcej fotek jeśli chcielibyście przyjżeć się czemuś bliżej. Przy konstruowaniu platformy zwróciłbym uwagę na przynajmniej cztery elementy. Po pierwsze prześwit platformy. Trzeba by go dopasować do podłoża w garażu, im mniej równe tym większy prześwit. Ja mam w miarę równe podłoże, ale prześwit po postawianiu motocykla i ugięciu płyty jest tak niski, że co jakiś czas muszę wymieść piach, bo dostaje się pod platformę i utrudnia jej przesuwanie. Po drugie skonstruowanie jakiegoś hamulca, który ułatwi zdejmowanie motocykla z centralki. Bez niego naprawdę trzeba użyć trochę siły, aby zdjąć motocykl. Istnieje też wtedy ryzyko, że po mocniejszym pchnięciu platforma może dostać się pod tylne koło, a stąd już niedaleka droga do wywrócenia motocykla. U mnie hamulec działa w ten sposób, ze unosi przednie koła platformy. Następną rzeczą jest płyta, musi być odpowiednio gruba, aby nie uginała się zbyt mocno pod ciężarem maszyny. Ostatnią rzeczą są kółka, nie wiem czy nie jest to nawet najważniejsza część konstrukcji. Jeśli będą miały zbyt małą wytrzymałość lub zbyt duże opory przy obracaniu się (niestety te które miałem na początku miały obie wady, więc wiem o czym mówię), cała platforma będzie sprawiała wam więcej problemów niż pożytku.

k2 Jeśli chodzi o Twoje pytanie ;) BMW kupiłem w tym samym tygodniu co odebrałem prawko. Wiadomo byłem napalony na jeżdżenie, a to w końcu było BMW (ci co się orientują wiedzą, że F650 nie był prawdziwym BMW) rocznik 96, z 3 kuframi GIVI za całkiem rozsądną cenę( 6500 zł). Przymknąłem wtedy oko na to, że jedynka czasami nie wchodzi, mówiłem „przecież na nauce jazdy wszystkie maszyny miały tak samo i jakoś dawałem radę”. Z czasem okazało się, że nie była to mała wada. Nie ma chyba nic gorszego niż to, gdy wyprzedzi się sznur aut, a później przez całą zmianę świateł stoi się z przodu walcząc ze skrzynią. Szukałem pomocy u lokalnych majstrów, nikt nie chciał podjąć się naprawy. W końcu znalazłem mechanika który „naprawił” skrzynię, ale w taki sposób, ze po „naprawie” nie mogłem wrzucić też dwójki. Osoby szukające namiarów tego magika informuję, że nie pracuje on już w zawodzie ;) W sumie przelatałem na tym motocyklu 2,5 tys. km i po sezonie uznałem, że nie jest to motocykl dla mnie. Nie chodziło tylko o problemy ze skrzynią, nie podobała mi się też charakterystyka jednocylindrowego silnika, szczególnie, że lubił sobie poszarpać, przy jeździe na niższych obrotach, co dla nieopierzonego motocyklisty, jakim wtedy byłem, nie było zbyt komfortowe. Podobała mi się za to pozycja na motocyklu, całkiem wygodne siodło (nie to co w GS 500 ;) ) no i ta pakowność kufrów, niestety wady przeważyły i sprzedałem motocykl za ¾ ceny znajomemu jako uszkodzony. Przygoda z BMW F650 nauczyła mnie jednej ważnej rzeczy, w motocyklu wszystko musi być w pełni sprawne, aby cieszyć się w pełni z jego użytkowania i tego się trzymam dbając o mojego GS’a. Wybrałem Suzuki GS 500, bo szukałem czegoś neutralnego, co pozwoliło by mi dokładniej określić moje motocyklowe preferencje na przyszłość.
Od razu przepraszam moderatorów za ten offtop ;)
_________________
Komar 3 => okres chiński (2 skutery) => BMW F650 => Suzuki GS 500E
 
 
_ANIOŁ_ 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2012
Pochwał: 3
Posty: 486
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

Zelot napisał/a:
_ANIOŁ_ napisał/a:
Ja zmodyfikowałem platformę zakupioną niedawno w lidlu, tanio wyszło :)


Tanio czyli ile? Mi material wyjdzie 150-180zl.


Już nie pamiętam, ale 100 zł nie przekroczyłem :) Znajomy kupił na allegro do przestawiania mebli z nośnością 273 kg, nie ma to hamulca, ale mały z tym problem.
 
 
Krt 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2011
Pochwał: 7
Posty: 476
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

_ANIOŁ_ napisał/a:
Zelot napisał/a:
_ANIOŁ_ napisał/a:
Ja zmodyfikowałem platformę zakupioną niedawno w lidlu, tanio wyszło :)


Tanio czyli ile? Mi material wyjdzie 150-180zl.


Już nie pamiętam, ale 100 zł nie przekroczyłem :) Znajomy kupił na allegro do przestawiania mebli z nośnością 273 kg, nie ma to hamulca, ale mały z tym problem.


Co do hamulca to są do kupienia takie kółka z blokada podobną jak przy wózkach dziecięcych 5-10 zl droższe od zwykłych :)
_________________
"Życie grozi śmiercią"
 
 
 
Levciu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 03 Kwi, 2013   

Podaję obiecane wymiary platformy w formie zdjęć, może komuś się przydadzą ;)

Zdjęcie dołu platformy z podanymi wymiarami:


Wysokość platformy w miejscu mocowania kółek (6 cm, wydaje mi się, że napis jest nieczytelny):


Myślę, że i ten wymiar może się przydać ;)
_________________
Komar 3 => okres chiński (2 skutery) => BMW F650 => Suzuki GS 500E
Ostatnio zmieniony przez Levciu Czw 04 Kwi, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Sro 03 Kwi, 2013   

super dzięki :padam:

[ Dodano: Sro 03 Kwi, 2013 ]
http://motormania.com.pl/...rzy-parkowaniu/
_________________
jawa 50
gs 500 E
FZS 600
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.