Ogolna dyskusja o kaskach i ich ochronie |
Autor |
Wiadomość |
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 28 Lut, 2013
|
|
|
Cytat: | Nie zgodzę się z teorią że należy się tych systemów uczyć, |
właśnie należy - jeśli wiesz, ze głównym celem ABS jest możliwość ominięcia przeszkody a nie wyhamowania przed. To wiesz co trzeba zrobic.
tak samo jest motocyklowymi systemami np. kontrolą trakcji , uratują sprzęt jeśli dasz im szanse i tego w danym momencie chcesz, jesli zaczniesz z nimi walczyc to i tak jebniesz i tak.
prawda jest taka ze elektonika daje mozliwsoci takie jakie mieli kiedyś tylko doswiadczeni/rajdowi kierowcy z tym ze możesz je wykorzystać tylko wtedy kiedy wiesz jak działają. |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Czw 28 Lut, 2013
|
|
|
midd napisał/a: |
właśnie należy - jeśli wiesz, ze głównym celem ABS jest możliwość ominięcia przeszkody a nie wyhamowania przed. To wiesz co trzeba zrobic.
|
midd napisał/a: |
prawda jest taka ze elektonika daje mozliwsoci takie jakie mieli kiedyś tylko doswiadczeni/rajdowi kierowcy z tym ze możesz je wykorzystać tylko wtedy kiedy wiesz jak działają. |
Ale wiesz przecież, że jak się nie ćwiczy odruchów to sama świadomość czegośtam jest niewiele warta. Statystyczny Kowalski wie, że ma ABS, ESP, AGV i USB ale jak mu przyjdzie w ułamku sekundy zareagować to pierdalnie z całej siły z pedał hamulca i będzie dziękował ABS'owi że pozwolił mu odbić na pobocze. Po fakcie oczywiście. Ja wiem, że należy luźno trzymać kierownice na moto ale jak przyszło co do czego to zastygłem na manetkach a resztą się zajęła fizyka. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013
|
|
|
Szanowny Panie Adminie,
ja wiem, że dyskusja prowadzona tutaj również przezemnie dotyczy bezpieczeństwa ale treści już bardzo odeszły od głównego tematu czyli o kaskach i ich ochronie, w związku z tym wnioskuję o podzielenie tematu i posprzątanie.
simin obaj mamy rację, ABS w samochodach niższej klasy i starszych który nie jest wspomagany innymi systemami wydłuża drogę hamowania na suchym tak jak ja mówię, a wynika to ze zmniejszenia siły hamowania (hamowanie przerywane - pulsacyjne). Czytałem natomiast opracowanie dotyczące GOLFa V generacji, w którym były montowane sterowniki ABS firmy BOSCH 8 generacji, które dzięki innym systemom dodatkowym jak kontrola trakcji i możliwość dokładnej kontroli każdego koła z osobna istotnie na suchym skraca drogę hamowania, ale to co się dzieje w takich samochodach na mokrym to jest masakra, wydłużenie drogi hamowania o 100%
|
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
gacek778
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011 Pochwał: 9 Posty: 703 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013
|
|
|
simin napisał/a: | Dla auta nie przygotowanego odpowiednio do takich testów również. Pomijając klatkę w środku i pewnie wzmocnioną ramę pomogło na pewno takie ustawianie testów żeby auto to przetrwało. Bo gdyby np. przed pierwszym zderzeniem nie miał rampy która całą energie uderzenie przeniosła z ramy na dużo słabszą karoserię to volvo dalej by nie jechało.
to jest fajne porównanie: http://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs |
Wątpię żeby ktoś przebudował to volvo na potrzeby takiego filmu.
A samochody były tak ustawione żeby było efektownie to widać na pierwszy rzut oka.
Ale nie zmienia to faktu że współczesna zabaweczka po pierwszym uderzeniu nie ruszy z miejsca chociażby dlatego że jakiś czujnik jej nie puści.
Co do podlinkowanego filmu to ciekawe porównanie.
Swoją drogą właśnie wczoraj oglądałem Modusa, którego zakupił znajomy. Strasznie brzydkie auto ale w testach bezpieczeństwa jak patrzyłem ma full gwiazdek. Może faktycznie ten model jest jakoś bardziej ukierunkowany na bezpieczeństwo.
Zresztą co by nie było z tej pary i tak bym wolał volvo Pomimo gwiazdek, testów i filmików.
A ja myślę że te systemy owszem mogą zareagować za przysłowiową blondynkę czy innego emeryta i uratować im 4 litery ale jednak bardziej wskazane by było korzystanie z nich świadomie.
Ale to zależy od kierowcy. midd dobrze prawisz że te systemy są najskuteczniejsze i najlepiej wykorzystywane przez kierowców, którzy wiedzą jak to działa.
Dlatego każdy powinien się uczyć bez nich i radzić sobie na drodze każdym samochodem. Włączając później takie udogodnienia możemy jeździć jeszcze lepiej.
Chociaż niektórzy tego nie lubią. Kolega ma stare BMW i jak sam stwierdził wszystko w ch... powyłączał bo nie czuje co się z autem dzieje.
Swoją drogą facet jest narwany ale i dobrze czuje samochód. Raz podczas wyprzedzania ciężarówki w dziwnym miejscu z naprzeciwka wyjechała inna. Ten dosłownie pier.... w hamulec i po sekundzie byliśmy spokojnie za wyprzedzanym pojazdem i jechaliśmy jakby nigdy nic. Manewr bardzo niebezpieczny ale i kierowca bardzo dobry, jakikolwiek zakichany system mógłby spowodować że teraz nikt nie czytałby moich długich i nudnych postów.
Sam też mam ubogie auto. W sumie poza 2 poduszkami nie ma nic i bardzo dobrze się nim jeździ. Raczej nie chciałbym mieć żadnych dodatkowych bajerów.
Swoją drogą jak wsiadłem kiedyś do nowej fiesty to nawet nie bardzo wiedziałem jak tym ruszyć
Pieprzony kosmodrom. 2 razy kręciłem kluczykiem bo myślałem że silnik się nie włączył
Tak swoją drogą jak się konstruktorzy i tęgie głowy postarają to potrafią zrobić coś imponującego:
http://www.youtube.com/watch?v=ridS396W2BY
Jakby wszystko szło w tą stronę mniej ludzi by ginęło na drogach. |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013
|
|
|
gacek778 napisał/a: | Wątpię żeby ktoś przebudował to volvo na potrzeby takiego filmu.
A samochody były tak ustawione żeby było efektownie to widać na pierwszy rzut oka.
Ale nie zmienia to faktu że współczesna zabaweczka po pierwszym uderzeniu nie ruszy z miejsca chociażby dlatego że jakiś czujnik jej nie puści. | Zdaje mi się że widziałem wewnątrz tego volvo rury wzmacniające karoserię (bez nich czystą głupotą byłoby takie testy robić).
Jakby odwrócić sytuacje to po 1. teście z volvo zostałaby harmonijka. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|