WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Odwieczny Dylemat (GS 500 vs. CB 500 vs. ER-5)
Autor Wiadomość
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 03 Maj, 2008   Odwieczny Dylemat (GS 500 vs. CB 500 vs. ER-5)

Na Śląskim Forum Motocyklowym pojawił się wątek dotyczący odwiecznego dylematu kupującego. Każdy po tytule tego postu może domyślić się o co "chodzi".

http://forum.motocykle.sl...opic=19719&st=0

Nasuwa mi się pytanie w jaki sposób można poprawić największe minusy motocykla które są eksponowane w walce na argumenty.
Tymi eksponowanymi minusami jest najsłabszy silnik w całej trójce, śliskie siedzenie, ból w nadgarstkach podczas długiej jazdy, miękkie zawieszenie z przodu, brak wskaźnika poziomu paliwa, silnik chłodzony powietrzem
_________________
www.gs500.pl
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 03 Maj, 2008   

Wady które wymieniłeś czyli nadgarstki - to zależy od prędkości z jaką się poruszamy. Większa prędkość odciąża . Pomocna moze tez byc wymiana kierownicy na inną. Dotyczy to standardowych połówek przed 2004 rokiem.
Pokrycie siedzenia to śmieszny argument. Ja jażdże w skórze i nic mi sie nie slizga.
Silnik chłodzony powietrzem to zarówno wada jak i zaleta które sie nawzajem równoważą.Mniej skomplikowana budowa daje 100% pewnosc działania systemu chłodzenia , mniejsze koszty eksploatacji i mniejsze ryzyko awarii w trasie. Wada jest mozliwosc przegrzania w korkach. Na trasie niemożliwe.
Faktyczne braki w porównaniu do CB to mniejsza moc , brak wskaźnika poziomu paliwa i temperatury. Gorszy lakier w starszych egzemplarzach. Natomiast rama , zawieszenie i hamulce sa lepsze od pozostałych 500.
Wiadomo CB500 jest tu faworytem (nowszy model) ale jesli wybierać z pozostałej dwójki to lepszy Gs od kawyER5.
Kawasaki - wiotka rama . Nędzne hamulce i zawieszenie , silnik z łańcuchowym przeniesieniem napędu na sprzęgło i napędem wałka balancera. Jedyna zaleta to chłodzenie cieczą i minimalnie większą moc. Praktycznie taka samą co w GS-ie. Osiagi tez podobne.
Jeśli wziąść takie kryteria jak cena , wiek pojazdu w stosunku do ceny , fun z jazdy , wyglad , koszty serwisu , bezawaryjność prawidłowo serwisowanego sprzeta to GS jest na pierwszym miejscu. Reszta to po prostu kwestia gustu.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
maciek423
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   

W CB niema wskaźnika poziomu paliwa ( przynajmniej rocznik 98 )
Na pierwsze moto chciałem GS, tak się jednak złożyło ze miałem ofertę cebulki w bardzo ładnym stanie, nic tylko brać! - i zdecydowałem się - nie żałuję, moto naprawdę spełniło moje oczekiwania, mimo że super osiągów ona niema , to jednak na początek w zupełności wystarcza xD, gdybym miał teraz zamienić na GS, Kawę - niema mowy! przede wszystkim ze względu na słabszy silnik ( chyba o 13 KM ) inne duperele bez znaczenia.

Moim zdaniem to kwestia przypadku kto jaką 500 wybiera. Nie wiem jak było z wami, ale czy przy kupnie moto mieliście postawione przed soba gs,cb,er5 i uznaliście że suza bezspornie jest najlepsza ?


Aha!! i najważniejsza wada! ! cebulka niema oficjalnego polskiego forum xD
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   

Ja szukałem tylko GS-a. Ze względu na wygląd i to że wpadł mi w oko. Z najsłabszego silnika w trójce zdawałem sobie. Osiągi CB są niewiele lepsze (od O do 100 ok. 1 sekundę mniej ma, elastyczność zapewne ciut lepsza).

Teraz ja coś dodam od siebie.

GS z tej całej trójki jest najstarszą konstrukcją, jednak nie odstającą technicznie od CB i ER.

Silnik jest prosty w budowie. Chłodzone powietrzem GS-y bez problemu jeżdżą w Hiszpanii czy we Włoszech, więc w umiarkowanym klimacie Polski nie ma co narzekać.

Najsłabszy silnik z całej trójki jest faktem. Jednak różnice między ER czy GS-em są niewielkie (zaledwie 3-5 KM i kilka Nm). CB ma aż o 10-2 KM więcej i na pewno jest bardziej dynamicznym motocyklem. Jednak nawet i CB nie jest typowym przecinakiem.
Na zwiększenie osiągów (przy niewielkim zwiększeniu spalani) jest sposób:
zmiana zębatki z przodu z 16 na 15 zębów (usuniemy w ten sposób nadbieg 5-tego biegu). Kolejnym sposobem jest zmiana dysz (dysze Dynojet) jednak zwiększy to moc silnika w sposób prawie nie zauważalny, a zwiększy spalanie.

Brak wskaźnika poziomu paliwa - po co? GS pali bardzo mało. Na trasie na jednym baku można przejechać ponad 300 km. Reguła jest prosta. Przejeżdżasz 200 km i tankujesz na pierwszej napotkanej stacji. W ten o to sposób nigdy nie zabraknie paliwa.

Miękkie zawieszenie - zmiana oleju lub/i zmiana sprężyn (30 zł za litr oleju i 20 zł za nowe uszczelniacze lub 380 zł za sprężyny progresywne).
_________________
www.gs500.pl
 
 
Prayer
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   

Można spojrzeć na te trzy motocykle obiektywnie, ale tylko w momencie, kiedy ktoś użytkuje coś mocnego, ma lata doświadczeń, a na cebuli, gsie i er-5 jeździł tylko pod kątem testowym. W każdy innym przypadku zainteresowany będzie zachwalał swój sprzęt. Ja jeżdżę na GSie z 1998 roku - nie mam z nim absolutnie żadnych problemów. Uważam, że silnik chłodzony powietrzem to bardzo duży plus, ponieważ tak jak pisał Breżniew - silnik taki jest prosty w konstrukcji, użytkowaniu i przy tym niezawodny. W trasie nie ma możliwości aby go przegrać, a i w korkach w chłodniejszy, pochmurny dzień nic się nie stanie jak chwilę postoisz i poczekasz na miejsce. Drugim bardzo ważnym atutem GS'a jest według mnie prosta i nieskomplikowana obsługa. Zrobienie jakiś drobiazgów na własną rękę to naprawdę nie jest żaden problem. Trzeci i chyba najważniejszy plus z całej "złotej trójki" to wspominane przez Breżniewa hamulce. Jak na jedną tarczę to motocykl bardzo dobrze sprawuje się przy lekkim jak i dość gwałtownym hamowaniu. To nie raz może Ci uratować życie.
Ręce od manetek mogą boleć tylko na początku. Po kilku dniach jazdy przyzwyczajasz się.
Siedzenie - nie wiem, o co tutaj chodzi. Siedzisz, stopi na podnóżkach, trzymasz kierownicę i nie ma możliwości ześlizgnięcia :P

Oczywiście mój wywód był całkowicie subiektywny, ale co zrobić ;) Mam kolegę, który jeździ na Kawasaki Er-5 i mówi, że to najlepszy motocykl wśród pięćsetek. Cóż, ilu użytkowników tyle opinii.

Breżniew - tak z ciekawości, o co chodzi z tą wątłą ramą w Er-5?
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   

W GSie jest rama przestrzenna z zamkniętych profili stalowych z wspawanymi odkuwkami w newralgicznych miejscach (główka ramy) . dzięki temu rama praktyczni nie odkształca sie na zakrętach czy wybojach dając dobre prowadzenie.
W kawie rama jest tez przestrzenna ale nie z profili tylko z rurek o mniejszym przekroju. Druga sprawa to tylne zawieszenie na tradycyjnych amorach i delikatny wahacz. Wiecej tutaj.
http://64.233.183.104/sea...clnk&cd=1&gl=pl
Natomiast w kwestii wygladu kawa jest bardzo ładnym motocyklem. żeby jeszcze miała lepszy silnik i hamulce .
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
kamil.k
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   

a jak ma sie do tych trzech moto bandit 400 :?: chodzi mi taki po głowie :)
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   

Wg mnie bandit 400 to bardziej sportowy motocykl.

Wystarczy spojrzeć na moc silnika (ponad 50 KM) przy pojemności 400 cm^3. Wielkościowo podobny motocykl.

Jest droższy w utrzymaniu przez to że jest mniej popularny i ma 4 cylindry (więcej cylindrów to droższy serwis gaźników, zaworów, 4 świece, 4 fajki i 2 razy wiecej przewodu zapłonowego niż potrzeba do GS-a). Mniej popularny sprzęt to mniej części używanych.

Zostaje jeszcze XJ600 i GPZ500. To również dwa bardzo popularne motocykle.
Jeżeli nie chcesz 2 cylindrowca to GS, CB, ER czy GPZ opadają.
XJ600 w wersji Diversion wg mnie wygląda fatalnie. Osiągi niewiele lepsze niż w GS-ie. Cena zakupu jest stosunkowo niska, dużo części.

GPZ to znowu mały ścigacz o bardzo mocnym silniku, w najmocniejszej wersji aż 60 KM. Były wersje 27, 34, 50 i 60 konne. Motocykl produkowany podobnie jak GS przez kilkanaście lat z pewnymi zmianami (np. zmieniono rozmiar felgi z przodu, dodano drugą tarczę z przodu).
_________________
www.gs500.pl
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2008   

he, he, sam miałem podobny dylemat ale padło na gs'a. w er nie podobał mi się bęben z tyłu w rocznikach na które mógłbym sobie pozwolić. na cb nie było mnie stać a gs wydawał się naprawdę dobrym wyborem. co prawda kierownica połówkowa daje mi się we znaki a siedzenie jest wąskie i śliskie ale to jak dla mnie jedyne wady. w nowszych rocznikach gs'a konkurujących cenowo z cb i er nie ma tego problemu bo kiera jest bardziej turystyczna a siedzenie szersze i wygodniejsze.
 
 
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Maj, 2008   

Dla mnie największą wadą GSa jest serwis co 6tys.km. Sprawdzanie zaworów co taki dystans jest upierdliwe i drogie jeżeli nie robi się tego samemu. Do pokonywania dużych dystansów Honda lepiej sie nadaje (nie chodzi mi tu o przebiegi jednorazowe na trasie) i z pewnością taniej wychodzi w eksploatacji.

Chłodzenie powietrzem mi nie przeszkadza. Bardzo dobra rama, zawieszenie i hamulce. Na kręte drogi zdecydowanie GS :hyhy:
 
 
leon 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1819
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 13 Maj, 2008   

A w hondzie co ile robi się przegląd?

W GSie to rzeczywiście jest z tym lipa. Na początku wydawało mi się, że 6000km to dużo, a teraz jak po niecałych czterech miesiącach od kupna mam już prawie 4000km, to jednak zmieniłem zdanie :/ . Tym bardziej, że ze względu na pogodę na początku niewiele jeździłem.
_________________
http://picasaweb.google.com/leon.1981.krk
http://www.grupa-poludnie.info
 
 
 
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Maj, 2008   

W Hondzie robisz przegląd co 12 tys.km. Zawory co 24tys.km. Jest to 4x rzadziej.
Nawet olej zalecają co 12tys.km ale ja raczej pozostałbym przy 6tys.km. Po prostu Honda silnikowo rządzi. Największą wadą jest chyba zawiecha, rama i słabe hamulce(w porównaniu do GSa oczywiście). Ale...CBF500 z tego co wiem ma wszystkie te wady poprawione. Tyle, że to już nowa konstrukcja więc nie ma co porównywać. Ale chyba jest to najlepsza z 500ccm jakie są dostępne na rynku.

Zapomniałem dodać, że w GSie dychawiczny silnik nie lubi szybkiej jazdy. Przelotówki 150-160km/h na długim dystansie mogą się źle dla niego skończyć. Żeby jeździć z szybszymi kolegami po prostu trzeba nabyć mocniejszą maszynę. Ot co.
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 13 Maj, 2008   

CB500 tak samo nie jest stworzona do szybkiej jazdy.

Motocykl klasy 500 ccm, bez fajerwerków technicznych i mocy 45-60 KM, nie ma szans z motocyklem klasy 600 ccm z najnowszymi fajerwerkami technicznymi i mocą 100-130KM.
GS nie jest motocyklem do szybkiej jazdy.
Chcesz szaleć bierz co najmniej motocykl klasy 600ccm.

Koszt przeglądów nie jest drogi.
Nie licząc autoryzowanych stacji obsługi (ASO). Gdzie byle duperela kosztuje kilka razy więcej niż dobry markowy zamiennik (przykład: 2 kapturki 142 zł).

Koszt przeglądu poza ASO, z wymianą oleju, wymianą filtra powietrza, oleju, wymianą świec, sprawdzenie luzu zaworowego to wydatek ok. 400 zł. Jeżeli dodamy regulację gaźnika, wymianę klocków (przód i tył) to w 700 - 800 zł się zmieścimy. Temat o kosztach jest już na forum.
_________________
www.gs500.pl
 
 
kamil.k
[Usunięty]

Wysłany: Sob 31 Maj, 2008   

no i chodził mi bandit po głowie a kuppiłem :?: :D kawe gpz500 :D

niestety uważam ze lepiej mi sie jezdzi na gpz niz na gs-ie no i różnica w osiagach jest powiedziałbym spora :) gpz ciagnie mocno z dołu i przy pewnych obrotach dostaje jeszcze lepszego kopa :)
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Nie 01 Cze, 2008   

Rożnica jest.

Ale GPZ to namiastka CBR-ki lub GSXR-a.
Silnik ostry, owiewki, dwie tarcze z przodu (w nowszych rocznikach).

Spalanie zapewne również wyższe.
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 1 sekunda lepsze na korzyść GPZ-tka, elastyczność na poszczególnych biegach również.

Jedna i druga konstrukcja ma swoje plusy i pewne minusy.
_________________
www.gs500.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.