WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Yarccom
Pon 19 Maj, 2008
Zapalniczka - prosto do aku ?
Autor Wiadomość
booster27
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

Taki plastik po przewierceniu robi się dziurawy. Zwyczajnie, jak to plastik, jak się boisz to sprawdź w miejscu niewidocznym, pod owiewką gdzieś.

A otwory robi się otwornicą lub dużym wiertłem, myślę że lepsze będzie do drewna.
 
 
pawell12344 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2011
Pochwał: 1
Posty: 92
Skąd: ok.Zawiercia/SI
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

booster27nagroda dla Ciebie :rotfl:
 
 
 
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Pochwał: 46
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

booster27 napisał/a:
Taki plastik po przewierceniu robi się dziurawy.



booster27, na pewno kolega Bartek_S będzie wdzięczny Tobie za odpowiedź na pytanie, które zadał ponad 2 lata temu
_________________
szatan, zło i patologia...
 
 
booster27
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

Wiem :hyhy: ale może odpowiedź komuś się przyda na te trudne pytanie
Spojrzałem na datę, a aktywny jeszcze jest ?

Tak czy siak, jak ktoś wcześniej pisał, żeby nie przepłacać można zrobić samemu całą instalację. Tak też planuję, jutro wycieczka do elektronicznego i na szrot.
A montaż do owiewki (wersja F) od wewnątrz żeby nie było widać.
 
 
Thomson 


Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011
Pochwał: 1
Posty: 119
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 25 Kwi, 2013   

werd napisał/a:
Ja zakupiłem zestaw i podłączyłem troszeczkie inaczej, mianowicie podłączyłem pod kanapą do przewodów od świateł. Sprawa trochę bezpieczniejsza gdyż prąd w "zapalniczce" pojawia się dopiero po przełączeniu włącznika świateł mijania. Problem z połączeniem bezpośredni do aku jest taka ze podczas postoju wciąż masz w gniazdku prąd

Mam już od dawna podłączone gniazdo zapalniczki bezpośrednio do akumulatora (z bezpiecznikiem), ale chciałbym mieć prąd w zapalniczce tylko jak przekręcę kluczyk. Chciałbym również żeby gniazdo było umiejscowione pod kanapą. Pytanie: jak zlokalizować wspomniany kabelek od świateł?

EDIT: wybaczcie upierdliwość, ale chciałbym ogarnąć temat tego podłączenia, a nie chcę w ciemno próbować. Poniżej wrzucam fotki tego co widać u mnie pod kanapą, będę wdzięczny za wskazanie najlepszej opcji podłączenia zapalniczki tak, żeby prąd był tylko po przekręceniu kluczyka.
 
 
PAWULON 540
[Usunięty]

Wysłany: Czw 13 Cze, 2013   

Witajcie
Nie czytałem wszystkich postów więc może się powtórzę z mojego doświadczenia gniazdo do zapalniczki najlepiej na długim przewodzie zwinięta i schowane normalnie pod fotelem. Może mało estetycznie ale przed zrobieniem gdziekolwiek dziury spróbujcie a potem działajcie dalej ja mam około 2m przewodu luźnego z gniazdkiem i możliwości użycia bez ograniczeń. O podłączeniu nie ma co pisać bo chyba wszystko jest napisane.
 
 
Thomson 


Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011
Pochwał: 1
Posty: 119
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 13 Cze, 2013   

PAWULON 540 napisał/a:
O podłączeniu nie ma co pisać bo chyba wszystko jest napisane

No wlaśnie nie do końca. Padło stwierdzenie, że można podłączyć się pod przewody od świateł, ale nikt nie odpowiedział mi, które to są. A w taki właśnie sposób chciałem sobie podłąćżyć zapalniczkę.
 
 
_ANIOŁ_ 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2012
Pochwał: 3
Posty: 486
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Czw 13 Cze, 2013   

Pod światło? Kiepski pomysł.
_________________
Kobra 3G Avanti-->GB STREET 50/72/110-->Suzuki GS500E Five Stars-->Suzuki GSX 750F
 
 
Thomson 


Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011
Pochwał: 1
Posty: 119
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 13 Cze, 2013   

Nie jestem niestety specem od elektryki, także liczę na wszelkie sugestie. Generalnie zależy mi na tym, żeby prąd w gnieździe był tylko przy przekręconej stacyjce. No i fajnie by było jakby dało się podłączyć pod kanapą to bym nie musiał ciągnąć kabla przez cały motocykl. Ewentualnie jeśli można złapać plusa gdzieś blisko kierownicy to pomyślę nad umieszczeniem gniazda za owiewką, bo teraz akurat mam tam możliwość montażu bez żadnego cięcia czy. wiercenia.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Czw 13 Cze, 2013   

Thomson napisał/a:
pomyślę nad umieszczeniem gniazda za owiewką

Też w F'ce miałem gniazdo zapalniczki pod owiewką przymocowane do wspornika owiewki, bez wiercenia czegokolwiek.

Gniazdo zapalniczki powinieneś podłączyć bezpośrednio do aku poprzez dodatkowy bezpiecznik tak aby nie obciążać dodatkowo kabli, bo one nie są zbyt grube w GS'e, jeśli chcesz aby stacyjka odcinała gniazdo trzeba zastosować dodatkowy przekaźnik z cewką podłączoną za stacyjką. Taki kabel znajdziesz pod prawą owiewką tylną, będzie to jeden z pomarańczowych lub biało-pomarańczowych kabli dochodzących do jednego z przekaźników tam umieszczonych.

schemat jak to połączyć poniżej

zapalniczka.png
Plik ściągnięto 166 raz(y) 1,33 MB

_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Thomson 


Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011
Pochwał: 1
Posty: 119
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 14 Cze, 2013   

Dzięki za pomoc. Póki co mam bezpośrednio do aku z bezpiecznikiem, w wolnej chwili i z pomocą kogoś bardziej kumatego niż ja będę kombinował z tym podłączeniem :)
 
 
tombartosz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Cze, 2013   

Odnośnie prądu tylko po załączonej stacyjce:

Schemat (dla wersji z wyłącznikiem świateł):



i tam, na kabelku pomarańczowym mamy napięcie po przekręceniu stacyjki (Ignition switch). Najlepiej się podpiąć zapewne bezpośrednio przy stacyjce (pewnie najlepiej w kostce w przy światłach w wersji E, nie wiem jak jest w F), ale widzę, że można także przy przełączniku świateł, starterze, lampkach, przełączniku od świateł drogowych (mrugania) a z tyłu to zapewne przy włączniku świateł stopu od tylniego hamulca.

Bezpiecznik można dać, pewnie taki ok 5A, albo wcale bo obwód jest już zabezpieczony (wtedy podłączyć przy stacyjce - tam będą zapewne najgrubsze przewody).

Pozdrawiam
 
 
_ANIOŁ_ 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2012
Pochwał: 3
Posty: 486
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pią 14 Cze, 2013   

Więc skoro dałem bezpośrednio pod aku z bezpiecznikiem 1A to już źle? :rotfl:
_________________
Kobra 3G Avanti-->GB STREET 50/72/110-->Suzuki GS500E Five Stars-->Suzuki GSX 750F
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pią 14 Cze, 2013   

_ANIOŁ_, a kto powiedział, że tak jest źle poza tym, że chyba trochę za mały bezpiecznik, zależy do czego używasz.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
tombartosz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Cze, 2013   

1A = ok 12W co jest na styk do nawigacji. Polecałbym wymienić na 2-5A albo chociaż wozić ze sobą coś na zapas. Przy podłączaniu bezpośrednio pod akumulator zwróćcie uwagę na to aby przewód od klemy do bezpiecznika był jak najkrótszy i jak najpewniej zamontowany. Zwarcie na tym odcinku (albo przetarcie i zwarcie do ramy) = fajerwerki i możliwy nawet pożar.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.