Pulsed-secondary Air-injection |
Autor |
Wiadomość |
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013 Pulsed-secondary Air-injection
|
|
|
Witam
Podczas przygotowania moto do sezonu , a dokłanie przy demontarzu gaźników do czysczenia moją uwagę zwróciły części które nie wiem jakie mają zadanie. na załączonym zdjęciu pokazałem strzałkami . I może ktoś wie co to za filterek jest podłączony do lewego gaźnika (odma?) .
gaźnik.jpg
|
|
Plik ściągnięto 524 raz(y) 20,66 KB |
|
|
|
|
|
blueboys16 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
Te pierwsze dwie części po lewej to cewki do iskry. A tamte następne to jest chyba EGR z gaźników lecz nie powiem dokładnie co do czego bo nie mam tego w swoim moto. |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
ale wedlug Ciebei egr to za poprzeczka od dolu tak ? potwierdzi to ktoś? |
_________________ Gs 500 F ------> Bandit 600S |
|
|
|
|
blueboys16 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
To po prawej to egr. ale to po lewej srebrne to nie wiem. wężyk z tego dokąd idzie? |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
węzyk idzie do gaznika prawego
ale egr-a chyba gs nie ma . Zasada dzialania egr-a to podawanie jakiejs czesci spalin jeszcze raz do przepalenia , niby ekologia . Ale nigdy nie widzialem na forum by ktos pisal by suzi mialo ten zawór |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
Posiadasz GS-a 500 F, i to po lewej srebrne... to jest właśnie zawór EGR (recyrkulator spalin)
http://forum.gs500.pl/ftp...l_Suplement.pdf
Trochę więcej na ten temat na str. 32 |
Ostatnio zmieniony przez KATANA Wto 26 Lut, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
blueboys16 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
No nie wiem ja widziałem jak użytkownicy pisali że to egr. Do cego dokłądnie jest nie wiem, wiem natomiast że do nowszych rocznikó to montowali, od 2003, w celu uzyskania emisji spalin, ekologia coś takiego |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
hmm nie wiedzialem ze gs ma egr jakos nikt nie pisal nigdzie . Skoro to egr to próbowal ktoś to zaślepić by moto dostawalo swierze powieztrze do spalania zamiast spalin?
A to po prawej czarne to co to jest ?
skoro to egr to przydalo by sie go wyczyscic w srodku widzieliscie peanei jak wyglada egr w samochodzie jak nikt nie czyści , duzo osob w smaochodach wyłącza zawór programem lub zaślepiea taką blaszką. |
|
|
|
|
blueboys16 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
No te trzy rzeczy pod belką to są z gaźnika do egru właśnie. Możliwe że sie czyści ale nie miałem nie powiem. |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
pod belka ? czyli ta czarna puszczeczka to wedlug Ciebie tez jest od egr?
I do czego sluży ten filtr po prawej , juz pytałem kilka osób i nikt nie potrafił mi powiedzieć. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
Sprawdż najpierw czy dekielek egr (ten z króćcem podciśnienia) jest zaprasowany z korpusem na stałe, czy jest przykręcany. Jeżeli jest przykręcany to śmiało możesz egr zdemontować na części pierwsze. Po zdjęciu dekielka zobaczysz sprężynkę dociskową, i membranę z trzpieniem sterującym przepływ spalin z wydechu do dolotu. W środku urządzenia będzie nagar, szlam ze schłodzonych spalin. To wszystko musisz usunąć poprzez rozpuszczenie tego osadu np. w nafcie, wytarciu kanałów kawałkiem szmaty, i przedmuchaniu sprężonym powietrzem. Nadmierna ilość osadu powoduje najczęściej zapieczenie/zablokowanie trzpienia sterującego przepływem spalin. Samą membranę trzeba delikatnie przetrzeć, i sprawdzić czy nie jest sparciała/popękana. Również sprawdż stan sprężynki czy nie jest pęknięta, i nie nosi śladów korozji. Części uszkodzone, lub zużyte należy wymienić na nowe, o ile w ogóle są przewidziane części zamienne. Tak cały sprawdzony/wyczyszczony egr składasz z powrotem do kupy. |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Sro 27 Lut, 2013
|
|
|
Wydaje mi sie że jest przykręcany , po powrocie z pracy sprawdze to .
Dzieki za pomoc KATANA . A ta czarna puszeczka u góry zdjecia to wiesz moze co to ? |
_________________ Gs 500 F ------> Bandit 600S |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 27 Lut, 2013
|
|
|
Sprawdziłem i jest przykręcany, więc możesz śmiało działać z egr-em. Co do tej puszki, to służy on do wyrównania ciśnień w układzie podciśnienia. Modele K4/5/6 na rynek amerykański, są wyposażone w system odpowietrzania zbiornika paliwa z zastosowaniem wkładu węglowego, który oczyszcza opary, i dalej skierowany jest do dolotu, sterowany elektrozaworem (układ podobny do samochodowych). Nad tym wszystkim czuwa zintegrowana w jednej puszce wraz z modułem zapłonowym jednostka sterująca CPU (central processing unit). Dodatkowo układ ten wyposażony jest w czujnik położenia przepustnicy TPS. |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Czw 28 Lut, 2013
|
|
|
dzieki KATANA za objaśnienie . egr juz wyczyszczony mogę poźniej wkleić fotki jak by ktoś potrzebowal rozkrecony egr oblukać , po otwarciu egr to jest aż nie do uwierzenia ze po ponad 20 tys jest taki czysty jak by wogóle nie szły tamtędy spaliny.
A jak rozkrecałeś gaźniki to też tak miałeś zapieczone śruby ? bo u mnie tak dokręcili że udało sie tylko 1 odkręcić a reszta nie chce sie ruszyć i tu jest problem .
Wspominałeś że "Modele K4/5/6 na rynek amerykański" miały ten układ odpowietrzenia ale moje moto jest krajowe czyli jak mam to rozumieć? |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Czw 28 Lut, 2013
|
|
|
W twoim moto też jest ten układ. Dodatkowo powyższe modele z roku 2004-2006 miały zastosowany inny typ gażników, właśnie takie jakie widzę na twoim zdjęciu. I według mojej motodaty, były to wersje przeznaczone właśnie min. na rynek usa.
PS. To za wiele roboty nie miałeś z zaworem egr |
|
|
|
|
|