WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Ogolna dyskusja o kaskach i ich ochronie
Autor Wiadomość
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

Cytat:
Nie zgodzę się z teorią że należy się tych systemów uczyć,


właśnie należy - jeśli wiesz, ze głównym celem ABS jest możliwość ominięcia przeszkody a nie wyhamowania przed. To wiesz co trzeba zrobic.


tak samo jest motocyklowymi systemami np. kontrolą trakcji , uratują sprzęt jeśli dasz im szanse i tego w danym momencie chcesz, jesli zaczniesz z nimi walczyc to i tak jebniesz i tak.

prawda jest taka ze elektonika daje mozliwsoci takie jakie mieli kiedyś tylko doswiadczeni/rajdowi kierowcy z tym ze możesz je wykorzystać tylko wtedy kiedy wiesz jak działają.
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

midd napisał/a:

właśnie należy - jeśli wiesz, ze głównym celem ABS jest możliwość ominięcia przeszkody a nie wyhamowania przed. To wiesz co trzeba zrobic.

midd napisał/a:

prawda jest taka ze elektonika daje mozliwsoci takie jakie mieli kiedyś tylko doswiadczeni/rajdowi kierowcy z tym ze możesz je wykorzystać tylko wtedy kiedy wiesz jak działają.


Ale wiesz przecież, że jak się nie ćwiczy odruchów to sama świadomość czegośtam jest niewiele warta. Statystyczny Kowalski wie, że ma ABS, ESP, AGV i USB ale jak mu przyjdzie w ułamku sekundy zareagować to pierdalnie z całej siły z pedał hamulca i będzie dziękował ABS'owi że pozwolił mu odbić na pobocze. Po fakcie oczywiście. Ja wiem, że należy luźno trzymać kierownice na moto ale jak przyszło co do czego to zastygłem na manetkach a resztą się zajęła fizyka.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013   

Szanowny Panie Adminie,
ja wiem, że dyskusja prowadzona tutaj również przezemnie dotyczy bezpieczeństwa ale treści już bardzo odeszły od głównego tematu czyli o kaskach i ich ochronie, w związku z tym wnioskuję o podzielenie tematu i posprzątanie.

simin obaj mamy rację, ABS w samochodach niższej klasy i starszych który nie jest wspomagany innymi systemami wydłuża drogę hamowania na suchym tak jak ja mówię, a wynika to ze zmniejszenia siły hamowania (hamowanie przerywane - pulsacyjne). Czytałem natomiast opracowanie dotyczące GOLFa V generacji, w którym były montowane sterowniki ABS firmy BOSCH 8 generacji, które dzięki innym systemom dodatkowym jak kontrola trakcji i możliwość dokładnej kontroli każdego koła z osobna istotnie na suchym skraca drogę hamowania, ale to co się dzieje w takich samochodach na mokrym to jest masakra, wydłużenie drogi hamowania o 100%

_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013   

simin napisał/a:
Dla auta nie przygotowanego odpowiednio do takich testów również. Pomijając klatkę w środku i pewnie wzmocnioną ramę pomogło na pewno takie ustawianie testów żeby auto to przetrwało. Bo gdyby np. przed pierwszym zderzeniem nie miał rampy która całą energie uderzenie przeniosła z ramy na dużo słabszą karoserię to volvo dalej by nie jechało.

to jest fajne porównanie: http://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs


Wątpię żeby ktoś przebudował to volvo na potrzeby takiego filmu.
A samochody były tak ustawione żeby było efektownie to widać na pierwszy rzut oka.
Ale nie zmienia to faktu że współczesna zabaweczka po pierwszym uderzeniu nie ruszy z miejsca chociażby dlatego że jakiś czujnik jej nie puści.

Co do podlinkowanego filmu to ciekawe porównanie.
Swoją drogą właśnie wczoraj oglądałem Modusa, którego zakupił znajomy. Strasznie brzydkie auto ale w testach bezpieczeństwa jak patrzyłem ma full gwiazdek. Może faktycznie ten model jest jakoś bardziej ukierunkowany na bezpieczeństwo.
Zresztą co by nie było z tej pary i tak bym wolał volvo :rotfl: Pomimo gwiazdek, testów i filmików.


A ja myślę że te systemy owszem mogą zareagować za przysłowiową blondynkę czy innego emeryta i uratować im 4 litery ale jednak bardziej wskazane by było korzystanie z nich świadomie.
Ale to zależy od kierowcy. midd dobrze prawisz że te systemy są najskuteczniejsze i najlepiej wykorzystywane przez kierowców, którzy wiedzą jak to działa.
Dlatego każdy powinien się uczyć bez nich i radzić sobie na drodze każdym samochodem. Włączając później takie udogodnienia możemy jeździć jeszcze lepiej.
Chociaż niektórzy tego nie lubią. Kolega ma stare BMW i jak sam stwierdził wszystko w ch... powyłączał bo nie czuje co się z autem dzieje.
Swoją drogą facet jest narwany ale i dobrze czuje samochód. Raz podczas wyprzedzania ciężarówki w dziwnym miejscu z naprzeciwka wyjechała inna. Ten dosłownie pier.... w hamulec i po sekundzie byliśmy spokojnie za wyprzedzanym pojazdem i jechaliśmy jakby nigdy nic. Manewr bardzo niebezpieczny ale i kierowca bardzo dobry, jakikolwiek zakichany system mógłby spowodować że teraz nikt nie czytałby moich długich i nudnych postów.
Sam też mam ubogie auto. W sumie poza 2 poduszkami nie ma nic i bardzo dobrze się nim jeździ. Raczej nie chciałbym mieć żadnych dodatkowych bajerów.

Swoją drogą jak wsiadłem kiedyś do nowej fiesty to nawet nie bardzo wiedziałem jak tym ruszyć :zdziwko:
Pieprzony kosmodrom. 2 razy kręciłem kluczykiem bo myślałem że silnik się nie włączył :rotfl:

Tak swoją drogą jak się konstruktorzy i tęgie głowy postarają to potrafią zrobić coś imponującego:
http://www.youtube.com/watch?v=ridS396W2BY
Jakby wszystko szło w tą stronę mniej ludzi by ginęło na drogach.
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 01 Mar, 2013   

gacek778 napisał/a:
Wątpię żeby ktoś przebudował to volvo na potrzeby takiego filmu.
A samochody były tak ustawione żeby było efektownie to widać na pierwszy rzut oka.
Ale nie zmienia to faktu że współczesna zabaweczka po pierwszym uderzeniu nie ruszy z miejsca chociażby dlatego że jakiś czujnik jej nie puści.
Zdaje mi się że widziałem wewnątrz tego volvo rury wzmacniające karoserię (bez nich czystą głupotą byłoby takie testy robić).

Jakby odwrócić sytuacje to po 1. teście z volvo zostałaby harmonijka.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.