Zapalniczka - prosto do aku ?
Odpowiedz do tematu

booster27
[Usunięty]
:
Taki plastik po przewierceniu robi się dziurawy. Zwyczajnie, jak to plastik, jak się boisz to sprawdź w miejscu niewidocznym, pod owiewką gdzieś.

A otwory robi się otwornicą lub dużym wiertłem, myślę że lepsze będzie do drewna.

:
booster27nagroda dla Ciebie :rotfl:

:
booster27 napisał/a:
Taki plastik po przewierceniu robi się dziurawy.



booster27, na pewno kolega Bartek_S będzie wdzięczny Tobie za odpowiedź na pytanie, które zadał ponad 2 lata temu

booster27
[Usunięty]
:
Wiem :hyhy: ale może odpowiedź komuś się przyda na te trudne pytanie
Spojrzałem na datę, a aktywny jeszcze jest ?

Tak czy siak, jak ktoś wcześniej pisał, żeby nie przepłacać można zrobić samemu całą instalację. Tak też planuję, jutro wycieczka do elektronicznego i na szrot.
A montaż do owiewki (wersja F) od wewnątrz żeby nie było widać.

:
werd napisał/a:
Ja zakupiłem zestaw i podłączyłem troszeczkie inaczej, mianowicie podłączyłem pod kanapą do przewodów od świateł. Sprawa trochę bezpieczniejsza gdyż prąd w "zapalniczce" pojawia się dopiero po przełączeniu włącznika świateł mijania. Problem z połączeniem bezpośredni do aku jest taka ze podczas postoju wciąż masz w gniazdku prąd

Mam już od dawna podłączone gniazdo zapalniczki bezpośrednio do akumulatora (z bezpiecznikiem), ale chciałbym mieć prąd w zapalniczce tylko jak przekręcę kluczyk. Chciałbym również żeby gniazdo było umiejscowione pod kanapą. Pytanie: jak zlokalizować wspomniany kabelek od świateł?

EDIT: wybaczcie upierdliwość, ale chciałbym ogarnąć temat tego podłączenia, a nie chcę w ciemno próbować. Poniżej wrzucam fotki tego co widać u mnie pod kanapą, będę wdzięczny za wskazanie najlepszej opcji podłączenia zapalniczki tak, żeby prąd był tylko po przekręceniu kluczyka.

PAWULON 540
[Usunięty]
:
Witajcie
Nie czytałem wszystkich postów więc może się powtórzę z mojego doświadczenia gniazdo do zapalniczki najlepiej na długim przewodzie zwinięta i schowane normalnie pod fotelem. Może mało estetycznie ale przed zrobieniem gdziekolwiek dziury spróbujcie a potem działajcie dalej ja mam około 2m przewodu luźnego z gniazdkiem i możliwości użycia bez ograniczeń. O podłączeniu nie ma co pisać bo chyba wszystko jest napisane.

:
PAWULON 540 napisał/a:
O podłączeniu nie ma co pisać bo chyba wszystko jest napisane

No wlaśnie nie do końca. Padło stwierdzenie, że można podłączyć się pod przewody od świateł, ale nikt nie odpowiedział mi, które to są. A w taki właśnie sposób chciałem sobie podłąćżyć zapalniczkę.

:
Pod światło? Kiepski pomysł.

Kobra 3G Avanti-->GB STREET 50/72/110-->Suzuki GS500E Five Stars-->Suzuki GSX 750F
:
Nie jestem niestety specem od elektryki, także liczę na wszelkie sugestie. Generalnie zależy mi na tym, żeby prąd w gnieździe był tylko przy przekręconej stacyjce. No i fajnie by było jakby dało się podłączyć pod kanapą to bym nie musiał ciągnąć kabla przez cały motocykl. Ewentualnie jeśli można złapać plusa gdzieś blisko kierownicy to pomyślę nad umieszczeniem gniazda za owiewką, bo teraz akurat mam tam możliwość montażu bez żadnego cięcia czy. wiercenia.

:
Thomson napisał/a:
pomyślę nad umieszczeniem gniazda za owiewką

Też w F'ce miałem gniazdo zapalniczki pod owiewką przymocowane do wspornika owiewki, bez wiercenia czegokolwiek.

Gniazdo zapalniczki powinieneś podłączyć bezpośrednio do aku poprzez dodatkowy bezpiecznik tak aby nie obciążać dodatkowo kabli, bo one nie są zbyt grube w GS'e, jeśli chcesz aby stacyjka odcinała gniazdo trzeba zastosować dodatkowy przekaźnik z cewką podłączoną za stacyjką. Taki kabel znajdziesz pod prawą owiewką tylną, będzie to jeden z pomarańczowych lub biało-pomarańczowych kabli dochodzących do jednego z przekaźników tam umieszczonych.

schemat jak to połączyć poniżej

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Dzięki za pomoc. Póki co mam bezpośrednio do aku z bezpiecznikiem, w wolnej chwili i z pomocą kogoś bardziej kumatego niż ja będę kombinował z tym podłączeniem :)

tombartosz
[Usunięty]
:
Odnośnie prądu tylko po załączonej stacyjce:

Schemat (dla wersji z wyłącznikiem świateł):



i tam, na kabelku pomarańczowym mamy napięcie po przekręceniu stacyjki (Ignition switch). Najlepiej się podpiąć zapewne bezpośrednio przy stacyjce (pewnie najlepiej w kostce w przy światłach w wersji E, nie wiem jak jest w F), ale widzę, że można także przy przełączniku świateł, starterze, lampkach, przełączniku od świateł drogowych (mrugania) a z tyłu to zapewne przy włączniku świateł stopu od tylniego hamulca.

Bezpiecznik można dać, pewnie taki ok 5A, albo wcale bo obwód jest już zabezpieczony (wtedy podłączyć przy stacyjce - tam będą zapewne najgrubsze przewody).

Pozdrawiam

:
Więc skoro dałem bezpośrednio pod aku z bezpiecznikiem 1A to już źle? :rotfl:

Kobra 3G Avanti-->GB STREET 50/72/110-->Suzuki GS500E Five Stars-->Suzuki GSX 750F
:
_ANIOŁ_, a kto powiedział, że tak jest źle poza tym, że chyba trochę za mały bezpiecznik, zależy do czego używasz.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
tombartosz
[Usunięty]
:
1A = ok 12W co jest na styk do nawigacji. Polecałbym wymienić na 2-5A albo chociaż wozić ze sobą coś na zapas. Przy podłączaniu bezpośrednio pod akumulator zwróćcie uwagę na to aby przewód od klemy do bezpiecznika był jak najkrótszy i jak najpewniej zamontowany. Zwarcie na tym odcinku (albo przetarcie i zwarcie do ramy) = fajerwerki i możliwy nawet pożar.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.