WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: yaszczi
Sro 09 Sty, 2013
Usztywnienie przedniego zawieszenia w motocyklach
Autor Wiadomość
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Pochwał: 46
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Wto 08 Sty, 2013   Usztywnienie przedniego zawieszenia w motocyklach

faflak napisał/a:
blotnik pelni role usztywnienia przodu
jak kawałek plastiku czy tam blachy może usztywniać przód motocykla ?
Ostatnio zmieniony przez yaszczi Sro 09 Sty, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
faflak
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Sty, 2013   

Cytat:
jak kawałek plastiku czy tam blachy może usztywniać przód motocykla ?
wydaje mi sie ze moze laga przeciez nie ma 10cm i pracuje nie jest to sztywne zawieszenie i moze miec boczne luzy na dole tyrzyma os na gorze polka a posrodku przy uszczelniaczach blotnik z usztywnieniem w postaci blaszki chociazby w naszych gs-ach ta blaszka nie jest taka cienka a i przykracona jest czterema srubami ... ale to jest tylko moje zdanie ktore moge poprzec doswiadczeniami na mz-tce nie wiem jak tu zachowa sie przod po wplywem bocznych obciazen
 
 
Kuraś 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2008
Pochwał: 5
Posty: 1142
Skąd: ostrów wielkopolski
Wysłany: Wto 08 Sty, 2013   

yaszczi napisał/a:
faflak napisał/a:
blotnik pelni role usztywnienia przodu
jak kawałek plastiku czy tam blachy może usztywniać przód motocykla ?


mom plis :facepalm: :wstyd:
_________________
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
 
 
 
faflak
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Sty, 2013   

Kuraś ale ocb ?
 
 
Kuraś 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2008
Pochwał: 5
Posty: 1142
Skąd: ostrów wielkopolski
Wysłany: Sro 09 Sty, 2013   

tyczy się to wypowiedzi lemura.

twoja wypowiedź jest ok ;)
_________________
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
 
 
 
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Pochwał: 46
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Sro 09 Sty, 2013   

w Fazerze błotnik jest giętki i nie ma sztywnej blaszki jak w GS'ie wiec akurat w przypadku Fazera moim zdaniem nie usztywnia przodu. Zresztą ja się nie znam.
_________________
szatan, zło i patologia...
 
 
Kuraś 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2008
Pochwał: 5
Posty: 1142
Skąd: ostrów wielkopolski
Wysłany: Sro 09 Sty, 2013   

to masz pewnie jakiś wybrakowany, bo zapewne od spodu oryginalnie było metalowe wzmocnienie :) :wstyd:
_________________
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
 
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sro 09 Sty, 2013   

Przeciez on ma fazera z przemytu po trzech dzwonach, czego Ty wymagasz Kuraś...

:rotfl:
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Pochwał: 46
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Sro 09 Sty, 2013   

nie mam żadnej blaszki pod błotnikiem i mieć nie powinienem


_________________
szatan, zło i patologia...
 
 
Kuraś 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2008
Pochwał: 5
Posty: 1142
Skąd: ostrów wielkopolski
Wysłany: Sro 09 Sty, 2013   

no fakt w tym modelu nie ma- ma sztywne zawiesznie jak bobika dydek to nie porzebuje- ale w sporej ilości modeli jest taka "klamra" pod błotnikiem :)
_________________
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
 
 
 
faflak
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Sty, 2013   

Yaszczi ale sie uwzieles :hyhy: ... ja pisalem ze mz-tka ma luzy po sciagnieciu blotnika :P zreszta autor tematu/projektu napewno sie wypowie po objechaniu staciara :)
 
 
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Pochwał: 46
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Sro 09 Sty, 2013   

nie uwziąłem się tylko nie wiedziałem, że niektóre przednie zawieszenia mają takie usztywnienia ;)
_________________
szatan, zło i patologia...
 
 
komandosek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 09 Cze 2011
Pochwał: 2
Posty: 195
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Nie wiem czy Was dobrze zrozumiałem, ale zadna blaszka nie służy do usztywniania lag. Słuzy co najwzej do zamocowania błotnika. Ktos sobie chyba robi żarty z nas :)
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

komandosek napisał/a:
Nie wiem czy Was dobrze zrozumiałem, ale zadna blaszka nie służy do usztywniania lag. Słuzy co najwzej do zamocowania błotnika. Ktos sobie chyba robi żarty z nas


Tak Ci się tylko zdaje kolego ;) dla samego mocowania ta blacha ma taką solidną grubość?
Pozwolę sobie zacytować wytlumaczenie co to jest stabilizator widelca (bo tak sie po polsku ten element nazywa):
Cytat:
Przyjrzyj się mocowaniu błotnika w Suzuki RF, GS500E, GSX-F i innych markach, modelach. Wiele z nich ma aluminiową płytkę kręconą do obu lag a do tej płytki przy okazji mocowany jest błotnik. Czasem jest mniejsza, czasem większa, ale jest. Nie tylko choppery z długim przodem, chociaż tam jest koniecznie i to dość sporych rozmiarów element. Po angielskiemu nazywa się to "fork brace" i ma na celu usztywnienie przedniego zawieszenia na skręcanie i zginanie. Stal z której robione są lagi jest dość plastyczna i ciągle pracuje na zginanie. Element ten przestano stosować przy wprowadzeniu zawieszeń USD które są dość mocne z racji potężnych rur nośnych. Niestety USD ma taką wadę w tych swoich zaletach że w razie strzału czołowego najbardziej oberwie rama motocykla a nie przód jako że ten jest bardzo mocny. W starszych motocyklach ze zwykłym przodem można przy takim strzale zawinąć przednie koło pod silnik a rama zostanie prosta.


Seryjnie ma postać wlaśnie takiej blachy, ale tuningując można pokusić się o coś takiego
fork brace
[

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
komandosek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 09 Cze 2011
Pochwał: 2
Posty: 195
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

To jakaś bzdura, nie wiem skąd to przepisałeś.

Coś jak opowieści o tym że ciężarki na końcu kierownicy zapobiegają shimmy. Cała masa motocykli bez USD nie ma żadnego "usztywnienia" na środku lag.

[ Dodano: Pią 11 Sty, 2013 ]
odnośnie linku który wrzuciłeś - ten bajer ma ograniczyć kręcenie się goleni (bo każde lagi niezależnie czy USD czy nie kręcą się wzdłuż własnej osi). Nie ma to za wiele wspólnego z wyginaniem się lag.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.